Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ang AQ-handen i klöver. Det beror väl lite individuellt spelstil men jag tycker inte man skall CR där. BB lägger inte. SB har du väl ändå hyfsat dominerad så jag ser inte så stort värde i att sparka ut honom. Med CR bygger du pot med svag draghand (A och Q är tveksamma outs) och stannar kvar i handen.

Ja, du har en poäng.

 

Jag hade spelat likadant på AQ och TT-handen, TT-handen viker jag inte, han kan lika gärna raisa med steg eller färgdrag.

TT-handen: Tycker en draghand borde raisa direkt på floppen medan överpar eller set hämtar värde på turn. Men visst, jag viker sällan i såna här situationer.

 

Ang psykolog så kan man alltid gå dit några gånger och kolla om det ger någonting. Sätter man stora krav på andra och hakar upp sig på detaljer kan det tyda på att man har svårt att engagera sig och kanske är rädd för att själv inte bli accepterad och godkänd. Möjligen gammalt förhållande som man inte kommit över.

Ja du har väl rätt. Tyvärr lider jag av en smärre fobi mot allt och alla som vill rota i min mun, häck eller psyke. Jag har övervunnit de två första så det kanske är dags att ta tag i den tredje nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänt sen senast

 

Sorg 1: AIK lyckas inte med nånting. Jo förresten, de lyckas med att stå vända mot egen målvakt mestadelen av tiden, slå passningar ett par meter bakom en för ovanlighetens skull framrusande medspelare och de lyckas med att tjonga bollen 1 meter utanför burgaveln när de kommer inom en 5-6 meter från Elfsborgs straffområde.

 

Sorg 2: Var hemma hos farsan igår och han har en digitalvåg. Tänk att digitala siffror känns så mycket brutalare än en mekanisk visare. Det är väl för att den iaf ger sken av en skoningslös exakthet. De mekaniska visarna kan man bortförklara med att den nog inte var riktigt nollställd, att den nog lägger till litegrann, att det är för långt ner för att se decimalerna exakt, osv osv.

99,9 kg var domen. Fy fan.

 

Glädje 1: Kunde inte spela någon poker igår. En ekonomisk risk mindre är ju alltid positivt.

 

Glädje 2: Har bokat resan. På söndag flyger vi till Rom, där vi startar själva tågluffningen efter nån dag bland påvar och primadonnor. Börjar få resfeber; jag vill vara på väg nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med en dagbok där man kan skriva vad man vill om man inte har nån i närheten att direkt diskutera med eller bara nämna saker för.

 

Jag är en dassläsare och kände att det var stora saker på g och letade därför febrilt efter någon lektyr.

 

(Detta var förmodligen mer information än ni behöver.)

 

Hade inget eget som jag var sugen på så jag rusade in i sonens rum och ryckte åt mig en bok från hyllan: Barnens Stora Lexikon (Bonnier Carlsen).

 

Slog blint upp sid 14-15. A-kapitlet. Läste en kort sammafattning av Alexander den store och skummade resten av uppslaget och fastnade på aids. Intressant att se vad de lär våra barn om vår tids pest. Detta står:

 

"/.../Aids beror på ett virus som heter hiv. Det smittar genom oskyddat sex, det vill säga utan kondom./.../"

 

Alltså. Min son vet vad knulla är, så det är inte det jag reagerar mot så klart, utan detta:

Hiv smittar genom sex utan kondom. Punkt. Jag orkar inte skriva av hela texten, men det står inget mer om själva smittoöverföringen.

 

För ett barn som enbart fått sin kunskap i ämnet genom denna bok, bör det betyda två saker:

1) Man är dödsdömd om man knullar (utan kondom minns kanske de flesta också)

2) Hiv-smittan sprids enbart genom att man knullar (utan kondom...)

 

Va fan! Visserligen är det första utgåvan, men den kom ändå ut 2005.

 

Ska komma ihåg att fråga sonen vad de lärt sig om AIDS och Hiv i skolan.

 

--------

 

Bara orkat köra ett 50-tal händer på 10/20, plus ca $60 (ett bord). Ska vila en stund och förhoppningsvis köra mer senare ikväll, inatt och/eller tidigt imorgon bitti. Måste orka åtminstone 200 händer x bord.

