Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Kör en $30 rebuy på FTP på min bärbara jobbdator. Den funkar fint på FTP. Ligger 1:a för närvarande. Slagit ut 3 pers som tydligen inte ville rebajja. Vad fan gjorde de där?

 

180 startande, ca 150 kvar. Känner på mig att MTT-klonken är med mig idag.

Just nu 4320 till vinnarn. Lär bli mer.

______

 

03.10: Har inte rört en pott på säkert 5 rundor. Fortfarande etta. Motståndet är uselt. Tyvärr betyder det ofta att mellanpar räknas.

______

 

13 min kvar av rebuyperioden. Ingen för mig. Addon är given.

Tvåa just nu. 133 av 180 kvar.

 

ITM 1-18

 

______

 

03.23: Måste pissa snart.

 

______

 

03.25: 5 min kvar till break. Att bygga upp en pokerblåsa kan vara kämpigt.

 

______

 

03.35: Pausen var skön på många sätt och jag ligger etta.

 

$4463 till vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill tydligen straffa mig själv. Har en bra stack som jag spelar bort på två givar. Slutade en bit utanför ITM. Så onödigt.

 

Jag dricker öl och har hicka.

 

Sov ca 4 timmar inatt (förra natten alltså) och haft en del familjära förpliktelser under lördagen, så nu blir det nog att ta igen lite.

 

Den som ringer kl 8 idag dör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Fick sova till 13.30 och nu har jag försatt mig i matkoma.

 

Blev visst lite dricka inatt. Inledde kvällen med lite plus på 8/16 och sen spelade jag bara en MTT som tur var. Det är ju ett av mina mål så jag får väl säga att kvällen var lyckad ur det perspektivet. Spelmässigt är det annars katastrof att gå från chiptrea till sorti på två händer. Nåväl, jag tar aldrig turrarna särskilt seriöst förrän jag börjar närma mig finalbord.

 

Orkar inte pilla ihop nåt resultat idag och jag kan inte komma ihåg några speciella händer att posta. Ska titta närmare på det imorgon.

 

Nu har jag iaf beslutat att följa med brorsan på en tågluff ner till Italien. Vi sticker nog nästa söndag och blir borta i 3 veckor. Ska bli kul att se europa för en gångs skull. Fast det är förstås lite bögvarning när två medelålders män reser ihop så där. Vi får väl skaffa t-shirts med tryck "We're brothers" eller nåt.

 

Några förslag på "måsten" där nere? Allt i Rom och Aten är spikat, men annars? Är det väldigt sannolikt att man blir rånmördad på Sicilien? Vore rätt ballt annars att sörpla spagetti på ett äkta mafiosohak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Vilka turneringar är dina favoriter på FTP? Jag antar att du inte vill ge ut ditt nick?

 

Den cash som startar först. ;-) Oftast blir det väl 24-dollars garantin. Brukar vara 400-500 startande där så det blir inget övervärde, men jag tycker det är lagom stort startfält.

 

Jag är rätt fantasilös så jag nickar samma där som här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ok, gött. Ses nog vi borden nå'n gång.

Och vad nickar du?

 

AQ; Är det bara jag som är sugen på att höja river eller ser ni det som ett jättesunkigt spel?

Här är en lirare som tänkte som du:

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $8/$16

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with :ah :ad

UTG raises, Button calls, Hero 3-bets, BB calls, UTG calls, Button calls.

 

Flop: :5b::7b::8b: (10SB, 4 players)

Hero bets, BB folds, UTG calls, Button calls.

 

Turn: :4g: (6.5BB, 3 players)

Hero bets, UTG calls, Button calls.

 

River: :9b: (9.5BB, 3 players)

Hero bets, UTG raises, Button folds, Hero 3-bets, UTG calls.

 

Results:

Final pot: 15.5BB

Hero showed :Ah::Ab:

UTG mucks :Kb::Jg:

 

För övrigt lördagens största pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte så mycket händer i juli. Nu sticker jag snart 3 veckor också. Målet med >5K händer per månad får anstå till augusti. Men jag ska väl hinna lite mer under veckan.

