Gå till innehåll

The Well - Joakim G


Joakim G

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ge oss lite schysst kändisskvaller, något måste du ha...

 

Tjänar du sjusiffrigt per år?

 

Hur högt spelar Glimne online/live? Är han vinnande?

 

Du måste välja något av följande: Det första som händer när du vaknar är att du måste gå en boxningsrond mot Mike Tyson eller så måste du dricka 40 cl gin det första du gör när du vaknar och du får inte medvetet framkalla kräkningar. Du måste göra detta dagligen under en månad.

 

Har du studerat efter du gick ut gymnasiet? Var du aktiv inom studentlivet?

 

Hur kom det sig att du började med tv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång i ditt arbete upplevt att folk inte har tagit dig på allvar p.g.a. att du är son till en "kändis"?

 

B.t.w. har du någon (pre-fl... frugan) gång utnyttjat ditt efternamn för att få ligga lite?

 

Tycker du att "pokersverige" ibland kan kännas som en klubb för inbördes beundran med mycket ryggdunk, rövslick etc.?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopierar frågorna som James Lipton alltid ställer till sina gäster i "Inside the actors studio" (Han har fått frågorna ifrån Bernard Pivot)

 

# What is your favorite word?

# What is your least favorite word?

# What turns you on [creatively, spiritually or emotionally]?

# What turns you off?

# What sound or noise do you love?

# What sound or noise do you hate?

# What is your favorite curse word?

# What profession other than your own would you like to attempt?

# What profession would you not like to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, då åker vi igen:

 

Du ska bjuda frugan på en riktig smaksensation på fredag kväll som får hennes smaklökar att dansa jittebugg av glädje. Vad vankas då til;

 

Förrätt

 

Mellanrätt

 

Varmrätt

 

Efterrätt

 

Till detta ska förståss dryck som framhäver maten och inte dödar smaklökarna bjudas på. Då imundigar ni till:

 

Fördrink

Förrätten

Mellanrätten

Varmrätten

Efterrätten

 

och som grädde på moset avrundas det hela med vadå till kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom förresten på ytterligare en fråga:

 

Med anledning av att jag smurfade in på hans websida (fråga mig inte varför:oops: ), kan man verkligen boka dig som Konferencier (stavning?) genom ärkepuckot/slemproppen Brinkenstjärna?

 

Om inte, får han verkligen använda sig av ditt namn/bild på sin hemsida?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om Spider Pig är det bästa som hänt under sommaren 2007, varför har den inget wikipediainlägg?

 

2. Har du några barn? Om inte, är det för att du inte vill sätta barn till en värld där det fortfarande finns monarkier?

 

3. Minigolf eller bowling?

 

4. Har du nån gång tagit en RIKTIGT korkad risk vad gäller poker eller annat spelande. Jag menar typ, satt dig vid ett bord med denna och nästa månads hyra och hoppas på det bästa.

 

5. Senast sedda konsert?

 

1. Sjukt märkligt måste jag säga ;)

2. 3 stycken 12-16 år

3. Bowling (184 som bäst)

4. Nej

5. LIVE så har det varit dåligt på sistonde... missade Iron Maiden senast på Ullevi ARRGHH... är nog Metallica, Ullevi. På DvD så är det Rush in Rio :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det någon ProSharks/ProFish open i år? Profish är kanske liiiite mer aktuellt för mig.

 

Om ja, hur gör ni isåfall med farbror polisen-situationen?

 

Någonting blir det men jag kan inte yttra mig om detta ännu... Men vi kommer att, vad vi än gör, hålla oss till lagboken så gott det går...

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du gå all-in UTG med 2-7 suited första handen i WSOP main event om du fick $10000 ?

 

 

Jag borde säga ja med tanke på vilket sunkigt värde det är i den turneringen men jag har aldrig spelat WSOP så det vore lite märkligt att bara ställa sig upp och gå så där...

 

Jag säger nej med reservation för ändringar ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja Jocke, du hoppade i brunnen iaf. Eftersom jag önskade att du skulle det så måste jag också ställa frågor:

 

1. Om du inte jobbat med det du gör nu, vad skulle du helst göra istället?

2. Hur många gånger har du åkt fast för fortkörning?

3. Vad är din åsikt/tanke/hypotes om Ken-Gate-skandalen?

4. Är du spelberoende eller har du varit det?

5. Handikapp i golf?

6. Har du något socialt handikapp? (Jag dricker inte kaffe, vilket är ett stort problem. Tro mig!)

7. Vad gör du för att rädda världen? (T.ex. skänker pengar till Greenpeace, Rädda Barnen, lämnar glas/förpackningar till återvinning, åker kommunalt etc)

 

Såja det får räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle du ranka alla som kommenterat pokermiljonen kunskapmässigt -glöm inte dig själv (eller tandborsten)?

