Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Gordo är mkt, mkt bra, framförallt HU och tremanna.

 

Jag pratade med Shahin som spelat mot honom för några veckor sedan och då löd recensionen "Alltså, när man railar någon som spelar HU ser man ju 2-3 åsnespel på en en kvart, sedan inbillar man sig att man har edge på grund av det. Sedan tar man gejmet fast man inte borde." (citerat fritt ur minnet). Han är dock lite sämre på 6-max men plussar ändå bra (se hans grafer på 2+2s månadsresultatstrådar) även om förra månaden var kall för honom pga att han backade stort på 200/400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gordo är mkt, mkt bra, framförallt HU och tremanna.

 

Jag pratade med Shahin som spelat mot honom för några veckor sedan och då löd recensionen "Alltså, när man railar någon som spelar HU ser man ju 2-3 åsnespel på en en kvart, sedan inbillar man sig att man har edge på grund av det. Sedan tar man gejmet fast man inte borde." (citerat fritt ur minnet). Han är dock lite sämre på 6-max men plussar ändå bra (se hans grafer på 2+2s månadsresultatstrådar) även om förra månaden var kall för honom pga att han backade stort på 200/400.

 

Fick ung samma info av samma källa. Dock tror jag (läs: hoppas innerligt) inte att han har ngn jätte-edge mot mig ur position på 6-manna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #16984824486: Omaha Pot Limit ($25/$50) - 2008/04/25 - 13:58:45 (ET)

Table 'Padua' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Jinx1 ($1900 in chips)

Seat 2: gordo16 ($8665 in chips)

Seat 3: DNcrew ($31817 in chips)

Seat 4: p3achy_keen ($8772 in chips)

Seat 5: HarrisMP ($1247 in chips)

Seat 6: kekec24 ($850 in chips)

HarrisMP: posts small blind $25

kekec24: posts big blind $50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DNcrew 2 of Spades5 of Diamonds7 of Diamonds10 of Spades

Jinx1: folds

gordo16: folds

DNcrew: raises $125 to $175

p3achy_keen: raises $425 to $600

HarrisMP: folds

kekec24: raises $250 to $850 and is all-in

DNcrew: calls $675

p3achy_keen: calls $250

*** FLOP *** King of DiamondsAce of Hearts3 of Diamonds

DNcrew: checks

p3achy_keen: bets $1550

DNcrew: calls $1550

*** TURN *** King of DiamondsAce of Hearts3 of Diamonds4 of Hearts

DNcrew: bets $5672

p3achy_keen: raises $700 to $6372 and is all-in

DNcrew: calls $700

*** RIVER *** King of DiamondsAce of Hearts3 of Diamonds4 of Hearts4 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

DNcrew: shows 2 of Spades5 of Diamonds7 of Diamonds10 of Spades (a straight, Ace to Five)

p3achy_keen: mucks hand

DNcrew collected $15844 from side pot

kekec24: mucks hand

DNcrew collected $2572 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $18419 Main pot $2572. Side pot $15844. | Rake $3

Board King of DiamondsAce of Hearts3 of Diamonds4 of Hearts4 of Clubs

Seat 1: Jinx1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: gordo16 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: DNcrew showed 2 of Spades5 of Diamonds7 of Diamonds10 of Spades and won ($18416) with a straight, Ace to Five

Seat 4: p3achy_keen (button) mucked 8 of DiamondsAce of DiamondsJack of Spades5 of Spades

Seat 5: HarrisMP (small blind) folded before Flop

Seat 6: kekec24 (big blind) mucked Ace of SpadesKing of Clubs8 of Clubs3 of Spades

 

 

Flyt ja, men tycker du detta spelet är bra är frågan.

 

p.s Sinnessjuk rush du har....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om ingenting så har jag blivit sågad av en kändis för första gången i mitt liv:

Vid bordet satt nämligen turturduvorna Legato och Dilba. Exakt vad jag sa till henne under sit'n'go:n kan jag inte riktigt minnas, men 10 minuter efteråt så fick jag följande kommentar:

"Du har inga klonkarskillls när det gäller tjejer, va?"

