Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Det är poänglöst, om man reraisar hårt nog för att det ska vara värt nått, så kommer bara AA/KK/AK calla, som bäst är du 50%, och det är jävligt föräddisk hand. Även om du får en perfekt (icke-set) flopp, så finns KK/AA kvar.

 

Jag 3bettar ALLTID QQ,KK,AA,AK och oftast AQs samt JJ och TT. Vad gör detta? jo mina motståndare vet aldrig riktigt om jag har TT eller AA när 3betten väl kommer, och chansen att dom synar med den sämre handen är betydligt högre, oftast så kommer dom ävne vika preflop om dom är veka.

Hur som helst, 3bettar du bara AA,KK och AK blir du väldigt lättläst och alla spelare kommer vika mot dina 3-bets, vilket kanske inte är något man vill när man sitter på AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi snackar att reraisa, inte beta, om jag inte har blivit helt förvirrad :P

 

1bet = första satsningen eller BB prflop

2bet = om du raisar BB preflop

3bet = du raisar personen som redan har raisat, en reraise kan man säga också. Men det blir knepigt om det blir 4bet eller 5bet att säga rerereraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag 3bettar ALLTID QQ,KK,AA,AK och oftast AQs samt JJ och TT. Vad gör detta? jo mina motståndare vet aldrig riktigt om jag har TT eller AA när 3betten väl kommer, och chansen att dom synar med den sämre handen är betydligt högre, oftast så kommer dom ävne vika preflop om dom är veka.

Hur som helst, 3bettar du bara AA,KK och AK blir du väldigt lättläst och alla spelare kommer vika mot dina 3-bets, vilket kanske inte är något man vill när man sitter på AA.

 

har börjat köra samma stuk preflop funkar faktiskt riktigt bra

fast iofs alla kort reraisar jag ju inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh fan, det har jag faktiskt missat!

 

Jag tror inte att det är ekonomiskt gångbart att slå om om du blivit raisad, om du sitter med en (oftast) slagen hand.

 

Säg att jag har JJ, jag raisar 6xbb (ganska standard på nivån), motståndaren slår upp till 14, ska jag då slå om till 24 eller liknande, och be om att träffa ett set, vilket är enda handen jag antagligen kan hoppas på att vinna? Smartare isf att bara ta callen, och sen slå till om du känner svaghet/träffar set på flop.

 

Som sagt, om du inte har någon som läser dig (alls eller iaf korrekt) så kommer dom här movesen bara kosta dig pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vill komma fram till är att du ska försöka 3betta med många händer, för det gör det svårare för din motståndare att sätta dig på en hand. säg att du 3bettar och floppen kommer 27K. Vad fasen gör din motståndare nu om du bettar du? du kan lika gärna sitta på KK som TT eller AQ. DDu blir mer oförutsägbar och det är mycket mer troligt att du kammar hem potten på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh fan, det har jag faktiskt missat!

 

Jag tror inte att det är ekonomiskt gångbart att slå om om du blivit raisad, om du sitter med en (oftast) slagen hand.

 

Säg att jag har JJ, jag raisar 6xbb (ganska standard på nivån), motståndaren slår upp till 14, ska jag då slå om till 24 eller liknande, och be om att träffa ett set, vilket är enda handen jag antagligen kan hoppas på att vinna? Smartare isf att bara ta callen, och sen slå till om du känner svaghet/träffar set på flop.

 

Som sagt, om du inte har någon som läser dig (alls eller iaf korrekt) så kommer dom här movesen bara kosta dig pengar.

 

jag missuppfattade menar att jag höjer samma summa, tror det är enklare o köra det på högre nivåer

 

föresten bettar du aldrig till förhållande av potten iom att du ej kunnat höja 50 kr på set med qq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vill komma fram till är att du ska försöka 3betta med många händer, för det gör det svårare för din motståndare att sätta dig på en hand. säg att du 3bettar och floppen kommer 27K. Vad fasen gör din motståndare nu om du bettar du? du kan lika gärna sitta på KK som TT eller AQ. DDu blir mer oförutsägbar och det är mycket mer troligt att du kammar hem potten på floppen.

Jo, men som sagt, finns det ingen som försöker läsa av dig kommer det bara kosta pengar ;) Jag håller med i teorin, men inte i praktikten.

 

Sen så om floppen kommer 27K, och du betar ut efter att reraisat preflop, så kommer antagligen alla händer som callat där innan calla även här, och då har du kastat bort dina pengar ;)

 

Är inte three-bet en limitfras förresten :P?

Det finns, iaf i mitt huvud, enbart max 4 händer som du callar en reraise med preflop. AA, KK, QQ, AK (och AK enbart om du har en read som pekar på att han inte har AA/KK, alltså inte är en sån snortajt spelare som man hittar ibland).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena!

 

tänkte höra med er (då ja känner igen fler av er frånb 05/1)

jag är relativt ny och tänkte höra vilka man ska aktia sig för på 05/1 FR?

vilka är bäst/bra?

