Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Trist att ni var så understimulerade i skolan grabbar. Förklarar dock sakernas tillstånd. Ni fick aldrig någon ärlig chans att utvecklas och nu är det uppenbarligen försent.

 

Att alltid vara annorlunda är inte odelat positivt. En del av den särbehandling som med nödvändighet blir aktuell kan ytterligare förstärka känslan av utanförskap.

Du gör ju uppenbarligen inget för att dölja de bitar där du själv är otillräcklig, annars vore ditt inlägg på gränsen till att inte alls förtjäna ett svar. Eller en knuff i rätt riktning, så vi talar samma språk.

 

Gärna stöd och stimulans, men med förnuft!
Precis.

 

Återstår att se hur långt du kommer därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att ni var så understimulerade i skolan grabbar. Förklarar dock sakernas tillstånd. Ni fick aldrig någon ärlig chans att utvecklas och nu är det uppenbarligen försent.

 

jepp. sånt sjukt slöseri med potential. men tycker jag lyckades hyfsat ändå. allt är ju relativt, jämfört med nästnästa-generation kommer även du vara retarderad tack vare kassa gener och medeltidspedagogik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju välkänt att iranier inte är lika maskulina som spaggar, så det är nog därför det är lite fjolligare :-D

 

Misstänker rätt starkt att det rör sig om persiska judar iom Hollywoodkopplingen, men det blir lite tjall på min jewdar av all mellanöstern-interferens, åsikter om det?

 

kollat på avsnitt 1, och i princip alla är persiska judar, med undantag för 1, möjligen 2.

 

En favorit är direkt Alfa-Mike, även om han stundtals är över the top, men hur hanterade den lilla rika bitchen på poolpartyt var nice, för att sen hoppa i poolen, hångla med ryska bruden och blinka åt bitchen. Nize.

 

Livestreamen finns på

http://watchseries.eu/serie/shahs_of_sunset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Heltok (eller annan barfota/VFF fanatiker)

 

Ska löpa stafett med jobbet om 2 veckor och självklart föll min lott på den längsta sträckan.. Inte så farligt (2800meter) MEN problemet är att det sluttar rätt brant nedåt i cirkus 15-1600 av dessa meters. Har nu i 3 dagar testat löpa fort nedöver med VFFs men får verkligen inte tekniken att sitta då jag sort of automatiskt landar på hälen när jag tar ut mina steg (som brukligt när man löper nedför?)

 

Googlat runt lite och där tipsas det om kortare steg men misstänker det blir sjukt jobbigt/svårt att hålla tillräcklig hastighet 16-17km/h genom taxsteg.. Någon som vet den magiska formeln på detta problem?

 

Ska jag satsa på att landa häl eller ska jag helt enkelt krypa till korset och tvinga på mig ett par vanliga löparskor?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Heltok (eller annan barfota/VFF fanatiker)

 

Ska löpa stafett med jobbet om 2 veckor och självklart föll min lott på den längsta sträckan.. Inte så farligt (2800meter) MEN problemet är att det sluttar rätt brant nedåt i cirkus 15-1600 av dessa meters. Har nu i 3 dagar testat löpa fort nedöver med VFFs men får verkligen inte tekniken att sitta då jag sort of automatiskt landar på hälen när jag tar ut mina steg (som brukligt när man löper nedför?)

 

Googlat runt lite och där tipsas det om kortare steg men misstänker det blir sjukt jobbigt/svårt att hålla tillräcklig hastighet 16-17km/h genom taxsteg.. Någon som vet den magiska formeln på detta problem?

 

Ska jag satsa på att landa häl eller ska jag helt enkelt krypa till korset och tvinga på mig ett par vanliga löparskor?

 

Mvh

 

Får du tekniken att sitta går det snabbare att springa med korta steg och hög frekvens än motsatsen även i nedförsbackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håll samma frekvens(180steg/min) ner också. blir långa steg och går fort som fan och blir jobbigt, men så långa backar brukar man sällan få. var inte rädd för att klappa foten i marken.

