Gå till innehåll

Vad uppskattar tjejer i sängen?


Franco_Baresi

Ja eller nej till påstående i fet text  

228 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja eller nej till påstående i fet text

    • Ja
      44
    • Nej
      184


Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag som trodde baresi var en snäll och ordentlig grabb... :shock:

 

 

Tillbaka on topic - Ja OCH nej.

 

Diskussionen härrör från en annan tråd där bla SuperTequila hävdade påståendet i denna tråds första inlägg, således inte min åsikt Snabeln.. jag är och kommer alltid förbli en liten snäll ordentlig grabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om detta är sant....

Tjejer generellt gillar att du är sjuk, grov och hårdhänt. Desto sjukare och grövre du är desto mer uppskattar hon det. Slag, analsex och våldtäktsundertoner är en rejäl turn on.

...så är även detta det...

Killar generellt gillar att bli sjukt, grovt och hårdhänt rövknullad av annan man. Desto längre och grövre du är desto mer uppskattar han det. Analsex, analsex och mer analsex är en rejäl turn on för de flesta killar. Alla killar vet att deras innersta fantasi är att blir knullad av en annan man.

 

...right. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, vilket är en sanning! För det ser man ju i samhället, hur vanlig Svensson-villor endast bebos av män, medan det utanför fängelserna är toklånga köer av väntande kvinnor.

 

Ahh. De gillar det. Jag lovar...

Tjejer är lite konstiga. Det säger alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha... har vi fått en egen sidotråd? Franco är fan ambitiös.

 

Nu har du i och för sig verkligen spetsat till det hela i påståendet Franco men om du hade förmildrat uttrycket en aning tror jag att en övervägande del av kvinnfolket hamnat inom fältet.

 

Personligen, efter mina egna upplevelser, så har jag kört hårt med alla, även one night stands, o de kommer alltid tillbaka asking for more.

 

Ett ex som jag inte pratat med på 3 år ringde faktiskt mig häromdan för att checka läget, o hon var jättelycklig med sin nuvarande kille... men hon erkände att varje gång hon tänker på sex så tänker hon på Mr Bad.

 

En annan erkände i lördags att hon gjort saker med mig som hon aldrig gjort med andra o som hon inte ens vågat ta upp. Ska till henne på söndag o ge henne en återställare.

 

Inte undra på att Franco o co fyllt sidotråden om fulragg med kommentarer, för om ni inte vet hur man knullar så får ni fan inte bättre än fulragg gubbar :)

 

Och slicka illaluktande fitta? Why? Why? Why? Visa lite självrespekt för fan o släpa in henne i duschen.

 

På tal om det myntade en polare ett nytt uttryck: Han drog till en brud efter krogen o slickade henne.. vi fråga om det var gött... o han säger: ja ni vet.. discofitta...

discofitta?

ja... lite svettig o så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde alltid att jag stod på andra sidan staketet, men när jag läser en del kommentarer här undrar jag vilken syn på kvinnor vi har egentligen. Porren påverkar oss nog mer än vad vi tror.

 

Nej, det där stämmer. Läs sexologi.

 

Ge mig en pålitlig källa. Gärna någon där urvalet till undersökningen har varit korrekt. Gillar sådana undersökningar som (de flesta här?) vissa hänvisar till, där man t.ex frågar om sexvanor på RSFLs hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde alltid att jag stod på andra sidan staketet, men när jag läser en del kommentarer här undrar jag vilken syn på kvinnor vi har egentligen. Porren påverkar oss nog mer än vad vi tror.

 

Men kvinnosyn hit och porr dit. Förstå att den syn som idag råder på sexualiten är en social konstruktion som är kraftigt influerad av den viktorianska eran och i förlängningen av kyrkan. Många faktorer som i traditionell mening betraktas som upphetsande för kvinnor är ju i själva verket inte faktorer som i sig är upphetsande, utan istället villkor som ska vara uppfyllda för att det ska vara tillåtet att ge sig hän. Tror du att grottkvinnorna tände på Enigma, tända ljus och rosor utspridda på golvet? Sexuell upphetsning förutsätter en hög arousalnivå i kroppen, inte en låg.

 

Ge mig en pålitlig källa. Gärna någon där urvalet till undersökningen har varit korrekt. Gillar sådana undersökningar som (de flesta här?) vissa hänvisar till, där man t.ex frågar om sexvanor på RSFLs hemsida.

