Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Aldrig påstått du hette Trillske där.

 

 

2:e sept 2010:

"Körde 6 bord unibet idag. Borde vara lugnt, tänkt jag, men så råkade ett av borden bli turbo. Värdelöst, timade ut där hela tiden och blev stressad på övriga bord"

 

 

Tack för mig. Sorry för omoget beteende i din dagbok heltok.

2010 är inte två år sedan. Inte här. Där: http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/62908-vem-vill-moeta-trillske-hu-10.html

 

Gå lös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten förfrågan: ska försöka mig på en liten nyårsmiddag och ska försöka inhandla lite kött i GBG, har ni några tips på bra affärer i göteborgsområdet? Inte bestämt exakt vad det blir för protein så det hade varit fint om det finns det mesta ...

 

på en liten sidenote, nån som vet om det går att få tag i urbenad lammsadel här i området?

 

Hemköp vid Stigbergstorget har kött från Gröna Gårdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten förfrågan: ska försöka mig på en liten nyårsmiddag och ska försöka inhandla lite kött i GBG, har ni några tips på bra affärer i göteborgsområdet? Inte bestämt exakt vad det blir för protein så det hade varit fint om det finns det mesta ...

 

på en liten sidenote, nån som vet om det går att få tag i urbenad lammsadel här i området?

 

Saluhallen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

koncentrera dig på något annat, är mitt tips. det finns "inga" pengar att tjäna på poker idag, det är så otroligt många som harvar på för relativt modesta pengar och väldigt, väldigt få som tjänar otroligt bra. även en sådan som heltok som ligger i den absolut högsta klassen i metodik och seriositet med sitt spelande verkar ha gått ner betänkligt i lönsamhet.

 

bättre att en smart person fokuserar på att starta eget, plugga eller whatever. den typen av aktiviteter har dessutom ett mycket större positivt överspill på andra delar av ens liv än vad pokerfärdigheter har. att konkursa sitt första företag är knappast nåt som netto ligger en till last i framtiden, men att lägga ett par år på att försöka tjäna pengar på poker och inte lyckas (eller ännu värre backa ganska stora summor) är i princip enbart negativt.

 

beror väl främst på att jag saknar motivationen och är så sjukt less på poker att jag blir smått illamående av att ens försöka spela. året verkar sluta kring $90k plus på halvtidsgrind.

 

om man har förutsättningarna och viljan idag är det fortfarande att göra pengar som är bra mycket större än alternativen på poker.

 

jello o co är säkert fortfarande bättre än mig på poker, min främsta förmåga var att plussa, två helt skiljda förmågor.

 

för att plussa mycket idag bör man välja en inte allt för populär och gammal pokerform men som ändå har sådan volym att man kan utvecklas. dvs undvik 6max NLTH 100bb...

 

det som hjälpte mig att utvecklas mest var att jag under en hyfsat lång period var öppen med hur jag spelade, tänkte etc. tvingade mig att vara ärlig mot mig själv, fick mina misstag synade av andra och fick kontakt med folk som ville utvecklas.

 

en liten förfrågan: ska försöka mig på en liten nyårsmiddag och ska försöka inhandla lite kött i GBG, har ni några tips på bra affärer i göteborgsområdet? Inte bestämt exakt vad det blir för protein så det hade varit fint om det finns det mesta ...

saluhallen(bäst på kött), ica focus(bra på allt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEM när den räknar timlön, hur räknar den? Begriper ju att den inte räknar den tid man sitter och väntar innan man får action, eller efter all action, men under tiden man har action?

 

Exempelvis om bord 1 startar 12:15, bord 2 13:00.. båda borden dör 13:15

 

Tycker jag har jävligt hög timlön men helvetes lågt slutgiltigt resultat med tanke på den tid jag spenderar framför datorn. :) mycket dötid innan gamesen drar igång så att säga..

 

on latest topic: du har förutsättningarna, hitta något område som tilltalar dig och satsa där istället, låt pokern vara en hobby istället, folk behöver nåt som intresserar dem på sidan om, allt är bättre än WoW typ :) Trådar på 2+2, grinda i din egna lilla takt, har du fallenhet för det så kommer det gå bra ändå. Är väldigt få som har satsast på poker helhjärtat rakt ut från scratch och lyckats.

