Gå till innehåll

Fattiga miljonärer ?


Seriks

Recommended Posts

Åkte med taxi i vegas inatt då jag fick höra följande av taxichaffisen :

 

Förra året, dagen före finalbordet på wsop main , så skjusade han Doug Kim i taxin.

 

Medans dom åker så ringer nåt spelbolag till Kim och säger han får 100 000 dollar för att han spelar i deras t shirt på finalbordet. Kim blir mkt glad .

 

Taxi resan slutade på 6.60 och kim betalar med en 10 dollars sedel.

 

Det var taxi killens första resa för dagen så han hade ingen växel.

 

De flesta hade här avslutat historien av att ge taxi killen några dollar i dricks.

 

Doug kim tillhörde dock inte den skaran utan taxi killen fick gå ur bilen och växla i butik.

 

 

Han berättade även att en 65 årig kollega i samma taxibolag hade skjusat Jamie Gold och 2 snygga donnor i 7 mil.

Vid hotellet så hade även senioren hjälpt till och bärt väskor.

 

Jamie gav lika mkt dricks som Doug gav : 0 dollar

 

 

http://hudikvegas.blogspot.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Låter ju väldigt troligt, särskillt då Gold gav 1 mille dollar i dricks till dealersna när han wsop. Ett tips är och inte lita på allt taxi gubbar säger, har ju itne mycket annat att göra än o sitta o ljuga.

 

Sant, har hört en hel del liknande historier av Vegas-chaffisar. Finns nog inget bättre för dem än att dra ihop en saftig historia och se turisterna sitta och gotta sig i alla lustigheter!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju väldigt troligt, särskillt då Gold gav 1 mille dollar i dricks till dealersna när han wsop. Ett tips är och inte lita på allt taxi gubbar säger, har ju itne mycket annat att göra än o sitta o ljuga.

 

Han hade blivit lynchad om han inte hade lämnat den där dricksen till dealersen (hur fan stavas det i plural??).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade blivit lynchad om han inte hade lämnat den där dricksen till dealersen (hur fan stavas det i plural??).

 

det är väl knappast nån som förväntar sig att man ska ge 7 miljoner kronor i dricks. hade han gett varje dealer 10 000 kr så skulle han ändå ha sett generös ut tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl knappast nån som förväntar sig att man ska ge 7 miljoner kronor i dricks. hade han gett varje dealer 10 000 kr så skulle han ändå ha sett generös ut tror jag.

 

Hur många dealers tror du jobbade under förra årets WSOP Main Event?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doug kim tillhörde dock inte den skaran utan taxi killen fick gå ur bilen och växla i butik.
Skitbra gjort.

 

Manipulativa chafförer som berättar historier avsedda att guilta folk att dricksa ska inte ha något extra alls. Så mycket bättre om det leder till att de förlorar pengar på resan. Sånt beteende ska självklart straffas.

 

Jag dricksar rätt friskt, men fan heller att jag dricksar folk som gör min upplevelse sämre genom att pusha mig för dricks. Hela poängen är ju att belöna bra beteende, och inte en jävla massa whinande och aggressivt hustlande.

 

Angående wsop: DE TAR FÖR FAN PENGAR UR PRISPOOLEN RAKT AV. DRICKSEN ÄR INKLUDERAD!

 

Vinner jag någonsin WSOP så ska jag ge en dealer $10,000 för att få ställa mig på bordet inför pressen och pissa honom i ansiktet medan resten inte får något alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitbra gjort.

 

Manipulativa chafförer som berättar historier avsedda att guilta folk att dricksa ska inte ha något extra alls. Så mycket bättre om det leder till att de förlorar pengar på resan. Sånt beteende ska självklart straffas.

 

Jag dricksar rätt friskt, men fan heller att jag dricksar folk som gör min upplevelse sämre genom att pusha mig för dricks. Hela poängen är ju att belöna bra beteende, och inte en jävla massa whinande och aggressivt hustlande.

 

Angående wsop: DE TAR FÖR FAN PENGAR UR PRISPOOLEN RAKT AV. DRICKSEN ÄR INKLUDERAD!

 

Vinner jag någonsin WSOP så ska jag ge en dealer $10,000 för att få ställa mig på bordet inför pressen och pissa honom i ansiktet medan resten inte får något alls.

 

fakta:

 

1. Att vara dealer kräver ingen utbildning, och är inte så jäkla svårt.

2. Dealers tjänar förbaskat bra. Förutom timlön får de allt som oftast dricks.

3. Ca 2% av hela prispoolen går till dealersen

4. Dealers whinar alldeles för jävla mycket. De är oftast urusla pokerspelare som efter skiftet sätter sig och förlorar tillbaka all dricks till spelarna.

5. Anledningen till att de klagar så jävla mycket är att de är avundsjuka. Det blir lätt så här eftersom de själva är inkompetenta pokerspelare men ser drömsummor framför dem varje dag. Självklart tycker ju de att de är värda en del av den kakan som pokerspelarna vinner.

 

(jag håller alltså med dig Hjort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pratade väldigt mkt med taxichafförerna om just dricks i vegas, han sa att med råge så är bästa jobbet en sån där hora som ska en dollar för att han snor mina väskor o sätter dem i taxin då man är påväg ut från hotellet, eller bara för att leda en till taxin då man ska någonstans... dessa får inte heller alltid dricks då deras jobb är minimalt av folk, men under rushtider, säg mellan 13.00 och 16.00 så skyfflar dom in kanske 15 personer i minuten till en taxi(helt sjuka mängder taxibilar som kommer förbi varje strippen hotell)

 

av dessa 15 personer så dricksar 6 st, det är 6x1= 6$ dollar dricks i minuten.

6x60 = 360$ timmen på dricks under bra timmar... sedan en minilön på det...

valleyparkers eller vad dom nu heter har ståljobbet, taxidriverserna berättade också om hur svårt det är att få dom jobben heh.

 

om man skulle räkna sjukt lågt under rushtimmarna så är det i alla fall 150$ minimum.. vilket måste klassas som ett välbetalt jobb heh.

 

 

-- era andra nötter, man MÅSTE dricksa dealersna då man vinner wsop, oskriven lag på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många dealers tror du jobbade under förra årets WSOP Main Event?

 

dricksade han alla dealers? jag hörde att han bara dricksade de som dealat på borden som han spelade på för han fått så bra kort.

iofs kanske han stött på de flesta under den långa vägen mot vinsten.

 

vid närmare eftertanke så hur fan skulle han kunna hålla reda på vilka dealers som delat ut kort åt han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på RIO´s rake och dåliga service så tror jag att jag bestämmt skulle avstå, typ 1% upp till ett tak på $10k, kan jag tänka mig....

 

Vad säger den oskrivna lagen då? Hur mycket "måste" man dricksa enligt den? Inte fan skulle jag dricksa bort 1000k, det är ju 10% av vinsten. Sen ska skattmasen ha 30%. Nej tack, men en "lagom" peng i dealerdricks är ju helt ok. (Fast allra bäst gillar jag Hjorts piss-ide.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...