Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Slänger i mig en multivitamin men gissar att det är en bit från opti.

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/02/070227171026.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Multivitamin#Health_effects

imo effekten är väldigt liten, speciellt givet att man äter bra, gör man inte det är det kosten man bör se över inte vitaminerna. enda vitaminen man behöver tillskott av är D om man bor i Sverige eller av något annat skäl inte får tillräckligt med direkt solljus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ST till fjortis på fjortisfest:

"Nej nu blev jag exceptionellt törstig, räck mig ett glas vatten är du gullig."

"Annars då? Jag är riskkapitalist vettu."

"Nej usch, vilken rabiat stämning, jag måste sitta ner."

Det där viktorHianska, att prata om sex, har jag samma erfarenheter av, det vill säga att det intresserar alla. 16 år eller 30 år. Klassiker att prata om humoristiska situationer man upplevt, och not-so-hidden ska det alltid innefatta något de flesta tjejer vill göra men många inte upplevt eftersom deras män varit för fega eller försiktiga eller tyckt att dominans är fel.

Hihi det var typ så jag tänkte när ST drog exemplet från början med tjejen som inget fattade :mrgreen:

Sen absolut i de krokarna du beskriver, och i mitt fall blir det ofta att dra paralleller i vardagliga situationer till sex, vilket då både är en del av humor samt att samtalen kretsar kring sex.

Man bygger upp en slags spänning tror jag. Inte för att de ska tro att jag på nåt sätt är bra i sängen, utan bara en sexuell spänning som hela tiden finns i luften.

Hela Game-konceptet är väl bland det mest missförstådda som finns, mkt tack vare feminister o beta-snubbar som blir helt förskräckta, de förra över att det finns psykologiska metoder att manipulera andra människor (surprise liksom), o de senare för att deras "naturliga" lismande och fjäsk för andra könet förkastas. Det finns dessutom en bunt "gejmare" som jag själv stött på som plockat upp fragment av teorierna (t ex läst att man ska negga brudar) o springer omkring o är allmänt otrevliga o undrar varför de aldrig får ligga o kommer fram till att Game inte funkar.

Jag har väl studerat en hel del kring det här ämnet, kanske långt mer än andra här på forumet. mitt primära syfte var väl aldrig att hitta en metod att få ligga, utan psykologin kring manipulation intresserade mig. Jag tycker personligen att metoderna fungerar förträffligt, inte bara när det gäller raggning, utan främst i relation mot andra i vardagen, affärer, förhandlingar, mm. Sen att jag från början var relativt alfa gjorde väl implementeringen lättare.

Tror inte jag missförstått något. Menar bara på att det finns enormt mycket "elever" kontra "mästare" i branchen och att det liksom i pokern finns en anledning till det. Det tar en jävla massa tid och fokus om du ska bli bra.

Sen har jag inte sagt något om psykologin och vardaglig interaktion, men det är förstås väldigt intressant, (och det du skriver är i stort sett saxat från böcker i ämnet, bygga rapport, ankring, sätta sig i en fördelaktig förhandlingsposition, etc). Jag har också läst relativt mycket inom ämnet då det av samma anledning intresserat mig.

DOCK använder jag det inte när jag raggar. Inte medvetet, även om jag klart är lite skadad och har lärt mig se vissa tecken på tjejers som indikerar attraktion. (Pölen vid vänsterfoten ni vet) ;-)

Vad gäller att prata om sex är det eggande vid rätt tillfälle och på rätt sätt. men att uppehålla sig vid det ämnet hela natten (eller vilket ämne som helst egentligen) är väl inget jag skulle reka.

Tycker inte du behöver strukturera det så hårt. Vi ska inte glömma att The Game är i alla fall i raggningsvärlden ett system som mest hjälper de som är absolut längst ifrån att få sig ett ligg.

Funkar kanske om man går på krogen i såna där vita halvgenomskinliga "blattebyxor" som man ibland ser, men vill man gå den mer normala vägen krävs det ju ofta lite jobb för att komma dit ;-)

Lol. Nej då hade han nog inte fått ligga. Han är förstås inte socialt inkompetent ^^

Är det inte dessutom så, att tjejer/kvinnor i sin natur tänker på bildandet av familj osv i mycket större utsträckning och tidigare ålder än vad män gör? Dom vill typ ha en stark man vid sin sida med egenskaper som gör bildandet av familj tryggare/lättare? Har ingen källa på detta annat än en dokumentär vi fick se i gymnasiet, där forskare snackade en hel del om kvinnors omedvetna jakt på en bra familjefar :lol:

Vad är det som säger dig att en enorm penis inte är något som en kvinna skulle finna undermedvetet vara något som kan säkra hennes geners fortsatta överlevnad? Det låter för mig som en jättealfa-egenskap. "Stark man" kan vara så sjukt mycket.