 

--------

 

Promenerade drygt 16K steg igår (har inte knappat in meter-omräkningen i pedometern (vedervärdigt ord)) och ca 12K idag.

 

Tyvärr har jag ingen nollmätning på vikten så jag startar (nedräkningen) från gårdagens chockbesked på 99,9 kg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag ingen nollmätning på vikten så jag startar (nedräkningen) från gårdagens chockbesked på 99,9 kg.

Korkat. Jag har ju inte tillgång till farsans våg varje dag.

 

Dagens 98 kg på egen mekanisk våg får bli startläge. 8 kg på ett halvår ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en PLT MTT 24+2, DS, 6-bord.

 

Raisar pott med 88 från MP. SB halvpottraisar (ungefär) i sin tur. BB synar, jag synar. Sätter SB på hög pocket så jag synar enbart på implicita. Flopp Q8X, regnbåge. SB checkar. BB bettar pott. Tror jag leder så jag vill ha med SB:s AA/KK och synar bara. SB ställer (har minst i stack), BB synar och lämnar ca 250 kvar, jag ställer in. Då hänger sig FTP.

Tillbaka ser jag att jag är chipleader och obv slagit ut två pers, kanske i 4-5:e given på turren. Inte en aning om vad de hade.

 

Har jag inte sagt att jag ska sluta spela på FTP? Nåväl, jag leder och ska inte dumma mig som i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland det bästa från två världar:

 

---------

 

F n 4/116 i turren (264 startande).

 

Spelar väldigt sällan PLT så det blir mest på känsla.

 

ITM 1-30, men 1:a ger 1552 och 8:e 164 så allt utanför finalbord är som vanligt ointressant. Fast ITM är ju alltid bättre än inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54nTA_Cl4u5

Känner inte igen på rak arm. Men nu vet jag. ;-)

 

Edit: Ser att du lirar en turre jag missade. GL!

 

--------

 

Hur tungt är inte det här?

 

http://www.youtube.com/watch?v=hhE7Jf3u3TQ

 

--------

 

Turren: Haft JJ som högsta pp, men översållad av 77/88/99. Ett par av dem har jag kört aggro och vunnit utan showdown och ett par har blivit riktiga killer-sets. Alltid kul att skövla lite.

 

Går med väldigt få undantag in i en pott med en pottbet pre. Som sagt, PLT är inte direkt mitt spel men det känns mest korrekt. Position och pottbetar.

 

--------

 

9/57

 

--------

 

Man ska nog ta det varsammare pre mot chippien i PLT än i NLT. Man hittar liksom inte lika mycket FE.

 

--------

 

Andra pausen. 5/42.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl hålla mig till FLT:

 

Full Tilt Poker Game #2918324810: $5,000 Guarantee (21748237), Table 19 -

250/500 - Pot Limit Hold'em - 19:17:06 ET - 2007/07/11

Seat 1: PokerPlyer07 (10,408)

Seat 2: bigm11751 (20,110)

Seat 3: Matteo02 (50,493)

Seat 4: poxu (35,466)

Seat 5: Saint_Bjorn (37,640)

Seat 6: Le Vicomte (12,546)

bigm11751 posts the small blind of 250

Matteo02 posts the big blind of 500

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 6 of Hearts8 of Hearts

poxu folds

Saint_Bjorn raises to 1,125

Le Vicomte calls 1,125

PokerPlyer07 has 15 seconds left to act

PokerPlyer07 raises to 1,750

bigm11751 folds

Matteo02 folds

Saint_Bjorn calls 625

Le Vicomte calls 625

*** FLOP *** 7 of Clubs2 of Diamonds5 of Spades

Saint_Bjorn checks

Le Vicomte bets 6,000

PokerPlyer07 raises to 8,658, and is all in

Saint_Bjorn has 15 seconds left to act

Saint_Bjorn calls 8,658

Le Vicomte calls 2,658

*** TURN *** 7 of Clubs2 of Diamonds5 of Spades10 of Clubs

Saint_Bjorn checks

Le Vicomte checks

*** RIVER *** 7 of Clubs2 of Diamonds5 of Spades10 of Clubs6 of Spades

Saint_Bjorn checks

Le Vicomte checks

*** SHOW DOWN ***

PokerPlyer07 shows Jack of DiamondsJack of Hearts a pair of Jacks

Saint_Bjorn mucks

Le Vicomte mucks

PokerPlyer07 wins the pot (31,974) with a pair of Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot 31,974 | Rake 0

