Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Är det någon här som känner Carl irl? Är det någon här som kan säga hur Carl är som person utan att ha träffat Carl irl? Känns ganska så tveksamt. Tycker det är trist att det blir mer och mer personpåhopp mot Carl. Givetvis har alla en rätt att tycka och disskutera vad Carl skriver men att sen direkt sätta vissa epitet på Carl bara genom att ha läst hans dagbok känns oerhört trist. Hans spelstil och sätt att anlysera kanske inte stämmer överns med hur majoriteten tänker. Även hans sätt att skriva och utrycka sig kan säkerligen också skilja sig från mängden. Men vad gör det? Missförstå mig inte, om nu tex Roney tycker Carl är en dryg jävel efter det han läst ur hans dagbok skall han också få säga det. Det tillför inte speciellt mycket men han skall ändå ha den rätten. Men att sen älta det om och om igen gör det så sjukt tråkigt. Varför inte bara nöja sig med att antingen lägga en kommentar i dagboken där man säger vad man tycker och hur man uppfattar Carls spel. Sen är det bra! Eller om man som en del inte har något vettigt att tillföra, skriv inte? Och om man nu stör sig så oerhört mycket på Carl behöver man således inte besöka hans dagbok igen.

 

Hoppas verkligen inte du lägger ner din dagbok Carl. Jag är varken ett "fan" eller någon som vill slå dig på fingrarna. Jag känner dig inte och jag vet inte hur du är som person. Har heller inte sett dig spela så mycket så jag har inga speciella synpunkter på det heller. Tycker bara att det skulle vara riktigt trist ifall du skulle få nog av allt skitsnack. Och du verkar faktiskt vara en kille som står med bägge fötterna på jorden.

 

Ha det!

 

Tack så jättemycket för din neutrala uppfattningen om det hela:) Det är kul att se att det finns mogna och varma människor som kan ta sig tid och skriva ett sånt här vettigt inlägg som många säkerligen kommer lägga ett extra öra och öga på. Jag kommer inte att lägga ner dagboken så länge det inte blir värre än såhär bara. Ha det jättebra och tack än en gång! /CarlDenStore :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan allihopa:D Jag spelade en ganska så intressant session idag som varade i cirka 4 timmar. Stod still ett bra tag men sen fick jag en liten kortrush och gick upp till 4,4k+ men föll sedan pladask ner igen till 1,5k minus. Jag tyckte jag spelade ganska så bra men hade en väldans otajming i en hand där jag synade 260$ pre med AQ och floppade Q K Q mot en spelare som redan var på jättetilt. Tyvärr så hade han KK för en floppad kåk och jag förlorade en ganska stor pott.

 

Jag slutade iallafall sessionen på ett jätteskönt plus på $6,267+. Faktum är att det mesta av det plusset kom från en väldigt nervös hand jag hade mot en JÄTTEFISK på ett 25/50 bord. Jag var väldigt förvirrad i den handen och kommer visa den för er. Det är aldrig kul att bli re-reraisad all in med AA på flopp utan träff med bara sitt överpar (inte ens av en fisk).

 

Det jag undrar med denna hand är, vad sätter ni min motståndare på för hand när han re-re-reraisar ALL IN ? Han är ju fisk med en väldig range så jag hoppades på att han skulle ha en liknande hand som Kx. Det handlar ju om väldigt mycket pengar så man vill ju knappast ta fel på readen.

 

Hur hade ni gjort när han dubblar oss på flopp ? Bara syna sen checkraisa all in på turn ? Eller reraisa igen ?

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-49702586-273

played at "Boise" for USD RM from 2007-09-12 18:38 until 2007-09-12 18:39

 

 

 

Seat 1: ilikeugirl ($5,816 in chips)

Seat 2: awawah ($1,272 in chips)

Seat 3: DickeRatte ($5,792 in chips)

Seat 4: SAY_AHHH ($4,925 in chips)

Seat 5: MARIOGD ($4,428 in chips)

Seat 6: xx qdogg6198 ($669 in chips)

Seat 7: Yello Sub ($8,505.25 in chips)

Seat 8: BPContractor ($5,886 in chips)

Seat 9: SumoEatsTofu ($6,964 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($6,706.20 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

DickeRatte posts blind ($25), SAY_AHHH posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

MARIOGD folds, xx qdogg6198 folds, Yello Sub folds, BPContractor folds, SumoEatsTofu folds, CarlDenStore bets $250, ilikeugirl calls $250, awawah folds, DickeRatte folds, SAY_AHHH folds.

