Gå till innehåll

Hetsiga diskussioner, från Jellos dagbok


_Nesse_

avslutad och borttagen  

  1. 1. avslutad och borttagen

    • .
      0
    • .
      0


Recommended Posts

FreePlopp: Vad min politiska övertygelse har med min humor att göra, det begriper jag bara inte.

 

Angående Franco Baresi så föreligger en viss skillnad: Han betedde sig illa mot ofrivilliga offer. "Påhoppen" i denna tråd har skett mot personer som är med på det från första början. Och i en av personernas dagbok, där ribban för vad som är ok är satt betydligt lägre än i övrigt på forumet.

 

Kom igen nu Klyka. Ni hade säkert jättekul (vilket man naturligtvis får ha) men kan du inte ens hålla med om att det kanske inte är det smartaste draget du/ni har gjort i ditt/era liv? Mtp de signaler ni sände ut alltså. Alla kanske inte ens är medvetna om att det var ett skämt (särskilt sedan tråden delades).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FreePlopp: "Påhoppen" i denna tråd har skett mot personer som är med på det från första början. Och i en av personernas dagbok, där ribban för vad som är ok är satt betydligt lägre än i övrigt på forumet.

 

Kan det vara så att moderatorena har hjälpt till att piska upp stämningen på forumet och genom sitt agerande bidragit till att andra personer gjort övertramp de annars inte skulle gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att moderatorena har hjälpt till att piska upp stämningen på forumet och genom sitt agerande bidragit till att andra personer gjort övertramp de annars inte skulle gjort?

 

skäms moderatorer, skäms för att ni perverterar vår ungdom och leder dem in i ondskans domäner. är det denna sjuka värld ni vill skapa för de oförstörda unga som finns på forumet? hade jag varit moderator hade jag sagt upp mig omedelbart i protest! innan hade jag dock bannat allihop och satt ett stort lås på hela forumet. det har redan spårat ur alldeles för långt och förvandlats till ett internets sodom och gomorra, ett vanskligt näste enbart sugandes livsenergin av de förtappade själar som livlöst stryker omkring och läser trådar utan perspektiv på den stora bilden. den stora bilden som ni förvanskat till oigenkännelighet med ert enbarmliga uppiskande av stämning. Do you realise what you have done!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge jag gör ett påhopp på "skoj" är det lugna puckar, eller?

 

Jag antar att man kan säga att ett "påhopp" är ok om man med 100% säkerhet vet att personen som utsätts för det kommer att skratta åt det snarare än ta illa vid sig, samt i efterhand kommer att intyga att han visste hela tiden att det bara var på skoj och att han var med på det hela.

 

Förstår inte hur "påhopp" av ovanstående typ skulle kunna likställas med att exempelvis Franco Baresi startar en skitsnackstråd om en användare som inte alls tycker att det är särskilt underhållande, och sedan i efterhand hävdar att det bara var på skoj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber vänligen mods att visa vilka/vilket inlägg det var som fick Baresi bannad.

 

Det var inte något enskilt inlägg utan en lång karriär av personangrepp och ett flertal varningar och nya chanser. De inlägg och PM som fick bägaren att rinna över är dock borttagna av det skäl att den typen av inlägg inte ska finnas på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur "påhopp" av ovanstående typ skulle kunna likställas med att exempelvis Franco Baresi startar en skitsnackstråd om en användare som inte alls tycker att det är särskilt underhållande, och sedan i efterhand hävdar att det bara var på skoj...

 

Jag såg aldrig den tråden. Finns den kvar?

 

Jag tycker dock inte att det är konstigt om vissa personer börjar ta ut svängarna lite för mycket när forumets egna moderatorföredömen startar en offentlig pajkastning som för alla oinvigda (d.v.s. i stort sett alla forummedlemmar) såg ut som om den härstammade från it-skolans sommardagis efter att skolfröken gick på semester och lämnat ungarna fria vid datorerna att göra som de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg aldrig den tråden. Finns den kvar?

 

Jag sa ju just att det inte handlade om nån enskild tråd i Baresis fall. Och dessutom var resonemanget mer generellt. Flera personer har framfört en uppfattning som i princip är "eftersom några personer fick skoja med några andra personer som till 100% var med på skämtet, så får jag göra vilka påhopp jag vill mot vem jag vill, så länge jag hävdar att det är på skoj".

 

Jag tycker dock inte att det är konstigt om vissa personer börjar ta ut svängarna lite för mycket när forumets egna moderatorföredömen startar en offentlig pajkastning som för alla oinvigda (d.v.s. i stort sett alla forummedlemmar) såg ut som om den härstammade från it-skolans sommardagis efter att skolfröken gick på semester och lämnat ungarna fria vid datorerna att göra som de vill.

 

Det är också lite märkligt att förklara folks dåliga beteende med en händelse som inträffade efter nämnda dåliga beteende. Att däremot säga att denna tråd skulle kunna få nämnda konsekvenser är väl en annan sak, men det har jag bemött ovan.

 

Om folk vill hoppa på varandra pga att vi skojat med varandra i denna tråd, så go ahead. Men folk kommer fortfarande att bli varnade/avstängda som vanligt pga sina påhopp, såvida det inte visas att offret för påhoppet är till 100% med på det.

 

Om så visar sig vara fallet, så anser jag självklart att "påhoppet" är ok. Är det nån som EGENTLIGEn är av en annan åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också lite märkligt att förklara folks dåliga beteende med en händelse som inträffade efter nämnda dåliga beteende. Att däremot säga att denna tråd skulle kunna få nämnda konsekvenser är väl en annan sak, men det har jag bemött ovan.

 

Det Framgår tydligt av denna tråd att Franco_Baresi inte var avstängd när ni kastade paj på varandra. Han deltog i diskussionen. Var han insatt i er lilla komplott?

