Gå till innehåll

Vad uppskattar tjejer i sängen?


Franco_Baresi

Ja eller nej till påstående i fet text  

228 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja eller nej till påstående i fet text

    • Ja
      44
    • Nej
      184


Recommended Posts

Lallaren kan knappast förklara kvinnors mindre sexuella intresse på att de finns förtryck mot kvinnor världen över.

Tycker du spårar ur lite i det sista inlägget o riskerar få militant feminist stämpel på dig då du verkar vilja skriva att alla män är svin.

 

Några tankeexpriment för dig som vi redan vart inne på.

 

Prostitution-Om de inte fanns förtryck, skulle inte heller detta då finnas eller skulle det vara lika många manliga horor?

 

Våldtäkter-Samma fråga här, med ett tillägg. Om det skulle finnas många kvinnliga våldtagare hade det ändå blivit mindre anmälningar av killar då en del inte skulle se det som våldtäkt.

 

I en storstad för en kvinna i 20-30 årsåldern kan man vara väldigt diskret med vem,hur och hur många man har sex vilket utesluter risken att bli stämplad som hora, vare sig av kompisar eller män. Hur kommer det då sig att det inte knullas mer och att det fortfarande kan gå 20 ragg för en kille innan han får till det medans nära på alla tjejer kan hitta nån på krogen som de garanterat får till det med genast. Och ska vi vara ärliga behöver de inte ens fråga, utan bara acceptera ett redan frågande ragg utan vittnen, vilket gör att kuvad kvinna tesen inte riktigt håller.

 

Nu säger säkert lallaren att hon ofta raggar själv med, och det tror hon säkert att hon gör för att hon nån gång i höstas tog initiativ och gick fram till en kille. Men detta är något som många singelkillar runt om i landet gör ibland 10-talet gånger varje gång de går ut.

 

Jag stämmer in i allt Hjort sagt men förstår att lallaren pratar lite om andra saker. Men man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och ungefär i samma ögonblick som du säger att vi lever i ett PATRIARKALT samhälle där kvinnors sexualitet ständigt förtrycks så förlorar vi oss i en fullständigt meningslös debatt.

 

Jag vågar påstå att kvinnlig sexualitet aldrig tidigare varit så frisläppt som nu (i Sverige).

 

Enligt min åsikt är det "patriarkala samhället" ett perfekt ordbajseri att ta till

när argumenten tryter. Allting skylls på det patriarkala samhället.

 

Kan inte du ta och berätta för mig, och alla andra, vilka mekanismer som finns i ett patriarkalt samhälle och hur det orsakar förtryck av kvinnlig sexualitet, medan manlig sexualitet inte förtrycks?

Jag har redan tagit upp: myten om mödomshinnan, att unga tjejer inte uppmuntras att onanera, att unga sexuellt aktiva kvinnor kallas för horor, att kvinnor lever i en rädsla för sexuellt våld medan män inte gör det, att kvinnors kön amputeras, att kvinnor ses som mäns egendom. Hur många exempel ska jag behöva dra? Hur trögfattad får man vara?

 

 

Så snart en annan människa påtalar brister i ditt resonemang så är det INTE en attack mot dig som kvinna, utan mot dig som debatör.

Om någon säger att jag inte har rätt att uttala mig i en fråga eftersom jag inte valt att plugga exakt samma ämnen som honom, ämnen som dessutom har en ganska tveksam relevans i sammanhanget och använder dessa som argument för att könsroller inte skulle vara relevanta i sexuella frågor så har jag nog anledning att ifrågasätta om han upprörs över min dåliga utbildning eller det faktum att jag som kvinna uttalar mig om könsroller i sexuella sammanhang.

 

Men om du vill lägga debatten på den nivån kan vi ju lika gärna se alla dina inlägg i den här tråden som kvinnofientliga...

För är det mans- eller kvinnofientligt att anta att kvinnor tänder på att ligga stilla i sängen, hålla tyst, och få en stor kuk uppkörd i analen?