 

FLOP [board cards: King of Hearts,5 of Clubs,7 of Diamonds ]

CarlDenStore bets $500, ilikeugirl bets $1,000, CarlDenStore bets $2,000, ilikeugirl bets $4,566 and is all-in, CarlDenStore bets $3,956.20 and is all-in.

 

TURN [board cards: King of Hearts,5 of Clubs,7 of Diamonds,9 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: King of Hearts,5 of Clubs,7 of Diamonds,9 of Clubs,2 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Ace of Spades,Ace of Clubs ]

ilikeugirl shows [ King of Spades,Jack of Spades ]

CarlDenStore wins $890.20, CarlDenStore wins $11,704.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: awawah

Pot: $12,597.20, (including rake: $3)

ilikeugirl, loses $5,816

awawah, loses $0

DickeRatte, loses $25

SAY_AHHH, loses $50

MARIOGD, loses $0

xx qdogg6198, loses $0

Yello Sub, loses $0

BPContractor, loses $0

SumoEatsTofu, loses $0

CarlDenStore, bets $6,706.20, collects $12,594.20, net $5,888

 

 

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

 

1/9 $1,694

 

2/9 $6,799

 

3/9 $1,303

 

4/9 $6,412

 

5/9 $4,358

 

6/9 $11,158

 

7/9 $735

 

8/9 $10,377

 

9/9 $8,524

 

10/9 $5,584

 

11/9 $4,488

 

12/9 $6,267

 

Totala resultatet hittills i september = $37,827+

 

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte var ni får fram att han är kaxig, är man nöjd med en hand ska man väl få berätta det i sin egen dagbok.

 

Orkar inte delta i era diskussioner något markant men håller faktiskt med Rooney i det mesta han skriver i detta fallet.. Tycker det är ganska stor skillnad på att posta en hand och säga att man är nöjd över den och att posta hand med standard-hjältesyn innehåll och påstå att det är av världsklass. Visst kan man skriva att man är nöjd över handen osv, men sättet han framför det på.... Usch

 

Här kommer förresten en hand som jag verkligen vill att ni ska se. Jag och mina vibbar samt magkänslan brukar sällan spela mig ett spratt och icke sa nicke att de gjorde det denna gången heller. (Jag har inga notes på min motståndare, jag kan förklara hur jag tänkte efter att ni kommenterat) En världsklass-syn gör jag!"

 

Känns lite..... "hej jag är bäst i världen"?, över det hela...

 

Jag tycker denna dagboken är en av de bättre på forumet och det är därför jag läser i den regelbundet MEN jag kan verkligen förstå folk som spyr på Carls sätt att skriva och alltid framföra saker och ting som om han vore bäst i världen. Säger inte att det är något fel i detta då ett sånt här gott självförtroende säkert är en fördel om man siktar mot toppen men men. Doyle Brunson uträkningen var ju bara för patetisk och jag hoppas för Carls egen skull att han kommer ner på jorden förr eller senare. Kan ju knappast vara bra att vara så jävla självgod och vara missnöjd med att man inte plussar +5 inköp den dagen man kommer in i en badstreak t.ex.

 

 

/ en onykter som försökte.. ehhh.. med något..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte delta i era diskussioner något markant men håller faktiskt med Rooney i det mesta han skriver i detta fallet.. Tycker det är ganska stor skillnad på att posta en hand och säga att man är nöjd över den och att posta hand med standard-hjältesyn innehåll och påstå att det är av världsklass. Visst kan man skriva att man är nöjd över handen osv, men sättet han framför det på.... Usch

 

 

 

Känns lite..... "hej jag är bäst i världen"?, över det hela...

 

Jag tycker denna dagboken är en av de bättre på forumet och det är därför jag läser i den regelbundet MEN jag kan verkligen förstå folk som spyr på Carls sätt att skriva och alltid framföra saker och ting som om han vore bäst i världen. Säger inte att det är något fel i detta då ett sånt här gott självförtroende säkert är en fördel om man siktar mot toppen men men. Doyle Brunson uträkningen var ju bara för patetisk och jag hoppas för Carls egen skull att han kommer ner på jorden förr eller senare. Kan ju knappast vara bra att vara så jävla självgod och vara missnöjd med att man inte plussar +5 inköp den dagen man kommer in i en badstreak t.ex.

 

 

/ en onykter som försökte.. ehhh.. med något..

 

Jag har flera gånger faktiskt inte försökt höja mig till skyarna som vissa påstår. I ett tidigare inlägg idag skrev jag faktiskt klart och tydligt :) (även om du missade det) såhär : "Jag är knappast något pokerproffs, men jag är verkligen inte nybörjare heller.

