Gå till innehåll

The Well - Joakim G


Joakim G

Recommended Posts

Blir du ledsen för att du inte fått en enda fråga som rör spelteori?

 

Vad tror du om onlinepokerns framtid? Säg tio år framåt.

 

Spelar du berusad någongång?

 

Är dina barn det bästa som hänt dig eller är det en klyscha alla förlädrar måste säga.

 

Jag utger mig inte för att vara en teoretiker därför blir jag verkligen inte missnöjd över detta men kommer det en fråga så ger jag gärna min syn på saken ;)

 

Just nu så planar den ut lite i det befintliga nätet... Nya spelare/aktörer kommer att komma från Asien/Sydamerika mm som ger en del "nytt blod".

 

Boomen har lagt sig för gott kan man säga och de som livnär sig på detta får nog ta sig en funderare om ett par år...

 

USA spelar en viktig roll givetvis och om/när deras spelförbud hävs så svarar jag gärna på denna fråga en gång till, då ser det ljusrae ut...'

 

Om 10 år så spelar vi fortfarande poker online men även andra saker som schack, backgammon, mah jong mm om större pengar...

 

Pokern får konkurrens helt klart

 

Jag spelar alltid nykter.

 

Mina barn är mitt liv :):):):):)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt klart är det så, skitsnack och falskhet går alltid bort. Vilket leder mig in på ett par följdfrågor. Baserat på det citerade stycket ovan, i vilket sammanhang och hur yttrade sig detta?

 

Anta att du hör grovt nedsättande kommentarer/lögner och allmänt skitsnack om en vän vid ett pokerbord. Hur hanterar du detta, försöker du lite diskret ta upp detta med vännen eller?

 

Usch, vad negativt och seriöst det blev så bara därför:

 

E'ru go älla?:lol:

 

/#LOUDmouth#

 

Jag tar nog upp saken med den som snackar istället. Kanske inte högljutt vid bordet utan istället vid sidan om för att kolla vad han/hon menar...

 

Är det en glasklar lögn så tar jag luren, ringer den ifråga och räcker sedan över den till vederbörande... "säg det direkt till......." typ ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humorutvärdering:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Hockeyfrilla eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

 

1. Måste jag? Foppa

2. Gudrun efter hennes fylleslag nere på Fort Boyard ;)

3. Rastaflätor

4. Ödet ;)

5. Jag hade 1 i Hcp när jag var 18 år och kom till et vägskäl där andra alternativ stoppade en ev. satsning. Jag hade nog spelat på EuropaTouren

6. Urrrk... pest eller kolera... Clintan är skönare.

7. Ja och jaaaaa

8. buss/båt/cykel/gå whatever... men inget 56k modem ;)

9. vänta......måste logga in...... så!.........ca 50 och hälften lirar...

10. oj... när jag var 15 år....länge sen :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humorutvärdering:

 

Du är slapp och likgiltig och har inte lust med nånting. Således tillbringar du kvällen zappandes i tv-soffan. Det är som vanligt bara totalt ointressant skräp på tv. Men så råkar du zappa förbi en kanal där någon av nedanstående program precis startar. Hur många gånger ska du ha sett samma avsnitt för att du ska zappa vidare?

 

A) Simpsons

B) South Park

C) Seinfeld

D) Spin City med Michael J Fox

E) Spin City med Charlie Cheen

F) Frasier

G) Drew Carry

H) Pang i bygget (Fawlty Towers)

I) Fresh prince in Bel Air

J) Våra värsta år

K) Vänner

 

jag betygsätter dem istället mellan 1-5 så fattar du vinken ;)

 

Simpsons - 4

South Park - 2

Seinfeld - 5

SPin med MJF - 5

SPin med CS - 3

Frasier - 5

Drew Carey - 1

Pang i bygget - 5

Fresh Prince - 2

Våra Värsta År - 5

Vänner - 3

 

Michael J Fox i Spin City och Al Bundy är TV - historia :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde Blåvitt rätt som sålde Marcus Berg?