Board: 7 of Clubs2 of Diamonds5 of Spades10 of Clubs6 of Spades

Seat 1: PokerPlyer07 (button) showed Jack of DiamondsJack of Hearts and won (31,974) with a pair of

Jacks

Seat 2: bigm11751 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: Matteo02 (big blind) folded before the Flop

Seat 4: poxu didn't bet (folded)

Seat 5: Saint_Bjorn mucked 6 of Hearts8 of Hearts - a pair of Sixes

Seat 6: Le Vicomte mucked 8 of Spades8 of Clubs - a pair of Eights

 

 

Såg stor skövling framför mig.

 

-------------

 

11/39

 

-------------

 

Repeterar för mig själv: bluffa inte chiparslet.

 

21/35

 

-------------

 

Lol. Jag är suverän. Spelar bort mig pre mot chiparslet med 33 mot JJ. Fick iofs stegdraget på turn men det är ju ingen ursäkt. Kan väl iofs vika 33 direkt men när jag valde att pottbeta mot hans BB så hade jag knappt något val, speciellt mot hans milsvida hd som visserligen garanterat innehåller överkort men inte nödvändigtvis överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag trött på 5/10 (FLT SH som vanligt). Färdig med den nivån ett tag. Får bli minst 8/16 framöver, möjligen kan jag hoppa ner till 3/6 om jag vill ta det lugnt. Men 5/10 är omöjligt. Fattar mig inte på den nivån.

 

Plockar ut en serie händer från kvällens korta session på 59 händer som slutade -$371. Börjar med de tyngsta förlusthänderna.

 

HH 1 (-$55):

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with :Qb::Qs:

UTG raises, Hero 3-bets, 3 folds, UTG calls.

 

Flop: :9s::3b::9b: (7.5SB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG caps, Hero calls.

 

Turn: :Jb: (7.75BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

 

River: :2b: (9.75BB, 2 players)

UTG bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 11.75BB

UTG showed :2h::2g:

Hero mucks :Qb::Qs:

 

 

HH 2 (-$50):

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Kb::Ag:

3 folds, Button calls, SB raises, Hero 3-bets, Button calls, SB calls.

 

Flop: :Kg::Tg::Qh: (6SB, 3 players)

SB checks, Hero bets, Button folds, SB calls.

 

Turn: :Th: (4BB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

 

River: :5b: (8BB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 10BB

SB showed :Ah::Jh:

Hero mucks :Kb::Ag:

 

 

HH 3 (-$35):

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :9h::Ah:

Hero raises, 4 folds, BB calls.

 

Flop: :As::3s::7s: (4.5SB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: :9g: (3.25BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: :7h: (5.25BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 7.25BB

BB showed :7g::4g:

Hero mucks :9h::Ah:

 

 

HH 4 (-$30):

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Th::Tg:

UTG raises, UTG+1 calls, CO folds, Hero 3-bets, 2 folds, UTG caps, UTG+1 calls, Hero calls.

 

Flop: :9g::2b::3s: (13.5SB, 3 players)

UTG bets, UTG+1 calls, Hero raises, UTG calls, UTG+1 calls.

 

Turn: :Ah: (9.75BB, 3 players)

UTG bets, UTG+1 calls, Hero folds.

 

River: :7h: (11.75BB, 2 players)

UTG bets, UTG+1 calls.

 

Results:

Final pot: 13.75BB

UTG+1 showed :Kh::As:

UTG showed :Ks::Ab:

 

Inga extraordinära badbeats. Men jag sitter så här jämt på 5/10.

Finns ett gäng liknande händer med varierande förlustsiffra från samma session. Vann totalt 6 givar, högsta vinsten var $27.5.

 

Min största enskilda vinsthand kom så klart när jag i stort sett torskat mitt 25 x BB-inköp (på det bordet, körde två) och inte orkade rebuya eftersom jag tänkte lämna i vredesmod efter denna hand oavsett hur den slutade. Inget speciellt med den i övrigt.

