Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

min plan ser ut såhär:

1. åka ner till nairobi

2. supa bort jetlag vid poolen, äta på "afrikas bästa restaurang":

3. hestsafari 11 dagar i masai mara:

4. en dag vila i nairobi

5. över till zanzibar för en vecka fiske, dykning och chill

6. en vecka oplanerat där jag är själv i afrika. får se vad som händer

 

Låter som en fantastisk planering och fantastisk resa!

 

Var själv över 2v på Zanzibar och senare 6dygns safari i Tanzania (Serengeti, ngoro mm..) Var nog det mäktigaste jag upplevt av alla resor jag gjort i mitt liv. Bo mitt i Serengeti i tält och vakna upp mitt i natten av att en zebra blir attackerad och dödad av ett lejon och en hyena som fightas.. Svårt att säga avstånd men så man hörde panikskriken ordentligt, så var väl några tiotals meter iväg.

Sen storleken på det, sinnessjukt. Går inte att förstå förrän man varit där.

 

 

Väldigt många "wtf" upplevelser också.

 

Fattigdomen är en sak, svårt att förstå innan man ser det hur hemskt otroligt många lever i världen.

 

Sen att gå ur jeepen mitt ute i ingenstans och promenera 10 meter från bilen och veta att från ingenstans kan en jeopard hoppa på en om man har otur är ganska wierd men fullt realistisk där.

 

Chauffören var hård att ingen fick gå ur bilen men efter några dygn lät han oss gå ur några gånger när inga andra bilar såg en. Har en ganska rolig bild när jag står ca: 5 meter från bilen och vi upptäcker att en giraff kommer lunkandes mot oss 50 meter bort typ. Ser ganska liten ut jämfört med den..

 

 

Om man gillar att resa och har pengar, tid för det så tycker jag Afrika är en självklarhet. Min inställning till 6 hela dygns safari var inte så positiv. Trodde man skulle vara uttråkad efter en dag men jag satt på taket i 6 dygn med min kikare och tittade och tittade. Var som ett barn..

 

 

(Luddigt skrivet nu men orkar inte läsa igenom och redigera något)

 

 

 

Du kommer ha det riktigt riktigt bra i Afrika och uppleva mycket roligt.

Trevlig resa!

 

 

/Avundsjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1000 på st's senaste fb-rant. Jag HATAR folk som skall klappa sig på ryggen med en statusuppdatering om de har gjort något som varenda annan jävel på hela jorden klarar av, t.ex. "idag har jag varit på gymmet, och städat och tvättat. Duktiga jag :D", som om jag bryr mig om vad du har käkat, eller att du har städat eller gymmat, det är std. Berätta om hur du var så jävla packad att du blev sprayad med pepparspray av polisen och kastad in i fyllecellen istället?

 

Nej, det kommer du inte göra för du är så jävla brydd om vad andra tror eller tycker om dig! Jag gick med i facebook 2 mån sen, stark har jag ändå varit, men tyvärr var jag tvungen vika min hand också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara väntar in den dagen då en gammal kvinnlig bekants äktenskap rasar. Får man tro hennes facebook så är livet fullt av barn som inte hörs/syns/bråkar, lattéfikaraster, ljuvliga middagar och en karl som verkar vara anti-ST. Säger som hellström "men man ser skiten med" :-P

 

FB är till för att posta underfundigheter och skriva smådryga grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar om människor som inte har facebook. Det finns två fall och ett tredje extremfall,

1) 30-35+ som anser att de inte skulle finna tid till facebook, "inte vet vad de skulle göra där", inte känner sig tillräckligt tekniska "för att vara på facebook" etc.

 

2) En nörd som är surskallig och envis. H*n tycker att facebook är bara skit och vill vara lite udda. H*n hatar också folk som köper Apple-produkter, han fattar inte hur folk kan köpa något till överpris för design och lättanvändlighet.

 

3) Väldigt sällsynt fall, har hitintills bara mött 1. En person som ser lite prestige i att inte skaffa facebook, utan att ha någon direkt anledning, men inte är nördig och hater för det.

 

 

I övrigt håller jag väl med ST om vad jag använder facebook till. Tycker det är jävligt smidigt att kontakta någon vän som man inte har numret/mailadress till. Sen tycker jag mutualfriends "funktionen" är väldigt bra när man träffar nya människor, för man ofta får en igång till ett samtal om man har gemensamma vänner även avlägsna sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa de något om datum för iOS5 på eventet?

 

Ha det superhärligt i Afrika token! Hoppas det bli mycket barfotalöpning på savannen!

 

12oktober.

 

jag har svårt att se sånt här:

 

hur reagerar ni när ni ser folk göra bort sig?

 

---

 

skippar nog barfotalöpningen där även om jag är sugen. är en så dyr resa och jag har hört varningar om svampinfektioner man kan få om man går barfota där nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar om människor som inte har facebook. Det finns två fall och ett tredje extremfall,

1) 30-35+ som anser att de inte skulle finna tid till facebook, "inte vet vad de skulle göra där", inte känner sig tillräckligt tekniska "för att vara på facebook" etc.

 

2) En nörd som är surskallig och envis. H*n tycker att facebook är bara skit och vill vara lite udda. H*n hatar också folk som köper Apple-produkter, han fattar inte hur folk kan köpa något till överpris för design och lättanvändlighet.

 

3) Väldigt sällsynt fall, har hitintills bara mött 1. En person som ser lite prestige i att inte skaffa facebook, utan att ha någon direkt anledning, men inte är nördig och hater för det.

 

 

 

 

Sjukt nog är kategori tre den vanligaste bland mina bekanta som inte har fb... :shock:

 

Also; sjukt avis på hesttok och hans afrikaresa. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte inte det var särskilt jobbigt att kolla på, funderade på hur många som gav ut sitt riktiga nummer och hur många som gav ut ett random phoney.

 

Vidare tycker jag facebook är meningslöst. Jag har det, och jag tycker det är utmärkt att ha kontakt med vänner utomlands och såna man inte pratar med ofta, men jag är så jävla ointresserad av din blogg, vad du åt till lunch igår, att du är trött efter jobbet, och allt annat piss folk får för sig att skriva. Det känns som en mental lättja som tar över massan.

 

Vad är grejen med den här nya feeden till höger där man ser konstant vad folk ger hela tiden. Jag får panik av det där. Jag vill inte se vad dom gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fäst värst är väl ändå den kategorin människor som klagar över vad andra använder facebook till. Herregud.

 

Jo sant, bortsett från de som klagar på folk som klagar över vad folk använder facebook till. De är fan värst. De är dessutom mycket värre än de som klagar över de som klagar över de som klagar över vad folk använder facebook till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...