Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så irrelevant så det finns inte.

 

 

Irrelevant att jag hela tiden råkar ut för det som jag förväntar mig och som jag skriver om?

 

Totalt EV 112179 winnings 79128 p = 3.4 % (560 allins)

"Doc_lames undersökning" EV 14693 winnings 9481 p = 20 % (59 allins)

 

Och så dagens tipsfråga om dagens sista?

 

En snubbe, som är ett psykfall, har As-Ac, en annan snubbe har Ad-Qc.

 

Floppen blir efter höjning och syn 7h-7d-Jd. Bet och allin postflop. Vilken färg kommer korten på turn och river att ha?

 

1. s

X. d

2. c

 

 

Vad jag frågar mig är: Hur länge kommer jag att fortsätta donera pengar till detta bedrägeri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vanlig missuppfattning är att man kommer komma närmre EV ju mer man har spelat. Man kommer i genomsnitt komma längre och längre ifrån.

 

Jag antar att du försöker skoja till det...?

 

Inget skoj, stämmer 100% som han säger om vi pratar absoluta termer, typ x $/€ under/över EV.

Ju större sample, ju större utrymme för diffar åt båda hållen.

 

I relativa termer kommer vi iaf alltid närmare EV i längden om man förutsätter icke-rigg!

http://en.wikipedia.org/wiki/Regression_toward_the_mean

 

Men nu sa han ingenting om absoluta termer utan bara att snitt-EV avviker mer ju mer du spelar, vilket icke är sant, ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Doc_lames undersökning"

 

Om du med Doc_lame menar mig (?) så har du fel - jag skulle inte göra en undersökning om eventuell rigg på det sättet du rapporterar här. Min poäng tidigare var verkligen inte så enkel som att bara "börja om". Läs på i litteratur om vetenskaplig metod så kanske du förstår.

 

Och så dagens tipsfråga om dagens sista?

 

En snubbe, som är ett psykfall, har As-Ac, en annan snubbe har Ad-Qc.

 

Floppen blir efter höjning och syn 7h-7d-Jd. Bet och allin postflop. Vilken färg kommer korten på turn och river att ha?

 

1. s

X. d

2. c

 

Om båda korten ska ha samma färg är det hjärter eller spader som är mest sannolikt då det är kort i dessa färger som det finns flest av kvar i kortleken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ens varför poker.se låter denna tråden vara öppen. Det är sorgligt att se idioter som sitter och lirar mindre än 500 händer per dag gråta om riggade sidor.

 

Den mest relevanta frågan är antagligen, vad väntar ni er? Att skrika "RIGGAD" bara för att ens AA föll mot KK för att ta ett exempel visar enbart på att man förmodligen skolkade alla matematiklektioner i grundskolan och har ett sannolikhets förståelse som gör vanliga människor mörkrädda.

 

Lägg in lite fler händer så kommer ni också inse att detta är vardagsmat. Bara idag lyckades jag göra en sjuk suckout med AK mot hans AA, floppade stegen. Igår förlorade jag en SNG (1500 start stack) när killen hade 20 marker kvar, han dubblade sig ända till vinst.

 

Men det som jag tycker är lustigast med folk som gråter om detta är: om ni nu är så säkra på att en sida är riggad, varför i helvete spelar ni där då? Om online poker är riggat - sluta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ens varför poker.se låter denna tråden vara öppen. Det är sorgligt att se idioter som sitter och lirar mindre än 500 händer per dag gråta om riggade sidor.

 

Den mest relevanta frågan är antagligen, vad väntar ni er? Att skrika "RIGGAD" bara för att ens AA föll mot KK för att ta ett exempel visar enbart på att man förmodligen skolkade alla matematiklektioner i grundskolan och har ett sannolikhets förståelse som gör vanliga människor mörkrädda.

 

Lägg in lite fler händer så kommer ni också inse att detta är vardagsmat. Bara idag lyckades jag göra en sjuk suckout med AK mot hans AA, floppade stegen. Igår förlorade jag en SNG (1500 start stack) när killen hade 20 marker kvar, han dubblade sig ända till vinst.

 

Men det som jag tycker är lustigast med folk som gråter om detta är: om ni nu är så säkra på att en sida är riggad, varför i helvete spelar ni där då? Om online poker är riggat - sluta spela.

