Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Jag har följt det där programmet för tycker dom intervjuar rätt intressanta personer och jag har redan från början stört mig på henne. Jag tycker hon han en mycket märklig attityd. Det känns lite som att hon gör sig själv betydelsefull i sammanhanget och försöker vara lite hettande provokativ och ifrågasättande. Jag tycker att ett sådant där program helt och hållet ska handla om den som intervjuas. Det är möjligt att tanken från början är god och att dom faktiskt försöker göra någonting "nytt och spännande" alternativt att jag helt feltolkar allting med tanke på hur aspig jag är men tycker hon som sagt är precis lika konstig i alla program jag sett. Hur hon lutar sig framåt och hur hon flinar faller heller inte i så god jord hos mig. Nå väl..

 

delar din uppfattning, hon är ett riktigt stolpskott. kanske är lite aspig jag med, får kolla upp det där. tycker verkligen som du att när en person intervjuas så är det personen som ska få prata och programledaren ska ställa frågor och låta personen prata, det händer i princip aldrig.

 

någon som har gjort det riktigt bra är kristoffer triumf. kan verkligen rekommendera hans pod cast Värvet. riktigt bra, personliga favoriter är när han pratar med kristoffer appelquist (sveriges bästa komiker).

http://itunes.apple.com/se/podcast/varvet/id508310996

 

nu följer jag inte programmet i övrigt, men ja klart man stör sig på henne. men är väl samma med alla programledare i svt när de möter för dem främmande åsikter(vilket de sällan gör och allt utan vänsteråsikter är främmande för dem)?

 

här är det HU så de kan inte bolla runt ordet nonstop för att slippa bli personliga och själva väga in. men i frågorna de flesta mediafolk ställer i andra sammanhang ser man ju direkt hur oinsatta de är och hur de ser ner på andra. här så har vi Bard som har massa icke-PK-åsikter och trots att han är kort kille och lustigt klädd vågar han använda logos och ethos, klart folk inte är vana vid det och reagerar. men är ju nästan samma sak varje gång någon logiskt förklarar varför de tycker olika.

 

som anekdot om Bard kan jag berätta att jag gjorde mekanikinluppar åt Martin Rolinski när han var och spelade in skiva med Bard.

 

:D

 

 

agreed. se ovan. känns tämligen enkelt att göra karriär som programledare, alla är ju overkligt dåliga på att få ett samtal att flyta, fortsätta med följdfrågor, improvisera och gå utanför manus etc. hon den här sopan bytte ju ämnen när de var som upplagt för intressanta tankar och diskussioner.

en kvinna som dock är värre än den där programledaren är dock alexandra pascalidou som var med i klippet från betner du länkade, klarar fan inte av henne, varför tillåts hon mediautrymme? har hon yttrat en enda intressant tanke. hon är som en sämre variant av den där baren meral. någon som uppskattar pascalidou?

skönt att du slapp se bard i kalsonger iaf :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du mer rytmer att gotta dig med slaktis. Meshuggah FTW.

 

 

http://www.scribd.com/doc/6375990/Recasting-Metal-Rhythm-and-Meter-in-the-Music-of-Meshuggah

 

Det här är fullständigt genialiskt. Ett äventyr i polyrytmisk irregularitet :)

 

Har hittills lyssnat på Meshuggahs utveckling från Rational Gaze genom I till Obzen (i början är det bara att följa artikeln).

 

Försöker använda Pieslakisk strömningsneutral pitch/attack (analytisk geometri) även här, men Obzen är faktiskt mer komplex än de tidigare verken. Här kan man dra paralleller till gruppteoretisk atonal asymmetrisk rytmik (dvs Alfred Schönberg oldschool stylie möter Dream Theater). Jobbar vidare på att förstå alfastrukturen :)

 

meanwhile, mer rytmiska äventyr:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint att se vad diablo har utvecklats till:

http://sv.twitch.tv/nl_quiks

 

tog knappt en vecka...

