Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Mona är antagligen det bästa som har hänt socialdemokraterna!

och just det du kan lägga till en snubbe du lyckas kränga ett par vff...

vffr.jpg

 

Mina förväntningar är skyhöga efter har läst allt i denna tråd. För köpte för någon månad sedan ett par sådana där tråkiga joggingskor... dom ligger fortfarande kvar i skokartongen.

 

Just nu är jag så taggad på vff så att jag antagligen kommer ha svårt att somna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du är lite hemligt förälskad i Mona. :)

 

Du kanske tycker hon verkar trygg. Påminner nog lite om din mor. :mrgreen:

 

offtop men ändå

 

hoho, min mamma har skickat en bild på sig och toblemona till en look-a-like tävling.

 

maj börjar hyfsat så är slasksugen. våtdräkterna var visst slut :(.funderar på att slaska triathlonprylar, kan ju börja i någon ända iaf. tips på något bra hjälm?

 

prioriterar i följande ordning:

1. bra på att skydda skallen

2. skön/smidig

3. snygg

4. lätt

5. litet luftmotstånd

 

prisklass 50-200dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JeMNZXnjJ.jpg

 

samma mamma som skickade på mig läger med unga örnar när jag var liten.

 

----

 

hört på msn:

 

"ett mejl från en polare som äntligen fått tummen ur och lyssnat på min rekommendation av v5f"

 

"Igår använde jag VFF utomhus för första gången. Det blev en dryg halvtimmes blandad promenad och löpning på blandade underlag (asfalt, grus, gräs, gåsbajs). Det var den skönaste promenad och joggingtur jag någonsin upplevt. Det är härligt att uppleva barfotakänslan samtidigt som fötterna är skyddade. Att springa med tåisättning kändes bra och jag fick inte ont någonstans. Tyvärr orkade bara musklerna ca 10 minuters löpning, men de ska nog kunna tränas upp successivt.

 

Värt att notera är att jag har två kroniska skador (fot och knä) som normalt sett i 100 fall av 100 orsakar viss smärta efter bara ett par minuters jogging/promenad i vanliga joggingskor. Under de 30 min jag var ute i VFF kände jag noll smärta i foten (för första gången på nästan 10 år) och betydligt mindre smärta än vanligt i knäet. Är lite chockad, men väldigt entusiastisk till detta faktum."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, vad ska vi säga.

 

Sprang 20-25 minuter på varierande underlag. På grus och gräs var det väldigt mycket bättre än vanliga skor, men asfalt gjorde lite ont. Kände tyvärr av ett gammalt höftproblem (dock i mindre skala än med vanlig skor). Inte helt lyrisk än, men ska absolut ge dom några vändor till! :)

 

fötter blir stryktåligare väldigt snabbt. gör småont någon månad typ, sedan tänker man knappt på det.

 

---

 

körde precis 7km på asfalt. höll <5min/km, kändes bra. vetefan om jag kommer orka hålla det i 21km dock om jag ska klara <1.40. får nog pressa mig lite. aja, någon vecka kvar att träna och sedan rejäl vila innan loppet så får vi se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma mamma som skickade på mig läger med unga örnar när jag var liten.

 

Hemskt. Det måste ha varit oerhört traumatiserande.

 

EDIT: Apropå härdning av fötter och nu när sommaren är på framkant, så kan jag tipsa om att inte undvika steniga stränder (vilket många har en förmåga att göra till förmån av sandstränder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du rätt tankegång under loppet, etc.. så ska nästan vem som helst som tränat på lite klara under 1:40 på halvmara, antar det är vad du ska springa (21km).. gäller o passa sig för negativatankar, jag har problem med det och tappar oerhört mkt fart på det :/.. jag brukar tänka på en gubbe jag hade spurtduell emot under en halvmara i säter, han va väl kanske 40-50 år äldre än mig, och pressa på från sista vätskekontrollen(18-19km) blev en ordentlig fight :D.. haha.. underskatta inte de äldre, dom har så mycket mil i bena att du skulle svimma om du fick summan =).. och kan hålla ett jämt tempo under hela loppet, riktiga maskiner!.. så bli inte stressad om ngn äldre springer om dig, håll ditt tempo och andning... och tänk rätt >_<.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Östros vill att den begränsningsregel på högst 4 procent av inkomsten för fastighetsskatt i det nya förslaget också ska gälla förmögenhetsskatten. Han vill alltså att man ska betala högst fyra procent av sin inkomst när man räknar ihop fastighetsskatt och förmögenhetsskatt.

 

pokerspelare och rikemansbarn klarar sig alltså :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...