Gå till innehåll

heltok försöker göra något åt shortstackandet


heltok

Recommended Posts

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vid spel med shortstacks så blir det en massa tur inblandat. Det finns ju inte utrymme att spela ut en shortstack så istället brukar det sluta med all-in preflop där det oftast är en coinflip som den med mest tur vinner.

 

Men visst, de spelarna som inte är skickliga nog att spela ut sin motspelare får väl försöka "tura" ut dem med en liten markerstapel istället.

Tråkigt för oss som vill att poker ska vara ett skicklighetsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste 1k händerna har deilor iaf 10ptbb+, men det är nog ganska mycket medrigg för det resultatet antar jag.

 

Kan inte någon skriva ett standardmail och posta en lämplig e-postadress på prima man kan skicka det till så att alla bara kan klippa & klistra och mailbomba ner dem varje dag...?

Och höj mininköpet till 50bb istället för 20, även 20 är ju ett stort skämt (även om det såklart inte blir lika lätt att exploatera normalstackar med 20).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid spel med shortstacks så blir det en massa tur inblandat. Det finns ju inte utrymme att spela ut en shortstack så istället brukar det sluta med all-in preflop där det oftast är en coinflip som den med mest tur vinner.

 

Men visst, de spelarna som inte är skickliga nog att spela ut sin motspelare får väl försöka "tura" ut dem med en liten markerstapel istället.

Tråkigt för oss som vill att poker ska vara ett skicklighetsspel.

 

Hur blir det om två spelare synar shortstacken, och senare under potten spelar ut varandra? Dvs att den ena av djupstackarna lägger sig... Ff bara tur inblandat för shortstacken...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst, de spelarna som inte är skickliga nog att spela ut sin motspelare får väl försöka "tura" ut dem med en liten markerstapel istället.

Tråkigt för oss som vill att poker ska vara ett skicklighetsspel.

 

Klagomålen i den här tråden gällde inte dåliga spelare med liten stack utan vinnande spelare med liten stack. Att de är vinnande beror knappast på att de är födda med osedvanlig tur utan just på att de spelar ut sina motståndare. Kan vara tex den här typen av motståndare som jag citerade förut:

 

Personligen älskar jag att gamla med shortstacks. Gör det generellt mycket i syfte att reta upp dem och få dem på tilt. Därför kan ni ofta se mig syna ner 10-20 big blinds med 9-5 off-suit. Min favorit att dra ut är Greekfish1. Han är ett tacksamt offer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid spel med shortstacks så blir det en massa tur inblandat. Det finns ju inte utrymme att spela ut en shortstack så istället brukar det sluta med all-in preflop där det oftast är en coinflip som den med mest tur vinner.

 

Men visst, de spelarna som inte är skickliga nog att spela ut sin motspelare får väl försöka "tura" ut dem med en liten markerstapel istället.

Tråkigt för oss som vill att poker ska vara ett skicklighetsspel.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det om två spelare synar shortstacken, och senare under potten spelar ut varandra? Dvs att den ena av djupstackarna lägger sig... Ff bara tur inblandat för shortstacken...?

 

Ja, hur skulle det bli mer skicklighet från shortstackens sida om två spelare efter honom synar istället för en?

 

Senaste 1k händerna har deilor iaf 10ptbb+, men det är nog ganska mycket medrigg för det resultatet antar jag.

 

Kan inte någon skriva ett standardmail och posta en lämplig e-postadress på prima man kan skicka det till så att alla bara kan klippa & klistra och mailbomba ner dem varje dag...?

Och höj mininköpet till 50bb istället för 20, även 20 är ju ett stort skämt (även om det såklart inte blir lika lätt att exploatera normalstackar med 20).

 

 

Kommer tyvär aldrig att hända att de höjer mininköpet så mycket, de tjänar ju pengar på shortstackarna också.

 

Jag har 1300 händer samlade på DeiLoR, +2.6ptbb/100 här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid spel med shortstacks så blir det en massa tur inblandat. Det finns ju inte utrymme att spela ut en shortstack så istället brukar det sluta med all-in preflop där det oftast är en coinflip som den med mest tur vinner.

 

Men visst, de spelarna som inte är skickliga nog att spela ut sin motspelare får väl försöka "tura" ut dem med en liten markerstapel istället.

Tråkigt för oss som vill att poker ska vara ett skicklighetsspel.

 

Hahaha! Ett mycket roligt inlägg i all sin enkelhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hur skulle det bli mer skicklighet från shortstackens sida om två spelare efter honom synar istället för en?

 

 

 

 

 

Kanske var otydlig... Men poker går väl ut på att spela gynnsamma lägen.. Tre ggr på en coinflip tar jag alla dagar i veckan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var otydlig... Men poker går väl ut på att spela gynnsamma lägen.. Tre ggr på en coinflip tar jag alla dagar i veckan...

 

Tänk så gynsamt det hade varit för dig om du hade haft 100bb istället för 10 när du sitter på button med AA och två spelare innan dig redan har höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så gynsamt det hade varit för dig om du hade haft 100bb istället för 10 när du sitter på button med AA och två spelare innan dig redan har höjt.

 

Det händer väl typ i varannan hand.. För övrigt spelar jag själv inte shortstackspel förutom när jag kör SnG:s...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför det SKALL finnas så olika inköpsvarianter. Spelar man NL 100 så skall det fan vara minimum på 100$ vid bordet. Vem kom på något annat "-aha! NL100 ja då sätter vi 20$ som minimum"
De satte den gränsen för att de inte vill ha situationer där folk köper in för hela rullen och snabbt blir bustade. Vilket gynnar flertalet spelare, då de är förlorare samt siten då mer pengar hinner plockas bort från borden.

 

Bör ju också påpekas att grinders inte har särskilt mycket meningsfullt förhandlingsläge här. Dels för att de inte utgör en stor del av siternas inkomst*, och dels för att de normalt inte har bra alternativ till pokern och fortsätter spela nästan oavsett mängd abuse. Skulle jag gissa på något skullen jag snarast tro att det finns betydligt mer utrymme för siterna att försämra de vinnande spelarnas villkor, snarare än att de har någon direkt press på att förbättra dem.

 

Så jag väntar mig snarast ännu sämre cashgame, med sänkta inköpsgränser, höjd rake, cap-spel som norm, mm.

 

* Det är jag förstås inte säker på, och det beror mycket på vilka antaganden man gör om spelarpopulationen. Antar vi exemepelvis att grinders inte skulle spela om de förlorar och förlorare skulle spela tills de gular så är grinders nästan värdelösa, annat än för att hålla bord uppe till förlorarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har uppmärksammat att det har börjat shortstackas mer och mer på mina nivåer. så tänkte jag får göra något åt det för jag har allmänt tråkigt. så jag skrev ett brev där jag anklagade 2 shortstackare för att colluda. haha. evil?

 

om du bara hittar på om colludandet är det ju givetvis apdåligt gjort.

 

 

sen att alla shortstacks är irriternde är en annan sak.

 

 

men oftast är de ju jättedåliga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...