 

äsch, det är ju hardcore som gäller obv om man vill spela. :D suttit flera kvällar och följt kungen, ganska kul när man märker att han är nära att dö.

 

tänk ner fler sådana här gör webben fast på lite högre levels, med lite bättre gear:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lava är bara så överjävligt mäktigt.

 

Kryper fram, bara för att det inser sin egen fullständiga överlägsenhet och inte behöver jäkta i sin erövring.

 

 

Meshuggah såg jag en gång i sandviken för kanske 12 år sedan, tillsammans med en massa människor som tex klädde sig matchande till tonerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lava är bara så överjävligt mäktigt.

 

Kryper fram, bara för att det inser sin egen fullständiga överlägsenhet och inte behöver jäkta i sin erövring.

 

 

läskigt. påminner lite om cyst squeezing filmer på youtube, bara kommer och kommer ut uääähhh

 

Hur gör ni som äter d-vitamin tillskott under sommaren? Trappar ni ner på dosen när ni varit ute i solen?

 

höftar lite ja. ser 1piller=30min direkt sol som mål, solar jag lite halvt det äter jag varannan dag typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katastrof. fick besked från NUS att jag inte är antagen.

 

Dear heltok (Application Number:3141592),

 

 

APPLICATION FOR ADMISSION TO THE NATIONAL UNIVERSITY OF SINGAPORE

 

ACADEMIC YEAR 2012-2013

 

 

 

Thank you for applying to the National University of Singapore (NUS).

 

 

 

We regret to inform you that your application for undergraduate admission to NUS has not been successful.

 

 

 

The Admission Selection Committee has evaluated your application very carefully and thoroughly before arriving at this difficult decision.

 

 

 

We realise this brings you disappointing news. However, admission to NUS is very competitive due to the large number of outstanding candidates applying for limited places each year. As such, we are obliged to turn away many applicants.

 

 

 

Thank you for your interest in NUS and we wish you all the best in your future endeavours.

 

 

 

 

Best Regards,

 

 

R. Rajaram (Mr)

Director, Office of Admissions

National University of Singapore

 

This is a computer generated email. No signature is required.

 

tilt. hade sett fram emot det, är inte jättepositiv till alternativet som är att plugga samma i sverige och hade sett fram emot att få göra det. gahhhh!

 

 

 

har en chans att överklaga. 1000ord. verkar väldigt svårt.

 

antagningskraven dit verkar vara skyhöga efter vad jag har läst, hitta massa andra som också inte kommit in trots höga betyg. :(

 

antar jag skrev en rätt dålig ansökan, borde lagt mer fokus på vad de får ut av att jag läser där, ledarskap, ge tillbaka till samhället.

 

tänkte jag ska försöka göra ett argument för mig själv enligt retorik-tipsen. visa förståelse, få med tre argument för, ett emot. pathos ethos logos och avsluta med det starkaste.

 

några råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående överklagan måste du möjligen sticka ut med något extra de inte förväntat sig läsa. Jag gissar förstås bara, men jag tror man hamnar på hyllan eller i dokumentförstöraren annars.

 

Att gå in via överklagan bör ju rimligen bara fungera genom att:

1) Fylla i viktiga meriter som av någon anledning inte kom med första gången

2) Kringå själva generaliserings-processen, och då kan man nog inte räkna med att någon automatiskt faktiskt lyssnar på/läser det du framför.

 

Sen tycker jag att du ska överklaga i vilket fall som helst, kan aldrig skada att visa intresset. Vet inte hur många jag pratat med på senaste som har fått fina positioner i arbetslivet, som förklarat sin historia med: "fick inte jobbet, fortsatte höra av mig och visa intresse, de fick brist och jag blev blixtinkallad".

_______________

 

Har jag drömt att du har du typ två år automation redan? (vore en oerhört konstig sak att drömma om :shock: )

 

Då kan du väl plugga grad. eller ledsnade du helt på området?