Vilken målvakt tycker du Blåvitt ska ha nästa år? (Om inte Attraktiva Bengan)

Gjorde Blåvitt säsongens sämsta match igår?

Är Mikael Nilsson duktig på att tippa?

Vinner vi SM-Guld?

 

och

 

Hur går det för Frölunda Indians i år?

 

 

 

Keep up the god work i Klubb Tv Blåvitt!!! :-D

 

 

-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde Blåvitt rätt som sålde Marcus Berg?

Vilken målvakt tycker du Blåvitt ska ha nästa år? (Om inte Attraktiva Bengan)

Gjorde Blåvitt säsongens sämsta match igår?

Är Mikael Nilsson duktig på att tippa?

Vinner vi SM-Guld?

 

och

 

Hur går det för Frölunda Indians i år?

 

 

 

Keep up the god work i Klubb Tv Blåvitt!!! :-D

 

-

 

Tack !!! :)

 

jag misstänker att du är en ängel ;)

 

Marcus Berg var nog rätt att sälja... han ville iväg och prislappen var bra med tanke på den "korta" catwalk Allsvenskan är... Sedan behöver IFK pengar och det är ju ändå bara business i det långa loppet... Att han nätar direkt i Groningen tyder på att alla har gjort rätt :)

 

Man har Erik Dahlin som är en framtidsmålvakt... hans bror Johan (22 år) är också intressant och han har konkurrerat ut Eddie Gustafsson i Lyn emellanåt... Skall IFK satsa långsiktigt så kanske en brödrakonstellation kan vara att föredra... men på kort sikt och förutsatt att att Benagn slutar så får man nog leta efter mer rutin... T.ex Eddie Gustafsson, Rami Shaaban mm... Alvbåge kanske? Han är ju från Göteborg...

 

IFK - BP var ingen höjdare. Jämför man med BK-matchen så var detta natt och dag...

 

Micke Nilsson är en sopa ;)

 

Guldet går till Solna, Helsingborg eller till Kamratgården.

 

Frölunda Indians laddar ordentligt för revansch och jag tror att dom går hela vägen till final :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir du alltid igenkänd, oavsett i vilket sammanhang (i sverige) ?

 

Vem har roligaste bloggen på Prosharks ?

 

Absolut inte... och det är väldigt skönt...

 

Jag kan rekommendera många men när mrwhispers skriver är jag snabb att leta mig dit. Nämner annars Rollo och Valterego.. HeFo borde blogga mer eftersom hon skriver bra... Men det finns mycket att läsa varje dag och jag läser ALLA bloggar :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Är pokersiter med andelar till spelare som ersättning för rekrytering en form av MLM där man föder de högre upp i värdekedjan?
  2. Om något av dina barn börjar spela poker och snabbt tjänar ihop säg en mille (SEK), hur hanterar du hans/hennes ego?
  3. Ken L som kommentator, dryg och elak eller underhållande?
  4. Alla dessa kändisar som nu ska spela poker på TV, är det till godo för pokern och tror du att vi snart kan få se Linda Rosing i ett lärlingslopp i trav för att locka mer folk till banorna?
  5. Lättklädda tjejer i pokerreklam, bra eller anus?
  6. Bör man få byta sitt nick på pokersiter för att minska fördelar av Poker Tracker/Poker Office och liknande och i så fall hur ofta?
  7. Högerextremist, vänsterextremist eller militant vegan, vilken typ har du "lättast" att umgås med och lyssna på hans/hennes åsikter?
  8. Borde rösträtt vara kopplat till någon form av "kunskapstest"?
  9. Borde politiker ha tvingande arbetslivserfarenhet?
  10. Vem vill du se i brunnen och vilken fråga skulle du vilja ställa till honom/henne?
  11. Om något av dina barn blev utsatt för sexull förnedring och tortyr med bestående men som följd. Skulle du kunna tänka dig att ta livet av gärningsmannen alternativt godkänna dödsstraff för den typen av brott?