 

De röda siffrorna är irriterande. Förutom att jag har/har haft en dålig period, så har jag en del läckor i mitt spel jag måste täppa till. Tar upp dem för diskussion senare.

 

Juli ($)

3/6: -239.5, 213 händer, -18.74BB/100

5/10: -40.5, 429 händer, 1.44BB/100

8/16: 563.5, 349 händer, 10.09BB/100

Summary: 283.5, 804 händer, -0.88BB/100

 

MTT: -270 (2 st)

 

 

Ack juni- ($)

3/6: -239.5, 213 händer, -18.74BB/100

5/10: -223.5, 698 händer, -3.2BB/100

8/16: 734.5, 524 händer, 8.76BB/100

10/20: -35.5, 1526 händer, -0.12BB/100

15/30: -679, 149 händer, -15.19BB/100

30/60: 1693, 269 händer, 10.49BB/100

Summary: 1250, 3379 händer, -0.37BB/100

 

MTT: 4450 (6 st)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med semester. Se till att ha riktigt skönt och trevligt. och att vädret blir bättre, om det nu är så att du kommer vara i Sverige!

Sverige slipper jag. Hoppas det blir riktigt pissväder här hemma, jag är förtjänt av lite skadeglädje. ;-)

 

Troligen flyger vi direkt till Rom. Gör Italien och sen färja över till Grekland. Möjligen vice versa. Tåg norrut och en del stopp i Tyskland, framför allt Bayern. Berlin har jag redan besökt ett par gånger. Amsterdam också (host host). Men hellre Schweiz eller Österrike än Holland. Sist jag var i Tjeckien var det så skitigt och äckligt så jag har ingen lust att åka dit. Ungern ska tydligen ha väldigt många väldigt vackra kvinnor. Kan vara motiv nog för en avstickare.

 

Hittade http://www.travelmarket.se där man kan hitta långa listor med sevärdheter per land. Har printat ut Italien, Grekland och Tyskland så nu är det bara att kryssa för och planera rutten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en gammal hederlig tågluff.

Hoppas du får åska-hagel-drivis på din väg. Även jag är nämligen förtjänt av skadeglädje :D

Hoppas du hinner med, och orkar, att skriva lite här om din resa. Alltid kul att läsa lite annat än BARA HH =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja för fasen blogga lite under resans gång om du finner tid och dator. Försök se någon fotbollsmatch med i Italien. (Kanske inte har startat än) det är en upplevelse vill jag lova.

 

Muchos möjligt. Men fotbollen startar väl inte förrän i september?

 

Måste förresten fixa nåt språklexikon, man kanske slipper en spottloska i maten om man åtminstone kan säga hej på italienska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet på 8/16 vid väl valda tidpunkter på dygnet är rätt tydligt i den här handen. Tyvärr ska ju grisarna träffa också.

 

Två givar innan AA-handen ovan.

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $8/$16

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with :Qs::As:

Hero raises, CO folds, Button calls, SB calls, BB calls.

 

Flop: :2g::5h::5g: (8SB, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, Button calls, 2 folds.

 

Turn: :Qh: (5BB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

River: :2h: (7BB, 2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 11BB

Button showed :8b::2b:

Hero mucks :Qs::As:

 

Är värdebeten på river för farlig? Jag kan väl inte tro på 2, 5 eller rr flush?

 

Det var iaf den näst mest kostsamma handen under den sessionen. Här kommer den kostsammaste:

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $8/$16

3 players

Converter

 

Pre-flop: (3 players) Hero is SB with :Tb::Ts:

Button raises, Hero 3-bets, BB folds, Button caps, Hero calls.

 

Flop: :9b::4s::8b: (9SB, 2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: :3h: (5.5BB, 2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: :5b: (9.5BB, 2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 11.5BB

Button showed :9g::9s:

Hero mucks :Tb::Ts:

 

Borde kunna vika på turn-raisen. En "ofarlig" bräda här betyder ofta överpar eller set. Man ska nog ha fler än 2 outs för att fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chevy Chase?

