Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

https://www.flashback.org/t2427910

 

 

Någon som förstår vilken strategi M har? Känns som att de med det där talet gav röster till SD? Vill de förlora valet, låta ekonomin braka och S får ta skiten så de kan komma tillbaka och få makten 2018?

 

S:s strategi kan jag ändå förstå. Inte säga något:

30sekunder in :)

 

Men M:s strategi känns verkligen inte som den är gjord för att vinna valet?

 

---

 

Bitcoinexperterna på flashback:

https://www.flashback.org/sp49966573

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som förstår vilken strategi M har? Känns som att de med det där talet gav röster till SD? Vill de förlora valet, låta ekonomin braka och S får ta skiten så de kan komma tillbaka och få makten 2018?

 

S:s strategi kan jag ändå förstå. Inte säga något:

Men M:s strategi känns verkligen inte som den är gjord för att vinna valet?

 

Är smått övertygad om att ignoransen mot invandringens kostnader är kallan till SD's framgång. Detta är nog ett första steg i "rätt" riktning...

 

First step: Admit you have a problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som förstår vilken strategi M har? Känns som att de med det där talet gav röster till SD? Vill de förlora valet, låta ekonomin braka och S får ta skiten så de kan komma tillbaka och få makten 2018?

 

Hade en liknande konspirationsteori för något år sedan.

 

[konspirationsteori]Hur skapar man, i en någorlunda sammansvetsad och homogen befolkning, en ovilja att bidra till samhället och betala skatt? Massinvandring. Behövs ingen raketforskare för att inse att Svensson på sikt ogärna vill betala för Hassans krigsrehabilitering. Gud vet om det ligger ideologiska eller säregna intressen bakom. En annan fråga man bör ställa sig är, varför har man slutat bygga? Varför råder det en sån enorm bostadsbrist överallt?[/konspirationsteori]

 

Vart står såssarna i invandringsfrågan egentligen? Nån som vet? På deras hemsida, "Vår politik A till Ö", hittar jag inget? Googlar man lite så hittar man det här: http://www.svt.se/nyheter/val2014/s-backar-om-pastaende-om-invandring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well. Att säga att man spelat poker i x år lär ju knappast vara en fördel per definition. Anledningen är ju att det kan innebära vad fan som helst i praktiken. Om vi stryker det extremexemplet att du kanske inte alls spelat poker så kan du ju ha gjort det på ett sätt som visar på att du är ett riksmongo snarare än en briljant, strukturerad och disciplinerad arbetshäst. Det blir nog rätt knepigt och en utmaning för en anställare att kunna utröna huruvida de här pokeråren innebär någonting positivt för dig som person. Man kan ju i vart fall inte tro att en arbetsgivare skulle se det som en merit om man suttit och smårunkat i mammas källare medans man dragit in lite extracash på NL50, i brist på annat ungefär.

 

Det kan ju innebära bevis på en massa kvalitativa egenskaper också men det är ju inte precis som att arbetsgivaren kan slå en pling till Unibets huvudkontor och höra sig för hur du skötta dig på jobbet och hur det faktiskt låg till. Jag ser massa osäkerheter för en arbetsgivare. Det är nog inte ett speciellt bra utgångsläge om man behöver börja bevisa saker genom att visa bankkonto. Det lär vara en obekväm och jobbig situation som arbetsgivaren antagligen vill undvika i möjligaste mån.

 

 

Man får tänka på det att de som anställer kastar varenda jävla ansökan som har det minsta i sig som kan kännas "jobbigt". Åtminstone generellt.

 

Har du de facto presterat på en bra nivå och approachat poker på ett seriöst sätt kanske det hjälper en att bli rekommenderad via kontakter som känner till dig. Då blir det ju som att någon "går i god" för att du inte var den där snubben som satt och runkade i mammas källare medans du levde på att bonushora.

Jag lägger ingen värdering i det livsvalet utan menar förstås bara att i det läget lär det addera ungefär lika mycket som att du varit arbetslös.

