Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Det finns många resursstarka intressenter som vill bevara dagens stora valutor. Även om vissa stater är bland de mer konservativa i detta sammanhang (exempelvis USA kommer naturligtvis göra allt i sin makt för att bevara US Dollarns dominans) så finns det givetvis en hel del andra aktörer som gärna hjälper till med den tekniska utvecklingen.

 

 

Det kanske slutar med att staterna skapar en Bitcoin-kopia som blir rådande, men kan vi verkligen isåfall säga att dagens fiat inte är död?

 

 

Om vi med "dagens fiat" refererar till pengar som är utgivna av t ex en stat och vars enda värde ligger i utgivarens egen utsago om sådant, så finns det väl inget som förhindrar fiatpengar från att röra sig inom vilket betalningssystem som helst?

 

Det fina med Bitcoin och annan teknisk utveckling inom området är den press som sätts på befintliga makthavare att utveckla sin produkt, vilket oftast gynnar konsumenter. Så även om Bitcoin faller så har vi mycket att tacka Bitcoin för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många resursstarka intressenter som vill bevara dagens stora valutor. Även om vissa stater är bland de mer konservativa i detta sammanhang (exempelvis USA kommer naturligtvis göra allt i sin makt för att bevara US Dollarns dominans) så finns det givetvis en hel del andra aktörer som gärna hjälper till med den tekniska utvecklingen.

Jo, men det gick ju inte så bra att stoppa internet i största allmänhet. Hur mycket pengar man än kastat på att försöka få bort informationsspridningen. Det spelar liksom ingen roll alls, de som vill ha makt kommer få ta den givet hur verkligheten ser ut snarare än att de kan skräddarsy verkligheten.

 

Nu har vi inte bara decentraliserat informationsspridningen - vi har decentraliserat samarbete mellan människor.

Det fina med Bitcoin och annan teknisk utveckling inom området är den press som sätts på befintliga makthavare att utveckla sin produkt, vilket oftast gynnar konsumenter. Så även om Bitcoin faller så har vi mycket att tacka Bitcoin för.

Men det går ju inte att utveckla produkten. Sure, vi har lite marginal här och där att skala bort, men thats it. Systemet är fundamentalt svindyrt, och tack vare Bitcoin är det som kostar redundant.

 

Du får gärna analysera din inställning lite djupare, hur du egentligen tänker dig att Bitcoin ska hjälpa nuvarande konstellation av ekonomisk lösning, varför du tror att gamla centrala instanser smidigt kommer pivotera och upprätthålla ställningen, etc. Det är liksom inget svårt svårt att se visioner där Bitcoin är framtiden, det kommer naturligt av att titta på problemet Bitcoin löst.

 

Men det saknas helt och hållet argument från dem som åberopar detta "status quo". Vi får ju liksom inget att bita i av dig än så länge heller. Och desto mer riktiga mothugg man kan få för att testa sina egna analyser desto bättre.

 

Vad menar du med att Bitcoin skulle "falla" - vad betyder det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

NipSlip är ju tex övertygad om att det ska bli central Apple-coin typ. Bara det att när man försöker förstå varför så blir det antingen knäpptyst eller någon slags märklig parallell till någon tidigare utveckling av något helt annat som inte har det minsta med bitcoin att göra.

 

Välkomnar dock alla idéer.

 

EDIT: tror dock absolut på vissa centraliserade konvergenser, men det är ju lite separat diskussion

 

Sorry men försök inte beskriva vad jag är övertygad om. Dels är du alldeles för korkad för att förstå det och dels så ser du så sorglig ut när du försöker.

 

Här har du lyckats med konststycket att försöka dig på att beskriva vad jag är övertygad om samtidigt som du hånar det. Sen fortsätter du med att du är öppen för alla idéer och att det faktiskt kan bli så att det går mot centraliserade konvergenser som du hånade i första stycket.

 

Allt detta gör bara att du framstår som virrig och utan fast ståndpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska den osäkra herr NipSlip gå bananer. Jag visste att du skulle göra det men det var värt det, då paragrafen förenklade budskapet. Mitt inlägg handlade nämligen inte om dig, inte det minsta. Du användes som exempel för att fler kommer förstå poängen eftersom de också läste dina inlägg. Om du inte gör det eller ej är oviktigt, och det var vare sig en diss eller något annat, kunde inte vara mindre brydd om vad du tycker om din egen intelligens, ännu mindre vad du har för märkliga åsikter om min, och allt vad du sprattlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå jag är jättenöjd med HYCO. Sålde av 3 SEK plus.

