Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Herregud om jag vann så där mycket pengar och inte fyllt 20 ännu hade jag trott att jag kunde gå på vatten. Att då uttrycka sig lite storslaget är bara normalt. När röken har lagt sig inser nog CarlDenStore att han inte är lika rutinerad som Doyle Brunson... CarlDenStore är i alla fall trevlig mot alla som skriver i hans dagbok. Jag hejar på Carl :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som kan ge cliffnotes för senaste 10sidorna?

 

Tja, det går bra för calle o folk har läst att han skrivit illa om en taxichaufför(han är egentligen en trevlig prick och har 7 döttrar som alla är läkare). Calle synar med kung hög varje gång för att det finns en sån HH 10sidor tillbaka. 50% av anhängarna spelar på 0.25/0.50 och tycker calle spelar sitt metagame hela tiden. De sista 50% har inte spelat 10/20 och mår dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att detta är en av de bästa dagböckerna på pf. Tycker som en del andra att det är vidrigt att läsa den avundsjuka som många spyr ut över Carl och kallar honom för dryg och tomte. Är han en sån tomte, logga ut från era $1/2 bord, sätt in rullen på $10/20 och ge honom en riktig näsbränna ;-)

 

Väldigt lustigt hur folk kan störa sig på att ngn plussar bra. Ok att han kanske har lite medrigg för tillfället (samtidigt som han fick sjuka beats med AA häromdan för feta pengar) men det kommer ju att jämna ut sig, ALLA får dåliga perioder så ni som väntar på att han ska backa ett tag får väl vänta och gotta er (tillfälligt?) då det händer...

 

Om man gillar att läsa dagboken (det är väl därför man läser?) så borde man väl någnstans där i bakgrunden kunna finna vett till att inse hur kontraproduktivt det är att spamma den med kritik o påhopp?

 

Well, ville bara ge mitt stöd till Carl för en kul dagbok. Hoppas det fortsätter gå bra för dig och att du inte tröttnar på dagboksskrivande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det går bra för calle o folk har läst att han skrivit illa om en taxichaufför(han är egentligen en trevlig prick och har 7 döttrar som alla är läkare). Calle synar med kung hög varje gång för att det finns en sån HH 10sidor tillbaka. 50% av anhängarna spelar på 0.25/0.50 och tycker calle spelar sitt metagame hela tiden. De sista 50% har inte spelat 10/20 och mår dåligt.

 

ty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN HAR TALAT! :mrgreen:

 

Brukar för det mesta hålla käften i sådana här lägen just för att folk retar sig på min självsäkerhet, men kan inte låta bli nu att kommentera alla (i mina ögon) muppar som hugger på Carl i denna tråd.

 

Carl är verkligen en mycket sympatisk person "IRL", vilket flerfallet av er säkert inte tror. Jag vet att Carl är en människa med mycket stora visioner när det gäller framtiden, precis som mig. Tillskillnad från många andra som bara sitter där med sina drömmar. Försök inte intala mig att så inte är fallet.

 

I vilket fall som helst så för att uppnå dessa visioner måste man vara stark och kämpa, en del människor är inte skapta så men vi är det.

Gott självförtroende är ett måste såsom lite självdistans, och det har verkligen Carl. Han skryter verkligen inte, utan berättar bara vad han känner för er utan att lägga till lite extra för att synas och jävlas. Och är man "taggad" för att kämpa för något stort blir man faktiskt bara mer "taggad" att visa vad man går för när folk tar sig tid att kommentera en och försöka dumförklara en utan att själv inse att man är den där idioten som sitter kvar på "ruta 0", vilket brukar medföra mer fokus och mer framgång för den "utsatte".

 

Så vad är det är det egentligen ni försöker uppnå med erat klagomål gentemot Carl?

 

Förövrigt Carl tycker jag din dagbok är super och ditt sätt att formulera dig genialiskt, fortsätt så.

 

Mvh

Strand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN HAR TALAT! :mrgreen:

 

 

Om jag bara får inflika att "den svenska avundsjukan" hittar man inte enbart i Sverige utan världen över. Många verkar tro att folk i USA har gigantiska självförtroenden. USA har inte patent på bra självförtroende likväl som Sverige inte har patent på någon avundsjuka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

 

1/9 $1,694

 

2/9 $6,799

 

3/9 $1,303

 

4/9 $6,412

 

5/9 $4,358

 

6/9 $11,158

 

7/9 $735

 

8/9 $10,377

 

9/9 $8,524

 

10/9 $5,584

 

11/9 $4,488

 

12/9 $6,267

 

13/9 $23,941

 

Totala resultatet hittills i september = $61,768+

 

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

 

I början blev jag irriterad av det här dryga spammet av dina dagliga gröna resultat, men nu har jag börjat uppskatta det och jag skrattar vid tanken på hur lång den där listan kommer vara den 30:e september :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har dock glömt en _liten_ detalj. Dawwe är en av de mest ödmjuka pokerspelare jag mött medan den här nissen som kallar sig Carldenstore verkar vara raka motsatsen.