Måste du se mig som mansfientlig för att jag vågar ifrågasätta den bilden? Jag är för fan heterosexuell och ägnar min fritid åt att svara på killars frågor om hur tjejer vill ha det i sängen. Vore jag mansfientlig skulle jag väl gå och bruka våld mot män i stället?

 

Det där är rent BS. 99.999% av Sveriges befolkning anser att det inte är kvinnans fel att hon blir våldtagen. Jag har aldrig någonsin hört talas om någon som anser att det är kvinnans fel att hon blir våldtagen i dylika fall.

Jag kan rekommendera dig att läsa "flickan och skulden" och "en riktig våldtäktsman" av Katarina Wennstam som tar upp det svenska samhällets syn på våldtäkter. Hon har granskat domstolsprotokoll från rättegångar angående våldtäkter. Genomgående verkar svenska domstolar väldigt intresserade av vilka kläder våldtäktsoffer hade vid tillfället, hur mycket alkohol de druckit, om, när och hur ofta de tidigare hade haft sex. Det står däremot ingenting om våldtäktsmäns kläder.

" Låt säg att tjejen är väldigt sexuellt drivande men sedan säger tvärstopp. Hur resonerar ni då?

Svår fråga, mumlar alla tre i kör.

– Jag skulle nog ha svårt att acceptera, säger Daniel.

– Men man måste acceptera, annars ångrar man sig, säger Dino." Vad är det Dino annars ångrar?

 

 

DÄREMOT så kan man som människa välja att inte ta onödiga risker. Detta gäller så väl män som kvinnor.

 

När det gäller risken att bli utsatt för brott när man går ensam hem efter en utekväll så kan jag för övrigt berätta för dig att den är betydligt större för en man än för en kvinna.

Jo men hur många män blir våldtagna av sina potentiella ONS?

Du kan inte ha tittat på Tv på väldigt länge... Sex and the city, CSI, Aktuellt, Lost, t.o.m. Ally Mcbeal har alla väldigt aktiva kvinnor.

Jag tittar inte särskilt mycket på tv, nej. Däremot så ser jag väldigt många passiva tjejer med kåtblick på olika reklampelare i staden där jag bor.

 

Snälla ge mig ett par konkreta exempel på hur kvinnors sexualitet osynliggörs... Kanske jag som är oskolad, men jag kan helt ärligt inte se många sammanhang där den osynliliggörs i ngn större mån.

Tror du helt ärligt på det där själv? De tjejer jag träffat har i vart fall inte passivt inväntat inviter.

 

 

Du måste vara paranoid. MÄNniskor kan faktiskt ha åsikter i frågor som rör sexualitet utan att de vill cementera könsroller, hota eller undertrycka kvinnor

.

Klart de kan. Men då brukar inte dessa åsikter sällan likna de som trådskaparen uttrycker och de brukar inte bli upprörda över det faktum att kvinnor är sexuella varelser i sig själva och inte endast som penetrerade objekt i heterosexuella parrelationer.

Dessutom har du ju nu ett utmärkt tillfälle i denna tråd att berätta hur kvinnor vill ha det i sängen. Varför gör du inte det istället för att berätta om våldtäkt könsstympningar och dylikt?

För att människors sexualtet måste förstås utifrån ett sammanhang. Och jag helt enkelt tror att vi måste våga utmana könsrollerna om vi ska kunna njuta ordentligt av sex. Kvinnor måste våga se sig själva som kåta subjekt. Karlar kanske skulle försöka sig på lite ömhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag vägrar förstå hur det inte kan vara med uppsåt som två män väljer att fortsätta när en tjej, mellan tårar och försök att slå sig loss, säger nej.

Men det gör inte Stockholms tingsrätt.

Trots att en av männen följande eftermiddag skickade följande sms till sin vän:

”Vi berättar inte det med NN för någon. Men fan va Gött det är med förnödering NN är vår gängHora och så ska det vara”"

länk

 

Det känns jävligt jobbigt att ens behöva påpeka detta, men kan en genomsnittlig pokerforumare förstå varför tjejer tänker sig för både en, två och 250 gånger innan de super sig fulla och går till stureplan och raggar på allt som ser manligt ut och går på två ben?