 

Jag är också nöjd. Ryggade Massepojken från Flashback och sålde HYCO när han grävde fram hur smutsig ledningen tydligen är. Jag sålde på 15 kr.

 

Den där Massepojken gillade jag att läsa men nu är han tydligen avstängd. Verkar på gränsen till sinnessjuk men oerhört smart kille.

 

Detta skrev Massepojken från Flashback för 2 veckor sedan. Killen kan uppenbarligen se bakom dörrar!

 

 

Jag tror folk inte har fattat vilket livsfarlig bubbla Kina är. Vi har bara skrapat på ytan.

Vi ser en stagnerande ekonomi i många mellanstora och stora kinesiska städer. Den kinesiska regeringen kommer fortsätta dumpa den kinesiska valutan i hopp om att få igång exporten igen. Exporten har byggt det kinesiska undret. Nu ser det annorlunda ut.

Jag tror vi kommer få fler och större devalveringar från Kina under under hösten. Givetvis har dom gått ut och hävdat motsatsen men detta kan ju Emil I Lönnerberga fatta att så inte blir fallet.

 

Aktiemarkanden har nu synats i sömmarna men det är inte det största hotet tror jag. Den riktigt stora faran ligger i en sinnesjukt upptrissad fastighetsmarknad. Skulle den krascha så kommer kinesiska banker drabbas och då pratar vi globalt kaos.

 

Titta bara på hur kineserna drev upp priset på Bitcoin på ett par månader till över 1200 dollar. Det verkar finnas i deras gener. Den där att följa Johnmentaliteten. Om det gått bra för någon så skall alla in, när det går dåligt då skall alla ur. Givetvis samtidigt.

 

Den inhemska konsumtionen verkar dessutom omöjlig att får riktig fart på. Kineser spar dubbelt så mycket som tex vi svenskar.

 

Den mest intressanta placeringen under hösten är att gå kort i Alibaba. Detta är ett riktigt jävla luftslott till bolag och om den kostar mer än 55 dollar på Julafton lovar jag att aldrig mer skriva på detta forum.

 

Den kostar 74 dollar nu.

 

Citat:

Ursprungligen postat av snilsson

Fy helvete.. Jag ligger back ca 6000 i den här skiten. Velar på om man ska ta smällen som en man eller låta det vara i flera år framöver?

 

Massepojken

Ta smällen och sälj omedelbart. Ställ dig frågan om du skulle köpa Alibaba idag. Svaret är troligtvis nej.

När det gäller aktier måste man ständigt ställa sig den frågan. Skulle jag köpa idag? Om svaret är nej, eller du är tveksam. Sälj!

 

Finns absolut inget som säger att Alibaba kommer återhämta sig om några år. Det där är en riktig tankevurpa.

 

Jaga aldrig aldrig förluster. Stäng din position och leta bättre bolag.

 

Jag lovar dig att du kommer tacka mig. Kina är en sån jävla härdsmälta.

 

-Jaga aldrig aldrig aldrig förluster i övervärderade luftslott.

 

Är det någon som vet om Massepojken skriver i blogg eller på annat forum?

Jag har nästan blivit lite kär i honom och nu är han borta. Suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi med "dagens fiat" refererar till pengar som är utgivna av t ex en stat och vars enda värde ligger i utgivarens egen utsago om sådant, så finns det väl inget som förhindrar fiatpengar från att röra sig inom vilket betalningssystem som helst?

 

Med dagens fiat menar jag också valuta med flera procent inflation år efter år som sätts godtyckligt av en riksbank. Framtida fiat som är premine altcoin med 0% inflation är imo väsenskild från dagens fiat. Om en sådan lösning tar över skulle jag säga att dagens fiat är död.

 

Men jag tror hela scenariot är osannolikt. Varför ha massa småvalutor med friktion mellan alla byten när vi kan ha en global valuta typ Bitcoin. Nätverkseffekter gör att jag tror snarare vi kommer få se 1-10st större internationella valutor och inte en valuta per land.