 

Plugga något galet intressant, med god framtidsutsikt och lägga 2h om dagen på studera poker/läsa trådar/snacka me polarna/spela kan generera sinom tid säkert 7-10k/månaden vilket är enormt nice för en student att ha i fickan.

Börja smått, no pressure och så vidare, att dra in 40k/mån(hyfsat enkelt uppnå för den som verkligen vill och har grinden i sig(volym))eller så på stenhårt spelande utan någon annan "investering" i ditt liv på sikt kommer att vara -ev imo för det garanterar inte att du kommer ta steget vidare och dra in 100k++ månadsvis, inget som säger att du på 2 år inte har klättrat vidare och visst pengar är kul, ett tag det går över som de mesta annat för 40k eller lägre månaden är verkligen inte lifechanging och efter några år på grinden utan utveckling så börjar det kännas riktigt jävla slentrian. Att inte känna att man går framåt är den absolut värsta känslan jag vet, och ambitionen att ändra det finns inte kvar för man har inte kvar suget för det när grindlusten väl är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också planerat att iaf januari ska vara helt nyktert. Gör det väl mest för få lite perspektiv på alkoholvanorna.

 

fint, kan vi diskutera experimentet.

 

Säg att det är ett socialt experiment 8-).

 

Har aldrig varit en storsupare och blir inte speciellt bakfull, men har ändå på senare tid gått över till att det knappt är värt det. Tycker en 4-5 öl över 6h ger en lika trevlig kväll som 10+ i 90% av fallen, och på köpet slipper jag hamna på en 6-årings verbala nivå. Men har också funderat på hur folk reagerar på någon som är nykter, och tycker det är intressant som fan att ett personlig beslut kan vara så provocerande.

 

Att ta helnykter linje är alltid exponentiellt värre än att dricka ett eller två glas vin/öl också.

 

Att man personligen mår bättre av det lär väl vara ett argument som är svårt att knäcka. Att man inte dricker för berusningens skull funkar nog också väl. Men det är nog svårt att få folk att inse vilken underlig frågeställning det egentligen är att fråga varför en person i sällskapet låter bli att berusa sig när alla andra gör det :D. Tror man får ta den diskussionen när alla är nyktra annars blir det mest att sitta och försvara sig för övriga kommer garanterat känna sig påhoppade.

 

socialt experiment är ju ok svar, men man är fortfarande i deras frame.

 

En lätt sak man kan göra för att undvika disussion är att säga att man går på antibiotika(även om det inte är 100% sant och bara någon sort som inte är kompatibel då man mår skit). Är väl ganska vanligt om inget annat och folk tror en.

 

beta.

 

Den största nersidan med att vara nykter bland packat folk är att man märker vilken fullständig misär det är att umgås med packat folk.

 

och hur vidriga miljöerna man vistas i är.

 

Alfaaaaa... ST likes :)

 

men så sjukt okaraktäristiskt för mig iaf. nog bättre att låtsas förvånad över frågan som om de måste ha sagt fel eller något. är jag nykter är det för att jag inte vill vara full ldo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trillske: att ge någon rådet att 2012 börja spela poker professionellt är i bästa fall optimistiskt, men mest troligt idiotiskt.

 

du skriver att du "random höftar" fram din timlön. jag tycker att bara det diskvalificerar dig från att delta i diskussioner om lönsamheten i poker.

Den är över 350 men under 650. Den låg i den undre delen för några år sedan, den övre senare. Diskvalificerar? Duger rätt bra till precis det inlägget jag skrev till dig, tycker du inte? Förstår ärligt talat inte varför du sitter och rycker random halmstrån.

 

Finns en massa grejer som inte är optimalt med min tid som pokerspelare även om man bortser från saker som att jag aldrig spelat heltid. Min timing har inte varit perfekt. Vanligaste är antagligen att pokerspelare är för oförsiktiga och breakar lite för sent (därav alla miljon-dropp), i mitt fall var jag för försiktig och breakade för tidigt. I backspegeln hade jag gjort väldigt mycket pengar (på samma tid) om jag inte gjort det, men la alltså inte ihop de trådarna tillräkligt bra. En brist hos mig eller vanlig hederlig otur? Jag har ingen aning, men vad jag vet är att det inte speglar min förståelse för poker, kommunityt och dess utveckling och att jag är allt annat än diskvalificerad i det ämnet.

