Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

När vi ändå är inne och vevar på ämnet narkotikum så passar jag på att tipsa om filmen Reindeerspotting(Escape from santaland). Finns med svensk subtitle om man letar runt lite bland de illegala sidorna.

 

Dokumentärfilmen handlar om den då 19åriga Jani och hans vänner som lever misären i ett tungt intravenöst missbruk. Filmskaparen/fotografen följer Jani nära under en period utav hans liv, och sätter sedan ihop en ocensurerad film utav hela soppan. Mycket sevärd, fascinerande och på många sätt skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dokumentärfilmen handlar om den då 19åriga Jani och hans vänner som lever misären i ett tungt intravenöst missbruk. Filmskaparen/fotografen följer Jani nära under en period utav hans liv, och sätter sedan ihop en ocensurerad film utav hela soppan. Mycket sevärd, fascinerande och på många sätt skrämmande.
Han hängde ju sig f.ö. i Kambodja cirka tre månader efter premiären, dit han reste tillsammans med regissören för en del pengarna de tjänade på filmen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att det bästa sättet att lära sig något om drogers bieffekter är att läsa noveller på flashback? Hur läser du egentligen?

 

Det har jag aldrigt påstått att någon har sagt. Hur läser DU egentligen? Flashback-inlägget är ju bara ordbajsande. Du måste väl hålla med om att det är idiotiskt att påstå att det bara finna EN nämnvärd bieffefekt nät det finns många fler vetenskapligt dokumenterade? Cannabisbruk kan leda till en massa annan skit. Men depression, kol och cancer tycker du kanske inte är värt att nämna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ändå är inne och vevar på ämnet narkotikum så passar jag på att tipsa om filmen Reindeerspotting(Escape from santaland). Finns med svensk subtitle om man letar runt lite bland de illegala sidorna.

 

Rätt bra rulle, förutom att jag vill minnas att alla inblandade verkar vara så himlans ocharmiga! (Förutom Jani, RIP!) :-(

 

legalize knark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte främst dina åsikter som gör att folk kallar dig flummig Trillske. Det är ditt sätt att formulera dina åsikter till världens längsta avhandlingar utan substans som folk motsätter sig.

Förstår inte riktigt varför du helt missade poängen. Du ser den ju men ändå inte riktigt. Jobbigt att snava på mållinjen. :-)

 

Flashback-inlägget är ju bara ordbajsande.
Yeah!

 

Jag tyckte dessutom det var lite kul att det handlade om cannabis när någon återuppfinner hjulet sådär.

 

Year Deaths from all causes rate per 100,000 Deaths from alcoholism rate per 100,000
Läser jag helt fel eller fortsatte det snarare på samma sätt? Det kan ju tala för att missbrukarna och dess marknad helt enkelt skiter i om det är lagligt eller olagligt.

 

Det är väl därför vissa istället vill dra in hårdare straff för att skrämmas. Har vi några siffror över vad som hänt när milda straff för tex cannabis/alkohol övergått i stenhårda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://traningslara.se/okad-overvikt-trots-minskat-sockerintag-i-australien/

 

"Ökad övervikt trots minskat sockerintag i Australien"

 

"I Australien hade nämligen sockerintaget minskat med 16 % mellan 1980 och 2003. Övervikten i Australien hade ju däremot ökat kraftigt under samma tid."

 

"Jag tycker att data som den här är bra bevis på att det inte är en faktor som enskilt står bakom dagens överviktsproblem. Att vilja skylla på en sak är ju något som mer eller mindre verkar vara mänsklig natur och numera har i princip allting i vår kost blivit beskylld för att vara den överlägset viktigaste faktorn. Exempelvis, fett, kolhydrater, socker, transfett, omega-6, kött, bröd, vete osv osv."

 

här tycker jag är fint exempel på dåligt resonemang. australien har gått från att äta 48 till 35kg socker, ändå har övervikten ökat. socker orsakar inte övervikt QED.

 

om vi istället för att blåsa upp ballongen med 1dl/min bara blåser upp den med 0.5dl/min och den fortfarande blir större kan vi alltså utesluta att vår uppblåsning har något att göra med hur stor ballongen är.

 

därmed inte sagt att hypotens att fruktos är den största orsaken till fetma är korrekt, bara att datan presenterad här inte stöder ett resonemanget om att motbevisa hypotesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dags för en ny serietävling, vem är pfs bästa serietittare? sist fick vi ju ingen vinnare.

 

när kommer don vara otrogen mot megan?

jag gissar på s05e10

 

när tror ni joan och roger får till det igen?

jag gissar på s05e07

 

supertequila gissade

s05e09 och s05e06

 

så ST hade alltså fel på ena iaf. tycker mina bets ser starka ut. tillägg, när tror ni doktorn dör i kriget? gissar på s05e09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...