PS Jag är en Pappa som accepterar döden som straff för vissa typer av brott men var drar man gränsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter intressant! Jag gissar att det bl.a. handlar om: Kaskadspyor, hångel med dvärgarna, sexuella trakasserier av Fader Fouras, etc...

 

Berätta mer!

 

Då blir det skvaller och det är inget vidare... men det som tidningarna skrev om hennes tillstånd där nere stämde ganska bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Är pokersiter med andelar till spelare som ersättning för rekrytering en form av MLM där man föder de högre upp i värdekedjan?
  2. Om något av dina barn börjar spela poker och snabbt tjänar ihop säg en mille (SEK), hur hanterar du hans/hennes ego?
  3. Ken L som kommentator, dryg och elak eller underhållande?
  4. Alla dessa kändisar som nu ska spela poker på TV, är det till godo för pokern och tror du att vi snart kan få se Linda Rosing i ett lärlingslopp i trav för att locka mer folk till banorna?
  5. Lättklädda tjejer i pokerreklam, bra eller anus?
  6. Bör man få byta sitt nick på pokersiter för att minska fördelar av Poker Tracker/Poker Office och liknande och i så fall hur ofta?
  7. Högerextremist, vänsterextremist eller militant vegan, vilken typ har du "lättast" att umgås med och lyssna på hans/hennes åsikter?
  8. Borde rösträtt vara kopplat till någon form av "kunskapstest"?
  9. Borde politiker ha tvingande arbetslivserfarenhet?
  10. Vem vill du se i brunnen och vilken fråga skulle du vilja ställa till honom/henne?
  11. Om något av dina barn blev utsatt för sexull förnedring och tortyr med bestående men som följd. Skulle du kunna tänka dig att ta livet av gärningsmannen alternativt godkänna dödsstraff för den typen av brott?

PS Jag är en Pappa som accepterar döden som straff för vissa typer av brott men var drar man gränsen...

 

11. andelar för rekrytering är en form av pyramidspel och det gillar jag inte

12. longshot... ;) svår fråga men jag tror att de klarar av det själv bra...

13. alla tre ;) och kunnig...

14. det är klart att det är tillgodo för pokern... Pokermiljonen har väl bidragit med x antal tusen nya spelare på marknaden. Om det är positivt så jha på frågan...Linda Rosing grejen var ju speciell ;)

15. jag bryr mig inte om den diskussionen men på vår sajt så har vi inga lättklädda damer i alla fall...

16. Inte nytt nick på enkild sajt för att minimera riskerna för collusion, inte för verktygen...

17. Jag är lyhörd åt alla håll och pratar gärna om det mesta... förutsatt att de jag diskuterar med är lika öppna i snacket...

18. Nej... Omyndighetsförklaring finns redan och det behövs inte ändra på det.

19. Absolut och det tror jag nog att de flesta har om inte alla... Undanrag Bildt ;) Han kan inte ha stått på McDonalds, eller...???

20. Ken Lennaard som med en lögndetektor berättar sin version av Ken-Gate och sen vill jag fråga hur han mår uppriktgt...

21. Jag passar denna... Om något sådant händer kan jag inte i dagsläget svara på hur jag skulle göra.

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du förvånad att du inte fått någon fråga om Hagge än? Hur var det att växa upp med en känd pappa?

 

Nej faktiskt inte... det är ju lite en generationssak detta med min far och många här inne kanske inte har 100% koll på det mer än att han fanns i Tv för länge sedan...

 

På frågan om uppvästen så brukar jag citera Golfspelaren Jack Nicklaus son Jackie JR som fick samma fråga en gång under US Open på sin pappas glansdagar... Han svarade då artigt " - Jag vet inte, jag har ju aldrig haft någon annan pappa"

 

Lite så är det... Uppväxten var nu i efterhand annorlunda med Anita Ekberg, Olof Palme, Ingvar Carlsson, Magnus & Brasse, Ingemar Stenmark, Britt Ekland hemma på middag osv... Man vänjde sig :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...