 

Och fråga nummer två som jag undrat över länge:

 

Är Glimne medveten om att han är en tomte?

 

Jag tittar inte så mycket på pokerprogram så jag har dålig koll men han som kommenterade EPT på Eurosport tidigare var behaglig att lyssna på... Engelsmän överlag har en udd som vi inte kan ta på heller...

 

Min egen insats var så där säsong 1... Jag misade en hel del av olika anledningar... Vissa bär jag skuld till helt och hållet och vissa var det faktiskt det grafiska som strulade... Säsong 2 gick bättre men ändå inte 100%-ig...

 

Glimne är inte medveten om att han är en tomte... Han är sjukt intelligent och vet massor om mycket och det skulle inte förvåna mig om han sitter med några olika nicknames här inne och garvar åt er allihopa... :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge oss lite schysst kändisskvaller, något måste du ha...

 

Tjänar du sjusiffrigt per år?

 

Hur högt spelar Glimne online/live? Är han vinnande?

 

Du måste välja något av följande: Det första som händer när du vaknar är att du måste gå en boxningsrond mot Mike Tyson eller så måste du dricka 40 cl gin det första du gör när du vaknar och du får inte medvetet framkalla kräkningar. Du måste göra detta dagligen under en månad.

 

Har du studerat efter du gick ut gymnasiet? Var du aktiv inom studentlivet?

 

Hur kom det sig att du började med tv?

 

Kanske låter slentriant men det är just skvaller som är värre än värst och jag håller mig undan sådant så gott det går... Hör jag något så lyssnar jag åt andra hållet...

 

Min inkomst varierar men den är inte sjusiffrig i alla fall

 

Vet faktiskt inte Glimnes limits... Han är hemlig som satan och säger sig ha 5-6 nicknames där ute som ingen känner till...

 

Fy fan... Spriten kommer garanterat att döda mig på sikt så eftersom jag ändå skall kola vippen av ett av dessa alternativen så väljer jag att gå in mot Iron-Mike med att jabba vänster så länge det går (typ 7 sekunder)...

 

Då dör man i alla fall med flaggan i topp :)

 

Så fort skolan var slut så var det bye bye... Gillade aldrig det livet just då...

 

TV var en slump faktiskt... Min chef på New Sports som det hette då tyckte att jag skulle passa på TV och tipsade om en audition på TV21 i Göteborg. Jag gick dit och fick jobbet som en av 5 programledare till ett dagligt program som hette 3 till 4

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång i ditt arbete upplevt att folk inte har tagit dig på allvar p.g.a. att du är son till en "kändis"?

 

B.t.w. har du någon (pre-fl... frugan) gång utnyttjat ditt efternamn för att få ligga lite?

 

Tycker du att "pokersverige" ibland kan kännas som en klubb för inbördes beundran med mycket ryggdunk, rövslick etc.?

 

/#LOUDmouth#

 

Aldrig

 

Nej

 

Ibland så kan det vara så... Det är ett ekorrhjul ibland med besk smak... Avundsjuka blandas med idoldyrkan och steget mellan "tomte" och "sklansky" är millimeterlik...

 

Jag själv var nog ganska naiv i början av att vara igenkänd och spela poker... Jag skäms inte för något jag har gjort och kan erkänna mina misstag men att bli kallad för saker av människor som man aldrig träffat hör inte hemma någonstans...

 

Det är en liten sandlåda som vi sitter i ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopierar frågorna som James Lipton alltid ställer till sina gäster i "Inside the actors studio" (Han har fått frågorna ifrån Bernard Pivot)

 

# What is your favorite word? empati

# What is your least favorite word? rasism

# What turns you on [creatively, spiritually or emotionally]? intelligens

# What turns you off? incest

# What sound or noise do you love? fågelkvitter

# What sound or noise do you hate?tandläkarborr

# What is your favorite curse word? helvete

# What profession other than your own would you like to attempt?kirurg

# What profession would you not like to do? gruvarbetare

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon som inte har en aning om vem du är frågar "Vad jobbar du med", hur lyder det korta respektive det långa svaret?

 

det korta lyder enkelt "på kanal lokal i göteborg"

 

det långa är mera "jag jobbar på kanal lokal med olika konceptprogram för idrottsklubbar som IFK Göteborg, Gais och Frölunda Indians samt Åbytravet... dessutom så håller jag mig dagligen med prosharks samt att jag skriver en del manus som jag bara lägger i malpåse..."

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, då åker vi igen:

 

Du ska bjuda frugan på en riktig smaksensation på fredag kväll som får hennes smaklökar att dansa jittebugg av glädje. Vad vankas då til;

 

Förrätt

 

Mellanrätt

 

Varmrätt

 

Efterrätt

 

Till detta ska förståss dryck som framhäver maten och inte dödar smaklökarna bjudas på. Då imundigar ni till:

 

Fördrink

Förrätten

Mellanrätten

Varmrätten

Efterrätten

 

och som grädde på moset avrundas det hela med vadå till kaffet.

