Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

uppdaterad 2008-05-14

 

Körde ett rullbyggarprojekt på FTP från juni 2007. Fick upp till ca 25k dollar (från ca 3,5) men glöggfryntlig och glad på julaftonsnatten 2007 körde jag bl a en sväng 100/200 (FLT så klart) och torskade ca 10k. Fick avsmak för poker under mellandagarna och lovat dyrt och heligt att inte upprepa bedriften.

Sen kom nyårsafton. Självklart upprepade jag bedriften efter en blöt fest och blåste 10k till.

Återigen avsmak, återigen vilade från poker nån vecka. Cashade ut 5k och sparade ca 600 dollar på sajten. Dessa brände jag sakta men säkert.

 

Nystart våren 2008 på SvS med 5k (kr). Just nu ligger jag på ca 62k. Kör i huvudsak FLT 5-max 30/60 och 50/100. Även lite PLO 2,5/5.

Målet är att rulla upp till >105k senast v 28.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vissa sessioner blir det bara skit av allt man tar sig till.

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $8/$16

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with :Qg::As:

2 folds, Hero raises, Button folds, SB 3-bets, BB caps, Hero calls, SB calls.

 

Flop: :7g::9b::4g: (9SB, 3 players)

SB checks, BB bets, Hero raises, SB folds, BB 3-bets, Hero calls.

 

Turn: :Kg: (7.5BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: :8g: (9.5BB, 2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 11.5BB

BB showed :Jg::Ag:

Hero mucks :Qg::As:

 

Pre: Tja, given raise från CO så klart. Syna cappen? Ja, eventuellt sitter jag med överkort mot två underpar. Händer som ATs, KQs etc spelas hårt också. Hoppas på träff helt enkelt.

 

Flopp: Ingen träff men ändå bra med 2-bet? Jag tycker det. 1) få bort SB och 2) frikort på turn. Potten är stor och jag vill inte ge bort den.

 

Turn och river spelar sig själv.

 

Tycker inte jag spelade handen fel, men när man hamnar så här i varenda hand man spelar så känner man sig som världens uslaste fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina gamla problem med att FTP hänger sig dyker upp igen. Inte varje gång, bara ibland. Har uppdaterat grafikkortet och installerat om klienten. Tror det startade iom table size-funktionen. Fruktansvärt irriterande iaf. Måste starta om klienten när det händer. Jag ger det en tid till, men om det inte ordnar sig på nåt j-a sätt så lämnar jag FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, lycka till, håller fö med om vi födda på 70-talet är något extra! (77a är jag)

 

AQo-handen. Jag tycker att det är en given open raise såklart, men sen när BB går in och cappar som sin första action tycker jag man får tänka till. Det är inte omöjligt att han sitter på ett medium PP+ och han tror SB vill isolera dig med en medioker hand och tänker att han kan själv isolera SB med en cap (dvs du foldar) Givet det resonemanget är du ju med i matchen här om du synar cappen. Syna eller inte är ju lite readberoende antar jag pre dock. Men sen betar BB in i 2 pers som synat en cap från en OOP-spelare, jag tycker inte man kan anta man foldar ut så mkt händer med en flopraise då. Han kommer mkt ofta ha en bra hand eller bra träff här tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, lycka till, håller fö med om vi födda på 70-talet är något extra! (77a är jag)

Cheers! :-)

 

AQo-handen. Jag tycker att det är en given open raise såklart, men sen när BB går in och cappar som sin första action tycker jag man får tänka till. Det är inte omöjligt att han sitter på ett medium PP+ och han tror SB vill isolera dig med en medioker hand och tänker att han kan själv isolera SB med en cap (dvs du foldar) Givet det resonemanget är du ju med i matchen här om du synar cappen. Syna eller inte är ju lite readberoende antar jag pre dock. Men sen betar BB in i 2 pers som synat en cap från en OOP-spelare, jag tycker inte man kan anta man foldar ut så mkt händer med en flopraise då. Han kommer mkt ofta ha en bra hand eller bra träff här tror jag.

Angående pre så har jag ju guldsitsen i shorthanded: få spela en stor pott i position. Viker väldigt sällan i sådana lägen, kanske för sällan.

Och på floppen känns BB:s bet obligatorisk, möjligen kan han variera den med en checkraise. Men som aggressor pre fullföljer man oftast på floppen oavsett position. Med en stark men sårbar hand kan han ju hoppas på att jag tvåbetar och får ut SB. Vilket jag ju gjorde... Men att BB skulle vika räknade jag inte med, hoppades på frikort och att en parträff skulle räcka men sen fick jag ju färgdraget också... Försvarstal kanske, men jag kan inte riktigt se att jag ska ge upp potten någonstans.

 

Hur som helst, var inte på pokerhumör idag så jag slutade innan resultatet dippade för mycket. Få händer men de kostade mig halva inköpen på två bord (köper alltid in för 25xBB). Sömn och påt igen imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cheers! :-)

 

Angående pre så har jag ju guldsitsen i shorthanded: få spela en stor pott i position. Viker väldigt sällan i sådana lägen, kanske för sällan.

Och på floppen känns BB:s bet obligatorisk, möjligen kan han variera den med en checkraise. Men som aggressor pre fullföljer man oftast på floppen oavsett position. Med en stark men sårbar hand kan han ju hoppas på att jag tvåbetar och får ut SB. Vilket jag ju gjorde... Men att BB skulle vika räknade jag inte med, hoppades på frikort och att en parträff skulle räcka men sen fick jag ju färgdraget också... Försvarstal kanske, men jag kan inte riktigt se att jag ska ge upp potten någonstans.

 

.

 

 

mm, ja, det är ett jobbigt läge hursom, vet inte vad som är bäst egentligen. Om man tror sina 6+backdoor outs är rena på flop går det ju att calla hans rr när potten är så stor och det är HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postade handen mest för att visa på mitt extrema oflyt. ;-)

Nu när du mobbar mig blir jag osäker på om den verkligen var korrekt spelad. Kanske ska vika mot 3-beten på flopp? Bör utgå från att jag är uppe mot minst överpar (iofs fel i detta fall). Tyckte ändå synbeslutet var så enkelt att fatta och på turn fick jag som sagt färgdraget.

Nåt förslag på EV-uträkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postade handen mest för att visa på mitt extrema oflyt. ;-)

Nu när du mobbar mig blir jag osäker på om den verkligen var korrekt spelad. Kanske ska vika mot 3-beten på flopp? Bör utgå från att jag är uppe mot minst överpar (iofs fel i detta fall). Tyckte ändå synbeslutet var så enkelt att fatta och på turn fick jag som sagt färgdraget.

Nåt förslag på EV-uträkning?

 

nej jag pallar inte sitta och pilla med ranges i PS när jag inte har någon info om spelarna. Jag tyckte bara lite annorlunda än dig om den handen och tänkte jag skriver det så får vi se vad det blir av det hela. Jag håller dörren öppen att jag är helt ute och cyklar. Jag har aldrig varit speciellt bra på poker öht, tycker mest det är kul att spela och snacka om det. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat många händer pga fkng jva FTP. Börjar bli desperat. Installerat om klient, uppdaterat drivrutiner och defraggat hårddisken. Suck...

 

Tur är väl kanske det, har en rätt dålig period. Försökte spela en del i morse för att klocka in yrvakna jänkare, men jag var nog mest yrvaken själv. Hajjade för sent att de synade ner med bottenpar och A-hög, själv satt jag hela tiden tom men försökte ändå några snygga moves.

 

I höstas hade jag en downstreak på ca 2 månader som smulade sönder resultatet på 5/10. har haft några smärre smällar nu i våras också, så jag har väl lärt mig att känna igen dem. Nu är det sommar-köraren som är på intågande. Bara att rida ut.

 

Juli ($)

3/6: -239.5, 213 händer, -18.74BB/100

5/10: -40.5, 429 händer, 1.44BB/100

8/16: 144, 162 händer, 12.06BB/100

Summary: -136, 804 händer, -4.35BB/100

 

MTT: -150+9 (1 st)

 

Ack juni- ($)

3/6: -239.5, 213 händer, -18.74BB/100

5/10: -223.5, 698 händer, -3.2BB/100

8/16: 315, 337 händer, 5.84BB/100

10/20: -35.5, 1526 händer, -0.12BB/100

15/30: -679, 149 händer, -15.19BB/100

30/60: 1693, 269 händer, 10.49BB/100

Summary: 830.5, 3192 händer, -1.21BB/100

 

MTT: 4550 (5 st)

 

Tyvärr försvinner en del resultat i PO pga FTP-strulet, men det jämnar väl ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Gärna fler kommentarer på AQ-handen från er andra också.

 

 

Utan reads på BB får du lugna ner dig och inte raisa floppen på den, det hade sparat 1 BB. Turn ger dig färgdraget även om det är dött så det är en syn på turn. River sitter den och det är bra att du inte höjer här varje fall nu när man ser resultatet (uteslut det gärna nästa gång)

 

Edit: för fold PF skulle jag behövs en riktigt bra read på att SB och BB är riktigt tajta, skulle mer eller mindre behöva sätta dem på KK+ AK.

 

Om jag vet lite mer om BB så slänger jag den på floppen, även mot en bet, det finns risk för checkraise etc. här kanske check-raisen är bra för att isolera mot BB, men jag gillar ändå inte det spelet eftersom SB aldrig slänger en bättre hand (förutom några små par som inte träffat), samtidigt kan vi vara säkra på att BB har oss slagna. Ingen bra position alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan reads på BB får du lugna ner dig och inte raisa floppen på den, det hade sparat 1 BB. Turn ger dig färgdraget även om det är dött så det är en syn på turn. River sitter den och det är bra att du inte höjer här varje fall nu när man ser resultatet (uteslut det gärna nästa gång)

 

Edit: för fold PF skulle jag behövs en riktigt bra read på att SB och BB är riktigt tajta, skulle mer eller mindre behöva sätta dem på KK+ AK.

