Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Klassikern "jaha, då vet jag vad som gäller ers överhöghet" är bara pinsam. Jag bara säger vad alla (som vet nåt om ämnet) tänker, och det har varit uppe på tapeten många gånger.

 

Du får naturligtvis göra vilka undersökningar du vill, och du kan sedan skriva ned dem i wordpad ist för på forumet. Eller så kan du plugga tillräckligt mkt statistik för att kunna avgöra om din data är signifikant. När den uppnår signifikans, då kan du besvära oss med din data. Och då lovar jag att sätta mig in i den.

 

Men då får du ta o plugga lite först, så du inte sätter dig o spelar 100 händer till och sen kommer dragande med dem som nån form av "bevis" för nån obskyr tes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som jag sade i ett inlägg tidigare, men som du tydligen missat eftersom du håller på att tjata, så menar jag att jag har presenterat data.

Men snacka om att tjata och missa saker.

 

Så vad kan observeras (Jag drar inga slutsatser det kan ni göra själva).

Att du antingen är det mest ihärdiga trollet i världshistorien eller att du har blivit missgynnad vid kromosomutdelningen.

 

Om du absolut vill posta data kan du väl vänta med det tills du har mer än enskilda händelser eller göra det på ett annat forum? Det går faktiskt att diskutera riggämnet seriöst, men du har helt och hållet saboterat tråden med ditt efterblivna trollande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu förutsätter att många som pratar om rigg inte spelar på skyhöga nivåer så att rejken slår i taket, så innebär pokerspelandet i sig själv att sajten tar 5% av allt man omsätter. Det är ett faktum, eller hur?

 

Förutsättningen är alltså att man är back 5% innan man ens ser på spelet.

 

Ändå verkar det som om många fanatiska riggfantaster ändå går plus. Hur djävulskt bra är inte de som både slår rejken OCH riggen?!?!?!

 

För att kunna slå både rejken och riggen i så fall måste man ju hela tiden stoppa in pengarna som storfavorit. Frågan är då hur fan man kan lyckas få så bra händer hela tiden? Rigg? Om man förlorar sina bra händer pga rigg, vad vinner man då med??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsättningen är alltså att man är back 5% innan man ens ser på spelet.

Menar du växlingskursen eller?

annars så om du bara skulle spelat en hand så stämmer det, ifall inte sidan har tak på rake'n vilket de flesta har. och om vi spelar rakeback/bonus fritt CG: tillräckligt mycket, och är precis +/- 0 på spelet, så har huset till slut tagit betalt 100% av vad vi satt in. Annars kan du ju försöka hålla dig ifrån slantsinglingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va snackar du om?

 

Jag säger att bara för att statistik är data, så är inte din data statistik.

 

Din logik brister:

 

1) Statistik är data

2) HHs är data

3) Jag har presenterat HHs

---

Alltså: Jag har presenterat statistik.

 

Detta är felaktigt. Det hade varit korrekt om "1) Statistik är data" bytts ut mot "1) Data är statistik", men då så inte är fallet, vilket var vad jag påpekade i mitt inlägg, så har du fel.

 

Varför du säger samma sak som jag, fast med bär som exempel, och förväntar dig att bara för att du säger samma sak som jag säger, så är det plötsligt till din fördel, ja, det begriper jag inte.

 

Som jag sade så kan Statistik vara datauppgifter, men det kan också vara en vetenskap.

 

Alltså skulle listan vara.

 

1) Statistik kan vara data (inte är)

2) HHs kan vara data, men det kan vara annat också

3) Jag har presenterat HHs

 

Statistik är ett vidare begrepp än data och om det varit luddigt kan jag be om ursäkt, men jag har för mig att jag inte påstod att statistik = data, utan att statistik kan vara datauppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snacka om att tjata och missa saker.

 

 

Att du antingen är det mest ihärdiga trollet i världshistorien eller att du har blivit missgynnad vid kromosomutdelningen.

 

Om du absolut vill posta data kan du väl vänta med det tills du har mer än enskilda händelser eller göra det på ett annat forum? Det går faktiskt att diskutera riggämnet seriöst, men du har helt och hållet saboterat tråden med ditt efterblivna trollande.

 

Jag skulle vilja tacka för den seriösa attityd du har och för alla de sammanställningar av data du har presenterat här som verkligen lyft denna tråd till oanade höjder. Jag tänker på meningen "du har blivit missgynnad vid kromosomutdelningen" vilken visar på både en ödmjukhet inför detta komplexa ämne och en respekt för dina meningsmotståndare. I denna lilla korta samling av ord har du på samma gång gjort en starkt djupsinnig analys och på ett elegant sätt gjort detta komplexa ämne lättförståeligt.

 

Så tack för detta bidrag och fortsätt med det enträgna forskandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna lilla korta samling av ord har du på samma gång gjort en starkt djupsinnig analys och på ett elegant sätt gjort detta komplexa ämne lättförståeligt.