 

Löpte samma sträcka förra året (då i vanliga löparskor) och det är som sagt ganska brant nedåt i iaf 1.5 kilometer (nästan helt ända uppifrån Holmenkollen för er som känner Oslo) Läste att det kunde vara en bra grej att hålla händerna slightly framför sig, ungefär som att man skulle parera ett fall, för bättre balans, vad tros om det?

 

Annars får jag väl bara fortsätta köra på och hoppas det sätter sig någorlunda. Har en bra lång backe i närheten (som jag tidigare tränat UPPFÖR) som får besökas några gånger kommande vecka :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi fick alltid träna skrivstil när vi var klara med uppgifterna i lågstadiet så megastandard att göra klart allt så långsamt som möjligt och bli klar bland de sista.

 

Min lärare i 4an ville att jag skulle läsa om ett år pga icke ifyllda läroböcker. Fick som bakläxa att fylla i bland annat skrivstilsboken under sommarlovet, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löpte samma sträcka förra året (då i vanliga löparskor) och det är som sagt ganska brant nedåt i iaf 1.5 kilometer (nästan helt ända uppifrån Holmenkollen för er som känner Oslo) Läste att det kunde vara en bra grej att hålla händerna slightly framför sig, ungefär som att man skulle parera ett fall, för bättre balans, vad tros om det?

 

Annars får jag väl bara fortsätta köra på och hoppas det sätter sig någorlunda. Har en bra lång backe i närheten (som jag tidigare tränat UPPFÖR) som får besökas några gånger kommande vecka :-)

 

jag flaxar på rätt bra när jag springer kamikazee nedför ojämna backar, speciellt på vintern. ofta börjar ögonen rinna för jag inte hinner blinka för jag måste hålla koll på underlaget. tar tom hon som vann lidingöloppet i sina vanliga tävlingsskor när jag kör i VFF i många nedförsbackar :)

 

när jag tänker på det så har jag nog händerna utåt lite framåt typ som att jag famlar som en zombie när jag bränner på i nedförsbackarna. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag flaxar på rätt bra när jag springer kamikazee nedför ojämna backar, speciellt på vintern. ofta börjar ögonen rinna för jag inte hinner blinka för jag måste hålla koll på underlaget. tar tom hon som vann lidingöloppet i sina vanliga tävlingsskor när jag kör i VFF i många nedförsbackar :)

 

när jag tänker på det så har jag nog händerna utåt lite framåt typ som att jag famlar som en zombie när jag bränner på i nedförsbackarna. 8-)

 

Tack för videos, intresant ämne detta även fast jag är flera år efter alla andra då jag bara kört i cirkus 2 månader. Men det är väl aldrig för sent att börja lära.. Känner iaf att jag fått en sjuk motivationsboost efter att jag startade "barfota". Det som tidigare mest var ett jobbigt moment som oftast slutade på soffan har nu blivit mer av en lidelse, det är kul att träna igen. Vet inte om jag blivit en bättre löpare men jag har som sagt återfått motivationen för konditionsträning :-D

 

Nu blir det till att testa ut "Zombiestilen" och knyta alla tummar att tekniken sätter sig, 2 veckor på mig att uppnå "perfektion" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svenska-nior-allt-samre-pa-matte_7117183.svd

 

Svenska nior allt sämre på matte

Men en genomgång av de nationella proven – som svart på vitt mäter elevernas nivå – visar att den negativa trenden fortsatt sedan han tillträdde som minister 2006. Andelen nior som inte klarat provet har på fem år ökat från 12,4 till 2011 års resultat på 19,3 procent. Med andra ord har gruppen vuxit med över hälften.

 

Den stora förändringen är i stället en ökande klyfta mellan de låg- och högpresterande barnen, som talande nog hänger ihop med en ökande bostadssegregation, enligt undervisningsråd Per Kornhall. Den enskilt största förklaringen är dock att fler elever jobbar med matematik på egen hand, med mindre lärartid.

kanske därför de vill förbjuda hemläsning. :roll:

 

–Utvecklingen är i princip linjär. De duktiga eleverna är nästan lika duktiga som de var tidigare, men det är de sämre eleverna som blir allt sämre.

hur har han det med matematikkunskaperna själv?