 

Fick du inte kärlek som liten? Jag jämförde inte Carl och mr.Dawwe som personer utan deras dagböcker. Jag tycker dom går i samma fotspår. Folk klonkar ner på deras spel och hur dom kunde göra si och så. Men va fan , när det går bra för nån så är det väl naturligt att man ska störa sig på dom eller tycker du inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte ens inblandad och ändå blir det ett sånt satans rabalder, wp!

 

För övrigt: CarlDenStore är säkert lite smått vinnande, men någon stjärna är han inte (åtminstone inte ännu).

 

Bara det faktum att han (och andra på forumet) tycker att foldingisfun har "sjukt mycket tur" visar på en ganska fin oförståelse för vad som är bra poker, då foldingisfun förmodligen är om inte den bästa så åtminstone en av de tre bästa 10/20-spelarna på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte ens inblandad och ändå blir det ett sånt satans rabalder, wp!

 

För övrigt: CarlDenStore är säkert lite smått vinnande, men någon stjärna är han inte (åtminstone inte ännu).

 

Bara det faktum att han (och andra på forumet) tycker att foldingisfun har "sjukt mycket tur" visar på en ganska fin oförståelse för vad som är bra poker, då foldingisfun förmodligen är om inte den bästa så åtminstone en av de tre bästa 10/20-spelarna på siten.

 

Jag citerar dig Nebbis "CarlDenStore är säkert lite smått vinnande".

 

Den frasen väcker många frågor i mitt huvud, det verkar nästan som om det växt fram någon sorts avundsjuka hos dig?

 

Carls dagbok växer mer och mer för varje dag som går, och att han bara är lite smått vinnande är ju nästan ett kränkande påhopp.

 

Killen har för fan plussat ca 27 av 30 dagar varje månad i ett år nu. Han är knappast "säkert lite smått vinnande" bara ?

 

Det enda som inte gjort Carl till en mångmiljonär hitills är att han bosatte sig på 2/4 väldigt länge, hur som helst gjorde han rekordhöga vinstsummor så som 44k på en månad osv redan där nere. Ganska bra resultat på 2/4.

 

Mvh8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CarlDenStore är ett stort LOL med ett enormt ego, han är just nu sjukt rungood och jag hoppas verkligen badstreaken kommer snart så att CarlDenStore kommer ner på jorden.

 

Bespar mig snälla, blir så trött. Orka förstöra en riktigt bra dagbok, förr eller senare kommer ju Carl att tappa sugen att skriva om detta gnäbb fortsätter. Fortsätt nöta på Salle, ruskigt imponerad av dina resultatet och din etablering på 10/20 (kanske även högre;-) ) Jag har aldrig tvivlat :-P

 

Take care // Pontonen

 

By the way, thailand imorn, ser gärna att du besöker oss under andra månaden. Vore grymt kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla snackar ju om otur och tur här. Självklart e Carl en grym spelare som plussat så löjligt mkt på 2/4 och nu klivit rakt upp till 10/20 och fortsätter tokplussa.

 

Men jag undrar eftersom flera här snackar om badstreaks och faktist tom hoppas att du ska hamna i en badstreak. Har du haft nån längre badstreak nån gång? För som jag förstår det har du plussat varje mån sen du började lira.

 

Av egen erfarenhet vet jag att någon/några mån per år så kommer de sjuka beatsen på löpande band och trots att man spelar som en demon och äger sina bord så ere helt djävla omöjligt att vinna. Tillslut är tilten oundviklig och man losar ännu mer. Man fortsätter ändå grinda på och spelar bra poker men skiten bara fortsätter och fortsätter dag ut och dag in. Tror de flesta här känner igen "fenomenet".

 

Men detta känns ju som om du lyckats undvika. Du har ju tidigare skrivit om när du losar 6/6 par me flushdrag vs överpar där du är favorit (enligt dig själv) vilket du enligt de flesta kombinationer inte ens är. Hursomhelst har du ju losat 6/6 "coinflips" och de e väl inte mkt att hänga i julgranen när man drar upp beats och oflyt. Svider lite värre när du losat 7/7 AA vs lägre par pre all-ins för fulla inköp.

 

Vore djävligt intressant att veta faktist.

 

Gl me gamet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar man 130k hands+ på en månad är inte 44k överdrivet bra på 2/4...

 

Ehh, jo.

 

Du kan ju inte bara adera en winrate från 20000/mån för att se vad man skulle klara på 130000 händer.

 

Att hålla uppe konsentration och motivation. Samt att spela fler bord. Gör det riktigt svårt. Jag skulle gärna se någon av er som spelar högre försöka sig på det.

 

Dom flesta som spelar NL1000, plussar inte 44K/mån. Så om det vore enkelt att göra det på NL400 så är det väl bara att göra det.

 

Edit. 8.5PTBB/100 motsvarar det. Inget omöjligt resultat med normalt antal spelade händer som sagt. Dock jävligt bra även med mindre sample.

 

Sen kan man ju fråga sig om han (du Carl) verkligen spelat 130K händer. Det är en shitload av händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...