Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Hur länge är du i Malmö?

 

söndag till tisdag bara. ska över till Köpenhamn på måndag och äta på

http://www.konghans.dk/

 

lite om den restaurangen:

http://whole9life.com/2013/01/an-interview-with-kong-hans-kaelders-thomas-rode-andersen/

http://www.osloby.no/sprek/Vil-kutte-ut-brod-pa-Michelin-restaurant-7234958.html#.UcK6KvnGB8E

 

tänkte man kanske kunde lyckas övertala mamma att testa paleo för en dag med en liten promenad i någon skog, där hon får se mig leka och kanske testa balansera på en stock eller något sådant avancerat. små steg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

så antar bitcoin kommer stiga lite i värde på mtgox och falla lite i värde på bitstamp etc samtidigt som volymen stiger något på bitstamp? rimliga antaganden?

 

$4 ish skillnad nu.

qObTzrl.png

hk22hmT.png

 

antar europiska arbare kommer tjäna bra med pengar i 2veckor?

 

Skrylle kan du nog också springa i.

 

jag vet inte hur skogen står sig movnatmässigt men i dalby stenbrott kan du i alla fall bada och klättra.

 

ImageVaultHandler.aspx

 

Torup är ett trevligt skogsområde, dock utan badmöjligheter vad jag vet. Ca 20-30 minuter från Malmö beroende på trafik.

 

Kan spontant inte komma på något särskilt nära Malmö annars som har bad och skog. Höör har ju trevlig skog och sjöar men det är ju en bit dit (dock inte en timme med bil).

 

Annars kan du hitta trevliga terränger i nordvästra skåne med tillhörande badmöjligheter. Kullahalvön har bra skogar, ganska kuperat, och möjligheter till bad. Finns även trevliga småbyar som Arild och Mölle. Ängelholm har bra stränder och det ligger skog precis vid stranden, men den är kanske inte världens roligaste skog. Båda dessa är väl utanför din tidspreferens dock.

 

grymma tips! är inte för min skull, vill främst att min mamma+man ska hitta en helgutflykt de kan göra själva i framtiden. får gärna vara bra lokaltrafik från centrala Malmö(tänk Triangeln). ser tyvärr ut att bli lite kasst väder, så får se om det blir av, men isåfall blir det nog sunfleetbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som sagt är folk i fantastisk form. Sverige har ett gäng gym där jag går in och känner mig liten, men då är det ofta jävligt ruffiga och lite slemmiga byggare. På det där gymmet har du istället fitness-freaks med modell-look som trots detta är riktigt jävla biffiga, hur många som helst.

 

Hur tränar dom då? Eller är det i kombination med AAS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zoolander-Magnum.png

Hur tränar dom då?

Inga konstigheter; marklyft, bänkpress, etc..

Gissar att det ligger ett antal kemiska preparat bakom också - med tanke på kosten verkar de inte så rädda för artificiella grejer.

 

Att bli smal och fit kommer dock en del med livsstilen också, det är tex en fruktansvärd utmaning att surfa i stora vågor. Som nybörjare är man helt trasig efter en timme. I övrigt är det skate, golf, klättring, stand up paddeling, kayak, hiking... inte mycket sitta stilla direkt. Alla har (minst) en hobby.

 

Men det förklarar inte riktigt den där enorma volymen.

 

 

Med alla menar jag i vanlig ordning alla respektabla individer.

Min kurs i digital systems var fylld till bredden av den lite mer awkward typen med konstiga kläder, grotesk hy och minimal talförmåga.

 

Det var inte speciellt många jag bekantade mig med i den klassen - en annan svensk jag träffat innan samt en skön dude som gick kursen för tredje gången - de fåtal gånger jag pratade med någon annan var de så sjukt udda. När jag var rätt ny där pratade jag med en kille med enormt knackig verbal engelska i den klassen, slutfasen av dialogen:

 

- Where are you from?

- Sweden

- Wheres that?

- Scandinavia

-....

- Europe

- Oh... OH. You are not from here?

- No.. where are you from?

- San Diego

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga konstigheter; marklyft, bänkpress, etc..

Gissar att det ligger ett antal kemiska preparat bakom också - med tanke på kosten verkar de inte så rädda för artificiella grejer.

 

Då tränar dom rätt iaf. I Sverige blir man ju lite nyfiken på varför alla kör hantlar och kabelmaskiner hela tiden. Var kommer det i från? Gäller iofs lite mer avancerade Svenne Bananer. Oavancerade Svenne Bananer kör ju maskiner. Det är nästan alltid så att man får ha skivstången ifred på gymet (skönt iofs) förutom ibland när det är ngn biff som kör marklyft i 1,5 timme... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tränar dom rätt iaf. I Sverige blir man ju lite nyfiken på varför alla kör hantlar och kabelmaskiner hela tiden. Var kommer det i från? Gäller iofs lite mer avancerade Svenne Bananer. Oavancerade Svenne Bananer kör ju maskiner. Det är nästan alltid så att man får ha skivstången ifred på gymet (skönt iofs) förutom ibland när det är ngn biff som kör marklyft i 1,5 timme... :evil:

 

Ooh träna rätt, intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är HELT beroende på gym, vettiga lyftare och discobyggare tenderar att vara på olika gym, vissa gym så är det bara mjukisbyxis(för att dölja sina kycklingben)-fjantar som står o curlar i böjracket, gärna equippad med pussypaden utan anledning och på vissa gym så är det kalk eller magnesium på stängerna och tunga djupa böj eller mark som utföres i powerracks/cages.