 

Man bör förmodligen tänka till rätt ordentligt gällande hur man ska formulera sig oavsett vad. Det lär ju också vara svinviktigt att det i stort är substans bakom ens påstådda merit men det är ju självklart. Att finputsa i kanterna och utelämna saker som att man misskötte sin dygnsrytm en hel del kan väl däremot vara smart, så länge substansen man vill visa på bygger på verkligheten.

 

Visst är det som du skriver. I mitt fall har jag verkligen skött det som ett företag. Bara 9-5 senaste åren eftersom jag har familj, betalat av alla skulder, investerat m.m. Men att bevisa det är ju ingen lätt match. Det är därför jag funderar på en till kortare utbildning. Dels för att få lite kompleterande kunskaper för att min utbildning var relativt smal och dels för att få en nyare post i cv:t.

 

Det är väl egentligen lika bra att börja söka nu och se var det bär. Frågan för mig är bara vilka jobb söker jag egentligen? Ingenjörsjobben känns inte aktuella då min utbildning är så gammal. Känner mig ärligt talat mer som en ekonom då pokern, investeringar, bitcoins m.m. varit mitt liv senaste åren. Svårt att söka ekonomjobb utan en ekonomiutbildning dock.. Det jag känner mig tänligen säker på är att jag kan lära mig de flesta kunskaper ganska fort. Det svåra blir att få in foten och börja bevisa.

 

Är verkligen intresserad av att höra hur andra i liknande situationer gjort. Måste finnas en hel del sådana här?

 

Edit: Ber om ursäkt till heltok för det här är off topic. Säg till så slutar jag. Ville posta där kompetensen är samlad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Ber om ursäkt till heltok för det här är off topic. Säg till så slutar jag. Ville posta där kompetensen är samlad.

 

Nejdå, jag är jätteintresserad. Har själv inte svaret, så jag samlar tankarna innan jag kommenterar det. Är själv i samma sits och ska söka jobb snart. Håller på och läser boken "The Google Resume" och hoppas på att få svar från den.

 

Om du oroar dig så i värsta fall ta en till master så har du en dubbelmaster varav en är färsk. Datateknik känns hetast att kombinera med annan, men jag har kanske lite bias. IE antagligen lättast att kombinera med annan. Finns även en hel del överlapp mellan reglerteknik och kemi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som förstår vilken strategi M har? Känns som att de med det där talet gav röster till SD? Vill de förlora valet, låta ekonomin braka och S får ta skiten så de kan komma tillbaka och få makten 2018?

 

Men M:s strategi känns verkligen inte som den är gjord för att vinna valet?[/url]

 

Det här valet handlar om 50 %-gränsen. Det absolut viktigaste med det här valet är att S och extremistpartierna till vänster inte hamnar över 50 %. Då kan det bli så att Alliansen regerar vidare med SD som tyst stöd. Alliansen + SD får över 50 % alltså. Det spekuleras i att det var därför FR gjorde detta utspel eftersom det nog drar röster från S till SD. Ett annat alternativ är minoritetskaos på vänstersidan och omval om ett halvår.

 

Det som talar emot det är att FR markerat väldigt hårt mot SD men han kanske avgår efter valet och tar ett internationellt toppjobb istället.

 

Det lutar f.ö åt att SD får mellan 12-15 % tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här valet handlar om 50 %-gränsen. Det absolut viktigaste med det här valet är att de S och extremistpartierna till vänster inte hamnar över 50 %. Då kan det bli så att Alliansen regerar vidare med SD som tyst stöd. Alliansen + SD får över 50 % alltså. Det spekuleras i att det var därför FR gjorde detta utspel eftersom det nog drar röster från S till SD. Ett annat alternativ är minoritetskaos på vänstersidan och omval om ett halvår.

 

Det som talar emot det är att FR markerat väldigt hårt mot SD men han kanske avgår efter valet och tar ett internationellt toppjobb istället.

 

Det lutar f.ö åt att SD får mellan 12-15 % tycker jag.