Kan ni förstå att tjejer kanske inte drar hem en kille, säger att hon vill leka sexuella lekar om dominas och släpper loss ohämmat?

 

Det är inte jag som feminist som gör alla män till potentiella våldtäktsmän, det är Stockholms Tingsrätt.

 

Kan ni förstå att tjejers sexualitet kanske skulle ändras om lagstiftningen och folks syn på sexualitet och vem som bär skulden till en våldtäkt förändrades?

 

Hur ofta blir män våldtagna av kvinnor de raggar på? Ja, jag vet att mörkertalet troligtvis kan vara stort men ett faktum är att det till allra störsa delen är kvinnor som utsätts för sexualiserat våld.

 

Kan ni fatta att kvinnor som blivit våldtagna eller uppfattar att de lever under hot att bli våldtagna har svårt att släppa loss i sängen med tillfälliga sexuella partners?

 

Varför idiotförklaras män av svenska domstolar? Är det kvinnors fel?

 

Kan detta våld ha något med samhället i övrigt att göra?

Ja, jag tror det och jag tror också att vi måste försöka förstå och bryta detta mönster om vi skall kunna uppleva ömsesidigt jämlikt heterosexuellt sex.

Men om ni inte är intresserade av ömsesidigt sex så kan ni ju faktiskt lika gärna skita i att fråga vad er parner tycker om och ifrågasätta vad ni själva tänder på.

Personligen tycker jag att folk som inte är intresserade av ömsesidigt sex skall ha en partner överhuvudtaget. Men jag är jag och Sveriges Domstolar är något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag lever i ett patrialkalt samhälle där kvinnors sexualitet ständigt förtrycks så jag skiter fullständigt i om du tycker att jag är normal eller ej.
Det där är inte ens science-fiction. Det har 0 vetenskaplig validitet och härstammar om något ur litteraturkritik snarare än empirisk observation.

 

Det är väl ok att ha som en trosartikel i stil med att Jesus gått på vatten, men mer grundning än så har det inte.

 

Att tro att sexualitet i dagens sämhälle endast har med genetik att göra är korkat.
Jag har sagt att all sexualitet har med genetik att göra, inte att det enbart har med genetik att göra.

 

Att tro att forskningen kring mäniskors sexualitet på något sätt skulle vara fullständigt biologiskt löst
Vilket jag förstås aldrig påstått. Jag har bara sagt att vissa saker är fullständigt klarlagda, och vissa andra saker är omöjliga. Och att om man inte hänvisar till evolution så är ens teorier bullshit, vilket stämmer.

 

Det innebär inte att sexualitet är "fullständigt löst" eller att omgivningen inte spelar någon roll. Vad det däremot innebär är att genetiska faktorer blir utlösta av omgivningen, ibland på sådana sätt som inte är evolutionärt förberedda. Alla våra känslor och beteenden har en evolutionär bas, och den basen innebär bland annat att kvinnor inte kommer få lägre "liggtröskel" än män vad gäller inledande sex. Därför blir det väldigt fel om låtsas som att de känslorna kan se ut hur som helst eller att de inte fyller en väldigt viktig evolutionär funktion.

 

Vare sig du vill det eller ej så kan du inte bli kär i vem som helst, utan bara i personer som triggar dina evolutionärt framtagna känslor. Ingen av oss kan träna om i någon meningsfull utsträckning. Om det stämde så skulle ju omskolningsläger för homosexuella fungera, vilket de verkligen inte gör.

 

Ett evolutionärt perspektiv innebär också att man inser att de inbyggda känslorna kring sex hos män och kvinnor i mycket är i konflikt. Det är rätt få situationer där män och kvinnors gener "vill" samma sak. För mannens gener är det (nästan) alltid positivt om kvinnan blir på smällen medan det nästan aldrig är positivt för kvinnan att bli på smällen. Därav att kvinnor generellt föredrar långt förspel med inledande orgasm, vilket minimerar sannolikheten för konception, medan män gärna vill komma i kvinnor i stort sett hela tiden. Precis som att män gärna vill ligga väldigt fort med lite vem som helst.