 

---

 

Håller med om Massepojken. Tyckte ofta han hittade väldigt intressanta dokument och han verkade skön. Har för mig han skrev att han läser här, isåfall får han gärna regga konto här och diskutera! :)

 

Självklart får man ta allt man läser på nätet med en rejäl skopa salt och man får inte glömma att man själv antagligen tillhör de där 97% av alla investerare som inte slår index och att man är expert på att se mönster som inte finns och lura sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart masse är välkommen, han har garanterat någon mer eller mindre seriös diagnos vilket är en fördel i tokboken, han är tillräckligt slumpmässig och verkar nu även hjälpt folk att inte förlora pengar på hybricon.

 

Är det någon som vet om Massepojken skriver i blogg eller på annat forum?

Jag har nästan blivit lite kär i honom och nu är han borta. Suck...

Han är tyvärr kär i sin kollega eller receptionist eller assistent eller öh.. oklart hur det där går egentligen, vi har aldrig vågat fråga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syryoyo och massepojken är uppenbart samma person

 

Jag kan garantera dig till 100% att jag inte är massepojken. Men det var smickrande att du tänkte tanken. Däremot brukar jag läsa allt han skriver på flashback och apa efter.

 

Ofta drömmer jag mig bort genom att lyssna på musik. Givetvis gör man allt man kan för att fly från den tragiska verkligheten. Idag består fantasin av att jag, min fru Alicia Vikander och våra 2 små barn, Kiwi 5år och Solros 3 år äter frukost på vårt lantställe. Vi är alla bara så oerhört lyckliga.

 

Detta är dagens musikval för att hitta rätt stämning

 

Detta är Kiwis favorit just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sossarna lovade att inte höja bensinskatten och att inte röra rotavdraget.

Men nu ska bensinskatten höjas 60öre, dvs 900kr för 1500liter/år vilket kommer höja priserna väldigt mycket annat som är beroende av transport etc. Och rotavdraget ska sänkas för att "kostnaderna skenar" och "vi behöver resurser"

 

 

Det jag tycker är så läskigt att är sossarna inte ens är bekymrade över att de tar sig friheter att göra annat än det blev valda för. Och allt är så självklart för dem. Nej det är inte alls självklart och lite självdistans är alltid uppskattat. Och Allian(s)en har lovat att rösta igenom budgeten oavsett, vilket sjukt beslut det var.

 

SD på 23.3% i parti-modellen nu:

https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit

Gissar med rejält momentum bakom ökningen också.

 

---

 

25% av alla miners stöder BIP100 (inte BIP101)

http://gtf.org/garzik/bitcoin/BIP100-blocksizechangeproposal.pdf

Cliffs: Inte Gavins förslag, miners får välja om de vill tillåta dubblering, när 50% gör det över 3månader dubblas blocksize.

 

---

 

SVT klipper bort när deras reportrar hotas och deras bil vandaliseras:

 

---

 

Premarket upp ~4% bland mina teknikaktier i USA :) Återhämtade sig rätt fint denna nedgången.

 

 

---

 

2:45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ditt stora problem, du kör på som en ångvält i tokboken utan att lyssna och ta åt dig. Troligtvis beror det på att du aldrig har haft en fadersfigur som du har kunnat lyssna på och lära dig någonting av. Det är osunt. Jag hoppas att du kryar på dig.
Tvärt om, en lite mindre självupptagen människa än dig skulle snabbt notera att jag utmanar alla att faktiskt komma med något som antingen slår hål på min argumentation eller åtminstone kommer med en egen.

 

Tyvärr gör många precis som dig här ovan, låtsas som att du aldrig blev utmanad att stå för något och försöker istället vinna någon slags märklig internet-social pondus, helt bredvid den argumentation du nu låtsas att du aldrig förde. Jag tror uppriktigt att det är det som är osunt, speciellt i avsaknad av självinsikt inför problemet.

 

EDIT: och du får gärna fortfarande svara på frågan om det nu inte var substanslöst BS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att googla innebörden av "självupptagen",

!?

 

Kan vi då hursomhelst slå fast att du är ointresserad av att precisera det du skrev, att det var BS, och att du därför rimligen kan förstå varför jag tog fram ångvälten istället för anteckningsblocket.

 

Jag är inte generellt emot att anteckna, inte ens utifrån ett genusperspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det gick ju inte så bra att stoppa internet i största allmänhet. Hur mycket pengar man än kastat på att försöka få bort informationsspridningen. Det spelar liksom ingen roll alls, de som vill ha makt kommer få ta den givet hur verkligheten ser ut snarare än att de kan skräddarsy verkligheten.