Du har dock rätt i att mycket tyder på att det är drivande faktorer i val av partners.

Hur kan ni helt förbise sympati ligg?

"Jag har väldiga komplex för min undermåliga penis"

- SCORE!

Jag säger alltid att jag har en jätteliten penis när jag är ute. Inga undantag. Varken för att de ska bli positivt överraskade (den är ju inte jätteliten, bara liten ;) ) i sängen när vi kommer dit eller för att jag tror att antiklimax är lösningen till klimax, utan bara för att det är humor och antagligen visar det på någon form av självdistans.

(och är det något som jag personligen tror att tjejer uppskattar i humorväg, så är det självdistans och ödmjukhet)

Länk till kommentar

Min personliga erfarenhet är att kvinnor finner stort intellekt väldigt sexigt om det yttras på ett sexigt sätt som triggar deras åtrå-knappar.

Helt enkelt så finns det ett sexigt stort intellekt, och ett nördigt stort intellekt.

Utan att orka gå för mycket in på detaljer är väl huvuddragen för sexigt intellekt att det kombineras med arrogans, humor och fåordighet/mystik - lite attityden att "jag vet bäst, men orkar inte/bryr mig inte tillräckligt för att gå in på det med dig", medan nördigt intellekt kombineras med behov av att kvalificera sig och långrandighet (man vill visa sig duktig för att tjejen ska tycka om en och förklarar gärna o länge kring saker man vet mkt om).

Överlag är det antigame att i samtal med tjejer röra sig kring ett och samma ämne för länge, och särskilt fördjupa sig i ett ämne där man anser sig vara mer kunnig/smartare. Man ska byte ämne snabbt.

Håller med men de egenskaper som du beskriver behöver inte vara kopplade till hög intelligens (IQ). Däremot krävs det väl viss "social intelligens".

Hmm personligen pratar jag bara om sex, och det har jag alltid gjort. Är verkligen inte mer kunnig eller smart i ämnet men från min erfarenhet så kan man prata om det hela kvällen, varje kväll, utan att nånsin behöva byta ämne.

Kanske är det ett undantag, min avsaknad av referenser förhindrar mig att utveckla mer.

Det är nog inte att rekommendera att man oavbrutet pratar sex. Har en kompis som alltid gör det och jag har aldrig sett en kille med sämre % än honom. Han är helt orädd att ta kontakt men får aldrig ligga.

Det största problemet som högintelligenta har när det gäller game, imo, är ett konstant behov att visa sin överlägsenhet för omvärlden. Detta behov i sig är beta o således ej attraktivt.

True so true.

Kan ju vara skillnad på om man försöker attrahera kvinnor eller flickor.

Väldigt liten skillnad faktiskt.

Länk till kommentar

kettlebelltränaren om sin kost:

http://www.tommyblom.com/keeping-up-with-the-diet/

+1 på allt typ. tror han har hittat det bästa av det mesta. verkar som att rätt många tillslut hamnar i närheten av det där, steg för steg. kanske vi inte kan enas om effekterna på alla enskilda delar men de flesta av oss håller väl med om att det iaf har inslag av saker som har stor positiv effekt.

rå mat, IF, LCHF, vit D, omega3, paleo, naturbeteskött, opastöriserat, fuska med mörk choklad.

tänkte göra en snabb poll, vilka av ovan kör ni?

rå mat: någon gång i veckan

IF: oftast

LCHF: nästan alltid hemma, äter vanligt socialt men lämnar lite extra av glassen typ

Vit D: 5000IU dagligen

Omega3: 3x0.5g fiskolja dagligen+via maten

Paleo: fuskar lite men ja

Naturbeteskött: 50/50

Opastöriserat: gammaldags mjölk, dock mindre än innan

Fuska med mörk choklad: alldeles för ofta, kanske 50gram om dagen i snitt

Länk till kommentar

rå mat: sällan

IF: aldrig

LCHF: hemma och på jobbet, blir jag dock bort bjuden rockar jag på som vanligt.

Vit D: aldrig

Omega3: ganska mycket via maten, älskar lax :D

Paleo: nej

Naturbeteskött: 70%

Opastöriserat: nej

Fuska med mörk choklad: nej

--

och jag är förkyld som bara den :( måste börja äta bättre innan prostatacancern drabbar mig.

