Gå till innehåll

[ ] Ett år en miljon (sammanfattning at the end)

Recommended Posts

• Svars 808
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Helt sjukt kallt, back 9800 idag på 1000 händer 7.5/15. Totalt lugn, ingen tilt och rätt bra fokus. Ändå rann tusenlapp efter tusen iväg på oförklarliga sätt.

Sista handen är K10 i trevägspot mot 10J där nästan all deg är inne på turn på K698-brädan, river 7 och 10J vinner (tredje killen folda troligtvis bättre K på turn). Jag höjer bara lätt på vänstra ögonbrynet men beslutar ändå att avsluta pga rigg.

Denna hand var också rätt skön:

***** Hand History for Game 505633986 *****

$1500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Nov 14, 21:29:39 ET 2007

Table Frida 9 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Opteron ( $4203.93 )

Seat 2: mANFREDO ( $2729.79 )

Seat 3: Dan-e ( $4832.09 )

Seat 4: Aetanal ( $4489.84 )

Seat 5: Wallerstei ( $2445.9 )

Dan-e posts small blind [$7.5].

Aetanal posts big blind [$15].

** Dealing down cards **

Dealt to Opteron [ :As::Kd: ]

Wallerstei folds.

Opteron raises [$60].

mANFREDO raises [$165].

Dan-e calls [$157.5].

Aetanal calls [$150].

Opteron raises [$810].

mANFREDO calls [$705].

Dan-e folds.

Aetanal folds.

** Dealing Flop ** [ :7c:, :5h:, :3s: ]

Opteron checks.

mANFREDO checks.

** Dealing Turn ** [ :5c: ]

Opteron checks.

mANFREDO checks.

** Dealing River ** [ :3d: ]

Opteron checks.

mANFREDO checks.

Opteron shows [ :As:, :Kd: ] two pairs, fives and threes.

mANFREDO shows [ :Ad:, :Qd: ] two pairs, fives and threes.

Opteron wins $1027.5 from the main pot with two pairs, fives and threes.

mANFREDO wins $1027.5 from the main pot with two pairs, fives and threes.

Game#505636048 starts.

#Game No : 505636048

Postad
Helt sjukt kallt, back 9800 idag på 1000 händer 7.5/15. Totalt lugn, ingen tilt och rätt bra fokus. Ändå rann tusenlapp efter tusen iväg på oförklarliga sätt.

Sista handen är K10 i trevägspot mot 10J där nästan all deg är inne på turn på K698-brädan, river 7 och 10J vinner (tredje killen folda troligtvis bättre K på turn). Jag höjer bara lätt på vänstra ögonbrynet men beslutar ändå att avsluta pga rigg.

Denna hand var också rätt skön:

***** Hand History for Game 505633986 *****

$1500 NL Texas Hold'em - Wednesday, Nov 14, 21:29:39 ET 2007

Table Frida 9 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Opteron ( $4203.93 )

Seat 2: mANFREDO ( $2729.79 )

Seat 3: Dan-e ( $4832.09 )

Seat 4: Aetanal ( $4489.84 )

Seat 5: Wallerstei ( $2445.9 )

Dan-e posts small blind [$7.5].

Aetanal posts big blind [$15].

** Dealing down cards **

Dealt to Opteron [ :As::Kd: ]

Wallerstei folds.

Opteron raises [$60].

mANFREDO raises [$165].

Dan-e calls [$157.5].

Aetanal calls [$150].

Opteron raises [$810].

mANFREDO calls [$705].

Dan-e folds.

Aetanal folds.

** Dealing Flop ** [ :7c:, :5h:, :3s: ]

Opteron checks.

mANFREDO checks.

** Dealing Turn ** [ :5c: ]

Opteron checks.

mANFREDO checks.

** Dealing River ** [ :3d: ]

Opteron checks.

mANFREDO checks.

Opteron shows [ :As:, :Kd: ] two pairs, fives and threes.

mANFREDO shows [ :Ad:, :Qd: ] two pairs, fives and threes.

Opteron wins $1027.5 from the main pot with two pairs, fives and threes.

mANFREDO wins $1027.5 from the main pot with two pairs, fives and threes.

Game#505636048 starts.