 

Klokt inlägg...verkligen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu sa han ingenting om absoluta termer utan bara att snitt-EV avviker mer ju mer du spelar, vilket icke är sant, ja?

 

Nope.... eller mjo.... vad menar du med snitt-EV?

Menar du relativt sett, dvs procentuell avviklelse från förväntat?

Om ja, sant.

 

 

Läs annars mitt svar igen och se Akumilas svar på ditt inlägg:

 

http://pokerforum.nu/forum/1530434-post4574.html

 

 

********

 

 

Blir själv småförvirrad nu.

Kan någon pedagogisk statistiker uttala sig och förklara för mig vad jag missar:

 

Borde inte sample-size och standardavikelsen sätta ett "sample"-gräns för när den förväntade diffen i absoluta termer slutar växa...? Vad är min tankevurpa om så inte är fallet?

 

(edit: förväntad diff var inte rätt uttryckt efter som den är 0, jag syftar på "förväntat diff-intervall" eller vad man nu ska kalla det ;))

 

 

Det som ökar konstant med sample-size är väl att man någon gång under sitt sample ska ha sprugit x$ över/under EV, inte sannolikheten för att man i en given punkt ska diffa mer mot EV. Eller? Är detta jag syftar på med "att standardavvikelsen sätter ett tak för när diff-intervallet slutar växa". Men som sagt, en tankevurpa är lika sannolik som att boosted inte kommer ge sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope.... eller mjo.... vad menar du med snitt-EV?

Menar du relativt sett, dvs procentuell avviklelse från förväntat?

Om ja, sant.

 

 

Läs annars mitt svar igen och se Akumilas svar på ditt inlägg:

 

http://pokerforum.nu/forum/1530434-post4574.html

 

 

********

 

 

Blir själv småförvirrad nu.

Kan någon pedagogisk statistiker uttala sig och förklara för mig vad jag missar:

 

Borde inte sample-size och standardavikelsen sätta ett "sample"-gräns för när den förväntade diffen i absoluta termer slutar växa...? Vad är min tankevurpa om så inte är fallet?

 

(edit: förväntad diff var inte rätt uttryckt efter som den är 0, jag syftar på "förväntat diff-intervall" eller vad man nu ska kalla det ;))

 

Förväntad genomsnittlig avvikelse (det är nog det du menar) i absoluta termer slutar inte växa beroende på att varianser är additiva. Om variansen för en enda flipp är V så kommer variansen för n flippar att vara n*V. Det "förväntade diff-intervallet" kommer därför att bli bredare och bredare för ökad n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förväntad genomsnittlig avvikelse (det är nog det du menar) i absoluta termer slutar inte växa beroende på att varianser är additiva. Om variansen för en enda flipp är V så kommer variansen för n flippar att vara n*V. Det "förväntade diff-intervallet" kommer därför att bli bredare och bredare för ökad n.

 

Yes, var det jag menade.

Tack för en bra förklaring, självklart är det så, förstår nu inte hur jag tänkte.

 

Om någon annan gör liknande tankefel hjälper det nog också att leka runt med nedanstående simulator. Ger också insikt i hur variansen kan ställa till det.

http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens enda allin.

 

Fiskarnas hjälte med 6d-10d, psykfall med Kc-Ks.

 

Raise preflop, flop 6c-2s-2h. Allin postflop.

 

Kommer det att komma en sexa på turn eller river?

 

1. Nej KK vinner

X. Ja givetvis, för det är ju slumpmässigt.

2. Nej det kommer två tior.

 

Sammanlagt allin-EV 112685 allin-winnings 78108 p = 2,8 %

 

"Doc_lames undersökning" (OBS, ej sanktionerad av Doc himself, men sedan han tyckte att jag skulle "börja om")

 

allin-EV 15101 allin-winnings 8421 p = 14.4 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ens varför poker.se låter denna tråden vara öppen. Det är sorgligt att se idioter som sitter och lirar mindre än 500 händer per dag gråta om riggade sidor.