 

herregud... men ok.

 

jag lagar mycket mat och speciellt italienskt men eftersom min fru kommer från Montenegro så blir det en specialare därifrån..

 

förrätt: Lignije (ursäkta stavningen nu) grillade små bläckfiskar fyllda med risotto

mellanrätt: Pristache, en speciell mussla som växer ett par meter under vattnet i adriatiska havet som man måste hacka loss... fantastisk smak, kokas i mycket vitt vin och vitlök

varmrätt: helgrillat lamm med mustiga sallader innehällandes handplockade tomater och lök

dessert: då tar vi tre kulor glass på strandpromenade i Sutomore :)

 

till maten dricker vi Vranac ett Montenegrinskt rödvin och Niksicko Pivo, bästa ölet som finns

 

sen blir det en kuban "montecristo 4" till en dubbel espresso

 

fasen vad jag längtar ner nu...

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom förresten på ytterligare en fråga:

 

Med anledning av att jag smurfade in på hans websida (fråga mig inte varför:oops: ), kan man verkligen boka dig som Konferencier (stavning?) genom ärkepuckot/slemproppen Brinkenstjärna?

 

Om inte, får han verkligen använda sig av ditt namn/bild på sin hemsida?

 

/#LOUDmouth#

 

Jag gjorde ett gig åt Micke en gång för länge sedan nere i Malmö och han frågade om jag fick vara på hans hemsida som konferencier och eftersom jag personligen gillar Micke så var det helt ok... No obligations typ...

 

Det har gett mig kanske 2-3 jobb efter det, inget speciellt men ändå..

 

Träffar man honom privat så får man en helt annan bild än den som Se & Hör eller Aftonbladet gärna vill visa upp ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

förrätt: Lignije (ursäkta stavningen nu) grillade små bläckfiskar fyllda med risotto

mellanrätt: Pristache, en speciell mussla som växer ett par meter under vattnet i adriatiska havet som man måste hacka loss... fantastisk smak, kokas i mycket vitt vin och vitlök

varmrätt: helgrillat lamm med mustiga sallader innehällandes handplockade tomater och lök

dessert: då tar vi tre kulor glass på strandpromenade i Sutomore :)

 

KLONK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv var nog ganska naiv i början av att vara igenkänd och spela poker... Jag skäms inte för något jag har gjort och kan erkänna mina misstag men att bli kallad för saker av människor som man aldrig träffat hör inte hemma någonstans...

 

Det är en liten sandlåda som vi sitter i ;)

 

/Joakim

 

Helt klart är det så, skitsnack och falskhet går alltid bort. Vilket leder mig in på ett par följdfrågor. Baserat på det citerade stycket ovan, i vilket sammanhang och hur yttrade sig detta?

 

Anta att du hör grovt nedsättande kommentarer/lögner och allmänt skitsnack om en vän vid ett pokerbord. Hur hanterar du detta, försöker du lite diskret ta upp detta med vännen eller?

 

Usch, vad negativt och seriöst det blev så bara därför:

 

E'ru go älla?:lol:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja Jocke, du hoppade i brunnen iaf. Eftersom jag önskade att du skulle det så måste jag också ställa frågor:

 

1. Om du inte jobbat med det du gör nu, vad skulle du helst göra istället?

2. Hur många gånger har du åkt fast för fortkörning?

3. Vad är din åsikt/tanke/hypotes om Ken-Gate-skandalen?

4. Är du spelberoende eller har du varit det?

5. Handikapp i golf?

6. Har du något socialt handikapp? (Jag dricker inte kaffe, vilket är ett stort problem. Tro mig!)

7. Vad gör du för att rädda världen? (T.ex. skänker pengar till Greenpeace, Rädda Barnen, lämnar glas/förpackningar till återvinning, åker kommunalt etc)

 

Såja det får räcka.

 

räcker det verkligen så??? ;)

 

tack för att du vill ha ner mig i brunnen...

 

1. Jag vill verkligen jobba med journalistik inom sporten så jag är nästan där faktiskt ... I övrigt så är jag intresserad av matlagning så en liten krog i framtiden kanske...;)

2. Hm... fick körkortet 1982... det är ett tag sen jag vet... Ungefär så här... 7-8 ggr varar 2 ggr blev jag av med "lappen" i 2 månader

3. Jag är inte inbland utan har bara försökt att delge information från alla parter så: Inga kommentarer

4. Nej

5. Just nu 9.5

6. Njaeee... jag är lite folkskygg när det blir mycket människor... Har lite klaustrofobi och måste t.ex sitta ytters i biosalonger :oops:

7. Jag (vi) har ett fadderbarn, jag sorterar mina sopor för återvinning, skänker kläder till rädda barnen samt en del donationer/år (barncancerfonden mm)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...