Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har seriöst drömt mardrömmar om poker och den där utdragningen inatt. Tar ledigt iaf idag så får vi se om det känns bättre imorgon.

 

Hur många bord spelar du då?

 

Spelar normalt 7 bord för att sedan dra ner på antalet ju längre sessionen går. Igår satt jag med bara 4 st i flera timmar när jag väntade på fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående din 88-hand så säger jag trebet pre.

 

Folda omslag och CB:a alla eventuella floppar.

 

Det är ju definitivt en alternativ väg att ta, men ganska oväsentligt när jag nu valde den passivare linjen.

 

Jaja, tror ingen mer kommenterar och FI foldade. Vet inte hur nöjd jag är med mitt spel. Snarare rätt missnöjd med det.

 

Har ändrat mig angående spel idag också. Ska spela senare. Tar en session på 1-2h NL400 och NL600 om jag hittar fisk. Detta blir senare inatt.

 

Cashat ut 5k$ från betsson till bankkontot. Skiter i att $ e låg. Kände att psyket behövde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitmysko session just. Kunde knappt vinna en hand och fick inte betalt över huvud taget typ, med undantag för en kille som gav mig en 1.4k pott och en 1.2k pott. Hade lite skithänder på NL400, och efter att inte ha vunnit en enda pott över 150$ där så slutar jag 800 back över 350 händer. 17/15 i stats skvallrar väl om ett inte sådär superbra kortsnitt heller.

 

NL600 spelet gav ju då som sagt lite mer action och jag har två händer jag funderar över. Slutade totalt 280$ + här vilket ändå är i underkant med tanke på potterna jag vann. Riktigt frustrerande. Spelade 18/14/2.5 här vilket också är åt helvete. Hoppas verkligen det var en engångsföreteelse på grund av korten, för annars blir jag rädd för mig själv, för då har jag ändrat på mitt spel kraftigt till det sämre. Antar att dessa stats också påverkade att jag fick betalt så få händer.

 

FI är 50/4/1.5. Rätt säker på att jag ligger efter. Nästan 100%. Han bettar ju dock mindre än halvpott både flopp och turn. Floppsynen e ju självklar. Vad jag undrar över e turn. Har jag odds att syna här med mina 10 outs om vi e helt säkra på att han betalar av alla rivrar jag träffar? Kan faktiskt se honom göra spelet med AK också.

 

Seat 2: Hero [ 9 of Spades,9 of Hearts ] ($650.45 in chips)

Seat 7: gmbrrun1 ($484.25 in chips)

Seat 8: go_fast5 ($638.40 in chips)

Seat 9: IAMPORSCHE ($628.05 in chips)

ANTES/BLINDS

gmbrrun1 posts blind ($3), go_fast5 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

IAMPORSCHE bets $20, Hero bets $70, gmbrrun1 folds, go_fast5 calls $64, IAMPORSCHE folds.

 

FLOP [board cards 8 of Clubs,6 of Hearts,7 of Diamonds ]

go_fast5 bets $88, Hero calls $88.

 

TURN [board cards 8 of Clubs,6 of Hearts,7 of Diamonds,8 of Diamonds ]

go_fast5 bets $155, Hero

 

 

FI är 36/16/1. Tycker ni det är rätt att betta turn för det första? Många gör ju miniraisen flopp och sen lägger mot turnbet i liknande scenarion. Men det kan också mkt väl betyda fiskstål. Vad säger ni?

 

När jag nu väl bettat turn måste jag väl syna också? Till river har jag då 122$ kvar. Räknar inte K och Q som outs som ni ser då jag faktiskt var diciplinerad nog att folda rivern när jag träffar min K.

 

Seat 1: Mr.Goodspeed ($689.10 in chips)

Seat 3: namnam_09 ($547.95 in chips)

Seat 4: Hero [ King of Diamonds,Queen of Diamonds ] ($400.00 in chips)

Seat 7: kaalinassu ($408.10 in chips)

Seat 9: Bumi3 ($550.70 in chips)

ANTES/BLINDS

kaalinassu posts blind ($2), Bumi3 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Mr.Goodspeed folds, namnam_09 folds, Hero bets $14, kaalinassu folds, Bumi3 calls $10.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,9 of Clubs,10 of Diamonds ]

Bumi3 checks, Hero bets $21, Bumi3 bets $42, Hero calls $21.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,9 of Clubs,10 of Diamonds,8 of Clubs ]

Bumi3 checks, Hero bets $78, Bumi3 bets $200, Hero Calls 122

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,9 of Clubs,10 of Diamonds,8 of Clubs,King of Clubs ]

Bumi3 bets $294.70 and is all-in, Hero folds

 

 

Har en sista hand också.

