Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Jaha, man går och lägger sig i tid för första ggn på en vecka och gud tackar och bugar för den kristliga tanken genom att väcka mig klockan 05:00...

 

Fördelen är att jag kan följa Vancouvermatchen. Ytterst viktig för min sportsbettingrulle då basketen tydligen gick spikrakt åt helvete för mig. Funderade på att ringa och skälla ut general managern, men min mobilräkning passerade 500 sek förra månaden så jag har lovat mig själv att dra ner på den typen av aktiviteter i fortsättningen...

 

 

Jag kan i alla fall glädja mig åt att Canucksarna leder med 1-0, men jag har mkt dålig feeling då de inte sätter sina 300 miljoner lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom klockan är 08 på morgonen, min hjärna vägrar somna och jag inte har något annat för mig så tänkte jag att jag kunde besvara lite frågor som jag har fått PM-ledes.

 

 

Jag kan tyvärr ingen annan sport än boxning, men är du sugen på och ställa upp några ronder så kör vi, är rätt liten så det borde vara ev+ för dig?

 

Eftersom jag är ful nog redan som det är så undviker jag i möjligaste mån idrotter där man riskerar att få ansiktet söndermosat, men ställer gärna upp på andra roliga utmaningar...

 

Annars skulle jag vilja höra vad du tycker om fluktationerna inom omaha?

 

När de är på min sida så tycker jag om dem lika mycket som jag tycker om Pam i amerikanska 'the office'.

 

Är du helt gul nu?

 

Finns så mycket pantburkar i Malmö att jag potentiellt är dollarmiljonär!

 

Sorry om det är personligt, men du har faktiskt en publik dagbok så frågor så här får du väl förvänta dig?

 

Det skall erkännas att just den frågan var betydligt mer förväntad än frågan om jag ville ställa upp på några ronder boxning! :-)

 

 

Följde din db regelbundet förr men föll av tåget när det blev mindre skrivet om omaha och mycket löst forumfolk som klottrade ner ditt utrymme, haha.

 

Själv har jag inget starkt minne av att det någonsin varit mycket skrivet om omaha. Tvärt om! Jag har alltid ansett att topic i dagboken har varit off topic (eller blir det; 'off topic har varit topic' arrrrghhh early morning brain meltdown)

 

Anyway, letade igenom senaste månadens skrivelser utan större lycka. Undrar om du fortfarande lirar online om isf hur det rullar på?

 

Keep rollin, rollin, rollin:

 

Nivåer, resultat, siter etc?

 

0.5/1 till 5/10 I(diot)poker, Bajs2Bajs, Arabiska spel och Pokerstars.

 

Livnär du dig på det?

 

Jag har faktiskt alltmer börjat fundera i banorna om det i själva verket är så att pokern livnär sig på mig :shock: Det är tveklöst ett överjävligt förkylningsvirus som dödar allt var kreativitet heter!

 

Såg nått inlägg om att du slängt in några dollar på ongame, min hemmaplan... hur går det och vad kör du där? (nick.. om du vill säga?)

 

Syftet var att bereda väg för Cleburnes comeback (http://pokerforum.nu/forum/1098001-post1664.html) genom att rensa ut de värsta bad beaten. Mission accomplished, to say at least!

 

Är så bra nick (imo) att det blir mycket roligare om det avslöjas på "rätt sätt" så därför håller jag på det tills vidare...

 

 

 

Sådär!

Klockan är 08:56, huvudvärken är påtaglig och 10 timmar till träning! Målet för dagen är alltså följande; att 10 timmar ska avverkas, helst medels sömn, samt att huvudvärken ska besegras... Tips, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan jag ställer till dig är varför man inte kan reagera på att någon kallar någon annan för efterbliven? Varför är man tråkig för att man inte skrattar åt det?

 

Det är man inte. Alla har olika preferenser när det kommer till humor. Du kanske gillar skämt som någon annan tycker är tråkiga, därmed inte sagt att varken de eller du är tråkig.

Nej, tråkig blir man först när man inte låter andra ha sin humor i fred utan ska klaga och gnälla och minsann påpeka hur icke-pk det är att skratta åt vissa saker.

 

Jag ska förklara för dig varför skämtet var roligt. Det är roligt just därför att bröderna Sedin inte är efterblivna. Att de sedan, i vissas ögon, faktiskt ser lite efterblivna ut gör att det även finns en igenkänningsfaktor som alla som har sett bröderna Sedin relaterar till. Ungefär samma uppbyggnad av skämtet som din idol Seinfeld brukar ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag är ledig från jobbet och sitter framför datorn och kikar på NHL-hockey så passar jag på att kika in här i pauserna. Så visst, ibland så har jag har mycket fritid. Det hoppas jag att ni också har. Annars så tycker jag synd om er.

