Gå till innehåll

The Well - Joakim G


Joakim G

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har bott i ca 8 år i Göteborg och hann väl med en hel del nyttigt och kul under den tiden. Nu kommer några frågor med subjektiva svar som jag vill se om du hittar rätt på...

  1. Bästa pizzan (centrala Göteborg)?
  2. Bästa revbenspjällen?
  3. Bästa ölutbudet?
  4. Bästa whiskyutbudet?
  5. Godaste glassen (enkelt)?
  6. Sämsta rondellen?
  7. Bästa golfbanan (subjektivt)?
  8. Flest milkshakesmaker?

 

1. Joe Farellis

2. Joe Farellis

3. Jag är en tråkig Hofmänniska men puben under Park Aveneue hade sjukt mycket öl...

4. Palace

5. Lejonet och Björnen så klart :)

6. Måste vara Korsvägen...ingen fattar någonting längre :shock:

7. Hamra GK knappt före Hills ;)

8. 7:an

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska sportjournalisten få säga sitt.

 

Spontana tankar om den här säsongen i elitserien (hockey självklart) och La liga.

Vilket lag vinner, åker ut, överraskningar, vilket/ vilka lag underpresterar. Hur ser den slutliga tabellen ut? Hur går det i slutspelet?

 

Jag tror att Frölunda med sina värvningar lyckas bra och når minst en finalplats...vilka de får möta är omöjligt att svara på eftersom det är en lång säsong ochg det kommer att värvas friskt fram till slutspel...

 

Färjestad, HV 71, Linköping och MoDo kommer att hålla till där uppe och om Luleå får enbra start blir dom oxå farliga...

 

Där ner kommer SSK, Mora, Malmö, Skellefteå och Djurgården slåss om de nedre placeringarna...

 

i La liga ser ju Barcelona starkast ut. Deras värvningar ser stabila ut och förändrar inte så mycket i laget som Reals kommer att göra även om denne Sneijder ser ut att Klonka rejält :)

 

Valencia och Sevilla utmanar och katten vet om inte Sevilla kan gå hela vägen denna gången...?

 

Serien blir i alla fall mer ojämn än någonsin med dessa 4 i topp...

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du nu? Att det skulle vara möjligt att göra schack och backgammon ens i närheten av fusksäkert är riktigt, riktigt orimligt.

 

För 10-12 år sedan sa dom samma sak om Texas Hold ém också ;)

 

Jag menar att idag så spelas det 95% poker online, det gör det inte om 10 år.

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 10-12 år sedan sa dom samma sak om Texas Hold ém också ;)

 

Jag menar att idag så spelas det 95% poker online, det gör det inte om 10 år.

Men tror du verkligen att normala människor kommer att sitta och spela schack över nätet om kännbara pengar i någorlunda stor omfattning? Det är ju bara att stoppa in motståndarens drag i ett schackprogram och vips är man på Kasparovs nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror du verkligen att normala människor kommer att sitta och spela schack över nätet om kännbara pengar i någorlunda stor omfattning? Det är ju bara att stoppa in motståndarens drag i ett schackprogram och vips är man på Kasparovs nivå.

 

schack var kansake fel exempel... ni kanske inte håller med men jag hoppas ni förstår vad jag menar... :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nämnde att du suttit med Olof Palme hemma hos dig på middag.

 

Palme var ju hatad av lika många som han var älskad, men alla säger att han var en karismatisk personlighet som om man träffade, gav ett riktigt positivt intryck.

 

Vad tycker du om Olof Palme?

Din partitillhörighet?

Hur tycker du den bästa lösningen för legalisering av poker ser ut?

Vad tycker du om Svepof, gör de ett bra jobb, behövs de?

Varför, varför, varför, hejar du på fel fotbollslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du nämnde att du suttit med Olof Palme hemma hos dig på middag.

 

Palme var ju hatad av lika många som han var älskad, men alla säger att han var en karismatisk personlighet som om man träffade, gav ett riktigt positivt intryck.

 

Vad tycker du om Olof Palme?

Din partitillhörighet?

Hur tycker du den bästa lösningen för legalisering av poker ser ut?

Vad tycker du om Svepof, gör de ett bra jobb, behövs de?

Varför, varför, varför, hejar du på fel fotbollslag?

 

Jag var nog för ung för att fatta ett intryck av honom och andra för den delen från dessa middagar men att det äre en av de skickligaste politikerna vi haft är det inget snack om...

 

Jag röstade på Moderaterna i det senaste valet

 

Det är ett tufft steg att ta men jag tror att man skall börja med regleringar av x antal pokerklubbar för att öka tillgängligheten för LIVE spel...