 

ps, bra dagbok och roliga diskussioner =)

 

hej då:-D

 

jag är fisk, sätt dig ur positon mot mig. Höjer bara skräp och värdebettar river med A-hög. Nickar Per18 ses ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena!

 

tänkte höra med er (då ja känner igen fler av er frånb 05/1)

jag är relativt ny och tänkte höra vilka man ska aktia sig för på 05/1 FR?

vilka är bäst/bra?

 

ps, bra dagbok och roliga diskussioner =)

 

hej då:-D

 

det märker du oftast med stackarna, finns många som är bra men det du ska hålla utkik är efter de som sällan är med på givar utan mest sitter o foldar

 

spelat länge eller bara nybörjare???

 

vad nickar du på svs???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..rigg

 

Andra gången det här händer på MINDRE än 5 minuter! Fyrtal mot stål

 

***** Hand 322689704 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 maj 2007 22:22:03

Adam 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SunTzu (199.00)

Plats 2: jesuslever (44.85)

Plats 3: Slampolina (184.85)

Plats 4: eagleman (37.60)

Plats 5: rasmusen (31.42)

Plats 6: Campar (0.00)

Plats 7: Päsa (52.40)

Plats 8: Tigerfisk_ (222.55)

Plats 9: aike21 (217.07)

Plats 10: Doggybag (200.50)

Doggybag lägg LM 0.50

SunTzu lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Ek, Ks]

jesuslever [N/A, N/A]

Slampolina [N/A, N/A]

eagleman [N/A, N/A]

rasmusen [N/A, N/A]

Päsa [N/A, N/A]

Tigerfisk_ [N/A, N/A]

aike21 [N/A, N/A]

Doggybag [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jesuslever Lägg

Slampolina Syna 1.00

eagleman Lägg

rasmusen Syna 1.00

Päsa Syna 1.00

Tigerfisk_ Lägg

aike21 Lägg

Doggybag Syna 1.00

SunTzu Höj till 6.00

Slampolina Syna 6.00

rasmusen Lägg

Päsa Syna 6.00

Doggybag Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [Kk, Ds, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Doggybag Passa

SunTzu Satsa 7.00

Slampolina Syna 7.00

Päsa Syna 7.00

Doggybag Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kk, Ds, Dk, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

SunTzu Satsa 27.00

Slampolina Syna 27.00

Päsa Syna 27.00

*** River(Board): *** : [Kk, Ds, Dk, Dh, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

SunTzu Satsa 12.00

Slampolina Höj till 40.00

Päsa All-in 12.40

SunTzu Syna 40.00

*** Showdown *** : Rake: 5.45 Totalpott: 213.95

SunTzu Visar ej Vinst:0.00

Slampolina [Dr, Knr] Fyrtal i damer Vinst:213.95

Päsa [Kh, 9h] Kåk Vinst:0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..rigg

 

Andra gången det här händer på MINDRE än 5 minuter! Fyrtal mot nästnöten alltså.

 

***** Hand 322689704 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 maj 2007 22:22:03

Adam 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SunTzu (199.00)

Plats 2: jesuslever (44.85)

Plats 3: Slampolina (184.85)

Plats 4: eagleman (37.60)

Plats 5: rasmusen (31.42)

Plats 6: Campar (0.00)

Plats 7: Päsa (52.40)

Plats 8: Tigerfisk_ (222.55)

Plats 9: aike21 (217.07)

Plats 10: Doggybag (200.50)

Doggybag lägg LM 0.50

SunTzu lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Ek, Ks]

jesuslever [N/A, N/A]

Slampolina [N/A, N/A]

eagleman [N/A, N/A]

rasmusen [N/A, N/A]

Päsa [N/A, N/A]

Tigerfisk_ [N/A, N/A]

aike21 [N/A, N/A]

Doggybag [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jesuslever Lägg

Slampolina Syna 1.00

eagleman Lägg

rasmusen Syna 1.00

Päsa Syna 1.00

Tigerfisk_ Lägg

aike21 Lägg

Doggybag Syna 1.00

SunTzu Höj till 6.00

Slampolina Syna 6.00

rasmusen Lägg

Päsa Syna 6.00

Doggybag Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [Kk, Ds, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Doggybag Passa

SunTzu Satsa 7.00

Slampolina Syna 7.00

Päsa Syna 7.00

Doggybag Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kk, Ds, Dk, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

SunTzu Satsa 27.00

Slampolina Syna 27.00

Päsa Syna 27.00

*** River(Board): *** : [Kk, Ds, Dk, Dh, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

SunTzu Satsa 12.00

Slampolina Höj till 40.00

Päsa All-in 12.40

SunTzu Syna 40.00

*** Showdown *** : Rake: 5.45 Totalpott: 213.95

SunTzu Visar ej Vinst:0.00

Slampolina [Dr, Knr] Fyrtal i damer Vinst:213.95

Päsa [Kh, 9h] Kåk Vinst:0.00

 

tror inte jag hade bettat så hårt pga ni är 3 kvar, stor risk att ni alla sitter på samma kåk onödigt o svs en massa pengar o sen får man faktiskt ha i åtanke att ngn kan faktiskt ha 4-tal iom höjning preflop o folk går med på K, Q o dem korten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därför en annan höjde före mig

brukar du mothöja med QQ??

