Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Om det är som du säger, en kombination av biologi och kultur, är inte samhället ett stort gen- och kulturlotteri.
Japp.

 

Diskriminering eller inte, ska vi inte fördela välfärd och arbetsmarknad på mer än dessa "meriter"?
Nepp. Skulle man nu vilja göra det fast det är både omoraliskt och korkat så är det mer effektivt att beskatta och omfördela än att reglera vem som får arbeta var. Personligen är jag rätt svag för en rejäl förmögenhetsomfördelning mellan korta och långa, om vi nu ska börja jämna ut genetiska olikheter.

 

Kanske är det istället så att vita är väldigt överrepresenterade pga positiv särbehandling. Deras "meriter" är kanske inte såpass meriterande i slutändan.
Nu tror jag inte du förstod artikeln jag länkade till.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2009/02/bjuggrenjohansson.pdf

sysselsattning2.jpg

(Befolkning och antal

anställda i Sverige

1950–2005, kumulativ förändring

(tusental))

 

Sjukt att antalet anställda inom den privata sektorn 2005 låg på i princip samma nivå som 1950, när Sverige hade drygt 2 miljoner färre invånare. Det tar jag som (ytterligare) ett tecken på att Sverige går en mörk framtid tillmötes.

 

Det hade varit intressant att se siffror över de senaste sex åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker nationalister.

 

så det är bara "nationalister" som bryr sig om landsgränser? då antar jag vi kan börja kräva delar av länder som vi tycker är bra och sen när länderna motsätter sig det anklagar vi dom för att vara rasister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man rasist om man vågar sig på att antyda att det (också) har med våldtäktsmännens kvinnosyn att göra?

 

Utan att hoppa på någon så vill jag minnas att de fanns en person som är aktiv i diskussionen här som i Nabbes gamla db föreslog att han skulle droga och våldta tjejen han bjöd med till Rhodos (eller ngt liknande) som inte ville släppa till

 

Hittar inte inlägget nu men personen sjönk i mina ögon de ögonblicket

 

EDIT: Nej de va inte miketime, citerade bara för han tog upp ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If a higher proportion of blacks than whites get turned down for mortgage loans, then that too can be taken as evidence of racial discrimination.

 

It doesn’t matter if blacks and whites are different on innumerable factors that go into mortgage loan decisions, as are Hispanics or Asian Americans as well.

 

All these groups have different credit scores, different incomes, and many other differences. Why is it surprising that they have different loan-approval rates? While the issue is often posed in terms of whites versus non-whites, whites also get turned down for mortgage loans more often than Asian Americans, who usually have higher credit scores.

 

http://www.nationalreview.com/articles/227841/what-constitutes-discrimination/thomas-sowell

 

cliffs: vita makthavare diskriminerar vita till förmån för asiater

 

sowell.jpg

 

mvh,

 

Thomas Sowell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.

 

Att minska betydelsen av detta lotteri ligger i samhällets intresse eftersom detta ger varje individ lika stor chans att utvecklas maximalt i förhållande till dess potential.

 

Nepp. Skulle man nu vilja göra det fast det är både omoraliskt och korkat så är det mer effektivt att beskatta och omfördela än att reglera vem som får arbeta var. Personligen är jag rätt svag för en rejäl förmögenhetsomfördelning mellan korta och långa, om vi nu ska börja jämna ut genetiska olikheter.

 

Hur kan det vara omoraliskt att fördela välfärd på mer än meriter i ett kultur- och gen-lotteri?. Att bara ta lotteriet i beaktning är definitivt omoraliskt. Men visst har du en poäng. Hur långt ska vi gå när vi ska jämna ut dessa skillnader. I praktiken kommer vi aldrig kunna göra det fullt ut.

 

 

Nu tror jag inte du förstod artikeln jag länkade till.

Min poäng var att ingen kultur och gen-sammansättning ska ha favör över andra. Så i fallet du länkade där asiater gynnades vill vi ha en process som gör att Universitetpopulationen är så lik samhällspopulationen som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://svtplay.se/t/146533/e-sport

 

mer om huset:

 

diskutera!