". Jag tycker iallafall inte att det känns lite som "hej jag är bäst i världen"?, över det hela. Isåfall har du misstagit dig.

 

Dessutom så hakar folk upp sig på den här dagen där jag var missnöjd med 5 inköp+. Alltså jag låg 13 inköp+ den dagen och droppade 8 inköp sista timmen för dagen på massa coolers. Just i det ögonblicket jag skrev i dagboken så var jag faktiskt missnöjd med 5 inköp+, och det måste ni ha full förståelse för!

 

Om ni köper en lott och skulle vinna en hel miljon. Sedan dagen efter visar det sig att någon på nåt sätt lyckats roffa åt sig 600 000kr av din vinst på lotten. Du skulle fortfarande vara nöjd med din 400 000kr vinst, men i just det ögonblicket när du får höra att du blivit bestulen på mer än hälften av vinsten. Vad skulle du då svara på frågan : "Är du nöjd med 400 000kr ändå?". De flesta människor skulle vara väldigt obalanserade och vara arga och missnöjda. Sedan går det några dagar och man skulle säkerligen vara jättenöjd med sina 400 000kr trots att 600 000kr försvann. Eftersom folk inte verkar förstå att jag var obalanserad efter mina 13 inköp+ när jag droppa till 5 inköp+ och inte var nöjd så kanske ni nu förstår mig lättare. Sluta älta om detta nu tack:)

 

Dagen efter vaknade jag pigg och otiltad och var jättenöjd med gårdagen såklart, men i just det ögonblicket var jag helt enkelt inte det. De där 13 inköpen jag låg plus var pengar jag hade men där större delen av plusset försvann på en timme. 8 inköp försvann på en timme. Jag förlorade massa pengar på kort tid och då var det ingen tillräcklig tröst att jag fortfarande var plus (även om det var ett jävligt bra plus). Flera personer måste känt detta fenomen nångång?

 

Man kan inte bli fullärd i poker och jag har precis börjat min karriär. Att ens påstå att jag har samma erfarenhet som Doyle Brunson är bara nonsens, allt jag skrev var bara att jag har spelat nästan lika många händer som honom. Det var helt enkelt mitt motargument till killen som påstod att jag var oerfaren, för det är jag inte. I det stora hela gillar jag inte att man skriver ett sådant där inlägg onykter, man brukar oftast skriva nåt man ångrar dagen efter tyvärr=/ Aja, du får ha det så bra! Tjingeling:D /CarlDenStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det stora hela gillar jag inte att man skriver ett sådant där inlägg onykter, man brukar oftast skriva nåt man ångrar dagen efter tyvärr=/

 

Det där med ångesten brukar oftast ha med damer att göra i mitt fall. :mrgreen::oops: men ska ta till mig av ditt råd och försöka kontra ditt inlägg imorgon när jag är nykter istället. tjingeling på dig med grabben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen om man är fiskig i sitt spel eller inte är ju en smaksak,

 

Jag har svårt hur en åsikt om en spelstil kan vara en smaksak. Det finns rätt och fel i poker även om det kanske inte är så konkret så finns det alltid spel som är optimala och spel som är dåliga oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

INSE CARL. DU är en tomte! Du spelar bra i jämförelse med snittet men så äckligt mycket sämre än vad du själv tror. Vissa av dina påståenden är helt absurda och det retar många att du klonkar så äckligt mycket och tror att det är så det ska vara. Jag TROR att du kommer komma i en äcklig bad streak så småningom som kommer få dig att inse att du lever på ha mött rätt mycket stolpskott i rätt lägen som du gång på gång dubblat upp mot. 10 månader, även om det är 8 timmar om dagen är inte mycket spel och du kommer vara med om jävligt mycket jobbiga saker.

 

Jag vet inte vem du är eller hur du är i verkligheten men jag kan erkänna att jag hatar din attityd och att någon kan vara så arrogant är på snudd till orealistiskt.

 

Klart som fan folk blir avundsjuka och bittra när en åsna plussar på åsnespel varje jävla dag.

 

Vilken tomte du är emilio. Av inläggets innehåll verkar din intelligens vara starx under 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tomte du är emilio. Av inläggets innehåll verkar din intelligens vara starx under 0

 

Tja, jag sa bara min åsikt, försökte ge carl en smäll på käften, kanske inte av rent hat utan mer att ge han chansen att vakna upp och få lite insikt. Och jag antar att du också får ge din åsikt.

 

Sen påstår inte jag att jag själv är fläckfri på något vis liksom.

 

Men vem är du, varför kommer du in här och jiddrar med mig? Förstår ingenting..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen AA vs KJ , va han inte fet tiltad?

