Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Kör du enligt Ola´s rekommenderade "30 inköps regel"?

/Patfor

Lol (=

Den där regeln är ju så mossig att det inte finns. Det kan bara inte varit en smart teoretiker som kommit på den. Jag vet folk som grindar NL5K med 10 upptag i rullen. cashar ut allt över det, och kliver ner i nivå så fort rullen är halverad, och grindar tillbaka. Snacka inte om 30 upptag hit och 50 upptag dit. Blir så trött....

Postad
Lol (=

Den där regeln är ju så mossig att det inte finns. Det kan bara inte varit en smart teoretiker som kommit på den. Jag vet folk som grindar NL5K med 10 upptag i rullen. cashar ut allt över det, och kliver ner i nivå så fort rullen är halverad, och grindar tillbaka. Snacka inte om 30 upptag hit och 50 upptag dit. Blir så trött....

Herregud.

Postad
Lol (=

Jag med.... Orka gnälla över min fråga, var just en fråga och ingen förmaning att han ska göra så! Mest ute efter en definition av vad "inte skotta" betyder för Hata.

Jag tycker iofs Olas regel är rätt sund, men cashar själv ut på söndagar och startar om varje måndag med några får inköp och går ner i nivå om veckan börjar dåligt.

/Patfor

Postad
Lol (=

Vad vill du få sagt? hur bör en modern br magement se ut!!!????

Du vet folk!? Hur sköter du det själv?

Upplys mig med poängen om att det e modernare o sundare med liten br!

Postad
Lol (=

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Postad
Vad vill du få sagt? hur bör en modern br magement se ut!!!????

Du vet folk!? Hur sköter du det själv?

Upplys mig med poängen om att det e modernare o sundare med liten br!

En modern BR-management borde se ut som ett isberg där endast toppen av isberget finns på pokersiterna du lirar på och resten i räntebärande konton.

Hur många inköp du bör ha på siten är upp till dig men du bör klara några beats utan att behöva fylla på.

Postad
En modern BR-management borde se ut som ett isberg där endast toppen av isberget finns på pokersiterna du lirar på och resten i räntebärande konton.

Hur många inköp du bör ha på siten är upp till dig men du bör klara några beats utan att behöva fylla på.

+1 så nämn aldrig något om några 30 inköp på nivån igen, så jävla typiskt för pokerforum. 99% av alla medlemmar är okunniga, och det dem kan är trams. :cry: Rätt kul att vara inne och trolla dock :shock:

Postad

ska vi inte lämna ot och låta Hata härja runt istället?

notis:

måste dock inflika att pengar man har på sidan av siten också räknas in till rullen om du nu planerat att använda de vid gulning.

Postad
+1 så nämn aldrig något om några 30 inköp på nivån igen, så jävla typiskt för pokerforum. 99% av alla medlemmar är okunniga, och det dem kan är trams. :cry: Rätt kul att vara inne och trolla dock :shock:

Näe man bör ha avsevärt mer än 30 inköp om man kör PLO.

Hur mkt man har på sajten är som sagt oväsentligt, men avsevärt mer än 30 ska man ha råd att förlora.

Postad

LOL hittar du inte silen?

Du trampar ju för fan bara ner folket... kom med något matnyttigt om du är upplyst!

sry hata

droppar temat nu

Postad

ja, men det BURNING pratade om var absolut inte det du snackade om.

du snacka om 10 upptag för nivån och direkt man e nära busto så kliver man ner en nivå där man har 10 upptag igen etc.

BURNING pratade om att ha ytterst inne på pokersiten, och RESTEN på räntebärande konton, dvs han kan i teorin ha 30 upptag för sin nivå, men bara 5-6 kanske inne på pokerkontot, och fyller på eftersom...

TJOCK jävla skillnad mot för bustopolarna dina som spelar "vinna eller försvinna"-management.

Spelar man med 10 upptag och kliver ner direkt man hamnar i en kortare förlustsvacka så leker man med sin mentala hälsa, till slut sitter du där och vägrar kliva av för att aset/asen du spelar mot är bara så jävla dåliga att beatsen kan inte bara fortsätta hagla...

Kul dock att du försöker få det att låta som att det var det du menade med dina tidigare inlägg kring management.

Postad
ja, men det BURNING pratade om var absolut inte det du snackade om.

du snacka om 10 upptag för nivån och direkt man e nära busto så kliver man ner en nivå där man har 10 upptag igen etc.