 

Anyway, jag är inte ute efter att försvara Franco Baresi eller föra något korståg mot moderatorer. Dock saknar jag Francos inlägg och tycker att moderatorerna skall tänka över vad det innebär att vara moderator. Det kan faktiskt finnas folk som tror att det är okey att uppträda mot andra medlemmar på precis samma sätt som moderatorerna gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det Framgår tydligt av denna tråd att Franco_Baresi inte var avstängd när ni kastade paj på varandra. Han deltog i diskussionen. Var han insatt i er lilla komplott?

 

Nej, han var inte avstängd då. Men hans avstängning har ingenting med denna tråd att göra.

 

Han var inte insatt i skämtet, vilket också är anledningen att ingen skojade med honom.

 

Han deltog inte i diskussionen, han kommenterade den, vilket framgår tydligt om du gör en sökning på hans inlägg i denna tråd. Han involverades heller inte i diskussionen av någon av oss. Ingen gjorde några "påhopp" mot honom, eftersom han inte till 100% var med på saken.

 

Gör en sökning på hans namn i denna tråd, så ser du att han nämns först efter att det hela är slut, av folk som tycker att vi ska unbanna honom.

 

Sammanfattningsvis: Jag ser inte riktigt din poäng.

 

Det kan faktiskt finnas folk som tror att det är okey att uppträda mot andra medlemmar på precis samma sätt som moderatorerna gör.

 

Och det får de som sagt gärna göra. Att göra skojfriska "påhopp" mot folk som bevisligen är 100% med på det och bara tycker att det är kul är helt ok. Att dra det till att det är ok att bete sig illa mot folk som inte vill det är ganska bizarrt.

 

Vet inte hur jag ska kunna göra den poängen särskilt mkt klarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det får de som sagt gärna göra. Att göra skojfriska "påhopp" mot folk som bevisligen är 100% med på det och bara tycker att det är kul är helt ok. Att dra det till att det är ok att bete sig illa mot folk som inte vill det är ganska bizarrt.

 

Vet inte hur jag ska kunna göra den poängen särskilt mkt klarare.

 

Du borde satsa på politiken. Allvarligt.

 

Jag är säker på att du förstår vad jag menar. Innan din "avbön" så visste ingen (inkl Baresi) att ni "skojade". (Ni insatta komplottmakare räknas inte)

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde satsa på politiken. Allvarligt.

 

Ouch, den var låg. Du borde satsa på politiken. :P

 

Jag är säker på att du förstår vad jag menar. Innan din "avbön" så visste ingen (inkl Baresi) att ni "skojade". (Ni insatta komplottmakare räknas inte)

 

Men på vilket sätt är det i någon fråga relevant huruvida Baresi visste?

 

Edit: Ordet "avbön" var f.ö. det sista skämtet i denna tråd... :mrgreen: Även om det fyllde en reell funktion som rubrik till mitt inlägg också.

 

Edit 2: För resten så var det väldigt många som fattade, många andra som inte riktigt visste men anade att det var på skoj. Men det har ju framgått att det också var många som inte visste det, vilket jag absolut kan förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på vilket sätt är det i någon fråga relevant huruvida Baresi visste?

 

lol, go klyka go.

 

Jag har spillt upp en fin Talisker för att varva ner efter grinden och forumaktiviteter. Kan inte skriva mer ikväll. Det rikserar att bli för lik Djnes dgpok. ockjag vill ju itne kopiuera för myck av andfra profilerm. GoRnsatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, go klyka go.

 

Nej, seriöst, på vilket sätt är det relevant för någon fråga? Jag vet inte ens vilken fråga du avser, så jag radar upp några möjligheter:

 

Baresis ban

 

Inte relevant, eftersom denna tråd inte hade nånting med baresis ban att göra. jag vet öht inte varför Baresis namn nämns i detta sammanhang.

 

Skämt riktade mot Baresi

 

Inte relevant, eftersom inga skämt riktades mot Baresi i denna tråd.

 

Denna tråds inverkan på stämningen på forumet

 

Där förstår jag inte hur det är relevant vad just Baresi visste och inte visste.

 

 

, vilken, om någon av dessa frågor, avsåg du när du sa att Baresi inte visste att denna tråd var ett skämt, och på vilket sätt är det relevant i den frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka, Jag menar verkligen det jag skrev tidigare. Pokerförbundet är för litet för dig, du kan bättre. Klyka for office!

 

+ Du har en enaste förmåga att bemöta alla kritiska påståenden med en fråga.

+ Du undviker galant kärnan i den kritik som riktas mot dig genom att fokusera på en bisats eller parentes.

+ Du erkänner aldrig att du har gjort något som skulle kunna vara klandervärt

 

- Du har ännu inte gjort din första pudel

 

Taliskern är mer än tummad på nu så jag skall jag nog (för mitt eget bästa) lägga ner den offentliga debatten för ikväll. Grnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka, Jag menar verkligen det jag skrev tidigare. Pokerförbundet är för litet för dig, du kan bättre. Klyka for office!

 

+ Du har en enaste förmåga att bemöta alla kritiska påståenden med en fråga.

+ Du undviker galant kärnan i den kritik som riktas mot dig genom att fokusera på en bisats eller parentes.

+ Du erkänner aldrig att du har gjort något som skulle kunna vara klandervärt

 

- Du har ännu inte gjort din första pudel

 

Taliskern är mer än tummad på nu så jag skall jag nog (för mitt eget bästa) lägga ner den offentliga debatten för ikväll. Grnatt.

 

Nej, seriöst, du har inte ens framställt vad problemet är - du säger att jag kringgår frågan, utan att du ens har formulerat den.

 

DET är rätt politikeraktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...