Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Det är ju bara ett ekonomiskt beslut av krogarna att vara mer liberala gällande tjejer och tjejernas klädsel eftersom ett ställe med mycket tjejer drar tills sig mycket killar som sedan spenderar mycket pengar på alkohol etc. De kan därför vara mer strikta gällande killarna.

 

Helt rationellt av krogarna alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara ett ekonomiskt beslut av krogarna att vara mer liberala gällande tjejer och tjejernas klädsel eftersom ett ställe med mycket tjejer drar tills sig mycket killar som sedan spenderar mycket pengar på alkohol etc. De kan därför vara mer strikta gällande killarna.

 

Helt rationellt av krogarna alltså.

 

Där emot tror jag att jag aldrig har varit med om att en kille blivit nekad inträde just för att han är kille. Detta är ju rätt vanligt utomlands...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är 25/13 efter 2k händer.

gissa FI:s hand:

 

Dealt to HERO As Ac

fold, fold,

moneypring raises to $30

HERO calls $30

fold, fold,

FLOP ($75) 8h 4d 2s

moneypring bets $60

HERO raises to $140

moneypring calls $80

TURN ($355) 8h 4d 2s Kd

moneypring bets $210

HERO raises to $315 (AI)

moneypring calls $105

RIVER ($985) 8h 4d 2s Kd 2d

HERO shows As Ac moneypring shows 9s 6s

----

 

lol vad händer? fi är 11/5 efter 4600händer:

Dealt to HERO 5d 8d

fold, fold, fold, fold,

HERO raises to $10

fold,

expressoman calls $6

FLOP ($22) 2s 3d Ad

expressoman checks

HERO bets $15

expressoman calls $15

TURN ($52) 2s 3d Ad 4h

expressoman checks

HERO bets $35

expressoman raises to $88

HERO raises to $220

expressoman raises to $547 (AI)

HERO calls $148 (AI)

RIVER ($788) 2s 3d Ad 4h Qh

HERO shows 5d 8d

(Pre 63%, Flop 49.9%, Turn 87.5%)

 

expressoman shows 3c 4c

(Pre 37%, Flop 50.1%, Turn 12.5%)

 

HERO wins $785

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shortstackar du 5/10 numera? (AA)

 

händer en del ja. men ratholear inte, dubblar jag upp sitter jag kvar. spelar en del på partys 20-40bb bord, ibland nl400 med maxinköp på 160dollar. tycker inte min winrate är överdrivet mycket lägre på dem änsålänge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående bar-diskussionen, jag tror ett ställe med för MYCKET tjejer är inte heller bra då tjejer spenderar inte en krona i baren själva, så det måste finnas en bra balans på killar/tjejer(ska du ha en massa tjejer som står o tigger utan framgång vid bardisken/tar plats?), för lite tjejer -> dåligt, för mycket tjejer -> dåligt.. är mer inställd på att tro att för lite tjejer är alternativet över det andra dock för att många, de flesta killar när de väl tagit sig in till en krog och börjat dricka med sina m8s oftast eller ogärna förflyttar sig, vanligaste scenariot till förflyttning är om stället är helt dött, dvs inte en själ där... ovidkommande hur den exakta ration tjejer/killar var.

 

Nu skiljer ju sig pubmentaliteterna vid olika regioner åt ganska hårt då här i norrland är mainobjective oftast att bli riktigt packad och ha roligt med sina kompisar(brudar är en bit ner på prioriteringslistan, oftast nedanför fyllekäket, aktuellt så att säga halv3), och inte steka runt letandes nån kall brud att dissa och fabulera ihop en massa skit om sig själv till andra människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående bar-diskussionen, jag tror ett ställe med för MYCKET tjejer är inte heller bra då tjejer spenderar inte en krona i baren själva, så det måste finnas en bra balans på killar/tjejer(ska du ha en massa tjejer som står o tigger utan framgång vid bardisken/tar plats?), för lite tjejer -> dåligt, för mycket tjejer -> dåligt.. är mer inställd på att tro att för lite tjejer är alternativet över det andra dock för att många, de flesta killar när de väl tagit sig in till en krog och börjat dricka med sina m8s oftast eller ogärna förflyttar sig, vanligaste scenariot till förflyttning är om stället är helt dött, dvs inte en själ där... ovidkommande hur den exakta ration tjejer/killar var.

 

Nu skiljer ju sig pubmentaliteterna vid olika regioner åt ganska hårt då här i norrland är mainobjective oftast att bli riktigt packad och ha roligt med sina kompisar(brudar är en bit ner på prioriteringslistan, oftast nedanför fyllekäket, aktuellt så att säga halv3), och inte steka runt letandes nån kall brud att dissa och fabulera ihop en massa skit om sig själv till andra människor.

 

håller helt med, men förstår inte varför det blev EV+ att neka killen givet att killen väntevärde i baren är samma som för resten av killarna i kön/i baren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser att man ska få ha kjol på sig på krogen om man vill, straight, bög eller transa. Och att om tjejer får ha microkjolar får även killar ha det.

 

Att släppa in tjejer med shorts, men inte killar, är bara fel på så många nivåer. Nivån på stället ska bestämmas, och vara lika. Kräver stället finbyxor och kavaj, så ska det gälla för båda. Kräver stället långbyxor, så ska långbyxor el kjol gälla för båda.

 

1. Ja.

2. Ja.

3. Inte kön, ras el sexualitet. Dom kan få sätta åldersgränser och klädkod.

 

det här blir ju fort väldigt otrevligt om man drar det här resonemanget lite längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där emot tror jag att jag aldrig har varit med om att en kille blivit nekad inträde just för att han är kille. Detta är ju rätt vanligt utomlands...

