Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

nej, jag är aldrig glad för att någon dör* och verkligen inte jobs. ganska fin människa. rik.

 

* undantaget gaddafi, ahmadinejad, khaled meshal, al gore, ben bernanke, mona sahlin, lars ohly, liza marklund, åsa linderborg, beatrice ask, jan helin, miljöpartister, osv.

 

glöm inte barney frank, michael moore, obama och chomsky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha wtf..

 

Är rashad skadad eller? Börjar seriöst se ut som att Jon Jones är livrädd och närapå vägrar möta Rashad.

 

Ännu större wtf är att Jones tar en match så nära inpå sitt senaste titelförsvar. Undrar hur mycket de själva har att säga till om angående matcher samt motståndare... Om inte annat lär man väldigt snabbt hamna på Dana White's shitlist om man inte är med på noterna. Tror själv inte han är rädd för eller vägrar möta någon specifik motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu större wtf är att Jones tar en match så nära inpå sitt senaste titelförsvar. Undrar hur mycket de själva har att säga till om angående matcher samt motståndare... Om inte annat lär man väldigt snabbt hamna på Dana White's shitlist om man inte är med på noterna. Tror själv inte han är rädd för eller vägrar möta någon specifik motståndare.

nja, men med tanke på hans suspekta skada förra vändan (jones) som slutade med att rashad bokades om och helt plötsligt är jones frisk och kan fightas, det får en att börja undra. :)

 

Nu är tydligen rashad skadad, så detta faller ju inte på jones axlar.

 

Kul match dock. Machida är väl den i ufc tillsammans med rashad som kan tänkas ge jones lite problem. Vill gärna se ett möte med kingmo i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu större wtf är att Jones tar en match så nära inpå sitt senaste titelförsvar. Undrar hur mycket de själva har att säga till om angående matcher samt motståndare... Om inte annat lär man väldigt snabbt hamna på Dana White's shitlist om man inte är med på noterna. Tror själv inte han är rädd för eller vägrar möta någon specifik motståndare.

 

Dryga 2 månader mellan är ju inget extremt direkt om man haft ett bra camp och kom ur förra matchen utan skavanker. Sen vill Jones väl betala för sin nya Bentley 8-)

 

Även om jag tror Rashad mest hade försökt ligga och kramas i 5 ronder hade jag ändå hellre sett den matchen bli av än Jones-Machida för jag tror faktiskt inte Evans beef med Jones är hype utan riktigt hat mellan dem. Sånt man vill se ju :mrgreen: Även om Evans-Rampage såklart var årets besvikelse.

 

Sen tror jag definitivt killar som Jon Jones har rätt mycket att säga till om. Kanske värre med folk som Jon Fitch :mrgreen:

 

nja, men med tanke på hans suspekta skada förra vändan (jones) som slutade med att rashad bokades om och helt plötsligt är jones frisk och kan fightas, det får en att börja undra. :)

 

Nu är tydligen rashad skadad, så detta faller ju inte på jones axlar.

 

Kul match dock. Machida är väl den i ufc tillsammans med rashad som kan tänkas ge jones lite problem. Vill gärna se ett möte med kingmo i framtiden.

 

Rashad fick precis ut skruvarna ur sin hand och tumme och behöver rehabträna runt 3 veckor innan vanlig träning så han hade ju faktiskt kunnat ta matchen ändå, om än inte varit 100% redo. Men nu börjar man ju undra vem som dodgar vem nästan :)

 

Gillar faktiskt King Mo men han är ju ljusår från att rubba någon som Jon Jones.

 

 

Glöm inte grabbar att vi har Maynard-Edgar III och Aldo-Florian redan på lördag! Stört bra matcher på den galan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag tror Rashad mest hade försökt ligga och kramas i 5 ronder hade jag ändå hellre sett den matchen bli av än Jones-Machida för jag tror faktiskt inte Evans beef med Jones är hype utan riktigt hat mellan dem.

 

Hmm, vad baserar du det på? Jag tror det mesta tugget inom UFC är show, sen känns det väl knappast som en "beef" direkt :) Jones säger att han inte gillar Evans, typ...

 

 

Glöm inte grabbar att vi har Maynard-Edgar III och Aldo-Florian redan på lördag! Stört bra matcher på den galan!

 

Hoppas verkligen Aldo kommer langa en hematoma på KenFlo som han gjorde åp Hominick. Florian kommer få bögstryk av Aldo, mtp Aldo är en av dom bättre P4P-fighter där ute just nu. Sen är Aldo bara för bra helt enkelt. Gillar dessutom inte KenFlo heller, han känns lite douche..

 

På tal om för bra och på tal om Jon Jones. Vad ska man säga, alltså så som jag ser det så har två personer chans att slå Jones. Den ena är Machida, den andra är Gustafsson.

 

Evans kommer inte ha en chans. Jones räckvidd är överlägsen, så han kommer köra samma game på Evans som på Rampage; dvs hålla honom på avstånd, ha fingrarna i hans ansikte, slåss smart. Jones är för bra, och det sticker i ögonen på folk.