 

SvePof gör ett bra jobb trots en del skamfläckar som de måste tvätta bort

 

Jag är född i Stockholm... sry ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Frölunda med sina värvningar lyckas bra och når minst en finalplats...vilka de får möta är omöjligt att svara på eftersom det är en lång säsong ochg det kommer att värvas friskt fram till slutspel...

 

Färjestad, HV 71, Linköping och MoDo kommer att hålla till där uppe och om Luleå får enbra start blir dom oxå farliga...

 

Där ner kommer SSK, Mora, Malmö, Skellefteå och Djurgården slåss om de nedre placeringarna...

 

i La liga ser ju Barcelona starkast ut. Deras värvningar ser stabila ut och förändrar inte så mycket i laget som Reals kommer att göra även om denne Sneijder ser ut att Klonka rejält :)

 

Valencia och Sevilla utmanar och katten vet om inte Sevilla kan gå hela vägen denna gången...?

 

Serien blir i alla fall mer ojämn än någonsin med dessa 4 i topp...

 

/Joakim

 

 

Jag har alltid dyrkat dej Joakim, men när du glömmer ta med Brynäs i din analys av elitserien sjunker min respekt för dig ;-) du kan skriva upp dem som ett finallag redan nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack !!! :)

 

jag misstänker att du är en ängel ;)

 

Marcus Berg var nog rätt att sälja... han ville iväg och prislappen var bra med tanke på den "korta" catwalk Allsvenskan är... Sedan behöver IFK pengar och det är ju ändå bara business i det långa loppet... Att han nätar direkt i Groningen tyder på att alla har gjort rätt :)

 

Man har Erik Dahlin som är en framtidsmålvakt... hans bror Johan (22 år) är också intressant och han har konkurrerat ut Eddie Gustafsson i Lyn emellanåt... Skall IFK satsa långsiktigt så kanske en brödrakonstellation kan vara att föredra... men på kort sikt och förutsatt att att Benagn slutar så får man nog leta efter mer rutin... T.ex Eddie Gustafsson, Rami Shaaban mm... Alvbåge kanske? Han är ju från Göteborg...

 

IFK - BP var ingen höjdare. Jämför man med BK-matchen så var detta natt och dag...

 

Micke Nilsson är en sopa ;)

 

Guldet går till Solna, Helsingborg eller till Kamratgården.

 

Frölunda Indians laddar ordentligt för revansch och jag tror att dom går hela vägen till final :)

 

/Joakim

 

Shaaban tyvärr på väg till Turkiet annars en jävligt bra värvning:oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid dyrkat dej Joakim, men när du glömmer ta med Brynäs i din analys av elitserien sjunker min respekt för dig ;-) du kan skriva upp dem som ett finallag redan nu :-D

 

 

Brynäs är fågel eller fisk i år... Fan vet om Boorken kan hålla denna mix av unga och gamla i schack ett år till... Hoppas det för Brynäs är inte bara bra, dom är kult också... sry för den missen :roll:

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missminner mig så var väl farsgubben din aktiv i att bekämpa rasism och nazism och fick uppleva en del tråkigheter på grund av detta. Den "kampen" som han förde hur har den påverkat dig och är det något som är viktigt även i ditt liv?

 

Med tanke på mina frågor :roll: Är det jobbigt att få en massa frågor om din bakgrund?

 

Eftersom pokerteori är just bara teori och ingen exakt vetenskap och vi dessutom ändå översköljs från olika håll av det nuförtiden så tyckte jag att det kunde vara intressant med lite frågor om personen Joakim. Hoppas att du har överseende med det.

 

Appropå något helt annat, jag har hört flera kvinnliga bekanta yttrycka att du verkar vara "mysig". Hur känns det att vara en "svärmorsdröm"?:-D

 

Och appropå det, för att tuffsa till din välpolerade yta. Har du ingen mörk sida eller något mindre smickrande att delge oss? Typ att du pryglade marsvin i tonåren eller att du smygäter frukt/godis på stormarknaden?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missminner mig så var väl farsgubben din aktiv i att bekämpa rasism och nazism och fick uppleva en del tråkigheter på grund av detta. Den "kampen" som han förde hur har den påverkat dig och är det något som är viktigt även i ditt liv?

 

Med tanke på mina frågor :roll: Är det jobbigt att få en massa frågor om din bakgrund?

 

Eftersom pokerteori är just bara teori och ingen exakt vetenskap och vi dessutom ändå översköljs från olika håll av det nuförtiden så tyckte jag att det kunde vara intressant med lite frågor om personen Joakim. Hoppas att du har överseende med det.

 

Appropå något helt annat, jag har hört flera kvinnliga bekanta yttrycka att du verkar vara "mysig". Hur känns det att vara en "svärmorsdröm"?:-D

 

Och appropå det, för att tuffsa till din välpolerade yta. Har du ingen mörk sida eller något mindre smickrande att delge oss? Typ att du pryglade marsvin i tonåren eller att du smygäter frukt/godis på stormarknaden?