 

---

 

hur man avprogrammerar homosexuella barn i usa:

 

 

Damon Fowler, an atheist student at Bastrop High School in Louisiana, was about to graduate. His public school was planning to have a prayer as part of the graduation ceremony: as they traditionally did, as so many public schools around the country do every year. But Fowler -- knowing that government-sponsored prayer in the public schools is unconstitutional and legally forbidden -- contacted the school superintendent to let him know that he opposed the prayer, and would be contacting the ACLU if it happened. The school -- at first, anyway -- agreed, and canceled the prayer.

 

Then Fowler's name, and his role in this incident, was leaked. As a direct result:

 

1) Fowler has been hounded, pilloried, and ostracized by his community.

 

2) One of Fowler's teachers has publicly demeaned him.

 

3) Fowler has been physically threatened. Students have threatened to "jump him" at graduation practice, and he has received multiple threats of bodily harm, and even death threats.

 

4) Fowler's parents have cut off his financial support, kicked him out of the house, and thrown his belongings onto the front porch.

 

---

 

http://www.expressen.se/halsa/annabasen/1.2451241/anna-basen-fettlager-for-barn-ar-barnmisshandel

 

samtidigt i stockholm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Film 1:

 

Technovikingpolisen och batongturken briljerar.

 

Bortsett från fyllona så är ju filmens idiot fjällrävenkvinnan som lyckas med att förstöra för samtliga inblandade utan att förbättra för någon. Hon hetsar upp fyllona och utmanar dem så att det blir svårare för dem att backa med ansiktet i behåll, hon gör inte ett skit för att fysiskt hjälpa vakten, hon är ikring och ränner så att vakten också måste ta hänsyn till att skydda henne och därför begränsar hans handlingsutrymme/ökar risken att han åker på pisk.

 

Värt att notera är också att de kvinnliga poliserna är närmast värdelösa för annat än att styra undan åskådarna, som alltså inte är våldsamma, och att det gått fullständigt åt helvete om technovikingen inte gått in och styrt upp. Man kan ju i alla fall hoppas att de åker på att skriva hela rapporten själva så att de åtminstone drar en liten del av lasset.

 

ska till mediamarkt på måndag o se om de hittar mig i sina register så jag kan lägga den på garantin... är inte säker på att jag har kvittot kvar.
Har du inte reggat dig direkt hos apple, det räcker väl ett år eller så bara där?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kvinnliga snutar :roll:

 

de inger helt enkelt ingen respekt i situationer där män inte behöver låtsas att de är deras jämlikar av artighets- och pk-skäl. och ja, män som hamnar i bråk kanske inte tillhör den grupp av män som har skolats i det fina med att kvinnor män är jämlikar på alla plan.

 

det är så tydligt att de bara slinker med. de ställer sig på sidorna, vågar bara gå fram till bruden samt de som ligger ned. inte bara gör de ingen nytta, de måste tas om hand om av de manliga poliserna. de måste ständigt ha ett öga åt deras håll så ingen situation uppstår som de inte kan ta hand om själva.

 

fjällrävenbruden ser man också för mkt av. hon vet att hon inte kommer få smäll av grabbarna så hon kan bete sig hur som helst. hade hon däremot fått smäll skulle hon varit kvick att påpeka sina rättigheter som hona när tårarna torkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippets vinnare är personen som parkerat cykeln som syns efter 9.25. Det är att ta för sig.

 

+1 rutinerat :)

 

Själv fick jag reda på idag att bilen som stod parkerad i Malmö blivit krossad.

 

Jaja coinflip tänkte jag, parkera i Malmö och åka 16dar till Thailand. Går dåligt med flipsen nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag må vara helt ute och cyklar men jag har en fundering. en polare tog lån på ca 1M till sin lägenhet, eftersom han var rädd att räntan skulle stiga valde han fast ränta som då låg på 7%. sedan föll räntan och han betalar överpriser jämfört med om han hade bundit räntan idag.

 

vad hindrar honom från att betala av lånet och ta ett nytt lån till mer fördelaktig ränta? exempelvis jag lånar ut 1M till honom, han betalar av lånet, han går till banken igen och begär ett nytt lån alternativt går till en annan bank och gör samma sak. alternativt att jag inte är med i bilden utan bank 2 går till bank 1 och betalar av skulden direkt. varför funkar inte detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...