 

–De som går i nian nu har samma kunskaper som åttorna hade för trettio år sedan. Långsiktigt har det naturligtvis stor betydelse, säger Peter Larsson.

kan ju bero på att de börjar ett år tidigare. men antar de inte syftar på det, isåfall har väl IQ fallit med ~6poäng?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag affar för PL fortfarande. väldigt låg omsättning, men fick min affebetalning(typ $50) för feb nu i april så den biten verkar funka fortfarande.

 

är själv stuck 2k på PL så också väldigt tiltad över situationen, känner folk som är stuck betydligt mycket mer där.

 

hoppas situationen löser sig, men efter eurolinx etc känns det osannolikt.

 

Vi verkar vara ett antal under dig som har cash fast där. Jag har försökt få ut mina 12k sen de blev utslängda från prima. Vi kanske inte ska ta ut nåt i förskott, men det ser ju verkligen inte ljust ut. De har inte segregerat stålarna och nu sticker de med det som är kvar. Det börjar bli tröttsamt att åka på samma scam.. igen.

 

Vad är det för deal du haft med dem? Vem har du haft kontakt med, är det nån som är kvar i bolaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi verkar vara ett antal under dig som har cash fast där. Jag har försökt få ut mina 12k sen de blev utslängda från prima. Vi kanske inte ska ta ut nåt i förskott, men det ser ju verkligen inte ljust ut. De har inte segregerat stålarna och nu sticker de med det som är kvar. Det börjar bli tröttsamt att åka på samma scam.. igen.

 

Vad är det för deal du haft med dem? Vem har du haft kontakt med, är det nån som är kvar i bolaget?

 

har inte jättebra koll på vad dealen är, den har ändrats då och då(för nya signups). inte varit aktiv med dem och omsatt väldigt lite senaste åren, nog inte signat upp någon på 2år. normala dealen har jag för mig var 56+9 dvs 9 till affen (MGR så blev mindre). jag förhandlade om det till 60+3 vill jag minnas(kan ha fel). gjorde det mest för att vara sjysst och alla timmar jag la på hjälpa lowstakesfolk att signa upp översteg inkomsterna, men har ju varit skönt när det trillat in en hundring då och då. majoriteten av månaderna har varit 0 och de flesta andra har det rört sig om $30-50, för några år sedan fick jag uppemot $100-$200 per månad, då var det ju trevligt. har inte exakt koll på antalet spelare jag hade under mig men var typ 15-30st.

 

jag var under sirwegs och vi hade jenny som kontaktperson som ersattes av callie, vet inte vem som tog över efter henne. samtliga har vad jag vet lämnat PL. callie och wegs raggar grinders på nya siter, npp och point*poker. wegs pratar jag med ibland, han är inte glad och riskerar nog många gånger mer pengar än vi gör, han har ju promotat dem rätt hårt.

 

senaste affiliate manager var visst:

zirs5s.gif

 

aldrig skrivit något till honom eller fått något avsänt från honom. men i i oktober fick jag ett mail att han var affemanager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Taggad?

 

nej.

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/uteblivna-alkoholskador-forbryllar-forskare

 

Fram till det året hade mycket riktigt den svenska alkoholkonsumtionen ganska snabbt stigit med 30 procent. Men det skulle visa sig vara en tillfällig topp. Därefter har den nämligen sjunkit och ligger nu 15-20 procent över nivån före EU-medlemskapet, vilket fortfarande är långt under EU-genomsnittet.

 

Samtidigt har det alkoholrelaterade dödliga våldet minskat under både 1990- och 2000-talet, visar mätningar, och de alkoholrelaterade skadorna visar ingen tydlig trend (se särskild artikel). Utvecklingen förvånar alkoholforskare.

 

– Den visar att det inte är så farligt längre. Statistiken ser bättre ut än man skulle vänta sig, säger Eckart Kühlhorn.

 

– Jag hade nog uppfattningen att det skulle bli större skadeökning, säger Håkan Leifman, direktör för Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, Can.

 

måste vara jobbigt att ständigt bli förvånad över verkligheten.