 

Om jag vet lite mer om BB så slänger jag den på floppen, även mot en bet, det finns risk för checkraise etc. här kanske check-raisen är bra för att isolera mot BB, men jag gillar ändå inte det spelet eftersom SB aldrig slänger en bättre hand (förutom några små par som inte träffat), samtidigt kan vi vara säkra på att BB har oss slagna. Ingen bra position alltså.

Vill vi inte väldigt gärna isolera oss i position med två överkort och rr-draget?

 

Jag lyssnar med stora öron på vad du och Miami skriver (jaja, ni förstår), så fortsätt gärna. Jag ifrågasätter för att få igång fler tankar, så ta inte illa upp.

 

Oh, kul att du också har dagbok nu! Såg inte denna förrens nu.

 

GL!

Tjäna mannen!

 

AQ; Är det bara jag som är sugen på att höja river eller ser ni det som ett jättesunkigt spel?

Tanken fladdrade förbi som hastigast. Men jag hade vägrat att raise-folda och 3 bets på ickenöten känns aldrig kul när man är slagen.

 

-----

 

Sovit kasst inatt, som vanligt. Vaknade tidigt och segat mig genom förmiddagen. Har hunnit bränna $120 på ett helgalet 8/16-bord där jag som vanligt senaste tiden inte träffade ett smack. Bara ett litet exempel:

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $8/$16

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Qh::Jh:

UTG calls, UTG+1 raises, CO calls, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

Flop: :7b::Tb::9s: (12SB, 6 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets, CO calls, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

Turn: :Jc: (9BB, 6 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets, UTG+1 calls, CO folds, Button calls, SB calls, Hero calls.

 

River: :5s: (14BB, 5 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets, 3 folds, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 16BB

UTG showed Qc :8c:

Hero mucks Qh :Jh:

 

 

Jag menar inte att jag har enorm otur som inte alltid sätter dessa. Jag menar bara att är man i en downswing så sitter de aldrig.

 

(Jag trodde så klart inte att J-paret skulle stå, men potten är för stor för att släppa mot en singelbet i sista position.)

 

-----

 

Ibland blir man ju lite fundersam över livet, eller hur. Idag grubblade jag lite grann över varför jag inte har någon kvinna i mitt liv. Wow, djup start på dagen.

 

Det var ganska länge sen som jag separerade från min sons mamma. Visst har jag haft en del förhållanden sen dess, men inget som jag tagit seriöst. Har aldrig varit riktigt förälskad i någon på länge. Småkär i nån snygg kollega osv, men inte förälskad.

 

Kom fram till att jag är för kräsen. Riktig förälskelse och evig kärlek är få förunnat, men det blir åtminstone fan så mycket enklare om man inte har kraven satta halvvägs till månen.

 

Jag vill ha stil hos en kvinna. Hon får vara hur vacker, intelligent och duktig på att knulla som helst, saknar hon stil blir jag aldrig förälskad i henne. Jag kan bli kär till en början, men när jag upptäcker de där små skitsakerna som enligt min definition ligger utom ramen för att "ha stil", så sjunker allt som en sten.

 

Jag kanske skulle uppsöka psykolog.

 

-----

 

Risken finns att det blir utgång ikväll. Om inte, blir det väl att jag sänker resultatet lite mer på pokern. Ska bara komma ihåg att klicka oftare på fold-knappen så har jag väl snart ridit ut den här stormen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att kämpa på mannen, fast det känns jobbigt/meningslöst vissa tider.

Jag själv skall ha ett litet minibreak efter gårdagen. Skall väl inte klaga direkt, har haft 2 bra månader på det lilla man spelat, men typiskt då man avsätter en heldag till poker och allt går fel ;)

Funderar på att testa lite 3/6-5/10 på party, bara kolla av läget. vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att kämpa på mannen, fast det känns jobbigt/meningslöst vissa tider.

Jag själv skall ha ett litet minibreak efter gårdagen. Skall väl inte klaga direkt, har haft 2 bra månader på det lilla man spelat, men typiskt då man avsätter en heldag till poker och allt går fel ;)

Funderar på att testa lite 3/6-5/10 på party, bara kolla av läget. vi får se...

Jo, allt känns igen. Men räcker fisken på Party för att täcka deras usla rake och avsaknad av bonusar? Tycker det var så fantastiskt av Party förut: jag rakeade ändå en hel del, sen införde de Monster, jag slutade spela där och hörde ingenting från dem på 9 månader eller vad det var. Då skrev de ett mail att de annullerade mitt konto pga inaktivitet. Hade de istället efterfrågat mig och erbjudit mig något kanske jag hade kommit tillbaka. Professionell kundvård kan göra skillnad.

______

 

Problemet med FTP finns kvar vad jag än gör. Känner mig som en bluffare när klienten hänger sig mitt i en hand. Har torskat en del på det också.

Tyvärr gillar jag FTP. Kommer sakna pissajten. Nu börjar jag leta efter annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...