 

Jag tror inte att Bitcoin med nödvändighet måste stoppas för att dagens stora fiatvalutor ska överleva. Observera att jag inte argumenterar kring Bitcoins överlevnad.

 

Dagens makthavare må vara inkapabla till att skräddarsy verkligheten men de är definitivt kapabla till att påverka den. Vi är många som ogillar detta faktum men det vore naivt att tro något annat.

 

Men det går ju inte att utveckla produkten. Sure, vi har lite marginal här och där att skala bort, men thats it. Systemet är fundamentalt svindyrt, och tack vare Bitcoin är det som kostar redundant.

 

Är inte tron på teknologisk utveckling stor här i Tokboken? Vi diskuterar än en gång dagens fiatvalutors överlevnad och jag vill fortfarande hävda att rörligheten av dessa kan utvecklas på ett sådant sätt att de även om 20 år har tillräckligt många användare för att finnas kvar. Kanske kommer de då röra sig inom ett system likt "Bitcoin-systemet".

 

 

Men det saknas helt och hållet argument från dem som åberopar detta "status quo".

 

Det starkaste argumentet ligger i de incitament som dagens stormakter, framförallt USA, har för att verka för status quo.

 

Med dagens fiat menar jag också valuta med flera procent inflation år efter år som sätts godtyckligt av en riksbank. Framtida fiat som är premine altcoin med 0% inflation är imo väsenskild från dagens fiat. Om en sådan lösning tar över skulle jag säga att dagens fiat är död.

 

Med den definitionen kan mycket väl t om USD dö. Grundläggande förändringar i systemet för fiatpengar, dess infrastruktur, samt penningpolitikens utformning, kan vi nog förvänta oss sett över en 20-årsperiod

 

Men jag tror hela scenariot är osannolikt. Varför ha massa småvalutor med friktion mellan alla byten när vi kan ha en global valuta typ Bitcoin. Nätverkseffekter gör att jag tror snarare vi kommer få se 1-10st större internationella valutor och inte en valuta per land.

 

Helt enig och resan dit har redan påbörjats. Flertalet länder har redan lagt ner sina egna valutor. Dessutom bedrivs en stor majoritet av internationell handel idag med USD. Svenska företag skickar vanligtvis inte svenska Kronor eller vietnamnesiska Dong till sina leverantörer i Vietnam. Oftast inte ens EUR, utan USD är den valuta som gäller.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att jag inte argumenterar kring Bitcoins överlevnad.

Jag är dock fortfarande intresserad av att veta vad du menar med att bitcoin kanske "faller"? Vad betyder det? Vad är det som faller/misslyckas? Går vi 100% Fiat igen?

 

 

Är inte tron på teknologisk utveckling stor här i Tokboken? Vi diskuterar än en gång dagens fiatvalutors överlevnad och jag vill fortfarande hävda att rörligheten av dessa kan utvecklas på ett sådant sätt att de även om 20 år har tillräckligt många användare för att finnas kvar. Kanske kommer de då röra sig inom ett system likt "Bitcoin-systemet".

Nu börjar vi närma oss varför jag vill att "ni" som tror på statlig fiat-bitcoin ska utmana er ställning och hjälpa oss som inte alls är med på traven angående vad ni egentligen föreställer er.

 

Bitcoin är inte någon slags fantastisk teknik som bara råkade utvecklas av människor som vill ha decentraliserade system och därför använder det på det sättet. Hela grejen med Bitcoin är decentralisering. Tar du bort den aspekten finns inte bitcoin, det är åtminstone inte intressant. Det är också vad som gör det så mycket billigare - centralisering kostar. Decentralisering summerar hela uppfinningen.

 

Den enda tillämpningen jag kan se är då ett decentraliserat nätverk förutom att tex FED bestämmer vilken kedja som får användas för att betala skatt, och de gör sig själva till herrar på den kedjan. Och vad har USD att göra i den visionen? Och hur ska de stoppa utbrutna kedjor? Ska de skjuta alla som råkar skapa en ogiltig transaktion?

 

Hur ser din/er vision ut där Fiat fortfarande är relevant?

 

Det starkaste argumentet ligger i de incitament som dagens stormakter, framförallt USA, har för att verka för status quo.