 

/#LOUDmouth#

 

Du har helt rätt, min far var vädigt aktiv när det gällde människors rätt i alla samhällen och att bekämpa rasismen... Eftersom han stack ut så fick det givetvis negativa effekter i form av dödshot, postordervaror från hela världen och annan propaganda i diverse tidningar mm... Vår familj led mycket över detta men stod givetvis bakom pappa till 100%.

 

Personligen så har detta stärkt mig och min syn är likvärdig... Jag ser bara människan och inte hudfärg eller religion t.ex. men jag är inte lika aktiv i frågorna som han var...

 

Denna brunnen är frivillig vad jag förstår så då får man svara på frågorna (till en viss gräns givetvis) Jag har inga problem med personliga frågor.

 

Svärmorsdröm...mysig... jo jag tackar. Hälsa tillbaka :)

 

Sorry... men jag har inget sådant smaskigt att delge... inte ännu i alla fall :)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Frölunda med sina värvningar lyckas bra och når minst en finalplats...vilka de får möta är omöjligt att svara på eftersom det är en lång säsong ochg det kommer att värvas friskt fram till slutspel...

 

Färjestad, HV 71, Linköping och MoDo kommer att hålla till där uppe

 

och om Luleå får enbra start blir dom oxå farliga...

 

Där ner kommer SSK, Mora, Malmö, Skellefteå och Djurgården slåss om de nedre placeringarna...

 

i La liga ser ju Barcelona starkast ut. Deras värvningar ser stabila ut och förändrar inte så mycket i laget som Reals kommer att göra även om denne Sneijder ser ut att Klonka rejält :)

 

Valencia och Sevilla utmanar och katten vet om inte Sevilla kan gå hela vägen denna gången...?

 

Serien blir i alla fall mer ojämn än någonsin med dessa 4 i topp...

 

/Joakim

 

 

Äntligen någon som har lite förståelse för hockey ;-) Inte som alla andra såkallade experter som tvärsäkert sätter Luleå i kvalserien, jag tror också, att om vi får en bra start så kan vi allt vara med och slåss om topp 4, men vi lär inte rå på absoluta toppen, men slutspel blir det garanterat :-D

 

27/9 Frölunda - Luleå i scandinavium, då gäller det 8-)

 

/ Tompa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen någon som har lite förståelse för hockey ;-) Inte som alla andra såkallade experter som tvärsäkert sätter Luleå i kvalserien, jag tror också, att om vi får en bra start så kan vi allt vara med och slåss om topp 4, men vi lär inte rå på absoluta toppen, men slutspel blir det garanterat :-D

 

27/9 Frölunda - Luleå i scandinavium, då gäller det 8-)

 

/ Tompa

 

underskatta aldrig björnen från norr ;)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Joe Farellis

2. Joe Farellis

3. Jag är en tråkig Hofmänniska men puben under Park Aveneue hade sjukt mycket öl...

4. Palace

5. Lejonet och Björnen så klart :)

6. Måste vara Korsvägen...ingen fattar någonting längre :shock:

7. Hamra GK knappt före Hills ;)

8. 7:an

 

/Joakim

Mycket bra och nästan "rätt"!

  1. Cyrano, Prinsgatan. Har du inte provat så måste du.
  2. Joe Farellis!
  3. Ferdinand
  4. Beefeater Inn, Plantagegatan/Linnégatan
  5. Jepp! Italiensk Choklad, färska hallon och en kaffe
  6. Jepp! Jag tog dit vänner och bekanta bara för att chocka dem men Sankt Sigfrids plan är mystisk den också.
  7. Har inte lirat Hills men det stämmer nog. Hulta GK i Bollebygd brukar dock vara i bäst skick tidigt. Hamra var jag dock inte överdrivet förtjust i...
  8. Jepp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va Beefeater har flest öl? Delirium vid Kronhusbodarna då? Såg att frågan var bästa ölutbudet, Delirum har så många att de borde gå in där också. Annars är Rover en favorit som har många goda svenska öl på fat.

 

Eh, en fråga för att inte gå allt för offtopic. Hur många dagar i veckan hänger du på Teatergatan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va Beefeater har flest öl? Delirium vid Kronhusbodarna då?

Frågorna i repris...

  1. Bästa pizzan (centrala Göteborg)?
  2. Bästa revbenspjällen?
  3. Bästa ölutbudet?
  4. Bästa whiskyutbudet?
  5. Godaste glassen (enkelt)?
  6. Sämsta rondellen?
  7. Bästa golfbanan (subjektivt)?
  8. Flest milkshakesmaker?

Mitt facit är helt subjektivt men Beefeaters Inn har i alla fall haft ett riktigt bra utbud av whisky. Det var Fredinand som jag ansåg vara "ölhaket nr 1".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...