 

Inga stats på FI när handen utspelar sig. Tkr ni jag gör rätt som bettar hela vägen? Känns som det bör vara ev+ mot en randomfirre med 250 stack?

 

Seat 2: Hero [ 10 of Clubs,Ace of Spades ] ($1,450.45 in chips)

Seat 4: icemann10 ($573.00 in chips)

Seat 5: 2bigknackers ($251.00 in chips)

Seat 6: Gangsta Paul ($219.85 in chips)

Seat 7: kissanuba ($640.00 in chips)

ANTES/BLINDS

icemann10 posts blind ($3), 2bigknackers posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Gangsta Paul folds, kissanuba folds, Hero bets $21, icemann10 folds, 2bigknackers calls $15.

 

FLOP [board cards 8 of Clubs,2 of Hearts,10 of Diamonds ]

2bigknackers checks, Hero bets $32, 2bigknackers calls $32.

 

TURN [board cards 8 of Clubs,2 of Hearts,10 of Diamonds,8 of Hearts ]

2bigknackers checks, Hero bets $72, 2bigknackers calls $72.

 

RIVER [board cards 8 of Clubs,2 of Hearts,10 of Diamonds,8 of Hearts,4 of Diamonds ]

2bigknackers checks, Hero bets $142,

 

 

Hittils idag $530

 

 

Tänkte försöka mig på prima ikväll förresten, nu när medriggen på betsson definitivt blåst bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för upplysningen.

 

Jag har kollat lite PT stats från senaste månaden och kommit fram till att jag spelar på tok för tight på tok för ofta. Trots att jag spelat mestadels 5manna ligger jag på 20/16/4 och det är fan inte acceptabelt. Drar härmed ner till 5 bord tills jag hittar spelet igen. Tror jag tappar mkt när jag sitter på 7 bord vad gäller kvaliteten på spelet. Ligger också på bara 2PTBB/100 vilket jag verkligen inte kan vara nöjd med, trots att jag hade de där två supersega dagarna i början av månaden. Rushade ju faktiskt tillbaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 är småjobbig mot gast med såna stats. Kan också tänka mig att syna flop där ibland men majoriteten av spelen blir nog att höja upp ordentligt. När du väljer att köra den passiva linjen med flopsyn, och han sedan skjuter turn igen tycker jag det känns som megafold faktiskt. Speciellt när brädan paras, omöjligt att vara säker på att stegoutsen lever.

 

KQs, tar gratiskortet på turn i princip alltid där. Enda gången jag skulle beta är med read på fi som en aggro spelare som kan göra ett move på flop men sedan kan ge upp och checkfolda.

 

AT känns gränsfall med fulla stackar. Blir mer och mer standard ju grundare stackarna blir och här lirar jag som du väldigt ofta. I princip alltid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att slå upp floppen mot gast faktiskt. Helt hundra i princip på att han kommer calla samt att jag bara drar mot mina stegouts. Calla flopp och folda turn it is. Jag gjorde en knepig call dock. Kändes fel men gjorde den ändå. River visade A och han ställer. Detta fick mig att tro att han kanske hade AK, men ändå känns fan AA troligare isåfall. Skulle dock itne bli förvånad om han ställde JJ-KK river där heller ;) Han var inte särskilt duktig.

 

KQ, Okej. Bör definitivt ha gjort det mot denna FI. Jag missade river o han ställde.

 

AT känns ju rätt självklar, ville bara ha lite bekräftelse. Fulla stackar spelar jag aldrig sådär, men mot en med under ett halvt inköp så. Han visade KK :D Great play mr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att slå upp floppen mot gast faktiskt. Helt hundra i princip på att han kommer calla samt att jag bara drar mot mina stegouts. Calla flopp och folda turn it is. Jag gjorde en knepig call dock. Kändes fel men gjorde den ändå. River visade A och han ställer. Detta fick mig att tro att han kanske hade AK, men ändå känns fan AA troligare isåfall. Skulle dock itne bli förvånad om han ställde JJ-KK river där heller ;) Han var inte särskilt duktig.