 

Vet inte hur högt du prioriterar en sådan aspekt men tror framtidsutsikterna skulle vara fina hyfsat globalt.

 

________________

 

Avdelning mäktigt förresten, tänkte på dessa när jag såg lavan, typ samma sak imo:

 

 

3:20 tex. Tåg bara kör, och det är helt underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag drömt att du har du typ två år automation redan? (vore en oerhört konstig sak att drömma om :shock: )

 

Då kan du väl plugga grad. eller ledsnade du helt på området?

 

Vet inte hur högt du prioriterar en sådan aspekt men tror framtidsutsikterna skulle vara fina hyfsat globalt.

 

jepp, har läst 2år automation på chalmers. är inte jättesugen på att bli ingenjör, möjligtvis byta till IE isåfall. men skulle vara rätt skönt att komma bort från göteborg och få träffa lite nytt folk och hade sett fram emot singapore. kan ju alltid försöka få klart en ingenjörstitel, men vill iaf försöka överklaga först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan söka efter någon som har som business att skriva sådana ansökningar åt SUN, eller andra skolor. Sånt där är nog rätt hårt optimerat, och som dels svensk och dels lite aspig har du nog väldigt dåligt utgångsläge för att göra det bra.

 

Jag gissar att deras idealstudent är någon med så många verifierbara prestationer som möjligt, jättehög arbetsvilja, god (och tät) familj, bra kontaktnät och en konformistisk personlighet. Nämner du då saker som poker så är det nog avslag direkt, om inte annat för att det låter skumt.

 

Annars vore det ju väldigt förvånande om din enklaste väg in i antingen akademiska världen, eller arbetslivet, är att beta av den där ingenjörsexamen och sen göra något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp, har läst 2år automation på chalmers. är inte jättesugen på att bli ingenjör, möjligtvis byta till IE isåfall. men skulle vara rätt skönt att komma bort från göteborg och få träffa lite nytt folk och hade sett fram emot singapore. kan ju alltid försöka få klart en ingenjörstitel, men vill iaf försöka överklaga först...
Om du kör ingenjörsvägen se om du har något smidigt sätt att fixa klar snabb kandidat och få de åren "överstökade". Efter kandidat är nämligen vägarna väldigt öppna sedan för att studera något helt annat som graduate. Drar en gissning på att skönaste vägen till IE är att ta kandidaten och sedan IE som master, jag har nämligen själv tagit den långa vägen via byte och de tekniska kraven är ingen lekstuga och kan dessutom kännas väldigt orelaterade till det man faktiskt tänkt arbete med i framtiden. I mitt fall måste jag av rent akademiska skäl studera ett gäng blytunga systemkurser för att få min examen. Räddas lite av att jag tycker reglerteknik är skoj, men är knappast optimalt ändå, kunde använt tiden bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp, har läst 2år automation på chalmers. är inte jättesugen på att bli ingenjör, möjligtvis byta till IE isåfall. men skulle vara rätt skönt att komma bort från göteborg och få träffa lite nytt folk och hade sett fram emot singapore. kan ju alltid försöka få klart en ingenjörstitel, men vill iaf försöka överklaga först...

 

Vet inte hur det ser ut på chalmers, men en väg hade ju varit läsa ett år till automation sen läsa technology management inriktning, tror det kan vara smidigare än gå IE vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade du ngn aning?

 

sticker i armvecket som känns i armbågen också, direkt när jag gör en snabb rörelse där vecket nyttjas.

 

Kanske, men måste veta lite mer i så fall.

 

Hur nyligen tog du upp klättring och hur intensivt har du kört från start tills att du fick ont?

 

Vad har du för träningsbakgrund? Tidsperioder, intensitet och idrotter är intressant. Framför allt, har du utövat en idrott tidigare som stärkt dina armmuskler väsentligt och sedan haft ett uppehåll innan klättringen?

 

/Hobbyläkare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...