 

 

HH 5 (+$27.5)

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :5s::Ah:

UTG folds, UTG+1 raises, CO 3-bets, Button folds, SB calls, Hero calls all-in $4.5, UTG+1 calls.

 

Flop: :7g::As::9g: (10.9SB, 3 players + 1 all-in - Main pot: 7.6SB, Sidepot 1: 3.3SB)

SB checks, UTG+1 checks, CO is all-in $1, SB calls, UTG+1 calls.

 

Turn: :2s: (5.75BB, 2 players + 2 all-in - Main pot: 3.8BB, Sidepot 1: 1.95BB)

SB checks, UTG+1 checks.

 

River: :Qb: (5.75BB, 2 players + 2 all-in - Main pot: 3.8BB, Sidepot 1: 1.95BB)

SB checks, UTG+1 checks.

 

Results:

Final pot: 5.75BB

CO showed :Qh::Kg:

Hero showed :5s::Ah:

UTG+1 mucks :Jb::Qs:

SB mucks :Tb::Js:(<--- Miffot som tog mig i HH 1 & 3)

 

Jag är trött o gnällig. Men jag har enormt svårt för 5/10. Har ändå viss rutin och spelat ~17K händer där och lika många på 8/16 och skillnaden på resultatet är väsentlig.

 

Självklart är 59 händer i en session en pissmyra i Sahara, men jag känner igen mönstret och inget talar för nån form av vändning. (Fan då, jag vill ju exploatera de där tomtarna! Jag ser framför mig att de glada i hågen bara sitter där dregglandes med haklapp och strör pengar omkring sig.)

 

Nåväl, swings är man van vid och värre har jag varit med om.

 

Har visst en arbetsdag kvar innan semestern. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar fortfarande 5/10, alltid gjort kommer alltid att göra. Men tagit tillbaka lite iaf.

 

--------

 

Lyckats vrida dygnet så jag är svimfärdig nu. Ska försöka sova snart. Upp kl 3 inatt för avfärd till Rom. Vi avrundar nog utflykten med ölfestivalen i Kulmbach (hopptornet till höger testade jag -93...tror plasket blir större i år), så troligen kommer jag hem i roligt skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Resan

Toppen! Jobbigt, varmt, svettigt, vattenblåsor stora som pungkulor på tramdynorna, etc etc, men ändå toppen!

 

Vi började i ett stekhett men underbart Rom. Vi såg allt. Gick på varenda gata i hela stan.

 

Innan resan hade jag inbillat mig att Rom skulle vara en hysterisk och kaotisk stad, men så var det inte alls. Napoli/Neapel var något värre, men även den staden var relativt lugn. Kanske rekordvärmen som höll italienarna i schack.

 

Har man långtråkigt i Italien finns nummer att ringa.

pict0035qn9.th.jpg

 

Från Bari tog vi sen färja över till Patras i Grekland. En sväng neråt för att se Olympia, sen upp igen med ett par baddagar i Korinth, sen vidare till Aten och Delfi. Efter Rom och Pompei var man dock ganska svårimponerad. Upp till Thessalonikis (nåt sånt, lär mig aldrig namnet på den jävla staden) för tåg till Budapest. Och här kommer resan första riktiga klantnummer:

 

Vi kollar på nätet och ser att tågen går varje kväll kl 00:04 och är framme kl 10:25. Inga datum och ingen ytterligare information. Ok, 10 timmar låter väl rimligt, tåget dundrar väl bara raka spåret genom Serbien. Vi har ingen mat med oss och det finns ingen på tåget.

Framåt kl 9 när jag vaknat frågar jag vagnvärden om vi snart är framme i Budapest. Han är ungrare, förstår ingen engelska men är en hejare på tyska. När han till slut förstår vad jag menar småler han lite och när jag till slut lyckas tyda hans tyska kan jag inte låta bli att garva, gå in och väcka min bakfulle bror och förklara för honom att vi har ett drygt dygn kvar på tåget. Tåget går inte genom Serbien utan gör en jätterundsäng genom Bulgarien och Rumänien. Runt 18 på kvällen gör tåget ett lokbyte som ger oss möjlighet att springa ut och köpa det som finns i matväg: ett par påsar rumänsk chips. Men öl och vin sålde de på tåget! De har prioriteten klar för sig!

