Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

det hela måste väl vara lätt att bevisa empiriskt?

bara att jämföra arbetsgivarens profit över tiden, är den konstant och med det ej så kontroversiella antagandet att lönenivån har inverkan på hur många/vilka jobb som finns så...

 

edit: räcker förstås inte med att konstatera att profiten har hållit sig konstant. marknadsstörningar etc.

 

Den troligaste effekten blir mer eller mindre enbart höjda löner, detta eftersom arbetsutbudet mer eller mindre är helt oelastiskt samtidigt som efterfrågan på arbetskraft är elastisk.

 

aha det är därför lönearbete skattas hårdare än något annat jag kan komma på. exploativt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

intressant. visst hela systemet är så fuckat att det inte alltid är enkla korrelationer, men får lite känslan att det är kim jong il som försöker förklara varför att tillåta svarta marknader i nordkorea skulle äventyra folks säkerhet. visst han har kanske rätt på kort sikt, men det beror på att hela systemet är ruttet...

 

bilden på sidan 23 var tragisk :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo ang fyp, 1db på respektive loads och 1 temp på idle och 0 i skillnad på maxload gör ju korten rätt så snarlika imo, kan lika gärna vara mätslarv som skiljer dem åt, i sammanfattningen gav dem samma poäng... Hatten av till sapphire och gigabyte.

 

Vad jag kommer köpa kommer nog att variera på priset för dagen, ligger gigabyte ute för lite rabatt på komplett/inet/whatever så blir det det , samma för sapphire, trevligt test dock.

 

Trist att de tog upp ett 6870 kort från powercolor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad äter folk här inne egentligen btw? Paleo hela högen eller?

 

slarvar en hel del, men säg normal svenssondiet fast ersätter hälften av kolhydraterna med kött. tror paleo är att föredra om man orkar.

 

efter min tid på azorerna har jag fått en förkärlek för mycket frukt typ passionsfrukt, kiwi och annat och mycket skinka och ost.

 

frukost idag:

1lingon grova, smör och skinka, 1ägg+kaviar, en passionsfrukt, en kiwi, ett glas vatten+hallon.

 

grindlunch idag: stekt köttfärs+kryddor, frysta ärtor+majs+paprika, fetaost, lite sås på gräddfil

 

lite paleoish men inte hela vägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, makes sense. Jag har precis inlett en drive lchf för att se om det får min jävla mage att lugna ned sig, så blev lite nyfiken.

 

Har de fina avokados på Azorerna?

 

ingen aning, åt aldrig någon men var aldrig i någon affär ed heller. de har iaf ananas och lite apelsin, innan var apelsiner primära grödan men sen kom något skadedjur ed så nu bara sparsamt med sådant. men deras passionsfrukt var mycket godare än den vi har i sverige iaf, små, krämiga och söta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ufc:

impad av cain som fan. satan vad stor brock är alltså, men lägger sig på rygg och kryper ihop... gillar hans nya viking-look :)

 

sanchez tillbaka! sån sjuk cardio alltså, hur får man så mycket energi? vegetarian lol? kul att han är tillbaka iaf!

 

kung matt vinner mot tito :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slaskat lite:

 

http://www.amazon.com/Complete-Riding-Manual-William-Micklem/dp/0789493381/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1287917226&sr=8-1

 

122058: Sapphire Radeon HD 6850 1GB (11180-00-40R) - PCI-E / DVI / HDMI / DP - [HV] 1 st á 1739 kr

61756: World of Warcraft - 14 day TRIAL VERSION (EU-version) - [PC] 1 st á 1 kr

 

lol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tacka för hjälpen ang träningen. Väldigt tacksam och har beställt båda böckerna som rekommenderades.

 

Ang. killens träningsschema så var det ju bland det sjukare jag sett. Om jag inte missförstod något tävlar han i marathon, hur bra är han?

 

3:a VM långdistans 2001

1:a EM lagtempo 2001

2:a Ironman New Zealand 2002

2:a VM långdistans 2004

1:a Ultraman World Championships 2004

4:a VM långdistans 2005

4:a EM långdistans 2005

1:a Elba Ironman 2005

1:a Ultraman World Championships 2007

2:a EM långdistans 2007

Flerfaldig svensk mästare i triathlon.

Svensk mästare, simning långdistans 2005.

En Svensk Klassiker Nonstop på 25.17, aktiv tid 17.50, genomförd 11-12 juli 2004

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

wow... klickade vidare:

http://en.wikipedia.org/wiki/Serge_Girard

 

WOW

 

Serge Girard is a French ultramarathon runner born in 1953. He fulfilled the challenge of running across the 5 continents without a single day off.

 

2009/2010: one year: 27.011 km in 365 days (world record)[1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad äter folk här inne egentligen btw? Paleo hela högen eller?

 

kikade på kvittot från senaste mataffärsbesöket.

 

5L grekisk yoghurt

sydamerikansk ryggbiff 3kg

1kg entrecote svensk

1 stycke högrev, irländsk

1L grädde

1L cream fraiche.

1L röd mjölk

24 ägg

herrgårdsost

vitkål 5kg

kielbasa polsk korv

bacon (lokal) 1kg

avacados 5 stycken

lite tomater

valnötter en förpackning.

 

 

ganska standard, förutom osten föredrar bättre ostar. äter bröd ibland men sällan butiksbakat utan bakar själv eller köper i (bättre) bageri.. kompletterar en del med rotsaker från landet lite sportfiske lite vilt och fläsk i frysen bär o svamp och så.. det som är ickepaleo är först och främst dryckerna. konsumerar stora mängder kaffe,te,rödvin,öl och diverse spritdrycker. väldigt lite läsk och sötsaker annat än bär och blodapelsiner. köttig lista men det går lite i perioder ibland blir det mer asiatiskt me vitt ris grönsaker nudelsoppor mm.

 

en typisk dag skulle kunna vara äggröra +skinka och yoghurt till frulle

Choucroute till lunch, surkål med fläsk och korv.

enklare middag: silltallrik med ägg. tyngre alternativ: någongryta eller halvt kilo blodig biff med rödvin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

manlig lista greywolf!

 

angående problematiken med flytande kalorier har jag som experiment testat att helt sluta dricka det förutom direkt efter fyspass(pucko). ersatt mjölk och saft med vatten+frysta hallon och dricker vatten mest hela dagarna. rent allmänt vatten är väldigt underskattat, inte nog med att det är nyttigt, det gör att man kan urskilja andra smaker bättre.

 

krogproblematiken funderar jag på att lösa genom att börja dricka whiskey+soda. era tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw Kurt.G Harris håller med iaf http://www.paleonu.com/panu-weblog/2009/6/17/panu-approved-booze.html

rekar blogen i stort. mkt läsvärd.

 

dricker nog mer öl än vad jag borde själv men har gått över till mer vin/whiskey

goda drinkar går också ner,där goda drinkar är det mesta som inte är sött med undantag för rom&cola. om man befinner sig på kuba. och heter fidel i förnamn.

 

edit: håller med om att vanligt vatten är underskattat speciellt som neutral måltidsdryck. sodavatten och citronvatten för variation men vanligt vatten smakar mycket gott när man har slutat bomba sönder smaklökarna med socker. funkar också att späda ut tex vin för måltidsdryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...