 

Angående råd att börja spela har jag nog aldrig givit det rådet, gjorde det inte förr i tiden heller. Däremot ger jag gärna tips till folk som vill börja spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempelvis om bord 1 startar 12:15, bord 2 13:00.. båda borden dör 13:15

 

går ju en hel del tid på att starta klienter, skriva in rsa, emaila och tigga bonusar, surfa runt om vilka scams som går, underhålla dator, konfa iphone som backuplina, köpa ny mus, ta bort hudavlagringar från mus, tvätta tangentbord, se 5min video av random coach folk tipsar om som visar sig också vara värdelös, ligga i soffan och försöka bli av med tilt, klicka runt i diverse pokerhjälpmedel. även om man spelar 4h effektiv tid en dag går ju nästan hela dagen iaf för mig om jag vill hålla upp min winrate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trillske, var det du som startade den där tråden där du undrade om hur mycket deg en pokerspelare skall dra in månadsvis för att det skall vara en god idé gå pro?

 

för mig du tyckte runt 20k är alldeles lagom, medan de flesta tyckte 50k+ och en del tyckte siffror som 100k+ och så minst ett par mån gärna ett år bakåt .

 

Motiveringen till de högre siffrorna var något i till att ha en buffert för svårare tider pga varians, kunna spara och lägga undan till investeringar, pension och ha möjligheten att lägga in en handpenning av skälig storlek vid lån etc.

 

--- iaf, värt att tänka på i alla fall för den som vill satsa på poker, att vill man inte leva på snaran för varje månad och känna att man måste grinda så är det nice med en REJÄLT tilltagen rulle/buffert innan man släpper all säkerhet med studier, jobb eller whatnot och går pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju en hel del tid på att starta klienter, skriva in rsa, emaila och tigga bonusar, surfa runt om vilka scams som går, underhålla dator, konfa iphone som backuplina, köpa ny mus, ta bort hudavlagringar från mus, tvätta tangentbord, se 5min video av random coach folk tipsar om som visar sig också vara värdelös, ligga i soffan och försöka bli av med tilt, klicka runt i diverse pokerhjälpmedel. även om man spelar 4h effektiv tid en dag går ju nästan hela dagen iaf för mig om jag vill hålla upp min winrate.

 

lol ja, men om man ställer in $/daily då, då räknar den ens speldagar? eller på ett snitt på alla dagar som gått från starten av din databas?

 

har ALDRIG använt mig av dessa flikar, men kände att de kunde vara ett aktuellt sätt att hålla reda på ungefär hur mkt det ger kontra tid man lägger ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör undantag för vin till god mat 1glas/rätt med en cap på 3glas/dag.

 

Måste tillägga här för de som inte träffat Heltok IRL och druckit med honom att när han dricker 3 glas vin så är han helt plakat... så nån vit vinter blir det inte på cap 3 glas för hans del.

 

För övrigt så dricker jag själv allt mindre nu. Tycker att en eller en halv joint gör mig gladare och piggare innan jag går ut och man känner ingen baksmälla.

 

Sex på joint är helt gudomligt, all mat smakar förstklassigt, varje tugga är som orgasm i munnen, och när man väl somnar... oh den härligaste sömnen man vart med om på nåt sätt... går inte att förklara hur det är att sova efter en joint om man inte upplevt det själv.

 

Är dock jävligt viktigt att man inte röker för mycket utan bara litegrann så man är pigg och glad hela natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig du tyckte runt 20k är alldeles lagom, medan de flesta tyckte 50k+ och en del tyckte siffror som 100k+ och så minst ett par mån gärna ett år bakåt .

Jag måste ha nått sån otrolig legendstatus, undrar hur många myter som florerat kring mitt nick.

 

Kommer iaf inte ihåg exakt vad som sades i tråden, däremot har du fått det bakvänt; jag var den som hela tiden snackade om 100k+ som värt det, och fick mycket motstånd på den tiden. "lol vadå, hellre dette än industri" kontrade folk alltid med.

 

Handlar inte bara om buffert i sig dock, handlar om så mycket annat man går misste om som pokerspelare.