 

Har du aldrig fått höra att det är "gästlistan" som gäller ikväll...?

 

Brukar ofta drabba invandrarkillar iofs. Har bl.a. hört vakterna dra den för invandrarkillar före mig i kön för att sedan släppa in mig och mina polare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående bar-diskussionen, jag tror ett ställe med för MYCKET tjejer är inte heller bra då tjejer spenderar inte en krona i baren själva, så det måste finnas en bra balans på killar/tjejer(ska du ha en massa tjejer som står o tigger utan framgång vid bardisken/tar plats?), för lite tjejer -> dåligt, för mycket tjejer -> dåligt.. är mer inställd på att tro att för lite tjejer är alternativet över det andra dock för att många, de flesta killar när de väl tagit sig in till en krog och börjat dricka med sina m8s oftast eller ogärna förflyttar sig, vanligaste scenariot till förflyttning är om stället är helt dött, dvs inte en själ där... ovidkommande hur den exakta ration tjejer/killar var.

 

Det problemet löser sig självt iom att ryktet om detta fenomen nog sprider sig med blixtens hastighet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det problemet löser sig självt iom att ryktet om detta fenomen nog sprider sig med blixtens hastighet...

 

ja, och därmed är det endast varians, statistisk avvikelse/anormalitet eller hur det nu skrisv :). Och den variansen är tyvärr på den negativa sidan för klubbägarens profit.. han föredrar nog gärna att åka på ett par extra kvällar i månaden där det är viktat åt en aning för många killar. en viktning på 45/55 eller 55/45 har stor betydelse för månadsresultatet helt enkelt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ok för att det ökar ställets EV, varför är det då inte ok för ett ställe att inte släppa in invandrare? Tankegången som brukar ges för varför killar oftare nekas mer än tjejer brukar vara "För att tjejer bråkar mindre", och det finns garanterat klubbägare som tycker samma sak om invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tigga ftw:

 

Original Message Follows:

------------------------

today is my birthday, can i have a bonus?

 

Hi heltok,

 

Happy Birthday! I wish you a lot of health, happiness and success with everything!

 

Of course I have issued a bonus as a birthday gift. It is not very big - it is for 100 USD but I hope it will give you some good runs on your birthday!

 

Have a great evening celebrating!

 

 

Best Regards,

 

Stanislava

 

VIP Host

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ok för att det ökar ställets EV, varför är det då inte ok för ett ställe att inte släppa in invandrare? Tankegången som brukar ges för varför killar oftare nekas mer än tjejer brukar vara "För att tjejer bråkar mindre", och det finns garanterat klubbägare som tycker samma sak om invandrare.

 

Om en klubbägare sållar bland killar, så äre helt enkelt för att klubben är tillräckligt populär att göra det... han har ju fortfarande ett tak på hur många han får ta in. Om han fyller killkvoten lätt, vad de anser är optimal fördelning på killar/tjejer, så tar han ju givetvis vita över mörkhyade för de tenderar kanske enligt deras egna uppfattning till att spendera mer. samma tankegång har de ju vid klädsel, kommer nån i fula standard gympadojor och jeans/Tisse o en kille bakom står i tigerkostym så är de ju inte konstigt att de vill ha in killen i kostymen.

 

Sen är ju dörrvakter inte landets knivspets inom forskning och utveckling så om någon här och där är smygrasist är väl inte helt otroligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ok för att det ökar ställets EV, varför är det då inte ok för ett ställe att inte släppa in invandrare? Tankegången som brukar ges för varför killar oftare nekas mer än tjejer brukar vara "För att tjejer bråkar mindre", och det finns garanterat klubbägare som tycker samma sak om invandrare.

 

Tror det finns ett stort minus -EV ifall det ofta blir bråk, först och främst kanske folk inte längre vill gå dit eftersom det alltid är bråk. Sedan tror jag att dom även kan bli av med sitt alkoholtillstånd om det ofta förekommer bråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det brukade gå en buss från vår lokala flyktingförläggning in till en större stad

den fick såklart många olika smeknamn väldigt fort såsom "svartbussen" o.d

iaf, det tog inte lång tid innan röster höjdes för att stänga ner linjen, det stals helt enkelt på tok för mycket hette det. så skedde faktiskt till slut men det tog två veckor sedan var linjen tillbaka igen och det hördes inte mycket prat om att ta bort linjen längre efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när det kommer till rasism så har vi nog ungefär samma idealsamhälle bara olika vägar att nå dit. marknaden fungerar på det sätt att den bestraffar irrationella människor förvånansvärt effektivt så länge det handlar om avvikande människor och inte apartheid, tex om en nattklubb satte upp en skylt med en neger och ett X så skulle den inte bli så populär kan jag tänka mig. eller så diskriminerar klubben araber,slödder,dvärgar för att folk som besöker klubben inte uppskattar dessa människor (eller så köper dom inte tillräckligt snor för mycket etc). om dom har fel eller människor inte är rasistiska så uppstår inget behov av diskriminering. har dom rätt (i.e araber köper inget i baren) så ser jag inget fel med att vägra dom tillträde i en klubb. har dom fel så förlorar nattklubben på det och nattklubb 2 tjänar. är det en fråga om att klientalet på klubbarna/samhället önskemål så hjälper det inte att lagstifta bort det.

man kan fråga sig hur effektivt det är att tvinga fram en åsiktsförändring?

 

tillåts inte företag diskriminera så bör vi överföra principen till privatpersoner för det är privatpersoner som står bakom företagen och det är individer som är kunder. mao det ska vara möjligt att stämma martin svensson om han har för få utländska vänner eller om han har fest en fredagskväll och mabuka och kalif inte får komma in för dom inte står på gästlistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...