Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

jag gör det om du lovar mig att lära dig att skriva.

Det står klart och tydligt på första jävla raden att jag borde påpekat att jag tänkte på kusten. Och nej det är inte en edit.

 

Om du sedan hör "californian lifestyle" och översätter det till uteliggare och gråa kostymer istället för surf och skate är det ett orelaterat problem.

 

 

Venice, huntington, La Jolla, Laguna.. Via ögonmått, men hör av dig om ditt öga även uppfattar skithålen, jag ser dem inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp så var vi klara för VM.

FB-konvo med min gamla franska roomie fr Sydafrika; alltid så sköna Sebastien

 

ST

Tell France that Iran qualified for World Cup....

Suckers.

 

SEBASTIEN

lol bro

i was thinking of this

and i was like

i hope france does not qualify

or end up in the same group than iran

cause if you beat us

its the end of it

 

ST

hahahaha

 

 

Hade vart riktigt kul om Sverige kvalade och hamnade i samma grupp som Iran. Jag är ju stenhård Zlatanist också så det hade blivit en riktigt episk upplevelse oberoende av utgången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är allmänt kännt förresten, men Kalifornien har i mina ögon ett väldigt speciellt mat-klimat. Ska nämnas att folk där i allmänhet är i bättre fitness-form än i Sverige, både vad gäller manliga muskler samt avsaknad av dödlig fetma.

 

Med andra ord finns det självklart mycket nyttig mat att välja på mitt bland allt konstigt godis. Däremot har de sådan enorm kultur av artificiella saker, grejer som jag blir rädd av att bara titta på.

 

Vidare har de en total "no fat"-kultur. Det finns massvis med smör, mjölk, grädde etc, men det är ändå riktigt, riktigt svårt att hitta något som inte heter "extremely low fat" eller "0.001% fat" (eller varför inte "I cant believe its not butter").

 

Jag blev pålastad en massa promo-produkter en dag. Det var läskflaskor på 10 kcal. Det intressanta var inte alla konstiga kemiska ingridienser, det var att det var precis så det marknadsfördes: created by real chemists.

 

Testa att sälja det där i Sverige..

 

Förövrigt kan jag ju passa på att fråga hur mycket jag skadade kroppen av att dricka baking soda.

F72OMYJH05NOSLM.LARGE.jpg

En tjej (söt såklart) ville ha hjälp med lite kemi-labbar. Plötsligt skulle jag dricka ett glas av det där också (å helvette vad det smakade). Enligt deras tester ökade det faktiskt syresupptagningsförmågan.

 

Vilket ärligt talat inte är betryggande.

 

vilken jävla rad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken jävla rad?

 

och nej, din mening om att att kalifornien borde avgränsas till att endast omfatta människor som är ute och springer på stränderna tycker jag inte håller ... bmi-studier brukar röra fler personer än de man hittar springandes på stranden, oavsett tid på dan ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken jävla rad?
Till inlägget du citerade, du citerade ett helt annat nu (vad är det för fel på dig?).

 

Förövrigt är det i de flesta syften ointressant att dra ett snitt-BMI över hela Kalifornien och jag hoppas slippa förklara för er varför.

Har du varit i Halmstad? Förutom ett par korvkiosker och några uteserveringar är det mer eller mindre en strand. Affärerna i Halmstad har stängt på söndagar.

 

Kalifornien även bara sett till södra/sydvästra innehåller alltså inte bara ett gäng städer, utan även län.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl iofs ett ganska välkänt faktum att Kalifornien är health/fitness-mecka i världen. Det behöver nog inte ens diskuteras. De flesta stora hälsotrender startar där. Det är nog ingen slump att Mark Sisson bor i Malibu t.ex.

 

Sedan att det finns en del tjockisar där också är ju inget konstigt. De är dock knappast lika många som i Ohio dock.