 

Tycker cornucopia skriver bra om detta:

Tillförordnade statsminister Fredrik Reinfeldt (m) höll igår ett banbrytande tal, som bekräftar det jag skrivit tidigare - invandrings- och flyktingpolitiken går före allt annat, för man samarbetar inte med rasister. Alliansregimen kommer inte utlova några som helst reformer, annat än att ge Migrationsverket sina 48 miljarder SEK för att ta emot fyrfaldigade flyktingströmmar mot 2012. Tillsammans med dessa människor ska ett bättre Sverige byggas, för folks invandringskritik botas bäst med mer invandring, den sk chockdoktrinen.

 

Den naiva (sd)-svansen tror att talet innebär någon förändring, men den enda förändringen är att Reinfeldt och därmed alliansen prioriterar flyktingmottagning före allt annat. Något annat är inte heller möjligt, då minsta åtstramning i flykting- och invandringspolitiken innebär att man går rasisterna i (sd) till mötes. Reinfeldts tal är alltså en fortsatt konsekvens av (sd):S närvaro och framöver ökade stöd i riksdagen och valdagstalet 2010 att "vi samarbetar inte med rasister".

 

Det råder här ingen som helst tvekan om Reinfeldts åsikt, där han tidigare uttryckt att det ursvenska är blott barbari (Bonnier/DN 2006). Man får ett bättre Sverige, ett mindre barbariskt Sverige, ju fler flyktingar och invandrare vi tar emot.

 

Fredrik Reinfeldt är ett politiskt geni, då han på detta sätt helt ritar om valrörelsen. Valfilmerna är redan inspelade, affischerna är redan tryckta, kampanjerna är redan planerade. Om Reinfeldt förlorar valet kan han också påtala att han faktiskt sade att det kommer bli massiva kostnader utan reformutrymme när nästa regim får ekonomin i fritt fall. Dessutom har (sd) sitt starkaste stöd hos manliga LO-medlemmar, som traditionellt röstar på (s) - genom att driva fram den här frågan hoppas han på ytterligare flykt från (s) till (sd).

 

Angående SD% så tror jag de redan är på den nivån. De hade 10.5% innan detta talet:

http://status.st/

Säg att talet ger dem 1-2% extra samt att undersökningarna rapporterar 1-2% för lågt:

http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Alla%20linjar.gif

 

Löfven älskar att håna alliansen för att vara en minoritetsregering, men med F! och SD som plockar hans röster kanske han ska passa sig lite.

 

 

Visste ni förresten att V, MP och F! fick 33% av rösterna opinionsundersökning i Stockholm:

http://www.mynewsdesk.com/se/miljopartiet-i-stockholms-stad/documents/opinionsundersoekning-stockholms-stad-37856

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker cornucopia skriver bra om detta.

 

Mm, fattar inte varför man inte kan prata volymer. Borde inte vara några konstigheter eftersom ingen är för helt fri invandring eftersom man då måste ta bort att alla transfereringssystem och eftersom inget parti är i närheten av att vara så liberala så går ju det bort och då hamnar man i en volymdiskussion. Möjligt att dårpartierna MP och F! är för helt fri invandring med bibehållna transfereringssystem iofs men de är ju dårpartier och kan knappt räkna +- har det visat sig med tanke på deras förslag.

 

Visste ni förresten att V, MP och F! fick 33% av rösterna opinionsundersökning i Stockholm. :shock:

 

Det finns knappt ord för hur sinnessjukt det är. Ett bra exempel på bristerna i skolan och dess obenägenhet att belysa kommunismens illdåd också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det som du skriver. I mitt fall har jag verkligen skött det som ett företag. Bara 9-5 senaste åren eftersom jag har familj, betalat av alla skulder, investerat m.m. Men att bevisa det är ju ingen lätt match. Det är därför jag funderar på en till kortare utbildning. Dels för att få lite kompleterande kunskaper för att min utbildning var relativt smal och dels för att få en nyare post i cv:t.