 

KQ, Okej. Bör definitivt ha gjort det mot denna FI. Jag missade river o han ställde.

 

AT känns ju rätt självklar, ville bara ha lite bekräftelse. Fulla stackar spelar jag aldrig sådär, men mot en med under ett halvt inköp så. Han visade KK :D Great play mr

 

Hans riverbet på esset tyder väl med hans stats egentligen ännu mer på att han setat flop. Så jag är nu rätt säker på att du spelade flop rätt. Men inte turn ;)

 

Äsch, han visste väl att du skulle donka bort dig ;) Nä men med 40 BB i hans stack är det ju bara att få in smeten. Han lär betala av med en tia eller sämre tillräckligt ofta. Man antar ju alltid att folk utan full stack är usla :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaah fyfaaan så less jag är på poker just nu. Suttit o spelat sen kl halv 11. Börjar direkt bra och jag får fina kort o bra klonk. Sen drar utdragningarna igång och jag går över till att bli jättekall. Sitter dock kvar för att jag har en så oerhört stor fisk med 50/25/4 stats typ. Sitter dock ur position på honom på båda borden jag satt, och jag fick inte action en enda hand den sista 1½ timmen. Kul att sitta där med sin 500 respektive 600 stack när alla andra sitter med 2k stackar o byter chips hej vilt. Att spela mot denna snubbe i kombination med att jag var väldigt kall gjorde att det blev nitpoker i form av 18/15 av det hela ändå. Dock nöjd med att jag höll 21/18 i början av sessionen.

 

Mot slutet så fick jag två AA händer. Både gångerna callar fisken ett trebet från mig pre. Första floppen är KKJ och han bettar. Jag callar en gång men ger upp när han ställer turn. Andra handen ser ut såhär. Blev så sjukt jävla lack. Suttit hur länge som helst med mitt 1.3k+ som jag jobbat upp i början av sessionen, och sen torskar jag de två händerna o blir knappt +.

 

Visste ju i princip att jag var slagen när båda två checkcallar flopp. Förmår mig fan inte att lägga essen här ändå. Någon gång har de Kx. Så jävla surt bara.

 

- WhiteLotus sitting in seat 1 with $753.00

- Addelino sitting in seat 2 with $823.50

- Skoog_ sitting in seat 3 with $1321.50

- Hero sitting in seat 4 with $662.35 [Dealer]

- The_Moskas sitting in seat 5 with $829.47

- Lasery sitting in seat 6 with $3154.40

 

The_Moskas posted the small blind - $3.00

Lasery posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Hero: Ace of Hearts, Ace of Spades

WhiteLotus raised - $24.00

Addelino folded

Skoog_ folded

Hero raised - $84.00

The_Moskas called - $84.00

Lasery folded

WhiteLotus called - $84.00

 

** Dealing the flop: King of Hearts, 7 of Diamonds, 9 of Spades

The_Moskas checked

WhiteLotus checked

Hero bet - $200.00

The_Moskas called - $200.00

WhiteLotus called - $200.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

The_Moskas checked

WhiteLotus checked

Hero went all-in - $378.35

The_Moskas folded

WhiteLotus called - $378.35

 

** Dealing the river: 6 of Clubs

Hero shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

WhiteLotus shows: 7 of Hearts, 7 of Clubs

WhiteLotus wins $1611.70

 

 

Såg länge ut att bli en plussdag men ack nej. 3k händer och $96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par händer

 

FI är 30/20/x över bara 30 händer så det säger inte mkt. Jag sätter honom på mellanpar här. Damen känns otrolig. Ser ingen hand förutom ett set eller en stege han kan syna mig med, men att han tänkte så länge turn gjorde att jag slog fast ett mellanpar eller drag. Är han duktig kan han ju dock sätta mig på draget och syna. Vad tkr ni om pushen? Potten är 340 och han har 350 kvar.