 

Den mest relevanta frågan är antagligen, vad väntar ni er? Att skrika "RIGGAD" bara för att ens AA föll mot KK för att ta ett exempel visar enbart på att man förmodligen skolkade alla matematiklektioner i grundskolan och har ett sannolikhets förståelse som gör vanliga människor mörkrädda.

 

Lägg in lite fler händer så kommer ni också inse att detta är vardagsmat. Bara idag lyckades jag göra en sjuk suckout med AK mot hans AA, floppade stegen. Igår förlorade jag en SNG (1500 start stack) när killen hade 20 marker kvar, han dubblade sig ända till vinst.

 

Men det som jag tycker är lustigast med folk som gråter om detta är: om ni nu är så säkra på att en sida är riggad, varför i helvete spelar ni där då? Om online poker är riggat - sluta spela.

 

 

Vilken tur att sådana "snillen" som du kommer och "ställer allt tillrätta". Jag talar inte om EN ak mot aa-vinst. Jag talar om en systematisk "otur" under fyra års tid, på ett enskilt nätverk, vid pre-river allins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att sådana "snillen" som du kommer och "ställer allt tillrätta". Jag talar inte om EN ak mot aa-vinst. Jag talar om en systematisk "otur" under fyra års tid, på ett enskilt nätverk, vid pre-river allins.

 

Men herregud, inse att du är mänsklig. Fråga en professionell spelare vilka händer han kommer ihåg allra bäst under en session, en dag eller under sin karriär. Du kommer då tydligt se att han kommer allra bäst ihåg de händer som han förlorade. Vi kommer ihåg våra "bad beats" men glömmer snabbt de händer där vi själva gjorde en enorma suckout. Vi kan aldrig släppa den där handen när motståndaren gjorde ett skitdrag och fick tur men när vi själva är den som sitter med en enorm underdog och får tur går vi snabbt vidare till nästa hand med ett leende och en härlig känsla.

"Jag talar om en systematisk "otur" under fyra års tid, på ett enskilt nätverk, vid pre-river allins."

 

Det är för mig helt oförståeligt varför du fortsätter spela på ett enskilt nätverk under FYRA ÅRS TID ifall du nu är säker på att den är riggad? Om du skulle upptäcka att banken tar pengar från dit konto - skulle du bara acceptera det med eller? Våga stå för vad du påstår och sluta spela online poker eller byt nätverk eller inse att du har fel och är en sådan person som alltid behöver något att skylla på när problem uppstår.

 

/Samashki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag talar om en systematisk "otur" under fyra års tid, på ett enskilt nätverk, vid pre-river allins.

 

Ofan... på 4 år borde det ju ändå finnas en del händer att tillgå.

Låt oss analysera, hjälper dig gärna.

 

 

___________________________

 

 

Du har säkert redan trollat in dessa siffror i alla dina rapporter men sammanfatta det gärna genom att svara på mina frågor nedan.

 

Jag hjälpa dig iaf gärna med en snabbanalys av hela ditt underlag.

 

 

 

_________________________

 

 

Svara bara på följande 4 frågor så återkommer jag snart (eller kanske någon annan som hinner före).

 

Under dessa 4 år:

 

1. Hur många händer har du spelat?

2. Hur stort är ditt förväntade utfall (EV) uttryckt i bb?

3. Hur stort är det resultat (verkliga utfall, winnings) uttryckt i bb?

4. Hur stor är din standardavvikelse** utryckt i bb/100?

 

.....och posta gärna en EV/winnings-kurva med alla händerna också för skojs skull

 

 

 

**Standardavvikelsen kan du enkelt få fram både i holdem manager och poker tracker. Google is your friend om du inte vet hur. Skiter sig goolandet ange då istället vilket spel du spelar (holdém? omaha? Fullring? Shorthanded?) och din VPIP/PFR/agr så fixar jag en duglig skattning av din standardavvikelse.

 

 

 

Ser med spänning fram emot dina siffror!

Who knows, kanske det kommer visa sig att du du verkligen är motriggad trots allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är för mig helt oförståeligt varför du fortsätter spela på ett enskilt nätverk under FYRA ÅRS TID ifall du nu är säker på att den är riggad? Om du skulle upptäcka att banken tar pengar från dit konto - skulle du bara acceptera det med eller? Våga stå för vad du påstår och sluta spela online poker eller byt nätverk eller inse att du har fel och är en sådan person som alltid behöver något att skylla på när problem uppstår.