 

Det är väl egentligen lika bra att börja söka nu och se var det bär. Frågan för mig är bara vilka jobb söker jag egentligen? Ingenjörsjobben känns inte aktuella då min utbildning är så gammal. Känner mig ärligt talat mer som en ekonom då pokern, investeringar, bitcoins m.m. varit mitt liv senaste åren. Svårt att söka ekonomjobb utan en ekonomiutbildning dock. Det jag känner mig tänligen säker på är att jag kan lära mig de flesta kunskaper ganska fort. Det svåra blir att få in foten och börja bevisa.

 

Är verkligen intresserad av att höra hur andra i liknande situationer gjort. Måste finnas en hel del sådana här?

 

Edit: Ber om ursäkt till heltok för det här är off topic. Säg till så slutar jag. Ville posta där kompetensen är samlad.

 

Förstår det kan vara jobbigt. Vad tror du om att göra något sånt här med master inom ekonomi istället, då som ett förslag bara, borde väl vara bättre och mer relevant än en kandidatexamen inom ekonomi. Sen skola och så finns ju annat också att välja på men bara ett exempel. Två år också och inte tre, finans har tex ändå inget specifikt de första tre åren under kandidaten man inte kan hämta in på mastern snabbt ändå. Kandidat är också ganska slappt och man lär sig inte så mycket relevant eller användbart bara grunder inom allting. Mastern är mycket mer och krävande och ger relativt specifika kunskaper som kan användas.

 

http://www.handels.gu.se/english/education/master/graduate-school/msc-programmes/programmes-2014/economics-2/

 

http://www.handels.gu.se/english/education/master/graduate-school/msc-programmes/programmes-2014/finance-2/requirements/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför jag funderar på en till kortare utbildning. Dels för att få lite kompleterande kunskaper för att min utbildning var relativt smal och dels för att få en nyare post i cv:t.

 

Om du vill inrikta dig mer på ekonomi med en ingenjörsutbildning i ryggen låter Finansmatematik som ett passande masterprogram

 

http://www.chalmers.se/sv/institutioner/math/utbildning/grundutbildning-goteborgs-universitet/program/masterprogram/inriktningar/Sidor/finansmatematik.aspx

 

Vet inte om du är ifrån Göteborg men finns även liknande masterpogram i Stockholm där också merparten av passande jobb ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det som du skriver. I mitt fall har jag verkligen skött det som ett företag. Bara 9-5 senaste åren eftersom jag har familj, betalat av alla skulder, investerat m.m. Men att bevisa det är ju ingen lätt match. Det är därför jag funderar på en till kortare utbildning. Dels för att få lite kompleterande kunskaper för att min utbildning var relativt smal och dels för att få en nyare post i cv:t.

 

Det är väl egentligen lika bra att börja söka nu och se var det bär. Frågan för mig är bara vilka jobb söker jag egentligen? Ingenjörsjobben känns inte aktuella då min utbildning är så gammal. Känner mig ärligt talat mer som en ekonom då pokern, investeringar, bitcoins m.m. varit mitt liv senaste åren. Svårt att söka ekonomjobb utan en ekonomiutbildning dock.. Det jag känner mig tänligen säker på är att jag kan lära mig de flesta kunskaper ganska fort. Det svåra blir att få in foten och börja bevisa.

 

Är verkligen intresserad av att höra hur andra i liknande situationer gjort. Måste finnas en hel del sådana här?

 

Edit: Ber om ursäkt till heltok för det här är off topic. Säg till så slutar jag. Ville posta där kompetensen är samlad.

Ta upp pokern som vilken annan anställning som helst, dvs skriv en bra beskrivning av det du gjort som om det vore ett företag du drivit.

Att ha stora gapande hål i sitt cv är ett bra sätt att bli bortsorterad.

