Gå till innehåll

Recommended Posts

** Game ID 1359262754 starting - 2007-05-02 15:06:23

** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Mojs sitting in seat 1 with $54.80

- nic4 sitting in seat 2 with $53.34

- MR_Jimmy sitting in seat 3 with $89.66

- jochenized sitting in seat 4 with $33.14

- parvesojve sitting in seat 5 with $29.24 [Dealer]

- engan42 sitting in seat 6 with $66.15

 

engan42 posted the small blind - $0.25

Mojs posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to MR_Jimmy: King of Clubs, King of Diamonds

nic4 folded

MR_Jimmy raised - $2.00

jochenized folded

parvesojve called - $2.00

engan42 called - $2.00

Mojs folded

 

** Dealing the flop: 6 of Clubs, 10 of Spades, 9 of Diamonds

engan42 bet - $1.00

MR_Jimmy raised - $8.00

parvesojve went all-in - $27.24

 

Va säger vi om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn, förstår inte hur man ska kunna hitta folden. Du slår på tok för mycket för att lägga.

 

Jag ställde mig frågan vad jag verkligen slår här? Degar han in med A-T tex? Mjaaa... Handerna jag kan tänka mig han sitter på (som jag slår) är Q-J, 9-9, 8-8. Sitter på knappen och limpar för att sedan syna min höjning, T-8 och T-7 går bort där. Knektar, damer likaså.

 

Vad hade ni satt honom på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Rent instinktivt hade jag satt parvesojve på en triss. 99 och TT känns rimliga att syna med efter din initialhöjning om $2 (som jag tycker indikerar högt par, alt. AK). Sedan går parvesojve "all in" efter din postflopphöjning för att undvika att få ett svårt beslut att fatta utifall att J, Q, K, eller A kommer på fjärde eller femte gatan och du går "all in".

 

Det känns tveksamt med 2-par efter din initialhöjning om $2. Visst skulle man kunna tänka sig 9Ts, men frågan är då om man skulle trycka in rubbet efter att du satsat $8 efter floppen. Detta vet jag inte.

 

Sedan finns förstås möjligheten att parvesojve sitter med högt par.

 

Det känns mycket tveksamt att 69 eller 6T skulle kunna överleva din initialhöjning om $2.

 

Att parvesojve skulle sitta med ett stegdrag efter floppen finner jag uteslutet - men visst, det finns ju galningar.

 

 

Om jag läser det hela rätt är det först engan42 som skall agera

 

 

Antagande att engan42 sakar ->

 

Om jag saknar "read", som i detta exempel, känns det som om jag skulle vilja saka 50% av gångerna, samt syna 50% av gångerna (och då vara beredd på att betala av mot en triss.) Det får helt enkelt bli en slantsingling som avgör!

 

 

Antagande att engan42 synar/alternativt går "all in" ->

 

Här skulle jag saka i samtliga fall.

 

 

GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns tveksamt med 2-par efter din initialhöjning om $2. Visst skulle man kunna tänka sig 9Ts, men frågan är då om man skulle trycka in rubbet efter att du satsat $8 efter floppen. Detta vet jag inte.

 

Vad skulle man göra med T9 efter floppen i den situationen om inte ställa in? Syn eller fold känns rätt uteslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag inte något spec på spelaren i fråga, alltså standard. Men det jag reflekterade över är, bet, rasie, all in, vad slår vi här egentligen? Top par med stegdrag?

Det är väl syn eller fold? Eller har engan42 synat/höjt?

 

Tror du att du är slagen mer än 55-60 % här?

Mer än 55%-60%? Det ger ju inte speciellt mycket. Är man slagen 68% är det ju instasyn (under förutsättning att engan42 har lagt sig och att man inte spelar under "extrema" br restriktioner).

Så hur menar du?

 

Syn, förstår inte hur man ska kunna hitta folden. Du slår på tok för mycket för att lägga.

Håller med (under förutsättning att engan42 har lagt sig)

 

Jag antar att engan43 foldade? Bara att syna isf.

Håller med.

 

parvesojve went all-in - $27.24

 

Va säger vi om detta?

Att HHn saknar vad engan42 gör innan det är din tur.

---

 

Utgår ifrån att engan42 har lagt sig ...

 

Mot alla färdiga händer (stegar+tvåpar+set) ligger vi rejält efter (cirkus 18% pot-equity), om vi gör en oviktad HD.

Lägger vi till AT, är vi nära syn (vi har 29.25% pot equity) - vi behöver 31.05%.

Detta talar väldigt starkt för syn. Kanske kan jag förstå dem som lägger sig om de har en relativt stark read på motståndaren här.

Under förutsättningen att motståndaren inte blivit shortstack de två senaste händerna utan verkligen spelar med 60BB så synar jag 7 dagar i veckan.

---

Notera att han synat preflop med 96o här ...

Board: 6c Ts 9d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 36.774% 35.50% 01.27% 29173 1044.50 { KcKd }

Hand 1: 63.226% 61.95% 01.27% 50908 1044.50 { 99+, 66, ATs, T9s, T6s, 96s, 87s, ATo, T9o, T6o, 96o, 87o }

---

(uträkningarna ignorerar rake, men man kan plussa på allmän statistisk dumhet från shortstacks för att neutralisera detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...