 

Hur såg gymet ut på SDSU Trillske? Ser framför mig rader med powerracks/cages... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att bitcoin är tillbaka i högform. +8,-8%+6% på samma dag. verkar som det inte är lika kul att minea längre efter senaste två +30% svårighetsgraderna:

u01LR5p.png

 

låg runt 8-9blocks/h innan (självjusteras för 6blocks/h)

 

gissar att många grafikkort drar för mycket ström för att vara lönsamma. tror framtiden är att man har miners i kaffekokare och annat. funderar bara på var? var behövs det konstant med värmetillförsel i storleksordningen 20-100grader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle såklart påpekat att jag egentligen talar om kusten. Till och med downtown LA ligger ju tekniskt sett mitt i Kalifornien, men det är nog inte så ofta man menar det hålet när man talar om livsstil och Kalifornien.

San Diego, San Fransisco, Santa Barbara, etc, etc..

 

Enligt mig talade vi inte om specifikt livsstil och Kalifornien utan om Kalifornien.

 

Ska nämnas att folk där i allmänhet är i bättre fitness-form än i Sverige, både vad gäller manliga muskler samt avsaknad av dödlig fetma.

 

Hur som helst, bra att du gjorde det tydligare med vilka områden du avsåg.

 

* Boulder, Colo.: 12.1

...

* Santa Barbara-Santa Maria-Goleta, Calif.: 16.4

* San Francisco-Oakland-Fremont, Calif.: 17.5

* San Jose-Sunnyvale-Santa Clara, Calif.: 17.9

* San Diego-Carlsbad-San Marcos, Calif.: 18.1

http://www.livescience.com/18886-obese-cities-list-2011.html

 

Sverige ligger nånstans 10-14. Det är fortfarande fler tjockisar i Cali och även i de fancy-pants-områden som du specifikt nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som följer Mad Men

Spoiler!
Fan va Don håller på att rasa ihop... det går teorier om att han i slutet av serien kommer att begå självmord och hoppa från fönstret, precis som gubben man ser i vinjetten i början.

Det har ju gått massa dödsanknytningar hela den här säsongen och Don är ju skuggan av vad han har varit. Han spydde på vakan, däckade i poolen, får flashbacks från den döda soldaten, hans fru hade samma t-shirt på sig i en scen som en känd skådis som Mansonfamiljen mördade, han dricker mer och mer, ser ju sjukt svettig och illamående ut konstant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som följer Mad Men

Spoiler!
Fan va Don håller på att rasa ihop... det går teorier om att han i slutet av serien kommer att begå självmord och hoppa från fönstret, precis som gubben man ser i vinjetten i början.

Det har ju gått massa dödsanknytningar hela den här säsongen och Don är ju skuggan av vad han har varit. Han spydde på vakan, däckade i poolen, får flashbacks från den döda soldaten, hans fru hade samma t-shirt på sig i en scen som en känd skådis som Mansonfamiljen mördade, han dricker mer och mer, ser ju sjukt svettig och illamående ut konstant.

 

 

själv gissar jag att Megan och Pete ryker först :shock:

 

grym cykelfilm:

http://imaginate.redbull.com/videos/riding_film

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://imaginate.redbull.com/videos/riding_film

 

 

Kan vara nåt att nöta in, in case en zombieattack sker så kan man hoppa på cykeln och cykla ifrån allt och vägga/glida/snurra/hoppa över alla stadshinder och zombisar bekymmersfritt, och i händelse av en nedförsbacke så går det helvetes fort nedför jämfört med löpsteget!

 

 

 

jag var före!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig talade vi inte om specifikt livsstil och Kalifornien utan om Kalifornien.

 

 

 

Hur som helst, bra att du gjorde det tydligare med vilka områden du avsåg.

 

* Boulder, Colo.: 12.1

...

* Santa Barbara-Santa Maria-Goleta, Calif.: 16.4

* San Francisco-Oakland-Fremont, Calif.: 17.5

* San Jose-Sunnyvale-Santa Clara, Calif.: 17.9

* San Diego-Carlsbad-San Marcos, Calif.: 18.1

http://www.livescience.com/18886-obese-cities-list-2011.html

 

Sverige ligger nånstans 10-14. Det är fortfarande fler tjockisar i Cali och även i de fancy-pants-områden som du specifikt nämner.