 

- rahovaa sitting in seat 1 with $486.30

- gamb sitting in seat 2 with $749.56

- Hero sitting in seat 3 with $574.15

- Prislapp sitting in seat 4 with $604.00

- Kasparatis sitting in seat 5 with $511.90 [Dealer]

- klona sitting in seat 6 with $211.40

 

klona posted the small blind - $2.50

rahovaa posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Hero: 5 of Clubs, 7 of Clubs

gamb folded

Hero raised - $18.00

Prislapp folded

Kasparatis called - $18.00

klona folded

rahovaa called - $18.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 4 of Diamonds, 2 of Hearts

rahovaa checked

Hero bet - $41.00

Kasparatis called - $41.00

rahovaa folded

 

** Dealing the turn: Queen of Clubs

Hero bet - $100.00

Kasparatis called - $100.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

Hero went all-in - $415.15

 

 

 

Megasvinet har spelat tight det lilla vi spelat. Ska vi tolka det som stål och folda turn eller? Ser ju onekligen ut som han vill suga in. Lägg märke till stackdjup.

- Lasery sitting in seat 1 with $533.05

- WhiteLotus sitting in seat 2 with $500.00

- lmbach sitting in seat 3 with $63.43 [Dealer]

- Megasvinet sitting in seat 4 with $281.90

- The_Moskas sitting in seat 5 with $444.80 [sitting out]

- Hero sitting in seat 6 with $1168.79

 

Megasvinet posted the small blind - $2.50

Hero posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Hero: King of Diamonds, 10 of Hearts

Lasery folded

WhiteLotus folded

lmbach folded

Megasvinet called - $5.00

Hero bet - $20.00

Megasvinet called - $20.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 10 of Clubs, 8 of Hearts

Megasvinet checked

Hero bet - $31.00

Megasvinet raised - $62.00

Hero called - $62.00

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

Hero bet - $82.00

 

 

Bjuder på en graf över mitt till en början så stabila prima-spel också

 

primayy3.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat dagens första session på två timmar och det är väl blandade känslor. Slutar plus iallafall, även om det kunde varit bra mkt mer. Bara nu på slutet tappade jag 600$ när jag som vanligt väntade ut fisken på 3 bord o bara slöspelade. De tar pengar av mig med utdragningar o sen ger dom bort det till andra. Frustreeeeerande. Fortsätter backa på NL600. Back 300 där o + ca 900 på NL400.

 

Något annat som är frustrerande är det här.

 

FI är regular o jag är så säker på att jag kan få honom att släppa allt under ett A. Jag reppar ju färgdrag och lär ju ha A högt så jävla ofta. AK känns som den troligaste handen hos mig med detta spelet. Ibland har jag även set också. Tvåpar ställer jag nog dock 100% turn. Misstaget jag gör i den här handen är att jag inte reraisar turn när ultimata bluffkortet faller. Så illa. Blev dock duktigt ägd som ni ser.

 

Seat 2: OmG_AA ($522.75 in chips)

Seat 3: manolu ($1,056.05 in chips)

Seat 5: Hero [ 5 of Diamonds,7 of Diamonds ] ($733.30 in chips)

Seat 9: Teskedsgumma ($1,488.85 in chips)

ANTES/BLINDS

Teskedsgumma posts blind ($3), OmG_AA posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

manolu folds, Hero bets $21, Teskedsgumma folds, OmG_AA calls $15.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,6 of Diamonds,7 of Clubs ]

OmG_AA checks, Hero bets $34, OmG_AA bets $80, Hero calls $46.

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,6 of Diamonds,7 of Clubs,King of Spades ]

OmG_AA bets $135, Hero calls $135.

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,6 of Diamonds,7 of Clubs,King of Spades,Ace of Spades ]

OmG_AA checks, Hero bets $400, OmG_AA calls $286.75 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 5 of Diamonds,7 of Diamonds ]

OmG_AA shows [ Jack of Hearts,Queen of Diamonds ]

OmG_AA wins $1,046.50,

 

 

Callen är väl ungefär ett +-spel men med Fold eq flopp med hans HD så känns det ändå som ett ev+ spel.

 

Seat 2: Hero [ 8 of Clubs,7 of Clubs ] ($423.40 in chips)

Seat 3: 222noloose ($196.00 in chips)

Seat 4: -olto- ($437.30 in chips)

Seat 8: Rederiet ($295.80 in chips)

Seat 10: Repoman_ ($546.90 in chips)

ANTES/BLINDS

222noloose posts blind ($2), -olto- posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Rederiet folds, Repoman_ folds, Hero bets $14, 222noloose folds, -olto- calls $10.