 

Att tro att sådana viktiga strategier skulle lämnas åt miljön att formas korrekt är som att tro att evolutionen skulle lämnat det åt miljön att lära oss hur vårat hjärta slår.

 

Vetenskapliga teorier måste hela tiden ifrågasättas och utvecklas om vi ska kunna beskriva verkligheten.
Jag håller med. Men det görs ifrån en grundning inom existerande teori istället för att bara hitta på saker som inte har någon särskild grund inom väldigt väl utvecklad vetenskap.

 

Du verkar mer intesserad av att försöka cementera könsroller än att få kvinnor att njuta av sex.
Om jag trodde att jag skulle kunna skriva något särskilt meningsfullt om hur folk har bättre sex, som de inte redan visste, så skulle jag göra det. Men eftersom det enda området jag ser uppenbara fel i, och dessutom stora sådana, är på resonemang om hur kvinnor och män beter sig så hugger jag på det istället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns jävligt jobbigt att ens behöva påpeka detta, men kan en genomsnittlig pokerforumare förstå varför tjejer tänker sig för både en, två och 250 gånger innan de super sig fulla och går till stureplan och raggar på allt som ser manligt ut och går på två ben?
Det är väl ingen som påstår att de gör det, eller borde göra det?

 

Jag förstår faktiskt inte vad du vill med alla randomfrågor här, eftersom det vare sig relaterar till topic, eller min OT-vända.

 

Det enda jag kan se som en röd tråd är en implikation om att kvinnor skulle bli mycket mer frisläppta i en säker miljö och ha sex med många fler partners. Är det vad du försöker säga?

 

Det är inte jag som feminist som gör alla män till potentiella våldtäktsmän, det är Stockholms Tingsrätt.
Det vore ju väldigt konstigt om alla, anatomiskt fullutrustade, män inte vore potentiella våldtäktsmän. Det som skiljer sig mellan män är ju snarast hur hög tröskel de har till våldtäkt. För de som har lägst tröskel så räcker det med ett kort tillfälle, för mer normala män krävs det något i stil med en krigssituation och lite grupptryck.

 

Ja, jag tror det och jag tror också att vi måste försöka förstå och bryta detta mönster om vi skall kunna uppleva ömsesidigt jämlikt heterosexuellt sex.
Det är inte ens en teoretisk möjlighet att män och kvinnor skulle vilja ha samma sak ur sex. Däremot så går det ju att kompromissa och samarbeta kring motstridiga känslor och behov. Men det är ändå en konflikt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What???
Ja. Det finns stort överlapp, men också en massa ömsesidigt uteslutande känslor och behov.

 

Som sagt, en jättedel av kvinnligt sexuellt beteende går ut på att kontrollera reproduktion med partnern och hålla alla sexpartners tveksamma om faderskap. Därav dold fertilitet, opålitlig mens, mm. Precis som en stor del av manlig sexualitet är formad av att dumpa tjejen ensam med barn.

 

Det är förstås oftast inte vad våra medvetna tankar går ut på kring sex, men våra medvetna tankar har inte så där jättemycket att säga till om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Det finns stort överlapp, men också en massa ömsesidigt uteslutande känslor och behov.

 

Som sagt, en jättedel av kvinnligt sexuellt beteende går ut på att kontrollera reproduktion med partnern och hålla alla sexpartners tveksamma om faderskap. Därav dold fertilitet, opålitlig mens, mm. Precis som en stor del av manlig sexualitet är formad av att dumpa tjejen ensam med barn.

 

Det är förstås oftast inte vad våra medvetna tankar går ut på kring sex, men våra medvetna tankar har inte så där jättemycket att säga till om.

 

Nu tycker jag du spårar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan tagit upp: myten om mödomshinnan, att unga tjejer inte uppmuntras att onanera, att unga sexuellt aktiva kvinnor kallas för horor, att kvinnor lever i en rädsla för sexuellt våld medan män inte gör det, att kvinnors kön amputeras, att kvinnor ses som mäns egendom. Hur många exempel ska jag behöva dra? Hur trögfattad får man vara?

 

Du har fortfarande inte förklarat vilka mekanismer i ett patriarkalt samhälle som...