#Game No : 505636048

Mm där hade jag tur... Men samtidigt, vad sätter du mig på när du kallsynar 800 kr på turn med K10? Finns ju inte en hand du slår. Har du monsterreaden på mig? :) anyways, lycka till.

Postad

Om man är riktigt bra så är ju winraten: hu > sh > fr.

Men troligtvis tjänar man mer på SH eftesom man kan spela fler bord och det är inte alltid det finns action på HU-borden.

Postad
Jag tror det finns mer värde i FR-spel än SH nuförtiden, gäller bara att orka spela det oxå.

Om du spelar många och då menar jag många <8 bord så är det säkert inte långtråkigt men under det så är det ju bara att dra fram gunen och köra ryskroulett

Postad

Inleder iallafall med stabila +16k efter en lagon skön session på 1000 händer.

Var jättenära att skriva +10k eftersom jag tryckt sit out och blivit utkastad från alla bord men beslutade mig för att sätta mig ner igen på ett där det jag satt i position djupt på nån form av fisk samtidgt som jag tänkte skriva detta inlägg.

Andra handen får jag KK mot hans 43s och jag tar hand 6k stack på K33-brädan =), skön rigg.

Har det för övrigt hänt nåt senaste dagarna som gör så man behöver en ny version av Gametime+ eller liknande? Pokertracker importerar jättefint och allt verkar funka men GT+ fattar inte att jag spelar :-(

Postad
Min gametime rullar på som vanligt iaf, så första millen är inspelad redan?

Har inte spelat in någon miljon ännu men två miljoner känns som ett mycket roligare mål. En miljon borde jag verkligen kunna nå även om jag inte blir en enda sekund bättre än jag är nu men för två miljoner måste jag verkligen upp och kötta på 25/50 =).

Iamivar har plussat 240k denna månad på bara 8k händer och jag vill också leva i en sån sjuk ekonomisk verklighet...

Postad
aaaaaah, äntligen tillbaka på svs.

Här ska grindas!

Har det för övrigt hänt nåt senaste dagarna som gör så man behöver en ny version av Gametime+ eller liknande? Pokertracker importerar jättefint och allt verkar funka men GT+ fattar inte att jag spelar :-(

Har du använt gametime på annan sajt är det förmodligen databas/nickname som behöver ställas rätt under "add table" i GT

Postad
Har du använt gametime på annan sajt är det förmodligen databas/nickname som behöver ställas rätt under "add table" i GT

gah!

Får det verkligen inte att funka :twisted:

Varken GT eller pokergrapher fattar att jag spelar poker medans pokertracker importerar hur fint som helst. Tycker verkligen allt är rätt inställt i både pt och gt och har tillockmed ominstallerat GT+ men nåt vajsing är det...

Postad
gah!

Får det verkligen inte att funka :twisted:

Varken GT eller pokergrapher fattar att jag spelar poker medans pokertracker importerar hur fint som helst. Tycker verkligen allt är rätt inställt i både pt och gt och har tillockmed ominstallerat GT+ men nåt vajsing är det...

Det har hänt mig med. Jag fick starta en ny databas för att få det att fungera igen =/

Postad

Iamivar har plussat 240k denna månad på bara 8k händer och jag vill också leva i en sån sjuk ekonomisk verklighet...

Du måste ju inse att ingen kan hålla den winrate som IamIvar har hållt sen han började spela på SvS.

Han är väldigt bra, men ingen i världen (inte ens IamIvar) kan ha lika mycket tur en hel pokerkarriär som han har haft senaste halvåret.

Postad
Du måste ju inse att ingen kan hålla den winrate som IamIvar har hållt sen han började spela på SvS.

Han är väldigt bra, men ingen i världen (inte ens IamIvar) kan ha lika mycket tur en hel pokerkarriär som han har haft senaste halvåret.

Tror jag visst man kan. Hjälper dock säkert en del om man är bäst av alla på nivån...

Postad

Är det för övrigt någon som gillar att klättra på norra halvan av stockholm?

Jag började för nån månad sen och har blivit så sjukt biten.

Klättrar ensam så blir huvudsakligen bouldering så det vore skoj med nån att repklättra med nån gång...

(Solna klättercenter klättrar jag på)

Postad

Helt riktigt. Vissa har längre upswing än andra. :evil: