Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

många gånger. gissar jag har läst böckerna ca 3ggr vardera i snitt. första gången jag läste assassin's quest var jag i mentalt koma någon dag efteråt.

 

fool's fate så föll tårarna.

 

Exakt samma här. Har precis fått flickvännen att börja läsa dem och hon är helt fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelen online är generellt sett rätt torra nu för tiden. vad är din åsikt om följande ändringar?

 

1.ta bort nivåer över 10/20.

2.unlimited buyin som det är live i vegas.

3.ante.

4.alternativt max buyin på 50bb som det var innan boomen.

5.förbjuda rakeback.

6.förbjuda trackingprogram. (man förändrar åtkomsten av HHs)

7.tillåta max 4 bord multitabling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur långa sessioner brukar du spela och hur länge brukar det ta innan trötthet börjar påverka spelet?

 

hur många bord 6max föredrar du att spela och varför?

 

tycker du att videos på deucescracked lär ut felaktigheter eller bara fel saker?

 

1.5->2.5h. tröttheten börjar nog påverka efter ca 40min.

 

6bord. lagom tempo, man hinner inte bli uttråkad, inte överdriven stress.

 

rätt få guldkorn i sörjan. visst uppenbarligen vinner några av deras instruktörer mer än jag gör så något rätt gör de jag inte gör, men deras sätt att förklara sitt spel och motivera sig håller väldigt sällan ens en ytlig granskning. 95% av påståenden de gör skulle man kunna slå upp här: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelen online är generellt sett rätt torra nu för tiden. vad är din åsikt om följande ändringar?

 

1.ta bort nivåer över 10/20.

2.unlimited buyin som det är live i vegas.

3.ante.

4.alternativt max buyin på 50bb som det var innan boomen.

5.förbjuda rakeback.

6.förbjuda trackingprogram. (man förändrar åtkomsten av HHs)

7.tillåta max 4 bord multitabling.

 

1. jag borde nog förlora på det tror jag. *

2. gillar inte, fast kanske höjer lönsamheten. men gillar inte iden ändå.

3. borde erbjudas på vissa bord ja

4. tycker man borde ha max 10bb-bord också, hade varit kul, men är bra för spelet om de flesta har ungefär samma stack på något sätt. capbord på lägre nivåer vore trevligt.

5. hatar iden. trist att de kunder vi vill att siterna vi ska ha inte förstår principen. tycker gdaily när han säger att rakeback förstör spelet är grymt felinformerad. rake förstör spelet rätt mycket också bara att det inte syns. på mina 100M händer är snittet -3bb/100händer. fatta så mycket mer action det hade varit med 100% rakeback.

6. nog kört med det. men kan ju försvåra lite. något jag tycker siter borde erbjuda är anonyma bord. party tillåter byte av nick var 30e dag, tycker personligen det är bra.

7. förstår inte varför siterna skulle vilja göra det, mindre pengar till dem.

 

*hehe, ändrade åsikt efter lite msnchattande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.5->2.5h. tröttheten börjar nog påverka efter ca 40min.

 

6bord. lagom tempo, man hinner inte bli uttråkad, inte överdriven stress.

 

rätt få guldkorn i sörjan. visst uppenbarligen vinner några av deras instruktörer mer än jag gör så något rätt gör de jag inte gör, men deras sätt att förklara sitt spel och motivera sig håller väldigt sällan ens en ytlig granskning. 95% av påståenden de gör skulle man kunna slå upp här: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

 

Sjuk lista.

 

Måste väl vara deras "känsla" som gör att de vinner mer än dig?

 

edit: alltså deras känsla gör att de råkar göra rätt spel när de egentligen inte har en aning vad de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk lista.

 

Måste väl vara deras "känsla" som gör att de vinner mer än dig?

 

edit: alltså deras känsla gör att de råkar göra rätt spel när de egentligen inte har en aning vad de gör.

 

gillar listan ja. man ser någon rad typ:

"Bare assertion fallacy: premise in an argument is assumed to be true purely because it says that it is true."

eller

"Negative Proof fallacy: that, because a premise cannot be proven false, the premise must be true; or that, because a premise cannot be proven true, the premise must be false."

hur många religiösa har inte använt dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. jag borde nog förlora på det tror jag. *

2. gillar inte, fast kanske höjer lönsamheten. men gillar inte iden ändå.

3. borde erbjudas på vissa bord ja

4. tycker man borde ha max 10bb-bord också, hade varit kul, men är bra för spelet om de flesta har ungefär samma stack på något sätt. capbord på lägre nivåer vore trevligt.