Men den stormakt som arbetar motströms global utveckling kommer bara sluta vara stormakt. Före bitcoin har staten alltid haft hållhaken att utan deras hjälp kan vi inte lita på att någon okänd gör rätt för sig. Bitcoin tar bort det och öppnar upp globalt samarbete P2P. Den stormakt som vill förbli stormakt måste acceptera dessa nya premisser, precis som de behöver acceptera informationsutbytet P2P som möjliggjordes av internet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör er likvida pojkar. Det kommer uppstå fantastiska tillfällen att shoppa kvalitetsbolag billigt under senhösten när börserna har slaktats. Nasdaq skall ner minst 15 procent till innan vi ens funderar på att köpa.

 

Rykten på en kinablogg gör gällande att ett mycket stort fastighetsbolag i jättestaden Chongqing är på väg mot konkurs. Kraschar fastighetsmarknaden i Kina så är det givetvis godnatt. Det har en vis man förklarat för mig.

 

Snart kommer det en episk kväll då Nasdaq(aka nassen) tappar 7-10%. Det är jag övertygad om.

 

Idag var jag ute och åkte bil med min lilla dotter Kiwi 5 år. Vi poppade som fan i bilen och denna låt fick oss att fullständigt explodera.

 

Darins nya kanonlåt

https://www.youtube.com/watch?v=CGhjA0CtdOI

 

Vilken röst Darin har och dessutom är han så söt.

 

 

Min dotter är besatt av pengar. Jag är Syrian och driver en grill i Göteborg. Varje dag frågar lilla Kiwi 5 år hur mycket jag gjort i dagskassa. Hon blir riktigt arg om jag inte vill svara. Eftersom jag alltid hämtar henne på typ, öhh, dagis efter att jag stängt grillen(stänger tidigt då den ligger i industriområde) så har jag alltid dagskassan i bilen. Hon vill då hela tiden känna på och räkna pengarna.

 

Kommer min lilla älskling att bli en goldigger månntro? Dessutom har jag vid ett svagt ögonblick lovat henne en Tesla då hon fyller 18. Detta har hon spelat in med någon app hon lyckats ladda ner på egen hand. Helt sjukt. Jag har inte råd att köpa någon jävla Tesla till henne.

 

Men det är trots all 13 år kvar så hon kanske hinner glömma?

 

Idag klev jag in och köpte en bunt med bitcoin på 214 dollar. Ser riktigt bra ut nu..:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitcoin +15% på mindre än en dag :)

 

---

 

Tillbaka till Tinder och nätdejting. Som kul och slaskigt nöje gick jag till en proffsfotograf och testade lyckan.

 

Motivering:

Vår image på sociala nätverk är rätt viktig och formar oss. Man bör klä sig som den man vill vara, dessutom bör man ha facebookprofilbild som den man vill vara. Att ha en slafsig bild är lika illa som att klä sig slafsigt. Typ så.

 

Själva fotandet:

Var lite lurigt att lära mig att se självsäker ut på beställning när jag hade fullt upp med att fundera på hur man såg självsäker ut och tog ett tag innan jag slappnade av i miljön. Men tillslut kom jag väl in i det lite iaf, bilderna blev helt klart bättre över tiden. Fick till några bilder där jag blev förvånad över hur bra jag tydligen kan se ut med rätt ljus och skillad fotograf.

 

För att utvärdera resultat testade jag lyckan och la upp en oretuscherad bild(bilderna jag köper ska retuscheras lite och vattenmärke ska bort) på Happypancake och Tinder. Resultat änsåläge på ~24h:

Happypancake: 3st mail där tjejen tog första kontakten som sa att jag såg bra ut, att min "pressbild är stunning", att jag var söt och att min presentation var fin. Jämför detta med typ totalt 2mail senaste månaden om jag inte skrev själv först.

 

Tinder: Bytte bild runt 12tiden, runt 18tiden swipeade jag in 3st matchningar i rad. Antar det tar lite tid innan jag klassas som top10% och får fler visningar/dag, men gissar att jag har högre frekvens än innan. Borde nog skriva om profiltext också, den innehåller totalt 4 ord, kanske inte GTO.

 

Det som inspirerade det hela:

http://nypost.com/2014/09/17/ditch-the-selfie-professional-tinder-headshots-are-here/

Skulle vilja påstå att skillnaden mellan min före och efterbild var ganska mycket större än de där, jag hade väl ~likvärdig förebild och >>efterbild. Dessutom ser min efterbild mycket mindre studio ut än de där.