 

/Samashki

 

"Våga stå för vad du påstår och sluta spela online poker eller byt nätverk eller inse att du har fel och är en sådan person som alltid behöver något att skylla på när problem uppstår."

 

Så om man upptäcker oegentligheter på ett företag och stannar kvar där och arbetar för att samla mer information om dessa oegentligheter så står man inte för det man säger, eller? Om man misstänker att ett företag sköter sig illa och man säger det offentligt så måste man byta arbetsplats för annars "står man inte för det man påstår", eller?

 

"inse att du har fel" Du har sett grafen. Samma visa har det varit för mina fyra andra konton på detta nätverk under tre års tid. Nu har jag ännu mera allin-händer som jag samlat under 1 års tid och de visar samma sak. Ska jag då "inse att jag har fel"?

 

"behöver något att skylla på" Tror jag inte. Jag har inga problem att erkänna om jag gör något fel. Men i detta som jag talar om är redan "felen inbakade". Om jag synar med AQ när någon har AK så bakas felet in i allin grafen. Alla mina fel eller rätt syns i min EV-kurva, så jag behöver inte erkänna några fel utöver att visa detta.

 

Jag påstår inte att jag är världens bästa pokerspelare, inte ens Åryds bästa pokerspelare. Jag säger däremot att jag är en spelare som går plus. Jag har också upptäckt att vinsterna varit långt ifrån så höga som de förväntas vara. Vad är det som har hållit ned dem, jo en fruktansvärd "otur" pre-river allin.

 

Och av någon konstig anledning så sammanfaller dessa omständigheter med defintionen av "en bra rigg".

 

--------------------------------------------------------------------

 

Jag har vissa planer för hur jag ska gå vidare, men jag måste säga att jag är förbannat trött på det här uppenbara myglet och kommer nog inte att spela så mycket mer. Doc_Lame och Mr_Tight, ni verkar vara killar med mycket bakom pannbenet. Vad tycker ni om min graf, nu ser den ännu värre ut, för den som ligger uppe gjordes för några dagar sedan. Otur?

 

 

Tillfälligt har jag nu fått nog. Jag sammanfattar.

 

ca 420 3 euro sitngos. Har nog tagit 200+ timmar att spela. Redigerandet av händerna har säkert tagit 100+ timmar.

 

Under dessa turneringar har det skett 1964 pre-river allins.

Av dessa har jag varit en "part" i 562 stycken.

 

 

Expected value = 113320 och actual winnings 77373 ger ett p = 2.4 %.

 

 

Sedan doc_lame tyckte jag skulle börja om har jag spelat 49 turneringar. Det har skett 236 pre-river allins och av dessa har jag varit en "part" i 61 st.

 

 

Expected value = 15527 och actual winnings 7686 ger ett p = 10,5 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofan... på 4 år borde det ju ändå finnas en del händer att tillgå.

Låt oss analysera, hjälper dig gärna.

 

 

___________________________

 

 

Du har säkert redan trollat in dessa siffror i alla dina rapporter men sammanfatta det gärna genom att svara på mina frågor nedan.

 

Jag hjälpa dig iaf gärna med en snabbanalys av hela ditt underlag.

 

 

_________________________

 

 

Svara bara på följande 4 frågor så återkommer jag snart (eller kanske någon annan som hinner före).

 

Under dessa 4 år:

 

1. Hur många händer har du spelat?

2. Hur stort är ditt förväntade utfall (EV) uttryckt i bb?

3. Hur stort är det resultat (verkliga utfall, winnings) uttryckt i bb?

4. Hur stor är din standardavvikelse** utryckt i bb/100?

 

.....och posta gärna en EV/winnings-kurva med alla händerna också för skojs skull

 

 

 

**Standardavvikelsen kan du enkelt få fram både i holdem manager och poker tracker. Google is your friend om du inte vet hur. Skiter sig goolandet ange då istället vilket spel du spelar (holdém? omaha? Fullring? Shorthanded?) och din VPIP/PFR/agr så fixar jag en duglig skattning av din standardavvikelse.

 

 

 

Ser med spänning fram emot dina siffror!

