Gå till innehåll

NLT 200 SH - Flopbeslut med AK efter rejäl action pre.


Recommended Posts

- DVk0Infinity sitting in seat 1 with $198.55

- Pedro_allin sitting in seat 2 with $187.70 [sitting out]

- diana7 sitting in seat 3 with $234.05 [Dealer]

- Dani_83 sitting in seat 4 with $188.05

- Hero sitting in seat 5 with $251.55

- kafe_boj sitting in seat 6 with $25.95

 

Dani_83 posted the small blind - $1.00

Hero posted the big blind - $2.00

Dealing card to Hero: Ace of Clubs, King of Diamonds

kafe_boj folded

DVk0Infinity folded

diana7 raised - $8.00

Dani_83 folded

Hero raised - $38.00

diana7 raised - $68.00

Hero called - $68.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, King of Spades, 10 of Diamonds

Hero checked

diana7 went all-in - $166.05

Hero ?

 

Spelar flera bord och har ingen större read på hur fi brukar spela i sådana här lägen förutom att han har preflopstats på typ 75/35 och jag ligger omkring 20/15. När jag ser floppen så tänker jag usch direkt men sen efter viss betänketid ställer fi och jag blir sugen på att kolla upp honom då det känns lite panikartat. Idiotiskt? Finns egentligen bara en legitim hand som jag slår och det är QQ och sedan får jag split mot AK. Har lite outs för stege. Hur tycker ni jag ska spela? Säg gärna vad ni tycker om preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade någon video från Sbrugby och han ansåg att det var bättre att alltid höja mera än pott ur possition för att slippa ge för bra implicita odds och det är nåt jag provat nu i slutet. Funkar jäkligt bra då man annars får jobbiga syner ganska så ofta. I possition däremot kan man ju höja lite mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade någon video från Sbrugby och han ansåg att det var bättre att alltid höja mera än pott ur possition för att slippa ge för bra implicita odds och det är nåt jag provat nu i slutet. Funkar jäkligt bra då man annars får jobbiga syner ganska så ofta. I possition däremot kan man ju höja lite mindre.

 

?

 

I potten ligger 3 pengar i blinds (summa: 3).

+Fi höjer till 8 (summa: 11)

+Du synar fi:s 8 (summa :19)

+Och höjer 19 (summa: 38).

D v s: om du höjer till 38 totalt så höjer du exakt pott.

 

Jag förstår inte hur du kommer fram till storleken på din raise preflop, att raisa till 3-3,5ggr hans raise tycker jag är bättre. Jag är dock för trött för att utveckla det vidare.

 

Varför är miniraise bättre än pottraise? Det får du nog utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade pushat preflop mot denna Fi, men jag trebetar iofs väldigt mycket och brukar ibland få syn när jag ställer av AQ, AJ, A4s och en hel del andra skithänder som fyrbetar mig. Du kan även få honom att slänga en hel del pockets om du pushar. Synar du och missar kan du ju inte spela vidare. Personligen gillar jag inte att syna ett fyrbet med AK, lägg eller ställ, mot denna Fi ställ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

I potten ligger 3 pengar i blinds (summa: 3).

+Fi höjer till 8 (summa: 11)

+Du synar fi:s 8 (summa :19)

+Och höjer 19 (summa: 38).

D v s: om du höjer till 38 totalt så höjer du exakt pott.

 

Han höjer väl inte till 38 utan med 38. Potten är ju på 19, så ett pottbett borde väl som jojje skrev vara 19+8?

 

Nää en potraise är väl 3*8 + 3 ?

 

Den är en miniraise+3.

 

Ett miniraise+3 skulle väl vara 11?!?

 

...eller har jag fått allt om bakfoten?? :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte 75/35 är en jättefisk så vet jag inte vad...

 

hehe läste inet udnertexten. sne kan han ju lätt göra detta med QQ också iofs pga stegdraget.

 

73/35 jaha men hur aggressiv är han? tre och fyrbettar han massor? eler är han en synstation som bara denna gång vaknat upp med ite aggressivitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratar alltså om vad man stoppar in totalt.

 

Ja, men för att räkna ut betstorlek räknar jag pottbet = syn+ny pott = 8+19, och du räknar pottbet = pott+syn+ny pott = 11+8+19, vilket är en väldigt skillnad - känns som man räknar potten 2 ggr.

