Gå till innehåll

Fattiga miljonärer ?


Seriks

Recommended Posts

mjo, jag tror dock att spelarna reagerar ganska fort om dealern börjar konsekvent fatta märkliga beslut som går emot reglerna. sen att dealern skulle kunna åma sig och hålla på för att "hjälpa" nån spelare ifrågasätter jag starkt. iaf att dealern skulle kunna göra det utan att nån annan än spelaren han "hjälper" märker.

 

Självklart gör man det ju subtilt. Precis som att beivra ett stringbet t ex, där är det mkt bedömningsfråga.

Men man kanske skulle dricksa domare i rättegångar också för det skulle ju märkas rätt fort om en domare dömde mildare gentemot generösa dricksare :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Självklart gör man det ju subtilt. Precis som att beivra ett stringbet t ex, där är det mkt bedömningsfråga.

Men man kanske skulle dricksa domare i rättegångar också för det skulle ju märkas rätt fort om en domare dömde mildare gentemot generösa dricksare :roll:

 

så jävla ofta uppstår väl knappast bedömningsfrågor vid ett pokerbord väl? oftast finns det väl en konkret regel som är applicerbar.

 

bra jämförelse, en dealer som kråmar och åmar sig och bryter regler jämfört med en domare som bedömer straffvärdering mildare än snittet :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tycker att dealern uppför sig på ett dåligt sätt är det bara att tillkalla floor. Sen så byter man dealer "hyffsat" ofta, vilket gör att spelaren som "spelar tillsammans med" dealern då också skulle flytta. Skulle nog märkas rätt bra tror jag.

Däremot just grejen att dealern skulle börja "trolla" med korten är nog en värre grej.

Sen vet jag ju att det finns spealare som betalt dealers att minnas tells och satsningsstruktur hos andra spelare som de då efter avslutad sittning har fått betalt för. Men då är vi inne på en annan möjlig gråskala. Själv ser jag det inte som ngt fel att en dealer tjänar en hacka vid sidan om för att komma ihåg reads, sålänge det inte går ut över hans arbete så.

Och man ser KLART mkt mer när man sitter med kortleken själv i handen och inte behöver ta ställning till en egen hand som när man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tycker att dealern uppför sig på ett dåligt sätt är det bara att tillkalla floor. Sen så byter man dealer "hyffsat" ofta, vilket gör att spelaren som "spelar tillsammans med" dealern då också skulle flytta. Skulle nog märkas rätt bra tror jag.

Däremot just grejen att dealern skulle börja "trolla" med korten är nog en värre grej.

Sen vet jag ju att det finns spealare som betalt dealers att minnas tells och satsningsstruktur hos andra spelare som de då efter avslutad sittning har fått betalt för. Men då är vi inne på en annan möjlig gråskala. Själv ser jag det inte som ngt fel att en dealer tjänar en hacka vid sidan om för att komma ihåg reads, sålänge det inte går ut över hans arbete så.

Och man ser KLART mkt mer när man sitter med kortleken själv i handen och inte behöver ta ställning till en egen hand som när man spelar.

 

Ja det är just dessa gråzoner som gör att jag anser det omoraliskt att dealers på ngt vis tar emot "mutor" i detta fall kallat dricks. Märk väl att dricks inte är ngt annat än en muta för att personen ska göra ngt extra som motiverar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, hur kan man vara så dum att man dricksar dealerserna med $1M av sina vinstpengar? Jag tycker man borde skämmas att man inte skänkte dom till hjälporganisation eller liknande istället. Räcker väl med att man dricksar varje dealer med 50$ var och det är jävligt generöst tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vet jag ju att det finns spealare som betalt dealers att minnas tells och satsningsstruktur hos andra spelare som de då efter avslutad sittning har fått betalt för. Men då är vi inne på en annan möjlig gråskala. Själv ser jag det inte som ngt fel att en dealer tjänar en hacka vid sidan om för att komma ihåg reads, sålänge det inte går ut över hans arbete så.

 

Många dealers är väl själva misslyckade kortspelare? Vet inte hur mycket jag skulle lita på reads gjorda av en dålig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...