Who knows, kanske det kommer visa sig att du du verkligen är motriggad trots allt

 

 

Jag har fyra konton som jag har spelat cash-games med. Jag skrev till 10Bet och begärde ut all handhistorik, men de påstod att nätverket inte lagrade dessa så jag fick bara de de hade tillgång till.

 

T, alla ca 8300

B, fick inte ut alla har ca 2600 (Jag har spelat överlägset mest på 10bet så här fattas en massa)

S, fick inte ut alla här ca 2900

D, ca 1400

 

Jag kan givetvis slå ihop en graf med alla dessa, men då jag inte hade alla på 10bet-kontona kändes inte detta ärligt. Men det är klart vill de inte ge mig allt så får jag väl använda det jag har. Under cash-games är det ju också sparsamt med allins, men man fick ju en känsla av åt vilket håll det lutade.

 

Det var därför jag började spela 3 euro sitngos. Där fick man ju många pre-river allin-händer "för en billig penning".

 

Nu är klockan tre och jag är lite trött, men jag ska se vad jag kan snickra ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

420 SnG:s... hur i h-e kan du göra en sån enorm affär av 420 SnG:s??? :roll: :roll: :roll:

 

Inse att 420 är ett helt meningslöst sample. Det bevisar ingenting åt nåt håll. Inte att du sprungit dåligt, inte att du minsann egentligen är en vinnande spelare. Du känner väl till standardsvaret på alla frågor rörande SnG-resultat: Allt under 1000 spelade är helt ointressant och du hittar inga seriösa SnG-spelare som vill göra några som helst analyser utifrån det. Varför? Därför att variansen är så brutal. Det är inte ovanligt att hävda att man vill ha 3K eller mer games för att dra mer säkra slutsatser. Och här kommer du med 420 spel där du har vunnit 77000 chips istället för 110000 och skriker om rigg? På $3-nivån...

 

Är du medveten om att vinnande regs kan gå break-even över samples på flera K games? Att de mycket väl kan förlora över 1000? Hur tror du deras EV-kurvor ser ut en sån period?

 

Tänk om du lagt all denna energi (100-tals timmar på att sammanställa skiten säger du) på att försöka utveckla ditt spel, multitabla och klättra i nivå. Istället gräver du ner dig i dina meningslösa riggteorier som du inte ens agerar utifrån (du fortsätter ju spela på ditt "riggade" nätverk) Jag orkar inte ens vara irriterad på dig längre - jag tycker bara synd om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

420 SnG:s... hur i h-e kan du göra en sån enorm affär av 420 SnG:s??? :roll: :roll: :roll:

 

Inse att 420 är ett helt meningslöst sample. Det bevisar ingenting åt nåt håll. Inte att du sprungit dåligt, inte att du minsann egentligen är en vinnande spelare. Du känner väl till standardsvaret på alla frågor rörande SnG-resultat: Allt under 1000 spelade är helt ointressant och du hittar inga seriösa SnG-spelare som vill göra några som helst analyser utifrån det. Varför? Därför att variansen är så brutal. Det är inte ovanligt att hävda att man vill ha 3K eller mer games för att dra mer säkra slutsatser. Och här kommer du med 420 spel där du har vunnit 77000 chips istället för 110000 och skriker om rigg? På $3-nivån...

 

Är du medveten om att vinnande regs kan gå break-even över samples på flera K games? Att de mycket väl kan förlora över 1000? Hur tror du deras EV-kurvor ser ut en sån period?

 

Tänk om du lagt all denna energi (100-tals timmar på att sammanställa skiten säger du) på att försöka utveckla ditt spel, multitabla och klättra i nivå. Istället gräver du ner dig i dina meningslösa riggteorier som du inte ens agerar utifrån (du fortsätter ju spela på ditt "riggade" nätverk) Jag orkar inte ens vara irriterad på dig längre - jag tycker bara synd om dig.

 

Nu har jag faktiskt inte bara spelat poker på det här nätverket och fram till nu har jag gått plus. Men det kanske är så att jag är en förlorande spelare och bara haft en sådan fruktansvärd tur allin.

 

Hur många turneringar ska man spela innan man kan titulera sig en vinnande spelare? 7 miljarder, räcker det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...