Gå till innehåll

Vad uppskattar tjejer i sängen?


Franco_Baresi

Ja eller nej till påstående i fet text  

228 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja eller nej till påstående i fet text

    • Ja
      44
    • Nej
      184


Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det du inte verkar inse är att jag är lika maktlös som du, eller vilken randomkvinna/man som helst. Att jag är man ger mig inga magiska krafter att hindra andra mäns sexuella våld mot kvinnor. Lika lite som du kan hindra andra kvinnor från att slå sina män (de båda könen är, som du säkert vet, lika goda kålsupare när det gäller våld inom relationen).

 

Du behöver inte alls känna dig maktlös. Du behöver inte spela offer. Om du inser att dina handlingar får konsekvenser för andra människor kan du se till att du inte slår eller våldtar dina sexuella partners. Om du känner detta behov en dag kan du söka hjälp.

Jag tror att du kan lära dig att leva med din sexualitet på att sätt att den inte behöver skada andra människor. Du kanske kan försöka lära dig att tända på jämlikt sex till och med?

Du kan inse att du kan påverka dina vänner om du diskuterar dessa frågan med dem. Du kanske till och med vågar säga emot om de rekommenderar dig att titta på väldigt våldsam porr eller talar om kvinnor som sexuella objekt i stället för subjekt? Du kan säga åt dina vänner att det aldrig, aldrig någonsin är ok att våldta en tjej?

 

Jag känner mig inte alls maktlös. Jag och AndreW har som ensamma tjejer orkat ta den här diskussionen på ett forum fullt av grabbar mot dig och Hjort och alla som "hejar på Hjort efter som han är rikast, tuffast, smartast och snabbast i käften".

 

Vi kan förändra vad som betraktas som normalt i vår omgivning. Vi kan skriva till justitieministern och fråga hur en domstol kan fria två män som våldtar en kvinna medan och är berusad, gråter och säger nej. Och fråga vad hennes sexualvanor och klädsel har med saken att göra. Varför måste det med i domstolsprotokollet? Var står det om killarnas klädsel?

Varför frågr ingen en kille som blivit rånad

*vilka kläder han hade på sig

*hur rånaren i fråga kunde förstå att han inte frivilligt ville ge bort sin klocka, sina pengar och sin plånbok och leg och allt. Skrek han? Sade han nej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort, svara!

 

Vill du se oskyldiga drabbas av våld?

Tycker du att förövare eller offer bör straffas för våldsamt beteende?

Har du inte hävdat att vi är såpass starkt styrda av generna att varje man är en potentiell våldtäktsman?

Vem, om inte individen själv bör ta ansvar för dennes bettende?

Vem bör ta ansvar för våldsförebyggande åtgärder i samhället?

 

Varför är den bästa lösningen att kvinnor skall drabbas av mäns enligt dig naturliga inställning till sexualitet? Hur motiverar du att kvinnor bör våldtas? Att män bör slå ihjäl sina familjer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänder på:

Ömsesidigt intresse. Jag blir inte tänd på att tvinga folk till sex och jag tycker att det är avtändande med killar som inte lämnar utrymme för mig att ta initiativ.

 

Hångel. En väligt stor del av kroppens nervändar sitter i munnen. Kyssar är sexigt. Jag tycker om att bli kysst i nacken och öronen.

 

Vaniljsex. Det är inte det enda jag går igång på men helt klart en viktig del av min sexualitet. Jag tycker om att säga söta saker till min älskare, att uppvakta med choklad eller presenter, att äta gott.

 

Att ge njutning. Jag tycker om att höra min älskare stöna av upphetsning. Att se att min älskare njuter av att se mig njuta.

 

Fotmassage.

 

Dominanslekar. Jag tycker om att bli behandlad som en prinsessa och ligga och lata mig i sängen och låta min älskare laga mat åt mig, diska, komma med en kopp te. En av mina ex köpte en liten klocka som jag kunde plinga i så att han kunde komma springande närhelst jag ville.

 

Oralsex. Både att ge och ta. Jag tycker om att bli stimulerad med händerna/fingrarna samtidigt som jag tar emot. Överhuvudtaget så tycker jag om att min älskare smeker mina könsdelar.

 

Förbjuden frukt. Jag har gjort sexuella saker jag ångrar för att de skadat andra människor. Dock hade det inte alls med våld att göra.

 

Närhet. Jag tycker om att ligga och mysa och sova bredvid min älskare. Om jag är förälskad i någon så är bland det bästa jag vet att vakna och uppleva att den är det första jag ser.

 

Onani. Både ensam och med min älskling.

 

Det var nog vad jag kom på nu. Jag återkommer om jag kommer på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om folk dör förr eller senare kan dock ha en viss koppling till våld.