 

Var uppmuntras unga tjejer att inte onanera? Jag har åtminstone aldrig hört talas om ngt sådant. När det gäller våldtäkt tror jag att ganska få kvinnor är dagligen rädda för våldtäkt.

 

År 2004 anmäldes kring 2 600 våldtäkter till polisen. Då skall man dock ha i baktankarna att undersökningar från USA visar att ca 30 - 40% av anklagelserna om våldtäkt varit direkt falska. Även om dessa siffror inte är 100% överförbara till Svenska förhållanden så ger de säkerligen en god fingervisning. Förövrigt så är det på sin plats att nämna bl.a. 'fallet Ulf' som snarare visar att beviskraven är för låga än tvärt om.

 

“These false allegations appear to serve three major functions for the complainants: providing an alibi, seeking revenge, and obtaining sympathy and attention. False rape allegations are not the consequence of a gender-linked aberration, as frequently claimed, but reflect impulsive and desperate efforts to cope with personal and social stress situations.” (Kanin, Eugene J., Ph.D. "False Rape Allegations." Archives of Sexual Behavior)

 

Det kan vara värt att nämna att när man på 80-talet i amerikanska flygvapnet studerade 556 fall av våldtäktsanklagelser så visade det sig att 27 % av de som anmält våldtäkt drog tillbaka sina anklagelser när de ombads genomgå lögndetektortest.

(McDowell, Charles P., Ph.D. "False Allegations." Forensic Science Digest).

 

Men om du vill lägga debatten på den nivån kan vi ju lika gärna se alla dina inlägg i den här tråden som kvinnofientliga...

 

Men lol. Jag lägger ju inte debatten på den nivån. Jag tycker inte dina inlägg är mansfientliga, det är du som börjar dra i de spakarna, varvid jag påpekar att man i sådana fall kan tolka dina inlägg som mansfientliga.

 

För är det mans- eller kvinnofientligt att anta att kvinnor tänder på att ligga stilla i sängen, hålla tyst, och få en stor kuk uppkörd i analen?

 

Men berätta då hur det är istället?

 

 

Måste du se mig som mansfientlig för att jag vågar ifrågasätta den bilden? Jag är för fan heterosexuell och ägnar min fritid åt att svara på killars frågor om hur tjejer vill ha det i sängen.

 

Jag hittar ingenstans i denna tråd där du ger en bild av hur män skall bete sig i sängen enligt ditt tycke...

 

Vore jag mansfientlig skulle jag väl gå och bruka våld mot män i stället?

 

Vore Hjort eller ngn annan i tråden kvinnofientlig skulle han/de väl gå och bruka våld mot kvinnor istället?

 

Jag kan rekommendera dig att läsa "flickan och skulden" och "en riktig våldtäktsman" av Katarina Wennstam som tar upp det svenska samhällets syn på våldtäkter.

 

Tack för boktipset.

 

 

Genomgående verkar svenska domstolar väldigt intresserade av vilka kläder våldtäktsoffer hade vid tillfället, hur mycket alkohol de druckit, om, när och hur ofta de tidigare hade haft sex.

 

Men vissa av dessa faktorer är ju viktiga, tycker du exempelvis inte promillehalten(drogpåverkan) är relevant för hur trovärdigt ett vittnesmål är?

Om de har haft sex tidigare (frivilligt) och vilka kläder kvinnan då burit är ju också viktigt för bevisföringen. Exempelvis om hon vid tidigare sexuella kontakter med förövaren burit samma kläder som under (den påstådda?) våldtäkten. Bevisvärderingen av spermafläckar på dessa plagg förändras självfallet då radikalt.

 

 

Jag tittar inte särskilt mycket på tv, nej. Däremot så ser jag väldigt många passiva tjejer med kåtblick på olika reklampelare i staden där jag bor.

 

Det är för det första svårt att ge ett särdeles aktivt intryck på en stillbild. För det andra är det väl bra att de kan se kåta ut. Det om något visar ju på att det accepteras att kvinnor också är sexuella varelser?

