Gå till innehåll

heltok försöker göra något åt shortstackandet


heltok

Recommended Posts

har uppmärksammat att det har börjat shortstackas mer och mer på mina nivåer. så tänkte jag får göra något åt det för jag har allmänt tråkigt. så jag skrev ett brev där jag anklagade 2 shortstackare för att colluda. haha. evil?

 

Canichewua and DeiLoR shows some signs of collusion.

 

the are from the same city

they play the same stakes

they always buy in for the mininum

they play very similar

they often sit at the same table

they never play each other in the same hand

 

their shortstacking is annoying, but not illegal, but I think they are colluding also which give them an unfair advantage. please lock so they cannot sit at the same table and please raise the mininum buying from 10bb to 20bb. thanks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du är en ond människa. Shortstackar är ju bra vid bordet då de vanligtvis är sämre spelare, eller du kanske vill möta bättre spelare än dig själv?

 

För att göra ett hypotetiskt exempel: Vilket väljer du; att möta urkassa spelare med en big blind var eller hyffsade spelare med 2000 big blind var???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en ond människa. Shortstackar är ju bra vid bordet då de vanligtvis är sämre spelare, eller du kanske vill möta bättre spelare än dig själv?

 

har du något argument för det?

 

dessa 2 spelarna är jag rätt övertygad om är vinnande. de sitter jämt short på flera bord nl500-nl2000. så fort de dubblar lämnar de bordet i 1h och återkommer short igen. rent allmänt tvingar de mig att spela en "mindre exploaterande av de andra fiskarnas spel"-strategi på bordet för att inte låta dem exploatera mig och det om något sänker ju min winrate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om shortstack-spelaren i sig kanske är +EV så vill jag inte ha honom vid bordet. Han förstör spelet genom sin blotta närvaro eftersom han gör att man inte kan spela optimalt mot storstackarna. Det är inge kul att alltid riskera en allin efter sig så fort man raisat med marginella händer.

Känns dock extra skoj efter man lyckas göra fula utdragningar mot dom när man är tvungen att syna deras allin. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att shortstackarna förstör spelet en aning då man, som tidigare påpekats, riskerar en allin mot sig med en halvbra hand.

 

Sitter hellre mot hyfsade spelare som har mycket i stacken, då det åtminstone blir utrymme för spel (skicklighet börjar spela roll)...

 

Heltok: Evil? Ja, men inte mer än rätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om shortstack-spelaren i sig kanske är +EV så vill jag inte ha honom vid bordet. Han förstör spelet genom sin blotta närvaro eftersom han gör att man inte kan spela optimalt mot storstackarna.

 

Det kan du väl visst göra? Det är bara att placera dig på en plats vid bordet så att du inte har en shortstackad spelare efter dig som kan gå all in mot dig.

 

Det är inge kul att alltid riskera en allin efter sig så fort man raisat med marginella händer.

 

En LAG-spelare kan också gå all in mot dig eller i alla fall göra en kraftig re-raise även om han inte är shortstackad. Någon som vill förbjuda spelstilen LAG? Den kan också ställa till det för en precis som shortstackade spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En LAG-spelare kan också gå all in mot dig eller i alla fall göra en kraftig re-raise även om han inte är shortstackad. Någon som vill förbjuda spelstilen LAG? Den kan också ställa till det för en precis som shortstackade spelare.

 

Wow, det här är ju inte ens i närheten av samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, det här är ju inte ens i närheten av samma sak.

 

Lite i närheten är det allt. Säg att det sitter en maniac efter dig och sedan sitter det några fiskar med stora stackar efter honom. Kan du nu köra din vanliga spelstil mot fiskarna eller måste du anpassa ditt spel till maniacen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart att skapa en tråd och gnälla på shortstackare. Är ju värsta reklamposten för att få folk att börja shortstacka i större utsträckning! Storgrindarn Heltok gillar inte shortstackare (och anser dom vara vinnande), alltså måste den spelstilen vara bra...

 

Fiskar :roll:

(såvida man inte tänker på en nivå högre och VILL att fler spelare ska börja shortstacka på de borden man spelar på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite i närheten är det allt. Säg att det sitter en maniac efter dig och sedan sitter det några fiskar med stora stackar efter honom. Kan du nu köra din vanliga spelstil mot fiskarna eller måste du anpassa ditt spel till maniacen?

 

Mot maniacen är ett alternativ att tighta till sig, ett annat är att 4-beta/ta floppar. Mot shortstacken har du bara ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ruttet.

 

Ok att det är irriterande med shortstackar, men det är irriterande att bli checkraisad också. Och helt enligt reglerna för spelet.

 

Jag ska anklaga alla som ch/raisar mig för chipdumping.

 

Ja, men 10BB är ändå rätt lite. Många sajter har (väl?) 20BB som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...