 

Det värsta är ju att Svinto har mer kött på benen att slänga ur sig något sånt med tanke på att han antagligen läst en stor del av dina inlägg i den här frågan jämfört med vad några HH är som bevis för en rigg...

 

En fråga till er riggfantaster:

Är det era upplevelser eller faktiska bevis på rigg som gör att ni är säkra på att en rigg förekommer?

 

Så länge som ingen presenterar bevis som faktiskt håller för en seriös granskning så anses det som upplevelser i mina ögon. Vi känner ju alla till att pokerspelare gärna upplever sig själv som bäst... så det säger ju kanske lite om hur nära verkligheten ens egna upplevelser är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det står någonting där som inte alla som postat något här inte redan visste ?

 

Jag är fullständigt övertygad om att det är väldigt många som inte begriper hur tung inverkan variansen faktiskt har, och därmed borde man ta och fixa sig ett Excelark enl instruktionen för att lära sig något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sade så kan Statistik vara datauppgifter, men det kan också vara en vetenskap.

 

Alltså skulle listan vara.

 

1) Statistik kan vara data (inte är)

2) HHs kan vara data, men det kan vara annat också

3) Jag har presenterat HHs

 

Statistik är ett vidare begrepp än data och om det varit luddigt kan jag be om ursäkt, men jag har för mig att jag inte påstod att statistik = data, utan att statistik kan vara datauppgifter.

 

Vad förväntar du dig komma fram till med hjälp av ditt babbel?

 

"Statistik är inte bara data, utan även namnet på en vetenskap (om data)".. Ok.. Geografi är inte bara geografi, utan även namnet på den vetenskap som behandlar, eh.. geografi. In your face!

 

See what I did there, btw? ;)

 

Vad kan HHs vara, som exkluderar att de är data? De kan anses vara roliga, långa, korta, överraskande eller wtf som helst, men det hindrar inte att de är data.

 

Om du inte menar att HH kan vara en förkortning för tidningen Härliga Hund (eller vad whatever), men det vet jag inte vad det är för poäng med att påpeka, då det torde vara tämligen klart att vi pratar om handhistorier snarare än tidningar om hundar.

 

---

 

Och faktum kvarstår:

 

När jag påpekade att din data inte är statistik, så sa du att "statistik är data, så alltså är min data statistik", varpå jag spaltade upp logiken i det resonemanget för att visa att den inte håller. Att du därefter ställer upp en annan kedja som inte ens uppfyller kraven på en bristande logisk kedja, det hjälper dig liksom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Du är hårt angripen från alla håll men står fortfarande upp och kämpar på. Vilket är imponerade. Lite som slaget i Stalingrad...men till sist kommer du troligtvis också implodera..;-)

 

Nä allvarligt..jag har några frågor till dig! Eftersom dom flesta anser att du egentligen inte har något att komma med eller har bevisat någonting, den gruppen tillhör även jag..så leder det till min första fråga:

 

# Tvekar du någonsin på din tes (smallstack/bigstack-rigg) nu när den trots allt blir ganska hårt angripen?

 

# Men om du är helt säker på att denna rigg finns, vad ska du göra med informationen?

 

Till sist...det finns ju ingen anledning för oss som inte tror på riggen att själv leta efter den data som du har skaffat fram i diverse HH..eftersom vi anser att den inte säger något!

 

Frågan om vi någonsin kommer få en lösning på detta. Dom som tror på riggen kommer alltid tro på riggen och vice versa. Men så länge argumenten för riggen är så svala och bristfälliga som dom är så kan man ju inte ta det på allvar tycker jag. Finns ju också flera liknelser med rigg-teorin och andra konspirations-teorier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är ju att Svinto har mer kött på benen att slänga ur sig något sånt med tanke på att han antagligen läst en stor del av dina inlägg i den här frågan jämfört med vad några HH är som bevis för en rigg...

 

En fråga till er riggfantaster:

Är det era upplevelser eller faktiska bevis på rigg som gör att ni är säkra på att en rigg förekommer?

 

Så länge som ingen presenterar bevis som faktiskt håller för en seriös granskning så anses det som upplevelser i mina ögon. Vi känner ju alla till att pokerspelare gärna upplever sig själv som bäst... så det säger ju kanske lite om hur nära verkligheten ens egna upplevelser är.

 

Jag skulle vilja tacka för den seriösa attityd du har och för alla de sammanställningar av data du har presenterat här som verkligen lyft denna tråd till oanade höjder. Jag tänker på meningen "du har blivit missgynnad vid kromosomutdelningen" vilken visar på både en ödmjukhet inför detta komplexa ämne och en respekt för dina meningsmotståndare. I denna lilla korta samling av ord har du på samma gång gjort en starkt djupsinnig analys och på ett elegant sätt gjort detta komplexa ämne lättförståeligt.

