Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Lyssnade precis klart ljudboken The Gathering Storm (första delen av tre av sista boken i WoT-serien) och ger den mer än väl godkänt. Brandon Sanderson, som tog över efter Jordans bortfälle, har ett bättre flyt i berättandet och man slipper i mångt och mycket Jordans ständiga upprepningar av triviala saker som började gå en på nerverna runt bok sju-åtta. Men TGS var faktiskt riktigt bra och de som läste böckerna , en man och en kvinna, gjorde ett riktigt bra jobb.

Ett tips, om du inte läst dom, är att kolla in Robin Hobbs trilogier om The Liveship Traders. Har läst allt av henne och det håller genomgående hög klass även om trilogin The Soldier Son haltade lite.

http://www.sfbok.se/asp/serie.asp?Serie=1381

GoT? :-D

Håller med, TGS var riktigt jäkla bra. Flera stycken WOW-kapitel där man halvt skälvde när man läste dem, syftar på SPOILER:

Semirhage och Domination Collar

drömmen med Moridin

slutet på dragonmount

Gillar Sandersons sätt att ta över WoT och hans författarsätt, men man får inte glömma att han fått rätt tacksamma böcker att skriva.

Läst det mesta av Hobb redan. Skulle säga

Farseer>Tawny Man>>Liveships>>Rain Wilds>>Soldiers Son

GoT=http://en.wikipedia.org/wiki/A_Game_of_Thrones

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game of Thrones. Får sätta mig själv i skamvrån. GoT är riktigt bra men det är inte utan att man blir lite förbannad på RR Martin som lägger all sin tid på att promota goodies och åka på konvent istället för att skriva klart nästa del. Om jag inte minns fel så är den väl mer än 2-3 år försenad vid det här laget...

Att HBO gör GoT kan bli intressant om de lyckas hålla tonen från böckerna. Castingen av Peter Dinklage som Tyrion var inspirerad.

Och jo, angående spoilervarningen så håller jag med. Men det mesta rörande the forsaken brukar bli riktigt bra. För en gångs skull gillade jag storyn kring Egwen och det Vita Tornet. Gällande det som hände i slutet är jag inte säker på att jag gillar vändningen ;-)

Ska jag tala in det åt dig? :-)
Kan du göra det är du bussig. Behöver lite dasslektyr 8-)
Länk till kommentar

nytt i skovärlden:

http://www.runblogger.com/2010/06/merrell-and-vibram-announce-new.html

ser ut som att det är tår på undersidan men inte ovansidan.

finns säkert många som inte vågar visa sig i VFF pga att de ser annorlunda ut ovanifrån men som vill ha fördelar med att kunna använda foten ändå så gissar de lär sälja :)

Länk till kommentar

Jag gillade galan starkt, den där 20åringen tycker så jävla synd om :( Årets fel av domaren att avsluta där, han var ju inte ens lite borta utan försvarade sig hela tiden. Och med 8 sek kvar ska man fan inte bryta när han leder på poäng :(

Tror han kan bli riktigt överjävligt bra om han lär sig att sätta sina submissions.

Länk till kommentar

Jag har börjat springa mycket mindre sen jag testade att springa barfota. Anledningen är helt enkelt att jag förstod hur mycket det sög att springa med skor och absolut inte ville göra det. Det ledde till att jag började anpassa mig mycket mer efter väder och alltid sprang på en barkstig istället för att alltid springa när jag hade lust, som förut. Sträckorna kortades ner rätt mycket också, men istället höjde tempot väsentligt.

Har inte fått tummen ur och köpt five fingers än :(

Länk till kommentar

Jag har börjat springa mycket mindre sen jag testade att springa barfota. Anledningen är helt enkelt att jag förstod hur mycket det sög att springa med skor och absolut inte ville göra det. Det ledde till att jag började anpassa mig mycket mer efter väder och alltid sprang på en barkstig istället för att alltid springa när jag hade lust, som förut. Sträckorna kortades ner rätt mycket också, men istället höjde tempot väsentligt.

Har inte fått tummen ur och köpt five fingers än :(

first i was like :shock:

then i was like :mrgreen:

så många sekunder tar det inte att göra beställningen, sedan någon dag väntan så har du dem i brevlådan. från italien fick man leverans till dörren.

dumt att snåla på hälsan.

här köps de med fördel(IE underlättar):

http://www.vibramfivefingers.it/eng/kso.aspx

1 storlek mindre än era normala skor eller enligt denna tabellen:

draft_lens2360853module13293104photo_1231008769vibram_sizing.gif

Länk till kommentar

Du tycker inte att man behöver prova dem först i affär för att få rätt storlek?