 

Variance:

Det mest intressanta med hela upplevelsen är dock hur min självkänsla förändrades av att ha sett att jag kan se snygg ut och hur detta påverkar hur jag beter mig.

 

Rätt dyrt nöje att bli fotad och som noob på det hela är det inte helt lätt, men rätt kul att öva på att bli fotad också. Om jag gör det någon mer gång kommer jag nog ha mycket lättare för det nu när jag förstår det hela lite. Antar tjejer är bra mycket bättre än vi killar på att öva på sånt. Också fascinerande hur vi associerar folk på proffsbilder med framgångsrika människor som vi sett på andra proffsbilder.

 

Eftersom det kostade en hel del får ni ha brist på annat att lägga era pengar på, men har ni inget bättre för er rekommenderar jag det!

 

8-)

 

Tyvärr avser jag inte posta bilderna här. Någon pålitlig kan få se dem via PM och intyga att det jag säger är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett gediget boktips på ämnet teknisk analys?

 

Nej men jag har ett annat boktips. Läs den svenska författaren Johan Kling. Hans debutbok Människor helt utan betydelse är helt fantastisk. Skildrar livet och ensamheten på ett underbart men tragiskt sätt.

http://www.svd.se/allvarlig-roman-om-ironisk-epok

 

Hans andra bok, Glasmannen är ännu bättre. Dessa 2 böcker måste man bara läsa för att få perspektiv på tillvaron.

 

Johan Kling har även skrivit manus och regisserat filmen Darlling som enligt mig är en av dom bästa svenska filmerna genom tiderna. Michael Segerström gör här sitt livs roll.

 

Heltok: Är det inte lite lurigt att presentera material som inte riktigt motsvarar verkligheten. Blir inte damerna besvikna om man ser sämre ut IRL än på bilderna?

 

Vad är grejen med Tinder egentligen? Träffas man på stan och nuppar på något Drop In solarium?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är som badoo. Dvs du träffar småtjejer och ligger samma kväll. Sen träffar du en ny nästa och ligger med henne. Alternativt samma kväll om du har rätt fysik. Det är ingen över eller underdrift, det blir främst den typen av utbud.

 

Det går att göra samma med äldre förstås, men då har vi ett mindre och på många vis mer skadat utbud.

 

Jag tycker det är rätt skabbigt. Dock finns det gott om tjejer som åtminstone ser bra ut - har man drömt om det livet och ännu inte hunnit/haft möjlighet att leva det är det därmed förstås en fantastisk möjlighet som bör utnyttjas innan alla andra är ifatt och hela sliten konvergerar till enstaka män.

 

Jag tror att det är en hint att vi är på väg in i mer konkurrensutsatt marknad när heltok betalar för bild och retusherar. :D Jämför 10 år sedan när man var minoritet om man ens såg poängen.

 

Om ni som inte vet vad jag menar och vill ha en hint kan ni föreställa är att ni lärde er bra holdem typ 2006. Nu kanske det är 2010-2011. Å den positiva sidan blir det samma typ av levels också: ni vet när det syns att någon spenderat hela morgonen på att försöka se nyvaken ut? Den typen av grejer är ännu mer uppenbar på bilder.

 

Blir inte damerna besvikna om man ser sämre ut IRL än på bilderna?
Om du bara vill ligga kan du se ut som profilbildens efterblivna bror.

 

Det är också så att tjejerna du träffar på tinder/badoo ser inte ett skit ut som på bilderna. Ofta är det rent humoristiskt, dvs du känner inte igen henne och undrar om du blandat ihop dejter eller vad som har hänt. Första gångerna alltså, sen vet du ju att ingen kommer se ut som på bilden.

 

För förhållanden är det en väldigt mycket sämre idé att skapa för mycket polerad yta via just utseende. Men senast jag skrev om förhållandedynamik här började halva boken gråta så aktar mig för det. Cliffs: det gör dig till "en liten bitch", och det kommer förevigt vara din roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok: Är det inte lite lurigt att presentera material som inte riktigt motsvarar verkligheten. Blir inte damerna besvikna om man ser sämre ut IRL än på bilderna?