Då är det väl bara å få in gruset å hoppas. :)

Skön dagbok förövrigt och keep up the good work.

 

Det beror på:) hade ju bara spelat med han i typ 20 minuter men det räckte för att jag skulle förstå att han var en fisk. Ändå jobbigt att bli sådär re-raisad all in men jag hoppades att han hade Kx och det hade han:) Tack för komplimangen av dagboken, jag ska fortsätta skriva, men om folk kommer hålla på att försöka klanka ner på mig kommer jag dra in moderatorn, så får han banna folk som vägrar lyssna:( Jag vill inte ha massa tjafs eller nedlåtande kommentarer i min dagbok. Ha det så bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag sa bara min åsikt, försökte ge carl en smäll på käften, kanske inte av rent hat utan mer att ge han chansen att vakna upp och få lite insikt. Och jag antar att du också får ge din åsikt.

 

Sen påstår inte jag att jag själv är fläckfri på något vis liksom.

 

Men vem är du, varför kommer du in här och jiddrar med mig? Förstår ingenting..

 

Vi verkar tyvärr inte klicka ihop, så då är det väl lika bra att du aldrig mer varken besöker eller skriver mer i denna dagbok ? Kommer du fortsätta såhär så blir du bannad och det skulle vara en onödig åtgärd. Antingen skärper du till dig eller så blir det andra alternativet. Hejdå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$6,267+ idag. Ska sova, orkar inte skriva mer nu:) Gonatt (L)!

 

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

 

1/9 $1,694

 

2/9 $6,799

 

3/9 $1,303

 

4/9 $6,412

 

5/9 $4,358

 

6/9 $11,158

 

7/9 $735

 

8/9 $10,377

 

9/9 $8,524

 

10/9 $5,584

 

11/9 $4,488

 

12/9 $6,267

 

Totala resultatet hittills i september = $37,827+

 

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på:) hade ju bara spelat med han i typ 20 minuter men det räckte för att jag skulle förstå att han var en fisk. Ändå jobbigt att bli sådär re-raisad all in men jag hoppades att han hade Kx och det hade han:) Tack för komplimangen av dagboken, jag ska fortsätta skriva, men om folk kommer hålla på att försöka klanka ner på mig kommer jag dra in moderatorn, så får han banna folk som vägrar lyssna:( Jag vill inte ha massa tjafs eller nedlåtande kommentarer i min dagbok. Ha det så bra :D

 

 

jo precis, är ju ett set som är orosmomentet!

Det löser sig nog ska du se..

Hur funkar ditt turneringars/livespelande förresten , inga tankar på tex. EPT tävlingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte delta i era diskussioner något markant men håller faktiskt med Rooney i det mesta han skriver i detta fallet.. Tycker det är ganska stor skillnad på att posta en hand och säga att man är nöjd över den och att posta hand med standard-hjältesyn innehåll och påstå att det är av världsklass. Visst kan man skriva att man är nöjd över handen osv, men sättet han framför det på.... Usch

 

 

 

Känns lite..... "hej jag är bäst i världen"?, över det hela...

 

Jag tycker denna dagboken är en av de bättre på forumet och det är därför jag läser i den regelbundet MEN jag kan verkligen förstå folk som spyr på Carls sätt att skriva och alltid framföra saker och ting som om han vore bäst i världen. Säger inte att det är något fel i detta då ett sånt här gott självförtroende säkert är en fördel om man siktar mot toppen men men. Doyle Brunson uträkningen var ju bara för patetisk och jag hoppas för Carls egen skull att han kommer ner på jorden förr eller senare. Kan ju knappast vara bra att vara så jävla självgod och vara missnöjd med att man inte plussar +5 inköp den dagen man kommer in i en badstreak t.ex.

 

 

/ en onykter som försökte.. ehhh.. med något..

 

Du tycker att DB är en av de bästa ändå så verkar du störa dig så jävla mycket, får inte riktigt ihop det. Om det verkligen stör dig så sluta läs det är inte svårare än det eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Salle, keep ut the fucking good work! Skit i bög-rooney eller en fjant som emilio. Nu är jag inte speciellt nykter men blir så trött på allt fjanteri. Klipp er och skaffa er ett jobb, ni som orkar klaga. Det är för fan på eget behåg som ni besöker daboken. Skulle gärna se att ni håller er ifrån denna dagbok, speciellt du fjant-rooney. Ni fläckar ner den med er patenterade svenska avundsjuka. Du skriver hur du vill Salle, och passar det inte vissa så får de helt enkelt hålla sig borta. Anpassa dig inte efter idioter ;-)

 

Mvh // Pontonen

EDIT: Varnad för personangrepp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...