Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Enligt artikeln kostar det 300 kr per dos, allt sammantaget, i Danmark.

 

Vallmon som heroinet framställs av odlas på Tasmanien i Australien. Det skickas sedan till Schweiz, där drogen tillverkas.

Från Schweiz flygs heroinet till Danmark under rigorös säkerhet. Från Kastrups flygplats förs det i en penningtransportbil till en hemlig plats på Själland där det lagras.

Inte ens heroinklinikernas chefer vet var det lagras. De gör beställningar och får sedan heroinet levererat. Det förvaras sedan i kassaskåp. Klinikerna har direktlarm till polisen.

 

de skulle inte ha en chans att konkurrera med de afghanistanska entrepenörerna...

 

 

national geographic :heart:

 

härligt långsamt tal alla har :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"behöver". handlar om prioriteringar, volvon är viktigare än att barnen mår bra. finns inga ursäkter enligt mig, det är helt fria val.

 

blir så ledsen när så många gör sig själva och sina barn olyckliga helt i onödan. hellre bo i husvagn och ha tid för familjen än att bo i villa och inte ha tid för familjen.

 

enda man kan göra är väl att leva som ett bättre exempel själv, men det lär väl göra dem ännu mer stressade och olyckliga snarare än få dem att tänka till.

 

Jag håller med dig men föräldrars engagemang i sina barns skolgång har väldigt lite med boendet/mm att göra. Det finns helt enkelt många som inte bryr sig, både i villa och i husvagn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan barnen behöva så mycket hjälp med läxorna av föräldrarna? Åtminstone när jag gick i lågstadiet så var det inte speciellt mycket att tänka själv, utan främst att förstå vissa enkla koncept och sedan applicera dem.

 

I de flesta ämnen borde det väl räcka med att läsa boken/anteckningar rakt av. Om någon av andraklassisterna har frågor så lär man dem att först fråga varandra, sedan storasyskonet och om man fortfarande inte förstår så frågar man någon förälder. Om det gäller en matematikuppgift är det väl bara att läsa igenom teoridelen, försöka lösa den igen och man man misslyckas upprepa samma procedur som vid läsämnena.

 

Det äldre syskonet har inte samma fördel när det gäller att lära sig av sina syskon, men det kan ju knappast betyda att föräldern måste sitta och övervaka läxläsandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det äldre syskonet har inte samma fördel när det gäller att lära sig av sina syskon, men det kan ju knappast betyda att föräldern måste sitta och övervaka läxläsandet.

 

fördel?

http://www.nytimes.com/2007/06/22/science/22sibling.html?pagewanted=all

 

rätt roligt koncept, något som skolan totalt verkar missförstå och något väldigt viktigt och grundläggande. vi utvecklas när vi utmanas. rätt tragiskt hur ostimulerade smarta barn är i svenska skolan :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

mycket fint. så lol hur alla ignorerar portugal och säger saker som "självklart ska vi ta debatten" utan att sedan ta debatten.

 

hade en diskussion med en forumit om sverige kommer legalisera cannabis inom vår livstid. jag är optimist, tror sverige kommer göra det inom en rätt kort tid. vi kan inte ducka för verkligheten hur länge som helst och opinionen svänger fort.

 

linje på när sverige kommer legalisera privat bruk av cannabis? 2025?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det känns nu tror jag inte det kommer ske inom min livstid iaf. Dessutom känns det ju lite som att EU centralstyr hur mycket länder kan avvika från den allmänna normen vad gäller legalisering (och allt annat för den delen), eller är jag ute och cycklar? Danmark som nämns ovan är ju lite en annan grej då man, antagligen, försvarar det med att gratisheroinet distribueras ut till en begränsad skara människor för vilka hoppet ändå är ute. Holland har väl även dem börjat begränsa antal cofeeshops/svampbutiker och infört hårdare krav på de som fortfarande finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror definitivt att vi kommer se en legalisering under min livstid. Har inget specifikt årtal att ge er dock. Man kan ju nästan hoppas att det blir en EU fråga. Då blir de tvungna att utreda saken öppet och fler kommer bli medvetna om mer verkliga fördelar och nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

norge/england har avkriminaliserat doping. portugal tjeckien alla droger. holland cannabis. konservativa USA har halvt legaliserat det i massa delstater. danmark har framgångsrikt prövat att ge ut heroin. varenda svensson kommer snart ha prövat på det på semestern. kommer bli många studieresor till Prague i framtiden.

 

vanligt folk har idag mycket större exponering mot andra som brukar cannabis. 1/4 män 18-29 har rökt cannabis.

 

och framförallt debatten har precis börjat komma igång på allvar. vi har en extremt snabbt växande teknologi och närvaro på nätet. och framförallt framtiden är svår att bedömma. vi har ju en singularitet inom 30år etc så vi kan nog räkna med rätt bra substanser lagom tills dess iaf.

 

linjen är 50% att det har hänt, vi gissar år. säg vad ni gissar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You know that Lukas Cimiotti has set up a cluster of computers, currently around 300 cores, which has been used by World Champions and World Champion candidates to prepare for their matches. It is arguably the most powerful entity to play chess, ever, anywhere. Well, that was until we hooked it up to a massively parallel cluster of IBM POWER 7 Servers provided by David Ferrucci, senior manager of IBM's Semantic Analysis and Integration department – 2,880 cores at 4.25 GHz, 16 terabytes of RAM, very similar to the hardware used by IBM's Watson in winning the TV show "Jeopardy". The IBM servers ran a port of the latest version of Rybka, and computation was split across the two clusters, with the Cimiotti cluster distributing the search to the IBM hardware.

Quote:

Approximately – well actually quite precisely – 10,750,000 hours of single-core CPU time. The King's Gambit run took a little over four months in total, elapsed time, to calculate.

Quote:

It turns out that the weird looking 3.Be2! leads to a draw. In fact we found that 3.Be2! is the only move that avoids a white loss.

 

http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=8047

 

april april

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillade umgänget med de kanonfulla ryska fängelsekunderna på tåget...

 

Kunde ha slutat hursomhelst kändes det som.

 

hehe, när jag bodde på miamis hotell i phuket var den rysk familj där, son typ 20år och föräldrar. de var ryssfulla hela dagarna med väldigt knackig engelska. jag som har är van vid att tolka thaiengelska försökte hjälpa med någon beställning i baren, därefter var sonen på mig konstant. inte mot med att han var klängig och kanonfull på gränsen att jag oroade mig för raggade på mig så hade han ovanan att bränna sig i solen något bisarrt och sedan totalt misslyckas smörja in sig med aloe vera så han hade klumpar på näsan etc vilket problematiserade ögonkontakten lite. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...