 

 

Fauna posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qs Qh ]

CarlaC calls [$1].

mörkpoker3 calls [$1].

mabo3 folds.

Firegames raises [$5].

VoffVoff folds.

Tinusen calls [$5].

 

Snälla Tina, det finns bara 2 händer som är bättre än dina och risken att du möter just dem är inte jätteöverhängande. Du vill ha bort händer som AKo för de är livsfaliga om de får se flop. Bara damma på , minst upp till 20BB gärna lite till!

 

/Patfor

 

Ps Jag har postat 2 händer till dig i min dagbok, läs! Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fråga, varför slowspelar man sitt AA preflop. hade JJ mitten position, av ngn anledning höjer jag ej pre flop men lika bra det, floppen kommer det J, en höjer jag mothöjer, på turn ett A jag höjer igen får mothöjning o jag reraisar åter igen, på rivern blir det höjning från mig han synar bara o visar upp set med AA, snopet eftersom den handen räknade jag verkligen inte med, förlorade 100 kr på den handen o han hade kunnat få hela min stack om han spelat rätt. blää för högre set

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fråga, varför slowspelar man sitt AA preflop. hade JJ mitten position, av ngn anledning höjer jag ej pre flop men lika bra det, floppen kommer det J, en höjer jag mothöjer, på turn ett A jag höjer igen får mothöjning o jag reraisar åter igen, på rivern blir det höjning från mig han synar bara o visar upp set med AA, snopet eftersom den handen räknade jag verkligen inte med, förlorade 100 kr på den handen o han hade kunnat få hela min stack om han spelat rätt. blää för högre set

 

För man inte har lärt sig grunderna i NL Holdem och inte läst något av Sklansky som säger "stora bets är till för stora händer"!

 

På tal om preflopriases och AA, KK, har du möjlighet att göra 3e bettet (dvs raisa reraisen på raisen) så är det allin enligt Sklansky. De är så dominerande mot 1-2 motståndare så de är värda att spela för hela stacken. Det är ju det som är grunden och så bra med NL och som man ska utnyttja, betta stenhårt på monstren för att ta betalt.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill hon ha ut AK, då är det bara AA och KK kvar som realiskt kommer calla, och då är hon rökt. Visst, om du vill sikta på att oftast enbart ta blinds så kommer det funka, men man kommer åka på storsmällar ofta.

 

nu var det denna person som inte höjde preflop o jag bettade fortfarande till förhållande av potten vilket du ska göra med dina händer, säger iaf alla som spelar högre insatser, varför ska jag inte ta betalt för min hand o mesa med en 10 kr höjning när potten är 80 kr då är det ju guldläge för personen o syna pga att man kan få potten billigt vad han nu var ute efter. så jag tycker jag gjorde helt rätt där med tanke på att han har 50 kr kvar, menar du ska väl förhindra o bli utdragen eller?? o med min bett så var inte hans pottodds så bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För man inte har lärt sig grunderna i NL Holdem och inte läst något av Sklansky som säger "stora bets är till för stora händer"!

 

På tal om preflopriases och AA, KK, har du möjlighet att göra 3e bettet (dvs raisa reraisen på raisen) så är det allin enligt Sklansky. De är så dominerande mot 1-2 motståndare så de är värda att spela för hela stacken. Det är ju det som är grunden och så bra med NL och som man ska utnyttja, betta stenhårt på monstren för att ta betalt.

 

/Patfor

 

hihi gjorde det innan idag rök pga att det kom 4-klöver på brädan, jag satt inte med ngn av dem, sen hade jag ju set i QQ jag drog till med en all in eller ja hans stack var 50 kr, o potten var 80 menar gör inte jag helt rätt o beta till förhållande av potten där istället för att mesa med en meshöjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill hon ha ut AK, då är det bara AA och KK kvar som realiskt kommer calla, och då är hon rökt. Visst, om du vill sikta på att oftast enbart ta blinds så kommer det funka, men man kommer åka på storsmällar ofta.

 

 

För på SS 0,5/1 kan du få med 1010, JJ, AJs, AQs, KQs och kanske till och med medium sc och 88-99 trots omställningen. Större chans rent statistiskt att personen sitter på AK än AA eller KK. Får du bara syn så kan du ta bort AA direkt för den hade reraisat igen, trorligtvis KK oxå. Finns bara AK kvar som är ett riktigt hot, kommer inga överkort så är det ju bara att betta hårt och då har man ju byggt in pengar redan preflop i potten och kan ta mer betalt på andra gator. Flopbetta 75% av pot i en 15kr pott eller 75% i en 50kr pot kommer i slutändan ge en jäkla skillnad!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...