 

Så tack för detta bidrag och fortsätt med det enträgna forskandet.

 

Så du hävdar att du själv har sysslat med "djupsinnig analys" "inför detta komplexa ämne "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det förresten någon sammanställning om vilka sajter som "anses" som riggade? Är det alla? Eller vilka är det?

 

Ifall man kan identifiera vilken sajt det ska vara som är riggad borde det ju inte vara omöjligt att så småningom presentera bevis om det också? Bevis som faktiskt tål granskning.

 

Jag tror det gäller varenda sida som finns faktiskt. Från AbsolutPoker till XXXPoker. Jag vet inte om det beror på att bad beats, varians och "sjuka" utdragningar förekommer på varenda sida. I kombination med folk som ständigt förlorar pengar och inte kan acceptera eller inse att dom spelar dåligt. Och till sist lägger vi till lite selektivt minne...och wiips: SIDAN ÄR RIGGAD!!!

 

Förtydligande!!..jag menar INTE att alla som tror på en rigg är dåliga spelare! I så fall skulle jag vara en som tror på riggen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att det här med bären är till min fördel. Jag ville visa på din nedlåtande attityd.

 

Som jag sade i ett inlägg tidigare, men som du tydligen missat eftersom du håller på att tjata, så menar jag att jag har presenterat data.

 

Jag har inte presenterat 150 k händer, för jag har nog bara spelat 50k i mitt liv. Jag har inte tillgång till handhistorik för den funktionen är avaktiverad på 10Bet, Varför det, kan man fråga sig. Jag har inte använt mig av konfidensintervall. Jag har använt min erfarenhet och dragit slutsatser av denna, Var och en får dra sina egna slutsatser.

 

Jag redovisade de händer där turen kunde avgöra. Folk tyckte det var skittråkigt så jag lade ned det.

 

Sedan var det någon som tyckte att jag skulle testa att gå allin med två olika konton, (en som vet att inte riggen existerar), och olika stackar och då tänkte jag att jag testar med olika konton.

 

Här är mina observationer, slutsatserna får ni dra själva.

Jag hade ett konto med 11 där jag i stort sett aldrig hade spelat och aldrig cashat ut, laddade in 5 och gick till 76 på fem timmar. Två preflop allins med AJ som jag dubblar upp när jag är shortstackad, när jag som mest behöver det.

 

Jag hade ett konto med 13, där jag hade spelat hälften av min tid, ca 8 månader och vunnit 420 euro, där gick jag från 11 till 16 på en session och nästa session gick jag från 16 till 3. Spelade 3 timmar här.

 

Nästa konto, hade spelat ungefär hälften så mycket här som kontot ovan och hade vunnit 250, hade 69 på kontot och gick först till ca 73 och sedan till 130. Spelade ca 5 timmar.

 

Nästa konto, det konto där jag spelat överlägset mest, hade 350 på kontot, vunnit ca 700 på detta konto, klart mest alltså. Ett antal sessioner + 3 + 15 och avslutas med - 18. Jag förlorar en allin med KK mot AJ.

 

Så vad kan observeras (Jag drar inga slutsatser det kan ni göra själva).

 

Summa Summarum

 

Där jag historiskt vunnit 700 euro, har 350 på kontot, går jag +-0, avslutar med att förlora 18 euro preflop allin KK mot AJ. Spelade 5 timmar.

 

Där jag historiskt vunnit 420 euro, har 13 på kontot, går jag -10, avslutar med att missa på en massa småpotter. Spelade 2,5 timmar.

 

Där jag historiskt vunnit 250 euro, har 69 på kontot, går jag +61, Spelade 5 timmar.

 

Där jag historiskt vunnit 11 euro, har 11 på kontot, går jag +70, Spelade 5 timmar.

 

Hade missat detta!

Det du redovisar under Summa Summarum..ja var är det egentligen??? Om detta är ditt bevis förr riggen så är du ju ordenligt ute och cyklar!!! Detta beviser verkligen ingenting!

 

Motexempel:

Jag har spelat på fyra konton: Absolutpoker, Expekt, Svenska Spel och Unibet. Mitt resultat ser ut som följande:

Absolutpoker: +2000

Expekt: +1100

Svenska Spel: -900

Unibet: -3000

 

Nu använder jag mina siter på samma sätt som du har använt dina konto med respektive belopp, alltså som någon form av utgångsvärde!

(Där du har vunnit 700 Euro = AbsolutPoker, där du har vunnit 420 Euro = Expekt etc...)

 

Slutsats:

Jag vinner om jag spelar på en sida som har en begynnelsebokstav i början av alfabetet samt

att jag förlorar om jag spelar på en sida som har en begynnelsebokstav i slutet av alfabetet

 

Tycker ni att jag har fel?? Jag har ju data på det också...förklara det då!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...