Länk till kommentar

rå mat: Sällan

IF: Aldrig

LCHF: Ja

Vit D: Ja, dagligen mivi total

Omega3: Ja, dagligen 2-4 kapslar. Äter dessutom lax/makrill > 3 dagar i veckan.

Paleo: Ja till 100% sen första december. Har gjort underverk med vikt, -20 kg. Och från 25 armhävningar till max på 85 atm.

Naturbeteskött: I möjligaste mån.

Opastöriserat: vanlig mjölk till kaffet.

Fuska med mörk choklad: sällan choklad, oftare valnötter, fast det är ju inte fusk.

Länk till kommentar

Aldrig förstått mig på mörk choklad. Tycker folk om det?

För viktkontroll lär det spela ytterst liten roll.

Diggar det mesta i övrigt även om jag hellre käkar mycket protein > mycket fett på en ketodiet. Personlig preferens i guess.

Paleo har jag inte hoppat på.

rå mat = ptja, men inte kött.

Länk till kommentar

rå mat: sällan

IF: ofta, det är alltid varit naturligt för mig att gå utan mat i perioder.

LCHF: åt det förut, nu äter jag mycket stärkelse. blir lite tråkigt att äta bara protein och fett i längden och jag har inget viktproblem

Vit D: äter tillskott ibland på vintern

Omega3: det jag får i mig från vildfångad fisk och naturbeteskött.

Paleo: beror på vad man menar, inte särskilt. undviker det som är väldigt icke-paleo som mjöl och margarin.

Naturbeteskött: konservativt estimat kanske 20% gräsuppfött. beror bland annat på hur mycket av det sydamerikanske köttet jag köper som är gräsuppfött.

Opastöriserat: 0%, inte så att jag orkar ta kontakt med någon bonde för att få tag i opastöriserat.

Fuska med mörk choklad: 200g i veckan kanske? tror varken rimliga mängder socker eller choklad/kaffe etc är särskitl skadligt.

Länk till kommentar

Aldrig förstått mig på mörk choklad. Tycker folk om det?

För viktkontroll lär det spela ytterst liten roll.

Diggar det mesta i övrigt även om jag hellre käkar mycket protein > mycket fett på en ketodiet. Personlig preferens i guess.

Paleo har jag inte hoppat på.

Är väl inte ens mindre kalorier överlag har jag för mig. Kommer vara noll märkbar effekt viktmässigt där. Handlar om att där finns lite nyttigheter i mörk choklad till skillnad från typ Marabou Mjölkchoklad.

Sen tror jag det hänger på att mörk choklad är så äckligt att man äter mindre istället ;)

Länk till kommentar

Gomorron Sverige

Kategori: Nyheter

Cannabis ökar bland ungdomar

http://svtplay.se/v/2784760/gomorron_sverige/cannabis_okar_bland_ungdomar?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2616364/sb,k119636,1,f,-1

06.20: "Om cb inte är beroendeframkallande så bevisa det genom att leva utan det."

"De som vill legalisera det är ungdomar och kanske några äldre som själva brukar och som är fast i det".

8-)

kan verkligen se hur folk i framtiden kommer se på detta programmet och skratta likt vi idag ser på anders tegner om hårdrock...

haha, kollar vidare:

http://svtplay.se/v/2784780/gomorron_sverige/sjukskoterskornas_krav?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2784760/sb,k119636,1,f,-1

vänsterpartiet skulle inte höja skatterna för sjuksköterskor... sjukt hur veka moderaterna är. rätt sjuka krav sjuksköterskorna har, 24kkr i ingångslön. roligt för alla som arbetat längre och får lägre lön. höja för alla är ju realistiskt som det ser ut idag.

4min in i:

http://www.kanal5play.se/#!/play/program/343001/video/2778448|/program/343001/video/2778448

:heart:

Länk till kommentar

Tränar styrka främst.

Välbefinnande skulle jag tro. Piggare, bättre immunförsvar, slippa bli förkyld blablabla 8-)

Om man nu behöver tillskott i form av vitaminer osv? Inte tagit mig för någon research i ämnet.

Allmänt verkar ju EAA/BCAA vara det som är absolut mest rekommenderat om du bara ska ta "en sak".

Länk till kommentar

rå mat: sure

IF: va?

LCHF: nee

Vit D: nope

Omega3: äter många fiskar

Paleo: naeh

Naturbeteskött: tar alltid det som ser ut att smaka godast

Opastöriserat: ibland

Fuska med mörk choklad: äter precis det jag är sugen på så inget är fusk

Länk till kommentar