5. hatar iden. trist att de kunder vi vill att siterna vi ska ha inte förstår principen. tycker gdaily när han säger att rakeback förstör spelet är grymt felinformerad. rake förstör spelet rätt mycket också bara att det inte syns. på mina 100M händer är snittet -3bb/100händer. fatta så mycket mer action det hade varit med 100% rakeback.

6. nog kört med det. men kan ju försvåra lite. något jag tycker siter borde erbjuda är anonyma bord. party tillåter byte av nick var 30e dag, tycker personligen det är bra.

7. förstår inte varför siterna skulle vilja göra det, mindre pengar till dem.

 

*hehe, ändrade åsikt efter lite msnchattande.

 

jo själv är jag lite kluven kring om man gynnar det genomsnittliga bordet genom att få bort massgrinders. och visst torskar siten på det ja. problemet med massgrinders är att dom inte genererar action för spelet i sig. en 60/2 firre stannar knappast på ett nittigt bord länge.

 

att förbjuda rakeback måste självklart vägas mot lägre total rake. visst det förändrar väl inte winraten för spelaren eller raken för siten men kanske är ett sätt att få bort nittarna.

 

att erbjuda anonyma bord kan nog vara en riktigt bra lösning för att generera action, och borde inte vara allt för svårt att tillämpa i mjukvaran redan nu. har inte ftp sånna där educationbord där CR killarna får gå in med nya nicks?

 

visst partys 30 dagars regel är jätte bra jämfört med andra siter där man är fast för livet med nicket, men varför inte tillåta nytt nick vid varje inloggning? detta skulle siten och den starka spelaren tjäna på då det kommer genereras några hundra händer extra på varje bord innan folk har anledning att gameselecta bort. har för mig att PA föreslog detta i en intervju för nåt år sedan.

 

det här med att ta bort högre stakes är imo det viktigaste. visst ftp kommer ju torska mycket av sin nuvarande marknadsföring då dom erbjuder notoriska HS bord men samtidigt kommer ju fler red pros spela bland folket. lite därför WSOP blev stort. folket gavs chansen att tampas mot eliten.

 

det här med unlimited buyin bör nog övervägas om man skulle ta bort högre nivåer. se bara vilken effekt 200bb+ante nl5k och 10k fått på fulltilt.

 

åt andra hållet finns det bra anledningar till att sänka maxbi till 50bb då det skulle ta längre tid för fisken att gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du läst något av ayn rand?

vad tycker du om objektivismen?

 

buenos aires vs kuala lumpur?

bangkok vs new york?

tokyo vs prag?

 

har du läst något av nämda marilyn vos savant?

 

har du läst Fermat's last theorem?

 

dina tankar om intellectual property?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du läst något av ayn rand?

vad tycker du om objektivismen?

 

buenos aires vs kuala lumpur?

bangkok vs new york?

tokyo vs prag?

 

har du läst något av nämda marilyn vos savant?

 

har du läst Fermat's last theorem?

 

dina tankar om intellectual property?

 

inte läst något av ayn rand, men många som verkar vettiga verkar hålla med rand hyfsat så antar det inte är så mycket värre än dagens syn på moral iaf.

 

rätt dåligt insatt i filosofi. sökte en kurs i det i höst för att bli bättre på det. men det lilla jag har läst känns objektivismen vettig.

 

KL är rätt trist iaf. BA sägs vara fett, lite sugen på att dra dit i höst.

 

tokyo lätt. sjukt ball stad. prague var en fin stad också, men tokyo är så mycket koolare.

 

bara läst diverse blogposter av henne.

 

angående fermat så känner jag till formeln a^n+b^n=c^n . har för mig läst något om lösningar. inget jag förstår iaf. var en tid i mitt liv när jag facinerad av bevis, typ spektralsatsen etc och hade memorerat diverse härledningar och ibland nästan kände jag kunde förstå hur man kunde bevisa saker, men efter tentan förträngde jag det väldigt snabbt.

 

tror ip behövs, men dagens sätt funkar inget vidare. rand var väl positiv till det. jag tycker väl kanske naivt att man kan tillåta IPstöld sålänge man inte försöker tjäna pengar på det utan bara gör det för att roa sig själv. går säkert att hitta hål mitt resonemang, såga mig inte, jag är oinsatt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bryce är den bästa videoinstruktören jag någonsin sett oavsett site, spel o.s.v. o.s.v..

 

Men vi ska väl inte gå ot i heltoks well nu.

 

tycker han snackar för snabbt och pallar inte med den kanadensiska slangen "yo" för "you know". låter som en wannabe gangster från överklassen.

 

och så lägger han väl lite för mycket vikt vid reads på riverbesluten. big folds i limit är big nono. utöver det är han ju såklart världsbäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...