Gå till innehåll

[ ] Ett år en miljon (sammanfattning at the end)


Opteron

Recommended Posts

  • Svars 808
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För övrigt en riktigt sjuk dag idag. Spelade 900 händer imorse mot jobbigt motstånd och lätt tilt på slutet och backade 10k.

Beslutade mig för att ta moppen och åka och klättra klättervägg. Letar först i en halvtimma efter mitt kreditkort och kommer fram till att det inte finns hemma, blir typ tiltad.

Promenerar lite irriterat till ICA med tjejens kort för att inhandla snabbäten lunch och frågar sen innan jag går därifrån om de har ett kreditkort i hittegodslådan.

 

Med kreditkortet tryggt i fickan bestämmer jag mig för att testa hur snabbt min ännu inte riktigt inkörda moppe kan åka på väg mot klätter-hallen och lyckas väl komma upp i drygt 75. 500 meter senare måste jag stanna pga köbildning och när jag jag gasa iväg igen så... ingenting...

Moppen tvärdör så fort jag nuddar gasen och jag står typ mitt i en gata utan väggren.

 

Lyckas efter ett tag ringa affären där köpte den och killen där är tvärsäker på att det är förgasaren. Jag ska tydligen kunna fixa det själv med hjälp av verktygen som ska ligga under sadeln men jag har ju självklart aldrig fått sådana verktyg :evil::P

 

Rullar upp moppen mot valhallavägen och av en slump ligger där mopedbutiken.com´s butik. Enligt killen som sitter ensam därinne är jag ungefär den första personen att komma in i butiken på 2 dagar så han erbjuder sig att laga min moppe gratis av ren tristess :-D

(Lovade att serva moppen där ifortsättningen)

 

Det blev ingen klättring men jag bokade iallafall körlektioner med en bilskola och köpte ruggigt god handgjord tortellini med lax-fyllning =)

 

Väl hemma och mätt bestämmer jag mig för att spela exakt 2200 händer och verkligen fokusera på det istället för att fokusera på att nå break even eller nåt annat opruduktivt penga-mål..

 

Måste säga att jag är rätt nöjd =)

16203253.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt-session idag:evil:

 

Börjar med att tappa ner till -7500 de första 10 minuterna utan att egentligen fatta någonting, ytterligare 20 minuter senare är jag plus nån tusenlapp och har fortfarande inte fattat ett dugg.

 

Sen blir det väl mer normalt ett tag även om jag spelar lite semikasst och synar lite skumt oop, klonkar ett par gånger och kommer upp i trevliga +10k.

 

Sen sista 50 händerna (hade planerat köra 1200 händer) rasar allt med 2 jätteriggade händer och en stor hjältesyn som var misslyckad deluxe och jag slutar på trista +1100kr.

Alltid surt att tappa i slutet av en session.

 

Imorgon ska jag till IKEA och ramlösa blåbär är faktiskt ganska gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch man undrar ju vad han som hade flush tänkte..

 

Så sjukt är det ju faktiskt inte.

 

Pre: "Jag har redan lagt in lite så jag kan lägga in lite till"

 

Flop: "Par plus pipdrag. Fi kan ha PP eller AK/AQ kanske. Jag synar vidare"

 

Turn: "Färgdrag + de andra dragen, jag hänger med"

 

Sen så får han nöten på river. Egentligen är det inte alls konstigt när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt är det ju faktiskt inte.

 

Pre: "Jag har redan lagt in lite så jag kan lägga in lite till"

 

Flop: "Par plus pipdrag. Fi kan ha PP eller AK/AQ kanske. Jag synar vidare"

 

Turn: "Färgdrag + de andra dragen, jag hänger med"

 

Sen så får han nöten på river. Egentligen är det inte alls konstigt när jag tänker efter.

 

Jo, var mest jag som blev förvånad då jag typ missade att färgen ens la sig och först inte ens fattade varför jag inte vann potten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att du dodgear när han har en miljard outs.

Vad hade du när du 4-bettade till ~1000 pre oop och foldade på ställ? :)

 

45s tror jag. Har varit tom ungefär varje hand jag spelat idag =/

(och spelat kasst flera gånger, tröstar mig med polly just nu)

 

 

1800 back för dagen soo far.

 

Du har fortfarande inte lust att säga vad du nickar?

 

Tomten23?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min karriärs sämsta pokerdag =/

 

fått in ungefär 30k idag i potter med i snitt 4 outs (slash hjältesyner mot nöt). Det mesta har blixtsynats...

 

Kallare än den kallaste killen på falcon-reklamen.

Kallare än att springa naken på baksidan av månen mitt i natten utan att ha tillgång till syre samtidigt som en jätteful apa (babian) kastar isbitar på en.

 

back 15k tillslut.

 

Ska inte klaga egentligen, behövde bli lite poker-bitch-slappad.

 

Nya tag imorgon, funderar på att straffa mig med 3k händer på 5/10 eller nåt annat jobbigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...