Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan jag ta credd för att jag lyckades leda in oss på denna fina humorstund?

 

Alla bilder var priceless. GJ...

 

 

Edit: tokägd av erat forum system. cosmos bilder är för stora så tänkte plockar taggen på olas inlägg och ändrar nummer. FAIL. sen testar jag att ändra i sista nummret i forum/1112335. Och då kom man till thåströms inlägg i simba tråden. HELP!

 

Edit2: Ang saker i bakgrunden på bilder så har polaren som jobbar som färgstyrare på mitt jobb börjat lägga in lite små saker i vissa bilder som går i tryck sen. Idag var det en som jobbat innan här vars ansikte blev inklistrat på en bild med tavelramar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att jag skulle vara riktigt listig och natt-tvätta, så att jag slipper köa.

 

Glad i hågen, trots att jag bara hittade vit-tvättmedel, traskade jag in i tvättstugan. Till min stora glädje upptäckte jag att någon vänlig själ lämnat kvar lite flytande ariel.

 

Dessutom lite klorin, vilket passade utmärkt eftersom jag hade två fläckiga pikétröjor.

 

Välgöraren hade dessutom lämnat kvar en sån där liten kopp som man fyller med ariel och sedan slänger i maskinen. Självfallet nyttjade jag denna.

 

Efter att maskinerna var igångsatta så drog jag igång min blekningsprocess. Ungefär när jag hällt på klorin så klampar en man in i tvättstugan och jag hoppar till i förskräckelse. Även han blir en överraskad och tar ett snabbt steg bakåt.

 

Efter denna lilla incident så frågar han mig om jag inte känner till att det är förbjudet att tvätta nattetid.

 

Jag ber så klart hemskt mycket om ursäkt och medger att jag inte hade den blekaste aning om detta påbud...

 

Han bedyrar att jag inte behöver be om ursäkt för hans skull - han störs inte det minsta eftersom han bor ett par våningar upp. Han är bara där för att hämta sina "prylar".

 

Det är då jag kommer på att jag har stoppat in hans kopp i tvättmaskinen.

Snabbt ber jag honom att "ge mig fem minuter" så att jag hinner avsluta tvätten. Detta i hopp om att få lite tid till att få stopp på maskinen - och kunna få ut den lilla arielkoppen, men han framhärdar att han bara vill hämta sina grejjor.

 

En smula panikartat ber jag återigen om fem minuter, men han ger sig inte utan förklarar återigen att han inte bryr sig; bara han får hämta sina grejjor. Jag ytterst nära att att erkänna att jag, om inte stulit hans tvättmedel, så iaf "lånat" arielkoppen, men inser att det blir allt för pinsamt.

 

Istället flyr jag hastigt tvättstugan, utan att yttra ett ord, och ber till högre makter att han tror att han har slarvat bort koppen själv...

 

Nu sitter jag och hoppas att han inte, i sin iver att hitta koppen, kollar in i maskinen och bestämmer sig för att stanna kvar och invänta att jag kommer tillbaka.

 

Även om det i mina ögon inte är en större grej så blir det desto mer pinsamt eftersom jag redan har råkat "sno" en tvätt-tid och dessutom förstått att tvätt-regler är minst lika heliga för invånarna i huset som tio guds bud för troende judar :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska allmänt känt att nattlig vattenrörsaktivitet inte är uppskattat i ett lägenhetshus? Vi har också samma nattregel.

 

Visserligen, men flera jag känner tvättar på natten för att slippa köer...

 

Är ju inget big no-no imo. Är ju inte direkt som att bajsa i grannens brevlåda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...