Följt av:

"Du försöker säga något bra, men misslyckas"

Mitt svar:

"Jag vågar faktiskt påstå att jag har ganska stora klonkarskills när det kommer till tjejer, men variansen är dessvärre mer än hög..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om ingenting så har jag blivit sågad av en kändis för första gången i mitt liv:

Vid bordet satt nämligen turturduvorna Legato och Dilba. Exakt vad jag sa till henne under sit'n'go:n kan jag inte riktigt minnas, men 10 minuter efteråt så fick jag följande kommentar:

"Du har inga klonkarskillls när det gäller tjejer, va?"

Följt av:

"Du försöker säga något bra, men misslyckas"

Mitt svar:

"Jag vågar faktiskt påstå att jag har ganska stora klonkarskills när det kommer till tjejer, men variansen är dessvärre mer än hög..."

 

Haha, kommer inte riktigt ihåg vad det var i sng, men kommer ihåg att det var nått. Precis innan kommentaren var fälld kom vi dock in på att "turturduvorna" skulle lira förnedringspoker och du nämnde nått om att dilba reden blivit förnedrad tillräckligt:mrgreen:

 

Sjukt kul kväll iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillåt mig citera en av forumets största tänkare:

<snip>

 

Se och lär hur man tar forumkritik på ett bra sätt utan att hamna i verbalt handgemäng (jag älskar ordet handgemäng. Mental notering: Börja använda det lite oftare).

 

Ang handen, man kan ju inte passa allt för ett bet på floppen heller på 25/50 och när stackarna är djupa så blir det roligare att göra en "Call-reevaluate turn" med en hålpipa och lite halvkackiga flushouts. Man får helt enkelt se det som en Omahavariant på en texas-float antar jag. Sedan kanske det inte är nötspelet sett i ett vakuum. Men "vi klonkade rötk*kturn" som någon sade till mig häromdagen när jag gjorde ett liknande spel...

 

Kul att du går så bra btw (tror inte jag sagt det)! Casha ut en rejäl summa och undvik att hitta blackjack-martingale-tilten på CC framöver så har du resten av året säkrat också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

woot, e legato och dilba tillsammans? WOOT...(detta har jag antagit endast på b2b's uttalande om turturduvor!!!!)

Undrar hur könsrollerna ter sig i det förhållandet, ta inte detta fel, jag är kvinnan i mitt förhållande på många vis:)... men dilba måste ju vara mannen när det kommer till temperament och verbala uthävningar åt det mer ofina hållet.

 

(kommer till att tänka på hennes terorristuttalanden på flygplatsen lol)

 

MSN konversation.... OBS OBS INGET VERIFIERAT!!!

-fan va kåt jag är, ska vi knulla?

-gud så ofint du lägger det!

-men ska vi?

-ok ska bara slaska ut ur grytan.. oj busta visst upp en storstack med 49o'an jag är 3'a av 250 kvar nu. det får vänta jag är mer eller mindre itm nu gumman

-snark.

 

---- om mitt flummiga lilla huvud har angripit någon alldeles för personligt så ber jag om ursäkt för det.. men menar absolut inget illa med mitt inlägg! försöker bara förgylla min morgon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se och lär hur man tar forumkritik på ett bra sätt utan att hamna i verbalt handgemäng (jag älskar ordet handgemäng. Mental notering: Börja använda det lite oftare).

 

Ang handen, man kan ju inte passa allt för ett bet på floppen heller på 25/50 och när stackarna är djupa så blir det roligare att göra en "Call-reevaluate turn" med en hålpipa och lite halvkackiga flushouts. Man får helt enkelt se det som en Omahavariant på en texas-float antar jag. Sedan kanske det inte är nötspelet sett i ett vakuum. Men "vi klonkade rötk*kturn" som någon sade till mig häromdagen när jag gjorde ett liknande spel...

 

 

Sen behöver man ju inte komma i "handgemäng" varje gång nån tycker man spelar som en clown.

 

Sen floata ur position känns väl inte så nöt.

 

Egentligen lustigt hur lätt man har för att ta saker personligt i detta fittSPEL...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes tryggast att göra en sökning på sitt nick efter gårdagen o vips dök denna tråd upp lol.

 

Trevligt att träffa några av er igår!

 

Dilba o jag är bara vänner, hon är jätteskön att umgås med så det gör jag gärna, men vi har båda pojk- resp flickvän på hemmaplan. Dilbas snubbe är dessutom en stor och stark polis, så sprid inga ondsinta rykten ;)

 

Jag har dock svårt att låta bli att retas med henne när vi är på flygplatser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...