 

FLOP [board cards 4 of Clubs,3 of Clubs,3 of Hearts ]

-olto- checks, Hero bets $21, -olto- bets $50, Hero bets $130, -olto- bets $373.30 and is all-in, Hero calls $258.40 and is all-in.

 

TURN [board cards 4 of Clubs,3 of Clubs,3 of Hearts,6 of Hearts ]

 

RIVER [board cards 4 of Clubs,3 of Clubs,3 of Hearts,6 of Hearts,9 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

-olto- shows [ Queen of Spades,Queen of Diamonds ]

Hero shows [ 8 of Clubs,7 of Clubs ]

-olto- wins $859.70.

 

 

Sen har vi bluff igen. Var så sjukt säker på att han var svag här. Snapcallade båda gatorna och minibettar river. Återigen blev jag dock duktigt ägd. Wp, eller nått. Kunde nog bettat mindre river för samma effekt.

 

Seat 2: uber 1337 ($535.00 in chips)

Seat 7: Storm-man82 ($415.50 in chips)

Seat 8: Alice82 ($1,967.90 in chips)

Seat 9: Hero [ Ace of Hearts,8 of Spades ] ($727.85 in chips)

ANTES/BLINDS

uber 1337 posts blind ($2), Storm-man82 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Alice82 folds, Hero bets $14, uber 1337 calls $12, Storm-man82 folds.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,10 of Diamonds,5 of Spades ]

uber 1337 checks, Hero bets $21, uber 1337 calls $21.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,10 of Diamonds,5 of Spades,3 of Diamonds ]

uber 1337 checks, Hero bets $58, uber 1337 calls $58.

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,10 of Diamonds,5 of Spades,3 of Diamonds,Jack of Clubs ]

uber 1337 bets $4, Hero bets $155, uber 1337 bets $302, Hero folds.

 

SHOWDOWN

uber 1337 wins $649.

 

 

Det var längesen jag bluffade så mkt som idag o igår och det har minst sagt funkat dåligt. Kanske borde köra på att skita i det helt här eftersom folk helt enkelt callar för light.

 

Nu äre snart träning och mer spel ikväll. Hittils 650$ + för dagen. Mkt tack vare ett set vs AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: På den floppen raise/pushar iaf jag med alla överpar, AdKd, AdQd, set, två par och även par+färgdrag. Why not?

 

Hand2: Nothing to do.. Kanske lite mesigt reraise ;). eller höjer du med 130?

 

Hand3: Finns inte så mycket att reppa här inte.. Firrar som checkcallar två gator och sedan minibettar ut får du nog svårt att raisa bort. Jag biter mig i tungan och synar 4$ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: På den floppen raise/pushar iaf jag med alla överpar, AdKd, AdQd, set, två par och även par+färgdrag. Why not?

 

Hand2: Nothing to do.. Kanske lite mesigt reraise ;). eller höjer du med 130?

 

Hand3: Finns inte så mycket att reppa här inte.. Firrar som checkcallar två gator och sedan minibettar ut får du nog svårt att raisa bort. Jag biter mig i tungan och synar 4$ ;)

 

True vet inte riktigt varför jag aldrig övervägde pushen i första handen. Skadad sen färghanden där jag hamnade all in med 87 kanske :D lol.

 

Andra handen raisar jag bara med drygt 100. Kunde nog slängt på mre som du sa för att göra turn-beslutet än mer självklart.

 

Sista handen har du rätt. Bör ge upp efter turn. En snapcall är ofta en dålig hand. Två stycken ska man nog börja omvärdera. Mitt tips är förresten 98 som träffar stegen river som hans hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl lite lätt säga att riggen var på min sida ikväll :)

 

Det är faktiskt en ganska rolig historia. Jag pratar med min vän Markus på msn kl 23.30 om hur hans lir har gått, och får till min glädje veta att han ligger 1.6k+ för dagen. Han berättar också att Prima var rätt grindigt, och jag bestämde mig därför att skita i prima o köra på Betsson. Riggen var ju trots allt inte helt fel förut ;)

 

Sagt och gjort så blir det ongame. Ser tyvärr att alla NL600 bord är fulla och det är ganska lång kö till allihop. Startar därför ett eget. Inget mer med det. Tar ett tag innan någon kommer in, men det är iaf en kille med 200$ i stacken. Dröjer inte länge innan jag tar pengarna, och inte heller länge innan han reloadat 3 ggr om och jag e 800+ på honom. Ganska snart kommer en ny firre. Denna sätter sig först med 60, reloadar med 100, och sen dänger han in 500. Tar inte lång tid innan han donerat allt. Sen var det även en tredje kille inna o han reloadade väl två gånger 400 han med ca.