 

Väl framme i Budapest var det raka vägen till 1) KFC (det låg närmast) och 2) det här stället.

Sen en promenad genom stan mot den medeltida stadsdelen i Buda, som skulle vara så vacker. Väl där blev vi lite besvikna över att det var inträde och dessutom började vi få ont om tid. På väg mot något middagsställe kollade jag lite noggrannare på kartan och såg att vi hade varit på citadellet, inte vid den gamla staden. Lurade av dumhet igen.

 

Ungerskor är snygga.

 

Tåg till Kulmbach via München. Kulmbach har en bierfest varje år som jag var på -93 och den passade fint som avslutning på resan. Tyskar vet hur man festar. Sanslöst! I 9 dagar, i en liten by (typ E-tuna skulle jag tro) samlas uppskattningsvis 5000 pers varje kväll i och runt ett enormt öltält och super skallen i bitar. Nja, inte riktigt sant; de dricker en massa öl och äter en massa god mat! Men de super inte. De är vana vid att hantera alkohol till skillnad från oss nordbor. En bierfest på det här sättet skulle aldrig fungera i Sverige. Det skulle vara skadegörelse, slagsmål, spyor, polisutryckningar, ambulanser och sen skulle politikerna sätta stopp för fler fester. Under tre dagar och kvällar i och runt öltältet såg jag inte en enda otrevlighet. Jag noterade inga vakter. Jag såg att det stod en polisbil vid avspärrningarna men det var också allt.

 

Egoboy vid öltält.

pict0296mu6.th.jpg

 

Kom hem igår kväll och är fortfarande mer eller mindre bakis.

 

--------------

 

Summering mål och resultat juli

 

Vikten

Efter Italien och Grekland var jag säker på att jag hade kapat minst 5 kg på värmen och de ständiga promenaderna. Det stämde säkert, men Tyskland förstörde allt. Upp 2 kg under resan.

Osannolika:

101 kg (mål 90 kg årsskiftet)

 

Fyllespel

Inte så mycket. Ger mig själv G. Hade kunnat bli VG om det inte varit för mina egna fylleinlägg här i diaryn.

 

Ökad speldos

Semester är ju semester. Juli räknas inte.

Hoppas orka 5K händer i augusti.

 

Resultat (gäller mitt mainkonto, f n på FTP)

Juli ($)

3/6: -239.5, 213 händer, -18.74BB/100

5/10: 292, 575 händer, -5.08BB/100

8/16: 563.5, 349 händer, 10.09BB/100

10/20: 73, 60 händer, 6.08BB/100

15/30: 175, 53 händer, 11.01BB/100

Summary: 280, 1250 händer, -1.95BB/100

 

MTT: -270 (2 st, ITM=0)

 

Ack juni- ($)

3/6: -239.5, 213 händer, -18.74BB/100

5/10: -475, 844 händer, -5.63BB/100

8/16: 734.5, 524 händer, 8.76BB/100

10/20: 37.5, 1586 händer, 0.12BB/100

15/30: -504, 202 händer, -8.32BB/100

30/60: 1693, 269 händer, 10.49BB/100

Summary: 1246.5, 3638 händer, -0.78BB/100

 

MTT: 4550 (6 st, ITM=1 plats 1)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar höstsäsongen med en mjukstart på hatnivån 5/10.

 

Hand 1

Andra rundan i BB, ingen read. Min tanke är att han 3-bettar floppen med färgdraget eller två överkort. Tankar?*

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Ah::4h:

3 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.

 

Flop: :9s::4s::9g: (6SB, 3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets, SB calls, Hero raises, Button 3-bets, SB folds, Hero calls.

 

Turn: :2b: (6.5BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

River: :Kg: (8.5BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

 

* Förutom att mitt spel är lika vasst som begagnat dasspapper

 

Hand 2

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with :Kg::Kh:

2 folds, Hero raises, SB folds, BB calls.

 

Flop: :4b::6g::5g: (4.5SB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: :7b: (3.25BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar höstsäsongen med en mjukstart på hatnivån 5/10.

 

Hand 1

Andra rundan i BB, ingen read. Min tanke är att han 3-bettar floppen med färgdraget eller två överkort. Tankar?*

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Ah::4h:

3 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.