 

Din utbildningsnivå talar om att du inte är korkad, få till pokertiden så den visar att du är strukturerad, stresstålig och driftig. Var inte rädd för att nämna belopp eftersom det enkelt förklarar för den oinvigde varför du gjorde det valet istället för att jobba. Smma sak med motiveringen till varför du slutar, du vill tvätta bort speltorskstämpeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker som merit kan helt klart hjälpa dig få jobb, det är inget snack om den saken. Däremot är det en extremt känslig merit, hos vissa är det till och med bättre att skriva att man inte gjorde ett smack. Jag har aldrig nämnt poker för arbetsgivare, men det är också för att jag inte har några luckor utöver att jag inte arbetade parallellt med studierna. Så jag har inte riktigt känt att jag behöver nämna det och då har det varit lättare att låta bli.

 

Poker som merit:

En bekant fick (fint) bankjobb tack vare just X antal år av heltidspoker. Specifikt den meriten fick honom att sticka ut av de sökande, och i slutändan valde de honom. När det sedan var "klart" och han skulle börja blev det dock problem. När detta skulle formaliseras i något steg så märkte de nämligen plötsligt att det inte var tillåtet att ha spelat poker för den här positionen, enligt något beslut på koncernnivå. Så de kunde inte anställa honom.

 

Så det där är typ poker som merit i ett nötskal. Jag tycker det viktigaste är att inte speca det på linkedin och liknande, så att du själv har möjligheten att visa eller inte visa det beroende på arbetsgivare och tjänster du söker.

 

Är smått övertygad om att ignoransen mot invandringens kostnader är kallan till SD's framgång. Detta är nog ett första steg i "rätt" riktning...
Håller helt med. Enda anledningen att det blir konstigt är att man väntat så länge. Blir inte bättre av att vänta ännu längre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta upp pokern som vilken annan anställning som helst, dvs skriv en bra beskrivning av det du gjort som om det vore ett företag du drivit.

Att ha stora gapande hål i sitt cv är ett bra sätt att bli bortsorterad.

 

Din utbildningsnivå talar om att du inte är korkad, få till pokertiden så den visar att du är strukturerad, stresstålig och driftig. Var inte rädd för att nämna belopp eftersom det enkelt förklarar för den oinvigde varför du gjorde det valet istället för att jobba. Smma sak med motiveringen till varför du slutar, du vill tvätta bort speltorskstämpeln.

 

Hur ska man formulera det då? Säg linkedinformat

"2005-2011 Poker Proffessional"

"Managed to turn an initial investment of $xxx into a net gain exceeding $yyy after taxes using game theory and several statistical tools."

 

Är det varningstecken? För skrytsamt? Tillräckligt koncist? Känns som att en sådan text är -EV i Sverige men +EV i t ex USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att skriva svenska CV utan att känna sig efterbliven, man "får" ju liksom inte vara vare sig direkt eller ärlig.

 

Du kan ju även bunta ihop det; aktier, bitcoin trading, poker, etc om du vill ta bort speltorsk fokus men ändå nämna vad du gjort. När du inte skriver något alls låter beskrivningen lite skum.

 

Jag funderar lite på att gå ifrån mitt eget koncept och börja nämna det generellt. Ett problem är att folk hakar upp sig på dina meriter, så om man inte har erfarenhet av det man vill bli kan det bli kontraproduktivt på så sätt att folk vill placera dig i ett helt annat fack.

 

Jag nämner typ knappt mina första år i arbetslivet av den anledning, då vill folk nämligen rekrytera mig till (generella) projektledar eller säljarposioner och det är jag inte ett skit intresserad av. Samma kan det ju kanske bli om du vill programmera robotar och har endast en massa helt andra meriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man formulera det då? Säg linkedinformat

"2005-2011 Poker Proffessional"

"Managed to turn an initial investment of $xxx into a net gain exceeding $yyy after taxes using game theory and several statistical tools."

 

Är det varningstecken? För skrytsamt? Tillräckligt koncist? Känns som att en sådan text är -EV i Sverige men +EV i t ex USA.

Hehe, att skriva "gjorde 50 gratisdollar till 3.2 miljoner under fem år" låter såklart muppigt för att inte tala om att vissa helt enkelt inte kommer att tro dig.