 

Som trillske säger så gör ju tjejerna det där mycket mycket mer. Men min bild ser ut som mig, bara att bilden är snygg. Inte som tjejer som har en bild på när de var uppsminkade, nysolade och hade fått håret styleat till en bal för 3år sedan innan de la på sig 5 extra kilon i myspacevinkel med massa filter. Har du tur är bilden iaf från iår.

 

Sedan tror vi tycker att folk ser snygga ut om vi tror att de ska snygga ut eller om de beter sig som att de tror de är snygga och omgivning beter sig som att de är snygga.

 

Vad är grejen med Tinder egentligen? Träffas man på stan och nuppar på något Drop In solarium?

Aldrig slagit mig, men why not om du vill. Mer vanliga är väl att man först ska dodgea tjejens minfält av rejections i en vecka i en rätt meningslös konversation, sedan ses man över en drink, promenad eller annat och blir det fortsättning är det antagligen hemma hos en själv eller hos henne.

 

Jag tror att det är en hint att vi är på väg in i mer konkurrensutsatt marknad när heltok betalar för bild och retusherar. :D Jämför 10 år sedan när man var minoritet om man ens såg poängen.

Precis. Man har sån enorm fördel om man lägger lite extra tankekraft och energi och eventuellt lite pengar bakom vissa detaljer. Men det är en allt mer ytlig värld vi lever i på gott och ont. Tycker dock att nya rörelsen där män lägger allt mer tid på att våra skägg, hy, muskler och karriär är väldigt positiv.

 

Mycket av de folk väljer att göra tar mycket tid och kostar mycket pengar. Men man kan få hyfsat mycket resultat med ganska lite resurser för vissa grejer. Shoppa tandblekning på ebay, använda riktigt rakhyvel, apotekets bulldog hudkräm, skjorta, lite skit i håret och vips ser man väldigt skarp ut jämfört med många andra utan att ha lagt jättemycket energi, tid eller pengar. Men det är lätt att man sedan hamnar i spiralen och börjar lägga allt mer energi och pengar på att äta rätt, träna rätt, bli mer metrosexuell och annat statusrunkande.

 

---

 

Mona(som kan diskuteras) spelar in hur SVT diskuterar äggkastningen och hoten efter deras besök i förorten som SVT inte visade. Väldigt ursäktande, det är helt orimligt att man ska utsättas för hot bara för att man vistas i förorten. Imo skicka in polisen, hjälper inte det så skicka in militären. Vi ska inte tolerera våld.

 

---

 

Danskar klär ut sig till Sverigedemokrater och åker till Möllan:

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/24874346

 

Någonstans borde väl de fatta att dansk röst och lite osammanhängande randompåståenden mitt i förorten snarare är practical joke än politiskt arbete...

 

---

 

Nu börjar de decentraliserade lotteriklienterna dyka upp:

http://etherpot.github.io/

screenshot.png

Whats your cut?

 

This is just an experiment, so 0%. That means that (except for gas cost) the expected value of playing EtherPot is 1.

Who owns EtherPot?

 

EtherPot is an autonomous contract and has no owner.

 

Lite basic, men iaf rakefritt lotteri direkt i klient. IDAG. Lite mer kod och lite polering så kanske vi har en rake-fri decentraliserad pokerklient. Bots galore men vill man lira lite HU mot polaren utan att rejka sönder plånboken är det väl nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant protip att gå till proffsfotograf som kille.

 

En del tjejers bilder är ju helt bisarrt avvikande som sagt. Klassikerna är ju bara ansiktsbilder på Tinder/Happypancake etc med "fat girl angle". Lyckades avstyra date med tjej med hyfsat fin/snygg ansiktsbild men som på Whatsapp eller KiK hade lagt upp helkroppsbild med vikt=+115 kg på 160 cm... :evil:

 

Har dock genomlidit några dejter med skadat gods på 30+ som Trillske nämner. Det yngre gardet (under 30...) är dock rätt normala vad det verkar säkerligen beroende på att typ "alla" använder detta nuförtiden så mer genomsnittliga social skills i urvalet. Finns ju ett stort antal riktigt snygga tjejer men de verkar tyvärr inte swipa höger på mig förutom ett fåtal... :-(

 

Har dock haft mkt bra utdelning sen jag började ta "internetdejting" mer seriöst senaste året. Åldern ligger mig dock i fatet vilket medför vissa irriterande begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...