 

Flop: :9s::4s::9g: (6SB, 3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets, SB calls, Hero raises, Button 3-bets, SB folds, Hero calls.

 

Turn: :2b: (6.5BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

River: :Kg: (8.5BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

 

* Förutom att mitt spel är lika vasst som begagnat dasspapper

 

Hand 2

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is Button with :Kg::Kh:

2 folds, Hero raises, SB folds, BB calls.

 

Flop: :4b::6g::5g: (4.5SB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: :7b: (3.25BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero ?

 

Tycker spelet i hand 1 är riktigt kallt... cappa floppen och led ut turn och fold mot turn raise. Knepig hand iof. Släng på turn som handen spelats... Svårt utan read... Gillar också den passiva linjen att bara syna ner hela vägen (syn flop alltså). Här med flop 3-bet så luktar det att du är riktigt slagen. I och med att han raisar preflop är det vanskligt att sätta honom på färgdraget med trebet. Kan lika gärna vara PP/9x. Överkort möjligt. Hans överkort kontrar ditt bottenpar i så fall så han har nog 6 outs ändå. Raise turn? Det spelet känns också kallt. Multitablar du? Har du suttit två rundor? Ngn read kanske du borde ha där.

 

Hand 2 lol... svår position där också. 2 BB för att vinna ca 7BB om han skjuter på river. vi har att göra med en c/r, jag vill nog se folden där så som handen spelats. (hade checkat turn och synat river).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker spelet i hand 1 är riktigt kallt... cappa floppen och led ut turn och fold mot turn raise. Knepig hand iof. Släng på turn som handen spelats... Svårt utan read... Gillar också den passiva linjen att bara syna ner hela vägen (syn flop alltså). Här med flop 3-bet så luktar det att du är riktigt slagen. I och med att han raisar preflop är det vanskligt att sätta honom på färgdraget med trebet. Kan lika gärna vara PP/9x. Överkort möjligt. Hans överkort kontrar ditt bottenpar i så fall så han har nog 6 outs ändå. Raise turn? Det spelet känns också kallt. Multitablar du? Har du suttit två rundor? Ngn read kanske du borde ha där.

Japp, går ju alltid in på BB och det här var andra betalningen. Hade ingen read på honom då och i synnerhet inte hans knappspel, senare förstod jag att han var en lyckosam ídiot. Kallsynade i MP med A6o och såna liknande spel (som jag inte har någon respekt för).

 

Håller med om att spelet är kallt, men motiverar med följande; 1) första given där jag går in för att försvara BB så jag vill helt enkelt se vad han sitter med, 2) jag var speltörstig efter 3 veckor utan poker :-) och 3) 3-beten känns ofta som frikortsköp.

 

Hand 2 lol... svår position där också. 2 BB för att vinna ca 7BB om han skjuter på river. vi har att göra med en c/r, jag vill nog se folden där så som handen spelats. (hade checkat turn och synat river).

Mmmm. Gillar inte riktigt turncheck. Vill inte förlora värde mot färgdraget. Men om inte check så måste man nog orka en betfold. Kan bara motivera det här spelet med punkt 2 ovan.

 

Både sthlmare och gnagare. Keep it up :D

och juste... klonka mkt!

Jajamen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang första bilden i mitt lilla resereportage:

 

F*tta (censurerar ordet med hänsyn till eventuellt känsliga läsare) är italienska för "uthyrning".

 

Då börjar man ju fundera.

 

Har inte forskat nånting i ämnet (än). Den som vet får jag gärna skriva. Men min teori är att den svenska betydelsen av ordet kommer från prostitutionen, dvs uthyrning av kvinnligt könsorgan. Sen har det alltså blivit det enda riktiga namnet vi har på organet, men det är så fult att vi inte direkt lär våra döttrar att deras kissemiss (eller vad de som har döttrar lär dem att deras f*tta heter) kallas för f*tta.

 

Tycker f*tta är ett av de fulaste ord vi har i svenskan, och med den ursprungliga betydelsen (?) blir det inte direkt vackrare. Och det ordet har vi placerat på något av det bästa och kärleksfullaste som finns. Vi är störda i det här landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...