 

Det är inte en undersökning, det är flera. Jag har inte länkar och grejer, men läs t.ex. kapitlet om fantasier av Lillemor Rosenqvist i P.O. Lundbergs "Sexologi", eller Thore Langefeldts bok, också den med det fantasifullt kreativa namnet "Sexologi" (den är på norska iofs). Det finns på många fler ställen, det är inget kontroversiellt inom den sexologiska forskningen direkt.

 

De vanligaste fantasierna hos män såväl som hos kvinnor är (utan inbördes rangordning, för den har jag inte i hufvudet):

 

- Homosexuella fantasier

- Fantasier som involverar tvång

- Fantasier om multipla partners

 

När det gäller tvång så är våldtäktsfantasier väldigt vanliga hos kvinnor. Det ska dock tilläggas att andelen män som fantiserar om att på ett eller annat sätt vara undergivna är ännu större än andelen kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd på din fråga, varför ska en tjej ta den i rumpan?

 

Detta kanske kommer som en överraskning, men det finns en hel del tjejer som gillar det. Att jämföra det med att ge oralsex till någon med dålig hygien är inte ritkigt relevant.

 

I övrigt tycker jag Myssion på ett förtjänstfullt sätt har rätat ut de flesta frågetecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion är ju give and take några procent en Gud i såna här frågor...

 

Förstår inte varför han inte säljer platser till till sin och Frugans shower så att vi andra får lära oss ett och annat. Som sidekick kan de ha SuperTequila som visar elaka tricks i pauserna. Myssion drar in monnies och vi blir sexgudar.. är det sånt som kallas win/win?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertequila du borde öppna mottagning för alla till synes vilsna pokerspelare med KTH-bakgrund...

 

Glöm inte ta bra betalt bara. De har råd ska du veta.

 

 

Du kanske kan bli som din gamla vän Nebbis, en legend inom coachning.

 

 

Supertequila hjälper dig att öka din "fuck close-%" eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det hade rått anarki, så hade kvinnorna dragits till de värsta "brottslingarna" närmast undantagslöst, eftersom de hade haft mest makt och därmed bäst förutsättningar att skydda avkomman.
Nope. Ska du göra ett evolutionärt argument så får du läsa på lite. Ta The Red Queen och The Selfish Gene så ser du snabbt hur fel du hade :D. Dessutom är de väldigt trevliga böcker.

 

Till att börja med så anpassar sig genetiskt beteende inte så där väldigt snabbt till samhällsförändringar. Så "bäst förutsättningar att skydda avkomman" är helt irrelevant som argument om det inte används för att motivera ett beteende som gjort detta under evolutionär tid.

 

I dagsläget är det ju personer som Bill Gates som har bäst möjlighet att "skydda avkomman", men det är ändå förvånansvärt sällan som horder av tonårsflickor skriker i hans närhet och kastar trosor på honom. Så "skydda avkomman"-motivatorn är inte riktigt med i svängarna där.

 

Enda situationen i mänsklighetens historia när en bad boy kunnat monopolisera väldigt många kvinnor är i situationer som är rena motsatsen till anarki. Dvs stenhård diktatur. Och då har denne bad boy så klart inte varit brottsling utan definitionen av lag och ordning. Annars är det ungefärlig monogami som är regel. Dvs båda parter försöker hålla den andra trogen men tar i praktiken själva möjligheter att skaffa mer/bättre genetiskt material om möjlighet ges.

 

I övrigt så är det hos människor, och liknande kreatur, viktigare att kunna skapa starka allianser för att en hanne ska bli top dog. Våld rakt av är ofta inte en särskilt verksam strategi eftersom ett gäng andra hannar kan sluta sig samman och spöa en med en skarp pinne i de fallen.

 

Skulle också bli väldigt förvånad om inte en större proportion av kvinnors fantasier rörde sex med en dominant partner än detsamma för män. Om vi då räknar saker som vem som tar initiativ, kroppstorlek, etc som dominant.