 

 

Är medlem på två gym här i Umeå, det är natt och dag på hur det ser ut i friviktsrummet, och framförallt på formen/tekniken. De få som böjer på "discogymmet" böjer knappt 1/4 ROM om ens det.

 

jaja, discobyggare förekommer på alla gym, men populationen bestående av rejäla lyftare brukar söka sig till varandra och således hamna på samma gym i slutändan, kriterier på en viss typ av utrustning(Frivikt, och MYCKET stänger exempelvis) och likasinnade väger tungt och gör att de brukar samlas.

 

 

I amerika finns det gott om discogym också, planet fitness har väl ingen undgått missa ? Där får du ju inte ens grunta =). Sett ett par bilder från andra gym på typ 20 st curlracks bredvid varandra uppradade etc...

 

reklam:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tränar dom rätt iaf. I Sverige blir man ju lite nyfiken på varför alla kör hantlar och kabelmaskiner hela tiden. Var kommer det i från? Gäller iofs lite mer avancerade Svenne Bananer. Oavancerade Svenne Bananer kör ju maskiner. Det är nästan alltid så att man får ha skivstången ifred på gymet (skönt iofs) förutom ibland när det är ngn biff som kör marklyft i 1,5 timme... :evil:
Mjah, men man blir inte helt impad ändå, finns förstås en uppsjö av statiska maskiner som är befolkade också, och det finns ett helt stort rum fyllt med gå- och springmaskiner där det ärligt talat ser svårt ut att få tag i en maskin.

 

De är dock placerade "asses out" och likt det mesta i USA är det oftast de snyggaste tjejerna som väljer raden längst ut.

 

 

Detta fenomen gäller sandianska kvinnor överlag, undantaget är att alla är lättklädda och visar upp sig rejält oavsett hur de ser ut vilket kan vara lite förvånande och ovant i början.

 

Med lättklädda talar vi då inte om svenska mått, vi talar om short-short som inte längre går att urskilja från stringtrosor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunch på tisdag?

 

åker tyvärr rätt tidigt, har dans i Göteborg jag måste hinna till... nästa gång!

 

 

bra köpläge på bitcoins på bitstamp nu, säljs för för 7% mindre än de handlas för på mtgox(vilket är närmare väntevärdet). känns som lika bra värde som mansions lunch mtt:er 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt liknande detta??? Helt sick

 

 

såg den på fb, kenan som hittade först och sedan meta. sick skillz! inte riktigt det där jag dansar, men funderar på att prova lite locking i höst. det han dansar är väl popping mer popping vilket dansskolan jag dansar på saknar.

 

jag dansar modern dans, typ sånt här:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag blev fetma visst en sjukdom:

http://www.latimes.com/news/science/la-sci-obesity-disease-20130619,0,4422080.story

90miljoner Amerikaner fick helt plötsligt rätt till vård. lär bli dyrt...

 

---

 

lol nu ser jag att bitcoin föll till $91 på bitstamp inatt medan den låg på $110 på mtgox. 20% rakt i fickan på folk som hade köpordrar där. sjuka arbitrage. givetvis kommer massa pengar röra sig till bitstamp nu för att täcka upp detta i framtiden, men lär dröja till måndag innan bitstamp blir fyllt igen så i helgen lär det finns bra chanser att bli rik...

 

stora haken är väl att du måste använda fiatvaluta för att göra insättningen på bitstamp.

 

12:30 in i:

 

---

 

vilket jävla avsnitt av Hannibal. älskade sista scenen verkligen! så skönt att den får en till säsong, hoppas verkligen folk fattar hur bra serien är så den kan få ytterligaren en säsong sen. bästa serien iår änsålänge.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gissar att många grafikkort drar för mycket ström för att vara lönsamma. tror framtiden är att man har miners i kaffekokare och annat. funderar bara på var? var behövs det konstant med värmetillförsel i storleksordningen 20-100grader?

 

Varmvattenberedare, värma upp vattnet i sin swimmingpool, värma upp sitt hus eller varför inte en helautomatisk hembrännare? :idea:8-);-)

 

Undras annars hur många procent man skulle kunna spara om man omvandlar överskottsvärmen tillbaka till el? Skulle man kunna uppnå så pass hög verkningsgrad att det vore intressant månntro?

 

stora haken är väl att du måste använda fiatvaluta för att göra insättningen på bitstamp.

 

Ja, när man väl fått öppnat ett konto och överföringen är inne på bitstamp kanske kurserna är tillbaka på samma nivå...

 

Är det inte lite konstigt att inte kursen sjunker på mtgox när man inte kan ta ut usd där nu? Borde inte det medföra lite oro som sänker kursen?

 

Jag kanske missar ngt. Folk vill inte sälja när de ändå inte kan få ut dollarna för tillfället? Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...