Om du nu är genetiskt våldsam och inte medvetet kan styra dina handlingar, vad gör du för att se till att detta inte går ut över oskyldiga människor? Unviker du droger? Ber du någon att låsa in dig/binda fast dig när du känner dig upprörd? På vilket sätt tar du ansvar för dina handlingar?

 

 

Är detta ett sätt för män att ta ansvar för sin potientiella våldsamhet i kombination med sin sexualitet? Att låta sig bindas och bli hemfraktad från krogen? Ska endast hans händer bindas? Annars måste han väl bli buren?

Ska tjejen sedan ringa en kontaktperson när hon är klar med sexet så att killen slipper vara bunden hela natten? Eller ska hon ha honom "i garderoben" i väntan på nästa gång hon får lust att ha sex?

Ja, varför är inte detta vanligare förekommande?

Du kan ju prova detta som raggningssätt på krogen.

Bind mig! Bär mig! Ta mig som du vill! Snälla kvinna, det är helt säkert, jag kan inte våldta om jag är bunden!

Kanske folk hänger på? Kanske blir en folkrörelse? 2000-talets säkra sex?

 

 

Binda i denna text menades synonymt med låsa upp, ALLTSÅ endast ägna sitt intresse åt denna mannen just för denna kvällen. Och tanken var alltså att han då kommer minimera hotbilden för den oerhört utsatta kvinnan på krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lallaren: får du ut något av att påstå att hjort tycker och gör saker han har sagt att han inte tycker och gör, utan bara förklarat varför de är förekommande i vår population?

 

din argumentationsteknik/avsknad av argumentation i denna tråden är riktigt dålig i denna tråden hoppas jag du inser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten kort resumé om lallarens intställning till män.

 

* Det är alla mäns fel att det finns våldtäktsmän och kvinnomisshandlare/alla män ÄR våldtäktsmän och kvinnomisshandlare

 

* Om allt var jämlikt på planet könsstympning, sexuellt tvång mm skulle kvinnors sexualitet vara lika som mäns.

 

Min amatöranalys säger f ö att Lallaren eller någon kvinna i hennes närhet blivit utsatt för något väldigt hemskt. Jag beklagar naturligtvis detta men känner tyvärr ingen personlig skuld till det. Alla i min närhet förkastar våld och framför allt mot kvinnor som rent fysiskt inte är jämbördiga män. Det är alltså fegt att slå kvinnor likasom fegt att slå killen som väger 50 kg mindre än dig och har glasögon.

 

Att ha påtvingat sex är något som de flesta män avtänder på, tyvärr finns de dem som reagerar motsatt och det är bara att beklaga, men knappast något jag kan göra annat än att inte acceptera det. Något som de flesta män däremot går igång på är just hårda tag som tro det eller ej är topic i denna tråden. Alltså tjejen ska vara med på att man har sex men att det blir lite djuriskt, tror de flesta tjejer o killar förstår vad jag menar.

 

Att ta upp exempel från rättegångar och ifrågasätta frågor som ställs till tjejen åstakommer du inget med. Frågorna är ofta motiverade och på frågan om offer ifrågasätts så kan jag svara att även män som påstår sig ha blivit offer ifrågasätts. Ofta är anmälda våldtäkter inte heller direkta överfallsvåldtäkter utan de flesta sker i hemmet bakom låsta dörrar med bristande bevis. Andra ligger i en gråskala där både mannen och kvinnan är fulla och hittar varandra på krogen, tjejen vill först men nån gång under kvällen ångrar hon sig på mer eller mindre tydligt sätt och mannen förstår inte eller vill inte förstå.

 

Lallaren, försök förstå detta även om det är svårt i allt ditt manshat.

 

Alla killar skulle tjäna på att kvinnor vill ha mer sex, och alla vill det.

 

Alla killar skulle vilja att deras partner var mer aktiva till sex och tog mer initiativ.

 

Snarare är det väl så att det är knappast kicken som våldtäktsmannen söker utan just bristen på sex, hade det funnits fritt sex att få när hur var så hade det minskat drastiskt skulle jag tro. Möjligen att det kan jämföras med en snattare som redan har allt och kan få allt, snatteriet i sig är ofta inte grunden till varför det sker.

 

Det kan vara svårt även att vara man när det gäller dessa grejer, går man bakom en tjej på kvällen ser hon på en som en potentiell våldtäktsman trots att jag hade vart den första att ingripa om jag sett något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden genererar mängder av anmälningar och verkar inte klara av att bibehålla en vuxen, sansad nivå. Alternativen vi har att välja på är att stänga av folk eller dra i bromsen, och då föredrar vi det senare. Vill ni fortsätta så rekommenderas flashback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...