 

Myssions kommentar låter misstänkt mycket som någon form av feljämförelse. Har lite svårt att se att mer än någon procent av alla kvinnor fantiserar om en partner som är mindre än dem och allmänt passiv, medan det torde vara en rätt vanlig fantasityp bland män. Så den stämmer antagligen bara om vi jämför kvinnors extremt undergivna scenarion med mäns alla undergivna fantasier. Med min lite vidare definition skulle jag tro att bortåt 90% av kvinnors fantasier är åt det undergivna hållet.

 

För att inte tala om andelen män respektive kvinnor som fantiserar om att dominera en annan. Där är det pretty much ett lås att män gör det minst 5-10 ggr mer än kvinnor.

 

I övrigt är nog det här den första tråden jag faktiskt sett att SuperTequila pretty much har rätt. Ett tillägg bör väl vara att det rimligen är skillnad på vem som bad boy-sexet funkar bra för. Är man lite småmesig så är chansen nog större att tjejen skrattar än blir upphetsad om man försöker spela tuff i sängen. Så det blir ju ett rejält snedurval för varje individuell man beroende på om han är någon som passar för rufft sex eller ej.

 

Av detta kan vi väl sluta oss till att ST är en stillig rackare som vet att ta för sig och Franco mer den ödmjuke svenssontypen vars flickvän kommer fantisera om SuperTequila i hemlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det först är det där garanterat fetbull.

 

Nej, det där stämmer. Läs sexologi.

 

Tack myssion för lite klargörande.

 

För det andra är det tokstor skillnad på en fantasi och på verkligheten. I fantasin vill vi göra vissa saker, i verkligheten andra.

 

Klart som fan det är skillnad, men det kan inte tolkas in i mitt inlägg att kvinnor VILL bli våldtagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch. Hade skrivit ett långt inlägg som försvann just när databasen kraschade. Förmodligen fyllde jag SQL-quotan med min post. ;)

 

Vilket som:

 

Myisson, du har ju totalt kommit bort från poängen! Du argumenterar emot mig, men säger samma sak jag säger. Att det är en vanlig dröm för kvinnor att fantisera om tvång gör INTE våldtäkt till den vanligaste fantasin. Störtlöjligt.

 

Dessutom är det störtlöjligt att dra parallellen vidare. Att någon fantiserar om något innebär inte att det är vad personen verkligen vill ha, eller att personen i verkligheten skulle tycka om det.

 

Jag tror t.ex att väldigt få av de kvinnor som fantiserar om tvång egentligen vill uppleva smärta i sängen. Det tror jag inte ingår i de flestas fantasier.

 

Sedan väntar jag med spänning på hur Myisson ska förklara att stenålderskvinnor föredrog våld och analsex. Det blir spännande.

 

När det gäller tvång så är våldtäktsfantasier väldigt vanliga hos kvinnor. Det ska dock tilläggas att andelen män som fantiserar om att på ett eller annat sätt vara undergivna är ännu större än andelen kvinnor.

 

Detta kan stå som bra kontrast. Alla ni som "vet" att kvinnor vill ha det hårt, ni kan ju tänka på detta. Det är ju tydligen långt fler MÄN som vill ha det så. Och där har ni kanske mer känsla för hur ofta ni haft det så och tyckt om det?

 

Är väl fakta att kvinnor generellt sett vill att mannen skall vara något dominat i sängen...den som säger annat kan ju börja fylla på sin lista innan han säger annat.

 

Vi börjar med "väl" och slutar med ett störtsäkert påstående. Hur ska du ha det? Vad grundar du denna kunskap på?

 

Sedan är det väl självklart som satan att kvinnor föredrar någon som tar initiativ över någon som bara ligger där. Dagens könsroller innebär generellt att det är mannen som ska vara aktiv och kvinnan passiv. Så det är väl jäfligt naturligt. Sedan är steget fruktansvärt fruktansvärt långt mellan att vara den aktiva parten och att spanka henne på skinkorna samtidigt som du trycker in den i analen. Du får nyansera "dominant" (Det heter för övrigt dominant och inte dominat) lite. Tror att du använder fel ord för vad du menar. "Ledande" eller "aktiv" är nog det som du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det myntade en polare ett nytt uttryck: Han drog till en brud efter krogen o slickade henne.. vi fråga om det var gött... o han säger: ja ni vet.. discofitta...

discofitta?

ja... lite svettig o så...

 

Drar han hem en dam från krogen och ger henne lapet får han ju skylla sig själv. Discokisen är ju given i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...