Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Fy vad jag stör mig på folk som kör "kom igen". Tvek om det någonsin gett en extra rep

Come on man, one more!

 

Håller med 100%, det värsta med hela grejen är att då måste man hålla på sådär själv också, annars ser det ju ut som man står tyst i protest eller liknande. Tack vare rådande norm känns det fånigt att skrika och fånigt att vara tyst. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och nu står bitcoin i 58 och den handlas för 399 på kaption. hade ni köpt på mitt tips hade ni gjort 49kr/btc trots att bitcoin har fallit $4 under tiden.

 

 

sg7bXWM.png

hmm

 

säkrar du framtida förluster/vinster oxå? lätt att att göra bra beslut "after the fact" ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av mina bästa tjej-vänner sitter just nu fast i Santiago, tänker slänga upp deras case här för att lista ut deras bästa strategi.

 

Denna tjej:

 

astrid2.jpg

astridz.jpg

 

Har glidit runt i Sydamerika i två månader med sin lika söta tjejkompis, billigaste hemresan var att boka en tur-retur. 25e Mars skulle flyga hem santiago-dallas-london-stockholm.

 

American airlines Santiago-dallas och sedan british airways.

 

De mejlade Flygstolen.se dagen innan de ska flyga stockholm-chile och meddelade att de "av personliga själ inte kan åka med flyget dit men vill behålla flygstolarna tillbaka"

 

Fem dagar senare kommer detta:

 

Jag beklagar att ni inte kunnat resa med era biljetter. Och tyvärr måste jag meddela er att även er hemresa kan ni inte heller utnyttja, eftersom ni ej rest ut på era biljetter då räknas ni som NO SHOW och då gäller ej heller hemresa på biljetterna. Det som ni måste göra är att boka helt nya biljetter T/R.

 

Med vänlig hälsning,

Bodil

 

Flygstolen Nordic AB

Berga Allé 3

254 52 Helsingborg

 

 

De är panka och således inte supersugna på att köpa nya biljetter.

 

Jag tänker att deras två bästa strategier är att

1: Dyka upp på flygplatsen den 25e glada och söta med utskriva biljetter i goooooooood tid och bli jätteförvånade när deras biljetter är NO SHOW. Hoppas att de får glida på planet ändå på något magiskt sätt efter att ha pratat med massa olika chefer.

 

2: Leta upp american airlines-kontoret i santiago och hopppas kunna hitta någon person som är tillräckligt bra på att dra i trådar för att kunna ändra deras biljetter från noshow till show. Detta alternativ om det misslyckas gör ju alternativ 1 lite mindre hoppfullt dock..

 

 

Vad säger panelen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske varit upp till diskussion förut men vad säger ni om poker i CV:et? Är det aldrig bra, alltid bra eller beroende på situationen? Vad är era tankar?

 

känns som mer pest lr kolera ... allt som oftast "måste" man väl uppge vad man har gjort de åren som man inte kan redovisa för vad man gjort ... unga chefer: spela hårt på poker-grejen, och om inte det förhåller sig så e det nog bäst att hålla tyst och hitta ursäkter. icke att förglömma att spel och dobbleri är moraliskt förkastligt för de äldre ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske varit upp till diskussion förut men vad säger ni om poker i CV:et? Är det aldrig bra, alltid bra eller beroende på situationen? Vad är era tankar?

 

Om den som anställer spelar/fattar poker kan det vara en fördel. Men många är tyvärr lite trångsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy vad jag stör mig på folk som kör "kom igen". Tvek om det någonsin gett en extra rep

 

-1

 

 

 

 

För mig har det gjort det väldigt många gånger

 

+1

 

Fast långt viktigare är det att en bra spotter kan passa bra där det behövs och även löpande bedöma formen och rätta till den vid behov.

 

Kan dock gott tycka han kunde nöjt sig efter en då redan den hade borderline farlig form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-1

 

 

 

 

 

 

+1

 

Fast långt viktigare är det att en bra spotter kan passa bra där det behövs och även löpande bedöma formen och rätta till den vid behov.

 

Kan dock gott tycka han kunde nöjt sig efter en då redan den hade borderline farlig form.

 

har personligen svårt med spotters som ska börja skrika efter 5 reps (utifall du ämnar att köra 10 st), och likaväl har jag svårt med spotters som ska börja skrika att du e tjock (ja, den träffade) alt att "du är svag" medans du lyfter 200 kg i bänk.

 

Cliffs: inga ironiska och inga alltför sanningsenliga kommentarer plz :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter jäkligt krångligt. Köp biljetterna och ha gratis städning och handlande ett par månader så vinner alla på det. Sen kan hon skicka in klagomål när hon är på svensk mark och så delar ni på pengarna ni får från flygbolaget om 2 år.