 

 

Sitta och klaga på SVS gör jag ibland då det är den företeelse på jorden som jag hatar mest... Huvudorsaken är dock att psyka de nollor som sitter vid samma bord och försvarar den riggade skitklienten trots att de just blivit utdragna av den tionde runner runner-Royal flushen i rad när de sitter med fyrtal. :-)...

 

Is this niggerguy serious?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är de nollor? Är det verkligen ett schysst sätt att se på hårt arbetande svensson som vill ha lite kul vid pokerborden? Jag tycker du har en väldigt nedlåtande ton mot dem.

 

Tomta ner lite, tack. Retarderade är ett bra ord som passar bra i flera sammanhang, det räcker så, du behöver inte analysera det djupare.

 

Jag har inte analyserat det något djupare... Så, slut på denna onödigt utdragna debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär!

Klockan är 08:56, huvudvärken är påtaglig och 10 timmar till träning! Målet för dagen är alltså följande; att 10 timmar ska avverkas, helst medels sömn, samt att huvudvärken ska besegras... Tips, någon?

 

Slocknade ca 12, vaknade 16:31... Inte så illa pinkat :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 1964492231 *****

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 13, 04:18:46 ET 2008

Table Baby Shine (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: KingCosmoKramer ( $13.48 USD )

Seat 2: Kung_ab ( $21.72 USD )

Seat 3: TheWuzz ( $22.15 USD )

Seat 4: psychoid ( $13.03 USD )

Seat 5: Humpalot ( $19.00 USD )

Seat 6: Blondie2 ( $25.92 USD )

Humpalot posts small blind [$0.10 USD].

Blondie2 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to KingCosmoKramer [ Jd Jc ]

KingCosmoKramer raises [$0.60 USD]

Kung_ab raises [$1.00 USD]

TheWuzz folds

psychoid folds

Humpalot folds

Blondie2 folds

KingCosmoKramer raises [$3.20 USD]

Kung_ab calls [$2.80 USD]

** Dealing Flop ** [ 8d, 3d, Kh ]

KingCosmoKramer checks

Kung_ab checks

** Dealing Turn ** [ Ac ]

KingCosmoKramer checks

Kung_ab bets [$4.40 USD]

KingCosmoKramer calls [$4.40 USD]

** Dealing River ** [ 6d ]

KingCosmoKramer checks

Kung_ab checks

KingCosmoKramer shows [Jd, Jc ]

Kung_ab shows [Ah, Qs ]

Kung_ab wins $16.40 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 1964492231 *****

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 13, 04:18:46 ET 2008

Table Baby Shine (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: KingCosmoKramer ( $13.48 USD )

Seat 2: Kung_ab ( $21.72 USD )

Seat 3: TheWuzz ( $22.15 USD )

Seat 4: psychoid ( $13.03 USD )

Seat 5: Humpalot ( $19.00 USD )

Seat 6: Blondie2 ( $25.92 USD )

Humpalot posts small blind [$0.10 USD].

Blondie2 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to KingCosmoKramer [ Jd Jc ]

KingCosmoKramer raises [$0.60 USD]

Kung_ab raises [$1.00 USD]

TheWuzz folds

psychoid folds

Humpalot folds

Blondie2 folds

KingCosmoKramer raises [$3.20 USD]

Kung_ab calls [$2.80 USD]

** Dealing Flop ** [ 8d, 3d, Kh ]

KingCosmoKramer checks

Kung_ab checks

** Dealing Turn ** [ Ac ]

KingCosmoKramer checks

Kung_ab bets [$4.40 USD]

KingCosmoKramer calls [$4.40 USD]

** Dealing River ** [ 6d ]

KingCosmoKramer checks

Kung_ab checks

KingCosmoKramer shows [Jd, Jc ]

Kung_ab shows [Ah, Qs ]

Kung_ab wins $16.40 USD from main pot

 

Svenska spel e riggat;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte du ett wilson hata?

 

Still got it, men det visade sig att det passade mig bättre att lira med 16/19 än 18/20-strängar.

 

Ska jag köra wilson så vill jag ha wilson k95 med 16/18, men verkar mest finnas i 18/20-version i sverige :-(

 

Nu när jag pangat sönder mitt babolat så har jag tre alternativ:

Head radical pro

Babolat Pure Drive Roddick

Babolat AeroPro Drive (med eller utan cortex)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en smula övertränad atm. Lördag till måndag bestod av 11 mil cykel och 5 timmar tennis.

 

Träningsdosen innebar att jag under tisdagen var ungefär lika pigg som en sengångare på heroin: sloth.jpg

 

 

Tur då att man kan gå över till Shahin och få stryk i buzz. Standard är att jag har 3 ggr så många poäng som honom fram till sista omgången där snabbhet plötsligt blir avgörande. Jag skyller min urusla reaktionsförmåga på ålderskillnaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...