Varför inte beskriva det som att man gjort si och så många kronor i timmen till den och den variansen och sen beskriva arbetets beståndsdelar (studier av sannolikhets- och spelteori, , statistisk analys, mental träning och såklart en snygg beskrivning av grinden?)

Sen avslutar man med en kort rationalisering av beslutet att lägga ner (ökad konkurrens, mindre marginaler och ökad varians). Pekar på att man är en rationellt tänkande människa som kan inse när man passerat bäst före datum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst rätt många cv den senaste tiden och vissa unga killars försök att fluffa ut sitt cv är rätt roliga.

Exempel:

-Jag har lämnat blod nästan 30 gånger, det visar att jag är en handlingskraftig person som tänker på mina medmänniskor.

-Jag har varit engagerad i WoW vilket gör mig till en mycket socialt kompetent person

-På min fritid tycker jag om att ta långa promenader och ibland tänker jag på hur mycket bättre världen hade varit om Hitler vunnit andra världskriget.

 

Eller varför inte den klassiska klyschan: Jag trivs bra med att jobba ensam såväl som i grupp.

 

Sen var det ju en som skickade med en bild på en varg också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst rätt många cv den senaste tiden och vissa unga killars försök att fluffa ut sitt cv är rätt roliga.

Exempel:

-Jag har lämnat blod nästan 30 gånger, det visar att jag är en handlingskraftig person som tänker på mina medmänniskor.

-Jag har varit engagerad i WoW vilket gör mig till en mycket socialt kompetent person

-På min fritid tycker jag om att ta långa promenader och ibland tänker jag på hur mycket bättre världen hade varit om Hitler vunnit andra världskriget.

 

Eller varför inte den klassiska klyschan: Jag trivs bra med att jobba ensam såväl som i grupp.

 

Sen var det ju en som skickade med en bild på en varg också....

 

Jag älskar vargar! min favvotröja

 

 

 

Moon%20Wolves%20Collage%20Hoodie.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag har lämnat blod nästan 30 gånger, det visar att jag är en handlingskraftig person som tänker på mina medmänniskor.

-Jag har varit engagerad i WoW vilket gör mig till en mycket socialt kompetent person

-På min fritid tycker jag om att ta långa promenader och ibland tänker jag på hur mycket bättre världen hade varit om Hitler vunnit andra världskriget.

 

0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren!

 

En till master var ett riktigt bra förslag. Kollade upp lite och hittade direkt ett par som verkade intressanta. Synd bara att det ser kört ut för att komma in nu i höst. Får vänta 1 år med andra ord. Har kollat upp strökurser med sen anmälan och det finns en hel del. Kanske kan ta några sådana som passar in bra med mastern. Blev hursomhelst riktigt sugen på att studera igen.

 

Kanske söker lite jobb också för att känna av marknaden.

 

Fick lite hopp igen. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren!

 

En till master var ett riktigt bra förslag. Kollade upp lite och hittade direkt ett par som verkade intressanta. Synd bara att det ser kört ut för att komma in nu i höst.

 

Jag satt i typ juni och försökte förhandla med min studievägledare om att få börja i september. Efter typ 1h med "nej man måste gå via antagningen i april" så ringde hon ladok som berättade om någon specialregel som sa att om man har klarat alla poängen för första året är man inne i systemet och studievägledaren på programmet får avgöra det. Kan vara värt att ge det ett försök utan att få upp allt för mycket hopp. Verka jättemotiverad, säg att du under åren var borta insett att du brinner för det nya programmet etc etc. Men kanske lurigare på masterprogrammen som ofta har många sökande, vet vi på MPSYS hade typ 10x sökande per plats för utbytesstudenterna, men vi är rätt små och poppis, kanske lättare på elektro eller tillämpad mekanik.

 

 

---

 

Angående underlag säger jag gräs:

nordic-flip-flop.jpeg

1420.jpeg

 

---

 

Storj avslutar sin presale:

http://storj.io/

 

Ny cryptovaluta som inte är avsedd att tredjea med utan bara användas för att ersätta dropbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...