 

+1 ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"A democracy cannot exist as a permanent form of government. It can only exist until the majority discovers it can vote itself largess out of the public treasury. After that, the majority always votes for the candidate promising the most benefits with the result the democracy collapses because of the loose fiscal policy ensuing, always to be followed by a dictatorship, then a monarchy."

Alexander Fraser Tytler

http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Fraser_Tytler

 

sammanfattar eurokrisen rätt bra?

 

 

eurozonen_bnp_1970-2011.png

italien_bnp_1970-2011.png

asien_gdp_1970-2011.png

:-/

 

statsskuld_sverige_201301.png

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollar på "some kind of monster" atm; tankar om dokumentären alt metallica öht?

 

blev en hel del action kring ämnet men här kommer till 2 cents; skippa allt i bandet förutom james som ges en stark motpol som inte är en dansk som är typ sämst på trummor. mycket märkligt att man kan bli sämre på ett instrument utan att träna (rockboys por favor) och varteftersom bara gör bajs-trummor ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev en hel del action kring ämnet men här kommer till 2 cents; skippa allt i bandet förutom james som ges en stark motpol som inte är en dansk som är typ sämst på trummor. mycket märkligt att man kan bli sämre på ett instrument utan att träna (rockboys por favor) och varteftersom bara gör bajs-trummor ...

 

- Bra dokumentär.

- Lars Ulrich är en så sjukt jävla horribel trummis att det är löjligt.

- Metallica var asbra en gång i tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

American airlines

GL. :roll:

 

Det kanske varit upp till diskussion förut men vad säger ni om poker i CV:et? Är det aldrig bra, alltid bra eller beroende på situationen? Vad är era tankar?
Plottra inte ner CVt. Du kanske har rätt utbildning för tjänsten, samt någon relevant erfarenhet som gör dig intressant. Bra! Förklara varför. Ta bort resten resten eller förklara det i en/två korta meningar.

 

Jag tror det är alla "karriär-hjälps-bullshit"-företags fel, men tror folk i allmänhet missförstår CVt. Om du nu råkar vara en sån där "topptalang" som söker jobb på MckInsey kan det vara annorlunda, men då vet du redan antagligen mer än mig då jag inte rört den världen med tång.*

 

Mitt råd: har du exempelvis en utbildning som gör dig relevant och verkar vara en bra snubbe så är du i regel intressant att ha vidare kontakt med. Om poker hjälper dig mycket där (betting-site?) så kör på, men om du märker att du sitter och försöker få in en pusselbit där den inte passar ("därför är jag bra på att ta snabba beslut..") så vet du att du är fel ute och ditt CV blir bara jobbigt att begripa. Jobbiga CV slängs. Möjligtvis att du kan ha det som en gamble att se annorlunda ut om du är rätt säker på att de inte är intresserade av ditt CV ändå.

 

"Luckor" i CVt är inte samma sak som att ha luckor IRL. Skriv i form av perioder (6 månader, 3 år, ...) snarare än datum, förutom när det behövs (beräknad examen kan ju datum vara bra tex). Du sitter inte hos rektorn och ska bevisa att du alltid gick till skolan (jag låter säkert jättefjantig men det är en vanlig missuppfattning). Då märks det inte att du inte nämner året du var pokerspelare när det är irrelevant för tjänsten du söker. Förstå mig rätt: du döljer det inte, du vet bara att de inte bryr sig om att du lärde dig räkna kort.

 

*Jag har alltså ett mer normalt CV och är en mer normal människa, är därför jag tror mina tips kan vara värdefulla. Min utbildning (om vi talar tyst om omtentorna jag har framför mig) är kanske 80-90th percentile, men jag har haft typ 10 jobb, var rätt disträ några år efter gymnasiet, har inte höga betyg etc.. Jag skalade mitt CV till en (väldigt kort) röd tråd och har fått väldigt bra respons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL. :roll:

 

Plottra inte ner CVt. Du kanske har rätt utbildning för tjänsten, samt någon relevant erfarenhet som gör dig intressant. Bra! Förklara varför. Ta bort resten resten eller förklara det i en/två korta meningar.

 

 

Stort plus!

Man orkar inte traggla noveller när man söker rätt person. Förstår inte den sökande vad som är relevant att ta med så går den i trashhögen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fittan, vid en "maxning" på hans längd (2meter) så är formen fine. Visst det kan se snyggare ut, men ur skaderiskssynpunkt är det inget fel på hans form.

Här är en video då han kör på 10kg mindre, som är ett betydligt mer estetiskt tilltalande lyft, och en riktig jävla dröm för en snubbe på hans längd.

 

 

 

Jag önskar att jag också hade drivet/modet att köra 'bajsa ner sig varje rep'-tungt i marklyften så att man hade lite bättre gains, jag stoppar alldeles för tidigt, pushar mig inte tillräckligt hårt. När jag gör en trea som är "tung" så ser alla starka killar på gymmet ut som att han skickar nåt brunt ut i byxan på varje rep på sin trea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...