BURNING pratade om att ha ytterst inne på pokersiten, och RESTEN på räntebärande konton, dvs han kan i teorin ha 30 upptag för sin nivå, men bara 5-6 kanske inne på pokerkontot, och fyller på eftersom...

TJOCK jävla skillnad mot för bustopolarna dina som spelar "vinna eller försvinna"-management.

Spelar man med 10 upptag och kliver ner direkt man hamnar i en kortare förlustsvacka så leker man med sin mentala hälsa, till slut sitter du där och vägrar kliva av för att aset/asen du spelar mot är bara så jävla dåliga att beatsen kan inte bara fortsätta hagla...

Kul dock att du försöker få det att låta som att det var det du menade med dina tidigare inlägg kring management.

Hoppas inte Burning menade att hela isberget skulle utgöra 30 inköp, för det vore helt galet.

Spelar du PLO bör nog "isberget" bestå av flera hundra inköp.

Och inte bara räntebärande konton förhoppningsvis :)

ps: hur gick det imorse? Var det 150k på fyra 25 50 bord?

Postad
FFS, skärping nu. Starta en egen tråd för bankrolltjatet.

Spelar det ngn roll att det skapas en diskussion runt ett ämne som faktiskt kommer från två rätt intressanta frågeställningar? (skottning och BR-tankar). Hata kan om han vill hoppa över 2 sidor i sin dagbok, kostar honom 30 sekunder, misstänker att han har råd att ta sig den tiden. Kan t.o.m vara så att han finner diskussionen intressant...

/Patfor

Postad

Där har du helt fel i ditt tänk. Om man vill börja diskutera ett sidospår öppnar man en ny tråd och möjligtvis lämnar en länk till vart man tagit vägen. Detta skall göras just för att trådar inte skall spåra ur och dra iväg åt alla möjliga håll utan hålla sig till vad OP skriver om. Men du får iaf lite rätt eftersom det händer i en DB där taket är en smula högre.

Postad
Hoppas inte Burning menade att hela isberget skulle utgöra 30 inköp, för det vore helt galet.

Spelar du PLO bör nog "isberget" bestå av flera hundra inköp.

Och inte bara räntebärande konton förhoppningsvis :)

ps: hur gick det imorse? Var det 150k på fyra 25 50 bord?

Vad en säker bankrulle är diffar ju givetvis mellan olika spel och ens uppskattade edge över fi's och så, visst.. men jag försökte bara peka ut två stora skillnader. Men nu lämnar vi det därhän eftersom halva moderatorkåren har hyttat med näven ;)

edit: vacker lax appel ! Det är väl en lax och inte en öring? kroken på gapet tycker mig vilja tro det är en sådan. Din egenfångade? kilo? location? fluga? haspel? ambassadör? nät? :D

Postad
Där har du helt fel i ditt tänk. Om man vill börja diskutera ett sidospår öppnar man en ny tråd och möjligtvis lämnar en länk till vart man tagit vägen. Detta skall göras just för att trådar inte skall spåra ur och dra iväg åt alla möjliga håll utan hålla sig till vad OP skriver om. Men du får iaf lite rätt eftersom det händer i en DB där taket är en smula högre.

Högt till tak är väl bara förnamnet? Vi snackar världsrymden här! :lol:

Ska inte diskutera det mera, väntar in Hata och hoppas han svarar. Ska dock bli intressant och se om dödarvargen får svar på laxfrågorna, faktiskt också lite nyfiken, den ser fin ut!

/Patfor

Postad

Det gick tokdåligt, för att inte säga katastrofalt, i min evighets-session. Jag spelade kass i 300 miljoner potter och hade sjuk otur i nästan lika många. Efter mitt fina good streak så var det en nyttig erfarenhet!

Jag planerar att byta site så snart som möjligt då jag är lite orolig för att behöva skatta på större vinster samt vill ha lite mer RB. Dessutom funderar jag gå ner i nivå en smula. Inte så mkt för att jag inte tror att jag kan slå 25/50 utan mer för att jag blev rejält skrämd när RSA berättade för mig att han var inne i en $ 500k downswing på 25/50 och 50/100. Med tanke på att jag ser honom som en stabil spelare så låter det ju minst sagt skrämmande...

Nåväl, nu ska jag spela virtuatennis och sedan leta sommarstuga i småland och lägenhet i Malmö...

• Skapa nytt...