 

Om man ska slå Jones så måste man vara snabb, man måste ta risker och stick n move för att get in there. Machida är snabb. Men sen anpassar sig ju Jones också såklart, han är smart. Gustafsson är typ lika lång som Jones om jag har förstått det rätt, och han slår sjukt hårt.

 

Nej, Jones kommer ge Evans stryk.. Får hoppas Machidas ortodoxa stil och snabbhet ger Jones stryk. Men jag tror inte det finns någon som är på hans nivå idagsläget ändå, tyvärr. Tråkigt men sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vad baserar du det på? Jag tror det mesta tugget inom UFC är show, sen känns det väl knappast som en "beef" direkt :) Jones säger att han inte gillar Evans, typ...

 

 

 

 

Hoppas verkligen Aldo kommer langa en hematoma på KenFlo som han gjorde åp Hominick. Florian kommer få bögstryk av Aldo, mtp Aldo är en av dom bättre P4P-fighter där ute just nu. Sen är Aldo bara för bra helt enkelt. Gillar dessutom inte KenFlo heller, han känns lite douche..

 

På tal om för bra och på tal om Jon Jones. Vad ska man säga, alltså så som jag ser det så har två personer chans att slå Jones. Den ena är Machida, den andra är Gustafsson.

 

Evans kommer inte ha en chans. Jones räckvidd är överlägsen, så han kommer köra samma game på Evans som på Rampage; dvs hålla honom på avstånd, ha fingrarna i hans ansikte, slåss smart. Jones är för bra, och det sticker i ögonen på folk.

 

Om man ska slå Jones så måste man vara snabb, man måste ta risker och stick n move för att get in there. Machida är snabb. Men sen anpassar sig ju Jones också såklart, han är smart. Gustafsson är typ lika lång som Jones om jag har förstått det rätt, och han slår sjukt hårt.

 

Nej, Jones kommer ge Evans stryk.. Får hoppas Machidas ortodoxa stil och snabbhet ger Jones stryk. Men jag tror inte det finns någon som är på hans nivå idagsläget ändå, tyvärr. Tråkigt men sant.

 

Visst kan det vara en genial och långsiktig plan för att bygga intresset men det känns smått osannolikt. Det började ju med att Rashad sa att Jones var typ hans "brother" eller något sånt och att han inte skulle slåss mot Jones. Jones höll med. Sen helt plötsligt går Jones ut i media och säger att han inte har några problem att slåss med Rashad, utan att säga något till Rashad först. Redan här började det snackas skit. Sen har dessutom Rashad slutat på klubben han hade varit på i flera år och har även snackat skit om Greg Jackson. Det känns som en jävligt lång och omständlig väg att gå för att skapa lite hype.

 

Rashad mot Ortiz byggdes upp med lite trashtalk men där var det ju löjligt uppenbart att dem bara försökte hypa och skulle kramas efter matchen.

 

På sikt tror jag också på vår Gustafsson som en blivande storstjärna men problemet med just Jones är att han är allround på ett helt annat vis än nästan alla andra. Skulle det mot förmodan inte funka stående är hans brottning och mark rätt sjuka dem med. Det finns ingen som varit i närheten av att lattja med Hamill och Matyushenko (som Gustafsson möter härnäst) på det viset Jones gjorde.

 

Som du säger måste man snabbt in och snabbt ut mot Jones och då låter faktiskt Machida som den perfekta motståndaren. Men även om hans takedown defense nog är mycket bra återstår det att se om han kan stå emot Jones om han får för sig att ta det till marken.

 

Och man får inte glömma exakt hur sjuk Jones räckvidd är. Inte ens Struve som är en bra bit över 2 meter lång har längre räckvidd! När han dessutom använder sin fördel bra och kör väldigt säkert och är så atletisk som han är blir det helt enkelt löjligt svårt att göra nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe Jon Jones:

 

”Well, Dana White basically needed someone to save 140,” säger Jones till MMAFighting. ”I didn’t necessarily want to fight at 140, but because it was Rashad, I said, You know what? I would take the fight in nine weeks. I’m already in shape. I already know what I want to do. Rashad, predicting that I would say no, he kind of kicked himself in the butt because I said yes, he turns around and says, Oh, I didn’t expect Jon to say yes. I don’t want to fight him that soon. So in reality, he’s kind of the one who’s ducking the fight. I feel like he’s ducking the fight. …

 

He’s tried to call me out on nine weeks notice. Obviously, who wants to fight on nine weeks notice? I just got a new car, I want to drive that around. I want to hang out with my family and relax and sleep in my own bed for once. And now Rashad calls me out, predicting that I would say no, to make me look like I was ducking him again, and I say yes, and now he says, Oh, I didn’t know he would say yes. I don’t want to fight him. He called Dana White, asked for 140, Dana White called me and said Rashad wants this fight. I gave him the fight he wanted and then he pulled out.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Last year the founder of the Stanford Social Innovation Review called Apple one of "America's Least Philanthropic Companies." Jobs had terminated all of Apple's long-standing corporate philanthropy programs within weeks after returning to Apple in 1997, citing the need to cut costs until profitability rebounded. But the programs have never been restored.

http://money.cnn.com/2008/03/02/news/companies/elkind_jobs.fortune/index4.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...