 

Och jag helt enkelt tror att vi måste våga utmana könsrollerna om vi ska kunna njuta ordentligt av sex. Kvinnor måste våga se sig själva som kåta subjekt. Karlar kanske skulle försöka sig på lite ömhet?

 

Intressant det där. Det låter som om du har haft en otrolig otur med de män du träffat... Ömhet och närhet är väl det viktiga i en långvarig relation? Det har egentligen inte så mkt att göra med topic hur kvinnor vill ha det i sängen. Det finns inget direkt motsatsförhållande till att ha en nära och öm relation med mycket kram kel och smek, och att ta till lite hårdare tag när det kommer till sex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tyder ju på att minst en av oss har fel.

 

Angående topic så skulle jag säga "Frukost."

 

Du håller alltså inte med om jag säger att den ursprungliga "meningen" med sexuella företeelser, för både män och kvinnor, går ut på reproduktion, dvs fortplanta sig för att arten ska överleva samt att föra sina egna gener vidare till nästa generation?

 

Frukost i sängen tror jag nog att alla tjejer/kvinnor uppskattar... efteråt... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ee...va tusan är detta för en skadad tråd? boys? grr

 

håller med dig där, detta har spårat ut om man säger så, alla hoppar på alla:roll: men rätt kul att läsa och se när alla blir förbannade för dom har fel/rätt själv är man neutral! jag vet redan va kvinnor vill ha tjejen får de dagligen :d:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med dig där, detta har spårat ut om man säger så, alla hoppar på alla:roll: men rätt kul att läsa och se när alla blir förbannade för dom har fel/rätt själv är man neutral! jag vet redan va kvinnor vill ha tjejen får de dagligen :d:-P

 

LOL I vilken fråga är du neutral?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du håller alltså inte med om jag säger att den ursprungliga "meningen" med sexuella företeelser, för både män och kvinnor, går ut på reproduktion,
Nej, inte särskilt. "Går ut på" och "mening" är väldigt knepiga ord att över huvud taget använda sig av i evolutionära sammanhang, och "arten ska överleva" är fel, det finns inget sådan selektionstryck.

 

En av huvudskillnaderna i evolutionärt tryck är att män och kvinnor har olika antal möjlig avkomma. Alltså, män kan få många fler barn än kvinnor och har mycket lägre möjlig kostnad av graviditet.

 

Vilket leder till ett evolutionärt tryck på män att vara pushiga och försöka få omkull så många kvinnor som möjligt och så många barn med varje kvinna som möjligt. Medan det är ett evolutionärt tryck på kvinnor att hitta så bra partner som möjligt eftersom de ändå inte kan få fler barn genom fler sexuella partners.

 

Det leder också till "kompromisser" i stil med att kvinnor bildar familj med en partner, som inte är så häftig, och skaffar barn med en häftigare hanne som inte vill bilda familj med henne.

 

Och det här avspeglar sig rejält i sexuellt beteende och funktion. Kvinnlig orgasm under förspel, vilket begärs mer från mindre önskvärda fäder, minskar sannolikheten för konception. Att det utan moderna instrument oftast är omöjligt att avgöra fadern till barn, att kvinnors fertila period är dold, att män är mycket mer inne på intern orgasm, osv.

 

I princip så ser jag ingen egentlig skillnad på biologisk grund hos ett sexuellt beteende och ett organ som ett hjärta. Båda är genetiskt grundade och interagerar med omgivningen, och i båda fallen blir det helt fel om man hävdar att de inte är genetiskt grundade.

 

Alltså, kroppsdelar och beteenden och känslor har alla sin botten i gener i ungefär samma utsträckning. Särskilt när det rör genetiskt centrala beteenden som de sexuella är.

 

Vad det här leder till i praktiken när det gäller bra sex, är att män dels bör inse att deras instinkter leder till dåligt sex för kvinnor och att det måste kompromissas rätt friskt.

 

Samt att de även ska försöka passa in i de kategorier som indikerar bra gener för att tända tjejen ordentligt. Vilket råkar vara hög status hos omgivningen, någorlunda atletisk kropp, symmetri och lite andra saker.