 

EDIT: Men ja, jag håller alltså med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tillägga här för de som inte träffat Heltok IRL och druckit med honom att när han dricker 3 glas vin så är han helt plakat... så nån vit vinter blir det inte på cap 3 glas för hans del.

 

För övrigt så dricker jag själv allt mindre nu. Tycker att en eller en halv joint gör mig gladare och piggare innan jag går ut och man känner ingen baksmälla.

 

Sex på joint är helt gudomligt, all mat smakar förstklassigt, varje tugga är som orgasm i munnen, och när man väl somnar... oh den härligaste sömnen man vart med om på nåt sätt... går inte att förklara hur det är att sova efter en joint om man inte upplevt det själv.

 

Är dock jävligt viktigt att man inte röker för mycket utan bara litegrann så man är pigg och glad hela natten.

 

mm joints är nog att föredra förutom att det finns massa galningar i uniform som gillar att misshandla folk som röker joint, speciellt i singapore där de inte nöjer sig med att förnedra, råna och kidnappa hippies och handelsmän, här dödar de dem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vita perioder är det väl inget fel på, tog en vit period på 6 veckor efter senaste utlandsresan till dominikanska republiken(10 dagar) för att jag snitta runt 12 öl om dagen samt groggar och diverse, tog första ölen vid 11 tiden på morgonen varje dag tills jag gick och la mig förutom på turredagen. Dottern var hemma hos mina föräldrar så passa som på att gå all-in på den fronten nu när man inte riktigt har chansen på sådant längre. Hann med träning, läsa ett par böcker under tiden också, var hyfsat full ibland första 3 dagarna sen så hade jag svårt toppa även om jag försökte.

 

 

har visserligen alkoholism i min släkt så vill väl bara kontrollera mig själv, har ett par fina whirreflaskor med mig hem från taxfreen också som står orörda än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju en hel del tid på att starta klienter, skriva in rsa, emaila och tigga bonusar, surfa runt om vilka scams som går, underhålla dator, konfa iphone som backuplina, köpa ny mus, ta bort hudavlagringar från mus, tvätta tangentbord, se 5min video av random coach folk tipsar om som visar sig också vara värdelös, ligga i soffan och försöka bli av med tilt, klicka runt i diverse pokerhjälpmedel. även om man spelar 4h effektiv tid en dag går ju nästan hela dagen iaf för mig om jag vill hålla upp min winrate.

 

hahaha du är för skön ibland Toket.

 

Min grindsession brukade se ut så här:

 

laptop på. lägga sig i soffan så man kan spela bekvämt liggandes. Serie startas i bakgrund. Öppna några bord som man inte har BRM för att egentligen spela, men känner att man är rungood idag. Gå högre upp när man åkt på utdragning. Somna mitt i en hand av ren utmattning.

 

Tror fan min metod är mer EV+ tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alright trillske, vettefan vem det var då... ford82 kanske? :)
:-) Kan nog varit lite vem som helst, allmänt brukade folk tro/trycka att 20k "rent" skulle vara fint, men jag misstänker att det var de som inte riktigt vart där själva och kunde sätta fingret på det. Med reservation för att jag som sagt inte minns tråden, men om jag sagt något sådant vore det i princip innan jag började spela.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man har förutsättningarna och viljan idag är det fortfarande att göra pengar som är bra mycket större än alternativen på poker.

självklart, men att det finns en möjlighet att göra bra pengar på poker innebär inte per automatik att det är en bra idé att försöka. det finns en långt mycket större möjlighet att det experimentet går åt helvete även för en relativt smart person som till synes har förutsättningarna. problemet med det är framförallt att det kan ta ganska lång tid innan man tveklöst kan bedöma hur lyckat det hela var. jag menar, det var inte alltför längesen man kunde hitta folk på borden som av allt att döma inte varit vinnande de senaste 4-5 åren...

 

med tanke på att snittpersonen inte är speciellt smart och hur konkurrensutsatt branschen är tycker jag verkligen att defaultrådet inte kan vara något annat än hålla sig borta, sett ur ett ev-perspektiv med begränsad information. lägger man till detta att en smart person kommer att klara sig relativt bra i livet monetärt oavsett poker eller ej så blir saken ännu mer klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...