Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

tack. det är så sällsynt att man läser något vettigt på internet. från en kvinna dessutom. länktips: http://huntgatherlove.com/

det är väl egentligen så att ingenting i naturen är skapat för att finnas där som enkel och säker energi för oss människor.

Relaterad blogpost, även den från en kvinna: Wild and Ancient Fruit: Is it Really Small, Bitter, and Low in Sugar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig står det då klart att man kan få i sig rätt stora mängder socker från om än inte från frukt så från bär på hösten. det vet alla som har växt upp i skog och mark. fråga björnen han kan bekräfta.

hur det ser ut i bananrepubliker och indiantrakter vet jag inte.

min lekmannagissning är att små till moderata mängder socker är ganska ofarligt jämför med mycket annat vi gillar att stoppa i oss.

Länk till kommentar

Låter rätt standard. Om man väger 70kg och man har exakt så mycket muskler som är optimalt för vad man gör (För att klara sig att hålla kvar inom sin viktklass men fortfarande vara uthållig) så finns det ingen poäng att överäta protein. Jag tror dock att utöver det så är det rätt oviktigt vad du äter, sålänge du äter så mycket protein att du stimulerar proteinsyntesen nog att behålla den LBM du har, och tillräckligt med kolhydrater för att återhämta dig optimalt.

Länk till kommentar

Brukar säga till mina generations-likar (de kan ju vara yngre, men måste antagligen vara 18+) att vi är en förlorad generation. Vi gillar att köra bil och vi kommer gilla att köra bil 50 år efter att det är ute. Här är vi redan efter.

Vi gillar även avancerade TV-spel, som kräver mycket av användaren och inte bara fungerar som snabb kick-stimulans. Även här är vi redan ute.

Vi har ett till inlärningssfel som redan är påfallande:

296768_10151082826399107_2139689800_n.jpg

(ursäkta att jag inte spoilar den här, men jag tycker att vi måste se saker för vad de är)

Länk till kommentar

Ändra till "många 20-åriga". Kraften bakom trender och liknande är fachinerande.

Man kan förstås ställa sig frågan om allt bara är fasad. Bieber blir mäktig => går trend i feminina och allmänt "klena" drag som attraktiva. Det blir snyggt. Men ställ sedan flickan i ett isolerat rum bredvid en bieberkropp och en romar-kropp, nog blir trenden helt irrelevant trots att hon utsatts för den i flera år?

Fortfarande: Vi tycker bieber är för feminin och klen för att anses attraktiv => vi är efter i utvecklingen. Vars riktning förstås inte behöver vara rationell.

Länk till kommentar

Alltså diskussionen ni har är rätt poänglös om man jämför med tyngden av det verkliga problemet som är utarmning av genmassan. Att vi utvecklas till sämre hårväxt på skallen är ju ett litet problem, att fler och fler genetiska defekter som kräver stora resurser ökar är ett större bekymmer.

Länk till kommentar

Jag har oerhört dålig bröstbehåring. I kombination med min kroppsbyggnad innebär detta att när jag är i som bäst form ser det ut som att jag gjort det till livssysla att pumpa gym och vaxa kroppen inför kommande beach-säsong.

Är ganska glad att det är rätt standard för modeller att sakna denna päls, för det gör att det finns en stor skara som kan känna en viss irritation för att de inte själva orkar finputsa sådär som samsas med den skara som bara tycker det är "oerhört gay". De tar ut varandra rätt bra. Är lite som att vakna med stylat beadhead utan att styla sig. Man får le lite när folk kommenterar fåfängan.

Och ja, plus det faktum att om man då är otränad själv (vilket kanske gäller 90%?) är det svårt att håna någon vältränad människas kropp, hår eller ej.

Fick jag välja skulle jag dock ta en bättre bröstbehåring. :-P Det känns som att sakna en manlig genetisk pusselbit. :(:shock:

föredrar verkligen kvinnor män utan hår på bröstet[?]
Verkar dock vara väldigt 50/50 i min erfarenhet.
Länk till kommentar

ja den är intressant. föredrar verkligen kvinnor män utan hår på bröstet eller vad är grejen? själv tycker jag det ser lite gay ut med dålig kroppsbehåring. skulle aldrig komma på tanken att raka bort det lilla hår jag ändå har :/

verka va något sorts mode nu att raka/snagga skallen med.

En tjej sa till mig i gymnasiet: Det är inte håret som gör mannen.

Länk till kommentar

ja den är intressant. föredrar verkligen kvinnor män utan hår på bröstet eller vad är grejen? själv tycker jag det ser lite gay ut med dålig kroppsbehåring. skulle aldrig komma på tanken att raka bort det lilla hår jag ändå har :/

verka va något sorts mode nu att raka/snagga skallen med.

Många yngre tjejer verkar faktiskt göra det. Lika porrskadade som killarna?

Jag har oerhört dålig bröstbehåring. I kombination med min kroppsbyggnad innebär detta att när jag är i som bäst form ser det ut som att jag gjort det till livssysla att pumpa gym och vaxa kroppen inför kommande beach-säsong.

Är ganska glad att det är rätt standard för modeller att sakna denna päls, för det gör att det finns en stor skara som kan känna en viss irritation för att de inte själva orkar finputsa sådär som samsas med den skara som bara tycker det är "oerhört gay". De tar ut varandra rätt bra. Är lite som att vakna med stylat beadhead utan att styla sig. Man får le lite när folk kommenterar fåfängan.

Och ja, plus det faktum att om man då är otränad själv (vilket kanske gäller 90%?) är det svårt att håna någon vältränad människas kropp, hår eller ej.

Fick jag välja skulle jag dock ta en bättre bröstbehåring. :-P Det känns som att sakna en manlig genetisk pusselbit. :(:shock:

Verkar dock vara väldigt 50/50 i min erfarenhet.

Adoniskropp utan att träna och helvaxad look utan att ett rakblad någonsin fått vidröra din kropp. Fan Trillske du knäcker ju oss andra på forumet med såna kommentarer... ;-)

Länk till kommentar

angående hår tror jag de flesta tjejerna har någon funktion av likeande som inte går on off beroende på hår, inget hår, tror snarare det är en funktion av densiteten och intensiteten på behåringen.

alltså finns nog många tjejer som föredrar detta:

Chest-Hair-Transplant.jpg

men ogillar detta:

human-body-hair-2.jpg

hof.jpg

Länk till kommentar

Burt-Reynolds-Shirtless.jpg

justin-bieber-shirtless.jpg

Borde väl avsluta den diskussionen :-D

Haha, case closed!

En riktig gudagåva den där Trillske. Vi måste passa på och njuta av hans blotta närvaro. :lol:

Jag gillar honom (no homo). Riktigt rolig och en frisk fläkt!

angående hår tror jag de flesta tjejerna har någon funktion av likeande som inte går on off beroende på hår, inget hår, tror snarare det är en funktion av densiteten och intensiteten på behåringen.

alltså finns nog många tjejer som föredrar detta:

Chest-Hair-Transplant.jpg

men ogillar detta:

human-body-hair-2.jpg

hof.jpg

Precis, en ngt mer modest kroppsbehåring funkar medan en kraftigare sådan nog bör ansas för optimering av likeande.

Man bör även betänka att helrakat inte ser klokt ut om man inte är riktigt vältränad. Jättebebislooken uppfattas nog inte heller som jättehet...

Länk till kommentar