 

Så börjar jag fundera. Är det inte lite underligt att jag trots allt suttit i typ 45 min nu utan att ha spelat annat än HU? Okej att det kan ta några minuter att få igång ett bord men det här är ju ganska underligt. Kollar, och får se att jag av misstag startat ett HU bord, och det var väl inget jag blev jätteknäckt över direkt :D

 

 

Var förresten mkt inspirerad till HU spel efter att ha sett GPs CR film nr 69 där han spelade ett bord HU o ett bord NL6max. Han ändrade faktiskt helt min syn på HU. Inte haft en aning om vad jag gör eller ska göra när jag spelar det. Seplade riktigt passivt mot fiskarna, eller ja, åtminstonde inte aggro, och lät de ta småpotterna och sen betala av när jag väl hade händer. Att jag sen floppade varje hand jag spelade gjorde det ju inte särskilt svårt att vinna :D

 

Kan väl inte direkt klaga över det övriga spelet heller. Hade väl trebettat denna kille en gång innan denna handen kom. Han verkade för övrigt vara något av en regular jag aldrig sett förut. Han var från Sthlm iaf. Kanske en forumit?;) Tkr det är mkt standard med normalt stackdjup. Jag såg inte att vi var så djupa förrän jag gjort raiset, och blev väldigt lättad när han foldade. Hade varit tvungen att calla annars obv.

 

Seat 2: Hero [ Jack of Hearts,Jack of Diamonds ] ($1,353.00 in chips)

Seat 3: 777 777 ($353.80 in chips)

Seat 8: Fixhult ($1,042.25 in chips)

Seat 9: zuz69 ($486.25 in chips)

Seat 10: padiii1 ($467.30 in chips)

ANTES/BLINDS

padiii1 posts blind ($3), Hero posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

777 777 calls $6, Fixhult bets $25, zuz69 folds, padiii1 folds, Hero bets $82, 777 777 folds, Fixhult calls $63.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,8 of Diamonds,9 of Hearts ]

Hero checks, Fixhult bets $155, Hero bets $400, Fixhult folds.

 

SHOWDOWN

Hero wins $737.

 

Kanske 10 händer efter. Alltså, okej att man får lite kalla kårar flopp, men det är inte mkt att säga om.

 

Seat 2: Hero [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ] ($1,593.00 in chips)

Seat 3: 777 777 ($261.80 in chips)

Seat 8: Fixhult ($779.25 in chips)

Seat 9: zuz69 ($581.50 in chips)

Seat 10: padiii1 ($478.55 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($3), 777 777 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Fixhult bets $20, zuz69 folds, padiii1 folds, Hero bets $72, 777 777 folds, Fixhult bets $280, Hero calls $225.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,9 of Hearts,Queen of Clubs ]

Hero checks, Fixhult bets $479.25 and is all-in, Hero calls $479.25.

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,9 of Hearts,Queen of Clubs,3 of Spades ]

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,9 of Hearts,Queen of Clubs,3 of Spades,2 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Fixhult shows [ 4 of Hearts,2 of Hearts ]

Hero shows [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

Hero wins $1,561.50.

 

En AA vs QQ var väl annars det roligaste. I övrigt vann jag inte en enda pott HU på över 600$. Rätt bra gjort att grinda upp den stacken så fort utan det.

 

Efter 1k händer idag låg jag 650$+ och var aningen frustrerad över pokern som vanligt. 800 händer senare är jag mest rätt nöjd och hela $4433 upp :) Mitt rekord alltså slaget hela 2 ggr denna månad. Inte så konstigt i och med att jag för första gången är uppe på NL600 på riktigt.

 

Bjuder på en graf. Vore om det såg ut såhär jämt.