 

jag tror du missuppfattar trillske, om du går tillbaka och läser mellan raderna så ser du att han inte syftar på hela populationen i dessa områden. det är bara den delen av av populationen som är utlandsfödd och heter trillske han menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol vad burns

Fina skott i foten, jobbiga med social bekräftelse är ju dock att det inte är så givande om ingen annan begriper det. :roll:

 

Smått ironiskt nog har jag dock på senaste känt att jag växt förbi att sitta och peta allt för mycket för någon form av ytlig bekräftelse ("Titta allihopa, den jag diskuterar med har fel. Ni må skita i diskussionen men ni ska veta att han är den dumme, titta då mamma och pappa!").

 

Sverige ligger nånstans 10-14. Det är fortfarande fler tjockisar i Cali och även i de fancy-pants-områden som du specifikt nämner.
Visserligen förvånande, men det är ju fortfarande inte givande till poängen; behövs ingen BMI-stat för att se vilken form folk är i Pacific Beach, räcker med att vara där. Finns inget (större) område i Sverige med samma ratio av extrem-fitness.

 

Tjockisarna sitter väl på 200kg i en soffa inåt landet någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina skott i foten, jobbiga med social bekräftelse är ju dock att det inte är så givande om ingen annan begriper det. :roll:

 

Smått ironiskt nog har jag dock på senaste känt att jag växt förbi att sitta och peta allt för mycket för någon form av ytlig bekräftelse ("Titta allihopa, den jag diskuterar med har fel. Ni må skita i diskussionen men ni ska veta att han är den dumme, titta då mamma och pappa!").

.

jag trodde att alla använde internet mest för att få hobbytrolla lite och jobba in sjaskiga personangrepp :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stor strejk bland bussar. sjukhus riskerar få problem. några som är löst kopplade till moderata ungdomsförbundet kör gratisbuss på sträckan. såhär reagerar blaskmedia:

http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article16991153.ab

 

usch och fy för att taxichaffisar som agerar strejkbrytare...

 

amalthealinjen.jpg

-Dina brillor är trasiga

-Jag kan köpa nya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stor strejk bland bussar. sjukhus riskerar få problem. några som är löst kopplade till moderata ungdomsförbundet kör gratisbuss på sträckan. såhär reagerar blaskmedia:

http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article16991153.ab

 

usch och fy för att taxichaffisar som agerar strejkbrytare...

:shock:

herregud, nog för att aftonbladet är en vänsterblaska men jag blir lite förvånad faktiskt, inte att det finns feministavarter som jobbar där men att ansvarig utgivare släpper igenom något som är så pass vinklat. det där skulle lika gärna kunna vara något som står skrivet i tex arbetaren.

 

"rädda liv" 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta om gymet nu Trillske. :-D

Själva gymmet ser ut som de flesta svenska sådana, bara väldigt stort och fräsht, fin klättervägg, osv. Känns rätt sjukt att det är gratis, men kan tycka att det är ganska smart upplägg. Enl. klassisk USA-manér tar man inte med sig handduk utan man plockar upp en eller ett gäng där och slänger dem i tvättlådor efteråt.

 

Folk bastar med kläderna på, de blir mer förvånade om någon går in naken än om någon går in med jeans. :roll:

 

Men som sagt är folk i fantastisk form. Sverige har ett gäng gym där jag går in och känner mig liten, men då är det ofta jävligt ruffiga och lite slemmiga byggare. På det där gymmet har du istället fitness-freaks med modell-look som trots detta är riktigt jävla biffiga, hur många som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips på movnatvänlig skog nära Malmö(<1h med bil), gärna med badmöjligheter?

 

Torup är ett trevligt skogsområde, dock utan badmöjligheter vad jag vet. Ca 20-30 minuter från Malmö beroende på trafik.

 

Kan spontant inte komma på något särskilt nära Malmö annars som har bad och skog. Höör har ju trevlig skog och sjöar men det är ju en bit dit (dock inte en timme med bil).

 

Annars kan du hitta trevliga terränger i nordvästra skåne med tillhörande badmöjligheter. Kullahalvön har bra skogar, ganska kuperat, och möjligheter till bad. Finns även trevliga småbyar som Arild och Mölle. Ängelholm har bra stränder och det ligger skog precis vid stranden, men den är kanske inte världens roligaste skog. Båda dessa är väl utanför din tidspreferens dock.

 

Hur länge är du i Malmö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...