 

– Det var en rimlig förväntan att drickandet skulle etablera sig på en nivå som i Tyskland och Danmark. Men sedan sjönk det. Svenskarna vande sig vid den ökade friheten. Det är inte lika spännande att ta in sprit längre.

osho

 

– Inte minst försöker vi förklara varför ungdomar minskar sin konsumtion. Som med alla modeller stämmer den inte alltid om man tolkar den bokstavligt, men man kan använda den som grundmodell och nyansera den.

för att ungdomar vuxit upp med internet där man kan få information. många väljer cannabis men framförallt folk inser att alkohol inte är så jävla roligt ändå. likt folk skulle göra med knark om det var lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var semi-emot skandinaviens sjuka alkoholkonsumtion till typ förra sommaren. Låg och drack öl på en båt som puttrade runt i skärgårn kl 10 på morgonen medan jag insåg detta är ju faktiskt Sveriges största företräde.

 

Jag har nu valt att acceptera och ta det dåliga med det bra. Vansinnes-konsumtion av cannabis istället har ju sina nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var semi-emot skandinaviens sjuka alkoholkonsumtion till typ förra sommaren. Låg och drack öl på en båt som puttrade runt i skärgårn kl 10 på morgonen medan jag insåg detta är ju faktiskt Sveriges största företräde.

 

Jag har nu valt att acceptera och ta det dåliga med det bra. Vansinnes-konsumtion av cannabis istället har ju sina nackdelar.

 

på vilket sätt är den sjuk menar du? att den är sjukt låg?

 

jag skulle tro att vansinneskonsumtion av alkohol är bra mycket farligare för kroppen och dyrare för samhället. Det bästa för samhället är nog vansinneskonsumtion av cigaretter eller kolhydrater för då sparar vi pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på vilket sätt är den sjuk menar du? att den är sjukt låg?

 

jag skulle tro att vansinneskonsumtion av alkohol är bra mycket farligare för kroppen och dyrare för samhället. Det bästa för samhället är nog vansinneskonsumtion av cigaretter eller kolhydrater för då sparar vi pengar.

Jag tycker den är vansinnigt hög, eller snarare fokuserad. Minnesluckor är ju inte något ovanligt symptom. Motsvarigheten är ju alltså att vara fullständigt råbäng på hash som standard.

 

Sen vet jag inte om jag vill se samhället som enskilt väsen sådär. Samhället mår ju då kanske rätt hyfsat av en massa lösningar som gör att aktörerna mår skräp och då försvinner ju hela poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RANT

 

 

vansineskomsumtion av alkohol har ju mer eller mindre varje norrlänning (norr om sundsvall nu eller nåt?) kört sedan vi bosatte oss här. Vafan ska vi annars göra under vinterhalvåret. Minnesluckor var mer en regel än undantagsfall för mig under mina första 10 år på alkohol. jag är def ingen unik snöflinga.

 

 

edit: vad tänkte dom egentligen med då de på typ 1600-1800 talet? när alla knäppgökar valde att vandra upp från sthlm för att spendera hela våren och sommaren med att hugga ved så man överlever vintern? kanske lite moonshine på sidan om för extra värme? coolt liv ist för att lapa drinkar nere i malmö året runt i shorts? Livet var ju en aning annorlunda back then än nu när vi alla har el indraget i huset under vargavintrarna, fy fan.

 

enda svaret jag finner är att mina förfäder var skurkar och banditer hela bunten som var tvungen fly för att söka ett bättre liv, ungefär som skurkarna i lucky luke.

 

/RANT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig fel med en rant. Själv irriteras jag av vad studievärlden gjort med mig. Vet inte om jag varit såhär förkyld i hela mitt liv - gråter i princip konstant - ändå begav man sig till universitetet för att smitta alla andra.

 

Finns inte en möjlighet att jag skulle utsätta arbetskamrater för detta på ett företag, men har tydligen förlikat mig med att i studievärlden sitter man och nyser varandra i ansiktet under föreläsningarna. Jag har hatat det passionerat men tydligen tids nog fallit ner på samma egoistiska nivå. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...