 

sjaxg4.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då var första sessionen för dagen avklarad. Det började verkligen jättejobbigt med att jag blev utdragen av tvåpar hela tiden av shortstacks. Utan att förlora en enda pott på över 600$ så var jag snabbt back 1.5k. Fick inte betalt för något heller. Sen kommer jag på att jag fan inte spelat på UB på länge. Sagt och gjort så stänger jag ner ett par betsson bord o öppnar UB. Sitter ca 200 händer o hittar ett fint 1.3k + där. Back 500 på betsson så det lämnar mig på + 800 totalt. Inte illa pinkat efter öppningen av sessionen. En firre på betsson donerade mig förresten på mer än ett inköp också. Hjälpte till en hel del på vägen tillbaka.

 

Ett par nyckelhänder från dagen. Typ inget av UB spelet registrerades så har typ inga händer där ifrån, och nu blir PT resultatet fuckat :(

 

Handen nedan har jag skrivit ihop själv utefter en annan hands historia. Skönt att dra ut river, men annars är väl spelet rätt självklart? Intressant att han blixtcallade mig turn.

 

Fosterbrooks posts the small blind of $3.

Rootihoop posts the big blind of $6.

 

Hero: Tc 9c

 

Pre-flop:

AApocketAK raises to $21. SpecialityONE calls. Hero calls. RaySmug calls. Fosterbrooks folds. Rootihoop folds

 

Flop (board: Ks Jcd 7c):

 

AApocketAK checks. SpecialityONE checks. Hero bets $68. RaySmug calls. AApocketAK folds. SpecialityONE folds.

 

Turn (board: Ks Jcd 7c 2d):

 

Hero checks. RaySmug bets $96. Hero Is all in. RaySmug Calls $300

 

River (board: Ks Jcd 7c 2d 2c):

 

Hand #44558217-980 Summary:

 

RaySmug shows Kd9d

Hero shows Tc9c

 

Hero wins ~$1000.

 

 

Total donkish player. Skönt att man har en gammal fisknote, väntar ut honom i någon timme, o sen tar hans pengar.

 

Seat 1: Hero [ 4 of Clubs,4 of Spades ] ($645.00 in chips)

Seat 2: gourmand4 ($544.30 in chips)

Seat 4: miraclecat ($467.90 in chips)

Seat 9: _MigP_ ($400.00 in chips)

Seat 10: _Smurfern_ ($515.40 in chips)

ANTES/BLINDS

_MigP_ posts blind ($2), _Smurfern_ posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Hero bets $14, gourmand4 folds, miraclecat calls $14, _MigP_ folds, _Smurfern_ bets $35, Hero calls $25, miraclecat calls $25.

 

FLOP [board cards King of Diamonds,9 of Spades,4 of Diamonds ]

_Smurfern_ bets $75, Hero calls $75, miraclecat folds.

 

TURN [board cards King of Diamonds,9 of Spades,4 of Diamonds,Queen of Hearts ]

_Smurfern_ bets $150, Hero bets $531 and is all-in, _Smurfern_ calls $251.40 and is all-in.

 

RIVER [board cards King of Diamonds,9 of Spades,4 of Diamonds,Queen of Hearts,Ace of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 4 of Clubs,4 of Spades ]

_Smurfern_ shows [ King of Clubs,10 of Clubs ]

Hero wins $1,198.40.

 

 

Och slutligen då en hand man kan ta en kommentar på. Bet or check turn? FI är rätt mkt donk men slänger inte chips hur som helst. Statsen 54/14/0.7.

 

Seat 2: houdini1er x ($552.50 in chips)

Seat 7: Hero [ Ace of Hearts,8 of Spades ] ($702.20 in chips)

Seat 9: skalca ($128.40 in chips)

Seat 10: The Blond 79 ($347.00 in chips)

ANTES/BLINDS

The Blond 79 posts blind ($2), houdini1er x posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Hero bets $14, skalca folds, The Blond 79 folds, houdini1er x calls $10.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,9 of Diamonds,4 of Spades ]

houdini1er x checks, Hero bets $21, houdini1er x calls $21.

 

TURN [board cards 10 of Clubs,9 of Diamonds,4 of Spades,7 of Clubs ]

houdini1er x checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...