Och vad beställer man om man har 43.5? :)

Edit: Iofs, kan ju mäta.

Edit 2: Vad fan, min ena fot är 1 cm längre än den andra. 27 resp 26 cm. Hmm... har du någon rekommendation om vad jag ska köpa i så fall? Det är VFF KSO jag tänkte beställa.

Länk till kommentar

Hur kan det vara givet att bryta fighten när hans ögon är öppna och han blockar medvetet med händerna? Han var ju betydligt värre däran någon minut tidigare i matchen. Och det är klart man som domare ska hålla koll på klockan, och det gör dom. Kolla bara på hur dom dömer submissions i slutsekunderna.

Länk till kommentar

Lyssnade precis klart ljudboken The Gathering Storm (första delen av tre av sista boken i WoT-serien) och ger den mer än väl godkänt. Brandon Sanderson, som tog över efter Jordans bortfälle, har ett bättre flyt i berättandet och man slipper i mångt och mycket Jordans ständiga upprepningar av triviala saker som började gå en på nerverna runt bok sju-åtta. Men TGS var faktiskt riktigt bra och de som läste böckerna , en man och en kvinna, gjorde ett riktigt bra jobb.

Ett tips, om du inte läst dom, är att kolla in Robin Hobbs trilogier om The Liveship Traders. Har läst allt av henne och det håller genomgående hög klass även om trilogin The Soldier Son haltade lite.

http://www.sfbok.se/asp/serie.asp?Serie=1381

GoT? :-D

Jag fick för mig att läsa Sanderssons "Mistborn"-trilogi efter att ha läst TGS och blev väldigt imponerad av storyn och hans rätt lätta sätt att skriva.

Rekommenderas starkt!

Länk till kommentar

Hur kan det vara givet att bryta fighten när hans ögon är öppna och han blockar medvetet med händerna? Han var ju betydligt värre däran någon minut tidigare i matchen. Och det är klart man som domare ska hålla koll på klockan, och det gör dom. Kolla bara på hur dom dömer submissions i slutsekunderna.

Ögon öppna? Vad tusan har det med saken att göra?

Nej domaren ska inte hålla koll på klockan och de gör inte detta heller.

Hur de dömer submissions i slutsekunderna? Man förlorar om man tappar ut eller slocknar. Aldrig någonsin bryter de för att en kille ser ut att somna in om han inte tappat ur.

Sover killen efter signalen gått döms det som att han inte kan fortsätta.

Har ingen lust att kludda ner heltok's well, men ditt resonemang känns extremt underligt och jag är tveksam till hur aktivt du följer sporten.

Länk till kommentar

Edit 2: Vad fan, min ena fot är 1 cm längre än den andra. 27 resp 26 cm. Hmm... har du någon rekommendation om vad jag ska köpa i så fall? Det är VFF KSO jag tänkte beställa.

kan bli lurigt, 1cm är ju rätt mycket. balleralternativet är att köpa 2par skor. enligt guiden ska man gå på den längre.

Jag fick för mig att läsa Sanderssons "Mistborn"-trilogi efter att ha läst TGS och blev väldigt imponerad av storyn och hans rätt lätta sätt att skriva.

Rekommenderas starkt!

trevligt! blir nog ett köp på sikt, har typ 10böcker i kön nu :)

Länk till kommentar

Jag tyckte stoppet ni diskuterar var helt fel. Han hade klarat sig igenom så pass mycket stryk utan att ens vara i närheten av att tappa medvetandet och han försvarade sig fortfarande. Det var ingen "dominant position" heller. Jag ogillade det men Dana White tyckte det kunde vara ok.

Däremot gjorde Herb Dean som sagt bort sig i Franklin/Lidell (tycker nog fortfarande han är bäst överlag ändå).

Länk till kommentar

Varför fjanta med hanskar när man kan springa barfota?

Länk till kommentar

hittat en grym youtubekanal:

http://www.youtube.com/user/rodrigorojo1#p/u

läs översättningarna i beskrivningarna, såhär går standardprogrammen i nordkorea:

Defying this warning, the group of traitors hell-bent on the confrontation with fellow countrymen is working with blood-shot eyes to make preparations for resuming the all-out psychological warfare against the DPRK at any cost.

After Kim Thae Yong, puppet minister of Defence, had declared the measure to resume the psychological warfare against the DPRK in the wake of traitor Lee Myung Bak's issue of "a statement to the people" on May 24, the puppet army has already set up loudspeakers for the psychological warfare at 11 places in areas along the Military Demarcation Line

nordkorea verkar fint, lite gles med civilister bara....

modern teknik har de också:

Länk till kommentar