 

Det leder också till att kvinnor kommer vilja ha olika sorts sex beroende på partner. Om man som man inte är förstahandsval så blir det en helt annan sorts sex som är önskvärd än om man är ett av de bättre alternativen för tjejen. Nämligen mer gulle-gull sex med jättemycket förspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med dig där, detta har spårat ut om man säger så, alla hoppar på alla:roll: men rätt kul att läsa och se när alla blir förbannade för dom har fel/rätt själv är man neutral! jag vet redan va kvinnor vill ha tjejen får de dagligen :d:-P

 

Jepp, detta är nog en av de mest spårade men också mest underhållande trådarna på pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte särskilt. "Går ut på" och "mening" är väldigt knepiga ord att över huvud taget använda sig av i evolutionära sammanhang, och "arten ska överleva" är fel.

 

En av huvudskillnaderna i evolutionärt tryck är att män och kvinnor har olika antal möjlig avkomma. Alltså, män kan få många fler barn än kvinnor och har mycket lägre möjlig kostnad av graviditet.

 

Vilket leder till ett evolutionärt tryck på män att vara pushiga och försöka få omkull så många kvinnor som möjligt och så många barn med varje kvinna som möjligt. Medan det är ett evolutionärt tryck på kvinnor att hitta så bra partner som möjligt eftersom de ändå inte kan få fler barn genom fler sexuella partners.

 

Det leder också till "kompromisser" i stil med att kvinnor bildar familj med en partner, som inte är så häftig, och skaffar barn med en häftigare hanne som inte vill bilda familj med henne.

 

Och det här avspeglar sig rejält i sexuellt beteende och funktion. Kvinnlig orgasm under förspel, vilket begärs mer från mindre önskvärda fäder, minskar sannolikheten för konception. Att det utan moderna instrument oftast är omöjligt att avgöra fadern till barn, att kvinnors fertila period är dold, att män är mycket mer inne på intern orgasm, osv.

 

I princip så ser jag ingen egentlig skillnad på biologisk grund hos ett sexuellt beteende och ett organ som ett hjärta. Båda är genetiskt grundade och interagerar med omgivningen, och i båda fallen blir det helt fel om man hävdar att de inte är genetiskt grundade.

 

Alltså, kroppsdelar och beteenden och känslor har alla sin botten i gener i ungefär samma utsträckning. Särskilt när det rör genetiskt centrala beteenden som de sexuella är.

 

Omg... vad är det för kurs du har läst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg... vad är det för kurs du har läst?
När jag åkte hem från Bangkok postade jag hem 95 kg böcker jag plockat på mig under 3 månader där. Från Sydney var det kring 40 kg. Jag läser helt enkelt ganska mycket.

 

Vad gäller evolutionsteori så är de enklaste standardverken "The Red Queen", "The Selfish Gene", "Sperm Wars" och lite andra beroende på vilken inriktning man är ute efter. Men allting klaffar samman med spelteori, datavetenskap, ekonomi, statistik, deskriptiv biologi, anatomi, etologi och inte minst personlig erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag åkte hem från Bangkok postade jag hem 95 kg böcker jag plockat på mig under 3 månader där. Från Sydney var det kring 40 kg. Jag läser helt enkelt ganska mycket.

 

Vad gäller evolutionsteori så är de enklaste standardverken "The Red Queen", "The Selfish Gene", "Sperm Wars" och lite andra beroende på vilken inriktning man är ute efter. Men allting klaffar samman med spelteori, datavetenskap, ekonomi, statistik, deskriptiv biologi, anatomi, etologi och inte minst personlig erfarenhet.

 

Jag hoppas inte du fått dina åsikter om kvinnors sexualitet genom personliga erfarenheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från djuren är människan utrustad med förmågan att reflektera över sina egna beteenden och faktiskt göra aktiva val. Det är dessutom fullständigt poänglöst att titta på fenomen, i det här fallet sexualitet, utan att ta hänsyn till den sociala kontexten, eftersom den spelar så sjukt stor roll. Jag har därför lite svårt att se syftet med alla inlägg om sexualitet och evolution.