 

Jag älskar päron-filmerna, speciellt "på semester i europa". :-D Tyvärr minns jag aldrig repliker från några filmer.

 

Monty Python. En sketch där det är ngn snubbe som givit ut en helt felaktigt .. Rumänska-Engelska lexikon.

Den börjar med att en kille kommer in i en tobaksaffär för att köpa cigg och säger (har jag för mig) "I dont want to buy this record. It is scratched".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang AQ-handen i klöver. Det beror väl lite individuellt spelstil men jag tycker inte man skall CR där. BB lägger inte. SB har du väl ändå hyfsat dominerad så jag ser inte så stort värde i att sparka ut honom. Med CR bygger du pot med svag draghand (A och Q är tveksamma outs) och stannar kvar i handen. Däremot med toppar och mellanpar hade jag gillat checkraisen. Jag raisar nog river för värde här, men det kanske är fel.

 

Jag hade spelat likadant på AQ och TT-handen, TT-handen viker jag inte, han kan lika gärna raisa med steg eller färgdrag.

 

Ang psykolog så kan man alltid gå dit några gånger och kolla om det ger någonting. Sätter man stora krav på andra och hakar upp sig på detaljer kan det tyda på att man har svårt att engagera sig och kanske är rädd för att själv inte bli accepterad och godkänd. Möjligen gammalt förhållande som man inte kommit över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag glömde ett mål, så jag har lagt in det i #1. Målet är mer personligt och har inte något med pokern att göra. Men eftersom dagboken i första hand är i egenintresse och jag vill använda den för att sätta lite mer press på mig själv i olika sammanhang, så får ni följa även detta:

 

- Att under 2007 gå ned till 90 kg.

 

Jag är 1.85 lång och väger för närvarande 98 kg. Har hela mitt tidigare liv varit smal för att inte säga rent jävla spinkig. På mina mönstringspapper (från 89 tror jag) står det att jag vägde 65 kg och var lika lång som nu.

 

Två saker hände som i olika steg orsakade viktökningen: 1) Jag flyttade ihop med mins sons mamma (pluffs, så vägde jag ca 80 kg) och 2) jag slutade snusa (pluuuuffs, så vägde jag ca 92 kg). Både punkt 1 och 2 är sen länge avslutade, men kilona är kvar och till och med några fler.

 

Promenader är min grej. Ca 70 minuters medan jag lyssnar på talbok (köpte en 40GB mp3-spelare av jezaja förra sommaren, den är toppen). Det är fruktansvärt skönt och man gör två flugor på smällen samtidigt. Tyvärr har jag slarvat en hel del med promenaderna senaste tiden och samtidigt inte bekymrat mig ett skvatt om vad jag stoppar i mig eller vad jag dricker.

Har tidigare bränt 6 kg fläsk på promenaderna, men de har kommit tillbaka alldeles för snabbt nu när jag slarvat.

 

En typisk helg: en mängd öl och/eller vin, fredag och/eller lördag. Oftast med någon form av kaloribombad mat. Dagen efter blir det hutlöst bakfyllefrosseri med kebabtallrik, ett par bullpåsar, kanske nåt godis samt läsk.

Det funkade när man var 25, inte när man är 35.

Lunch äter jag i stort sett alltid ute och ofta blir det restaurangmat även kvällar och helger. Jag tycker egentligen att det är skitkul att laga mat, så det är ju rätt onödigt. De veckor jag har min son blir det dock mest hemlagat.

 

Så nåt måste göras åt vikten. Fettsugning är ju ett alternativ, men ganska osmakligt, dyrt och jag tror inte att lever- och kolestrolvärdena påverkas nämnvärt av det. Och visst, jag kanske påminner om en Don Martin-figur, men jag är inte någon beanbag precis.

 

Dagliga promenader och sund mat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...