 

Potten efter min syn skulle bli 19, alltså bettar jag syn+19.

 

Någon annan som kan reda ut begreppen...??

 

När det gäller själva handen är det ju som jackbalsam skriver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra satsningarna: Höjer alltså till $38 dvs lite mera än pott då en pottraise annars innebär att jag höjer till (8+1+8=$17 pot vid syn) 17+8 =$25.

 

Helt fel. Din syn av fi:s raise ska räknas in i storleken på din raise.

 

Ja, men för att räkna ut betstorlek räknar jag pottbet = syn+ny pott = 8+19, och du räknar pottbet = pott+syn+ny pott = 11+8+19, vilket är en väldigt skillnad - känns som man räknar potten 2 ggr.

 

Potten efter min syn skulle bli 19, alltså bettar jag syn+19.

 

Någon annan som kan reda ut begreppen...??

 

I den fetmarkerade meningen menar vi väl lika? Potten inklusive din syn är som du skriver 19, och 19 på det blir 38 totalt.

 

Den egna synen av fi:s höjning SKA räknas in när man beräknar hur stor en pottbet är.

 

Pott 10.

Fi checkar.

Jag betar pott=10

Det kostar fi 10 att syna och han får 2:1 i odds.

 

Pott 10.

Fi betar 10.

Jag stoppar in 40 totalt.

Det kostar fi 30 att syna och han får 2:1 i odds.

 

Räknar man på något annat sätt blir pottoddsen olika beroende på om det är raise eller bet.

 

EDIT: Om ni inte litar på vad jag skriver, kolla t ex PokerRoom.

 

http://www.pokerroom.com/poker/poker-school/poker-strategy/basic-guide-to-omaha.html

 

Amount in pot from earlier betting rounds + 3 x the last bet made THIS round + all other bets this round = Pot bet.

 

D v s exakt samma sak som jag skrev i det egna exemplet ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel. Din syn av fi:s raise ska räknas in i storleken på din raise.

Jo men det gör jag ju även om jag skrev lite fel först men editerade sen. Potten vid min syn bör vara $1 (sb) + $2 (bb) + $8 (Fi) + $6 (Min syn från BB) = $17. Jag ska alltså höja med $17 plus sen min syn med $6 dvs. $23. Tala gärna om ifall jag tänker fel här för så här har jag alltid räknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det gör jag ju även om jag skrev lite fel först men editerade sen. Potten vid min syn bör vara $1 (sb) + $2 (bb) + $8 (Fi) + $6 (Min syn från BB) = $17. Jag ska alltså höja med $17 plus sen min syn med $6 dvs. $23. Tala gärna om ifall jag tänker fel här för så här har jag alltid räknat.

 

Det är helt riktigt. Big Less verkar ju iofs oxå förstå det så men det verkar som han trasslade till det lite i hans första inlägg. Enligt ditt ovan exempel måste ju motståndaren syna 17 i 34 potten vilket är 2:1 som Big Less skrev. I HHn måste motständaren syna 30 i 47 potten vilket inte är 2:1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man trycker på potknappen på vissa klienter blir reraisen 27 eller nåt sånt och inte 38

 

Som trådskaparen sa, så raisa han MER än pot.

För guds skull, läs alla andra inlägg innan du postar.

 

 

Och som sagt, mot en 75/35 så bordet det vara rätt standard att stoppa in Preflop.

..

EDIT: Som spelat syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du ha för flopp där för att syna hans all in egentligen?....Nu har du träffat top paret och om du nu sätter han på AA skulle du väl lagt dig pf :)

Jadu jag skulle ju inte gråta om floppen kom A82 eller K82. Just med den här floppen så finns det inte mycket jag slår. Hade inte sett honom fyrbetta tidigare om jag inte missat det så jag blev lite ställd när han gjorde det. Tänkte att jag hursomhelst hade odds att se floppen pga. hans babyraise men det är ju bara fel tankesätt såvida han inte inte sitter på händer som AT och som han skulle folda om jag slår om all in. Med facit i hand så skulle jag ställt preflop och det är därför jag postar sådana här trådar för att utvecklas :)

 

Hursomhelst så tryckte jag på call men Internethelvetet frös just så det hann inte registreras. Tänkte dock spontant skönt där sparade jag säkert $170 ;) Hade dock inte varit lika glad om det hade hänt en flop med A hög och rags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...