 

Om småtjejer kunde uppmuntras att utforska sina kroppar och inte uppfostras med synen att ”kvinnor inte har så stor sexlust och därför bör de ställa upp för sina män, även om de inte vill” så kanske det skulle göra kvinnor mindre hämmade när det kommer till den egna sexualiteten. Jag har knappast någon tjejkompis som inte har blivit utsatt för någon form av sexuellt övergrepp. Förutom att det är jävligt tabu är det också tragiskt nog något de flesta tjejer räknar med att kunna utsättas för. Sådana upplevelser kan påverka och fucka up så enormt mycket. Det krävs inte en Einstein för att räkna ut att det får konsekvenser när en person inte upplever att andra respekterar hans/hennes gränser eller önskemål. Är det konstigt att en tjej känner sig hämmad och osäker om hennes sexuella erfarenheter har inbegripit ett självklart fokus på mannens tillfredsställelse? Är det konstigt om hon noga tänker sig för innan hon drar hem ett ONS, eftersom risken finns att han ger blankaste fan i hennes önskemål och gränser?

 

Om män inte skulle vara socialiserade in i ett tänk där manlighet går ut på att vara sexuellt aggressiv, initiativtagande etc, kanske män inte skulle känna sig som sociala ufon när de faktiskt inte har lust att ha sex. Män skulle kanske inte ha svårigheter att diskutera hur skönt de tycker det är när deras flickvän penetrerar dem i rumpan och de skulle inte behöva oroa sig för att deras killkompisar våldtar dem på med flaskor när de åker på fotbollsläger. Att fundera lite kring de här frågorna och bestämma sig för en nolltolerans när det kommer till våld kanske kunde ge människor en möjlighet att på fullaste allvar kunna bestämma när, var, hur, varför och med vem.

 

I sådana fall skulle en kvinna utan problem kunna ägna sig åt sex med ganska hårda tag för hon skulle inte först behöva ställa sig frågan med vem hon ligger och om hon är absolut säker på om han tänker respektera hennes gränser. Det innebär att hon obehindrat skulle kunna säga JA till sex, eftersom hon inte riskerar att utsättas för våld eller att stämplas som onormal eller slampig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas inte du fått dina åsikter om kvinnors sexualitet genom personliga erfarenheter...

 

Det är ju självfallet väldigt lätt att avfärda andras åsikter, men kan inte du säga exakt vilka åsikter som Hjort framfört om kvinnors sexualitet som är orimiliga, märkliga eller ologiska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det leder också till "kompromisser" i stil med att kvinnor bildar familj med en partner, som inte är så häftig, och skaffar barn med en häftigare hanne som inte vill bilda familj med henne....

 

Och det här avspeglar sig rejält i sexuellt beteende och funktion. Kvinnlig orgasm under förspel, vilket begärs mer från mindre önskvärda fäder, minskar sannolikheten för konception. Att det utan moderna instrument oftast är omöjligt att avgöra fadern till barn, att kvinnors fertila period är dold, att män är mycket mer inne på intern orgasm, osv......

 

Vad det här leder till i praktiken när det gäller bra sex, är att män dels bör inse att deras instinkter leder till dåligt sex för kvinnor och att det måste kompromissas rätt friskt......

 

Samt att de även ska försöka passa in i de kategorier som indikerar bra gener för att tända tjejen ordentligt. Vilket råkar vara hög status hos omgivningen, någorlunda atletisk kropp, symmetri och lite andra saker.....

 

Det leder också till att kvinnor kommer vilja ha olika sorts sex beroende på partner. Om man som man inte är förstahandsval så blir det en helt annan sorts sex som är önskvärd än om man är ett av de bättre alternativen för tjejen. Nämligen mer gulle-gull sex med jättemycket förspel.

 

 

Svar till DNcrew: tex de här ovanstående exemplen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju självfallet väldigt lätt att avfärda andras åsikter, men kan inte du säga exakt vilka åsikter som Hjort framfört om kvinnors sexualitet som är orimiliga, märkliga eller ologiska?

 

Förutom ovanstående svar så håller jag med Andrew_W om att det förmodligen borde finnas en hel del andra faktorer som påverkar människors sexualitet än gener och evolutionsteorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...