Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp det är tidigt position eftersom de pratar först på floppen.

 

bra då har jag fattat det rätt :-D

 

läste oxå ngt intressant som stämmer bra stod så här, menar varför checka när man är beredd o gå med på höjning, övertygad om att man vinner mer pga det

 

Om du har en hand som du skulle syna med, satsa - istället för att syna - det är en överlägsen strategi om du tror att din satsning kan få din motståndare att lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anna fråga oxå, tex jag sitter påå stora mörk har K5 på handen på floppen kommer det en K, 9,7

 

vi är 4 personer kvar lönar det sig o betta denna handen även om jag har en skitkicker eller ska jag bara checka denna. A hatar jag alltid ngn som sitter på A men inte lika säkert med K o J o sådant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en hand som du skulle syna med, satsa - istället för att syna - det är en överlägsen strategi om du tror att din satsning kan få din motståndare att lägga sig.

 

Som sagt, aggression vinner dig potten.

 

Med träffad K5 hade jag iaf bettat, det ligger drag på brädan och det ska kosta! Ifall du tar hem potten på flopp kan du visa att du bettar dåliga kickers så får du image som lösaggro när du egentligen är vektight ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror så här, man måste förstå att Sv Spel lägsta nivån är som ingen annan pokersite på någon annan nivå. Man måste anpassa sig och det gör man genom erfarenheter att spela mycket. Kolla vad man gör för fel med de förluster man gör. Vad man kan ändra på mm.

 

Att betta aggro med skitkickers är tveksamt om det lönar sig i längden men är där många med i handen så är risken stor att ngn träffat bättre. Det är en jäkla skillnad att vara aggro med en låg flopprocent än en mycket hög. Det är ju ofta 6-7 man med i potten.

 

Jag tror på Kungens spelstil, han vinner mest av oss och kan detta bäst. Han har spelat länge och är analytisk. Spelar oxå ganska hög nivå på andra siter och det märks hur begåvad han är. Tight och betta hårt sina träffar, men det är med risk att man åker dit ibland. Jag märker oxå är han inte säker på bästa handen tar han det lugnt och håller potten nere. Ha en bättre read på alla dem man spelar mot är otroligt viktigt, vad har den andra för krav på sin pokerhand, kan man tänka på tycker jag.

 

Mycket av råd kan inte anpassas på Sv Spel.

 

Jag vet att jag gör mycket fel och att jag ibland är passiv och weaktight, men det är så jag spelar, jag är ingen risktagare. Men att vara för aggro och spela powerpoker kan faktiskt straffa sig där.

 

Men Tinusen, glöm detta att folk kan läsa dig! Vi som kan lite har redan gjort det men 80 % skiter fullständigt i att läsa dig utan spela på sin egen hand. de utgår vad de har för hand och skiter totalt i vad du har. Detta med reads tror du överskattar väsentligt. De går på Kungens bra händer gång på gång fastän han är där så mycket på siten så sitter de ändå och betalar honom. Mycket märkligt egentligen men de riktiga hobbyspelare och de finns inte på långa håll i massor på andra siter.

 

Du är ju verkligen på rätt väg och du är ju erfaren då du spelar så mycket och får så mycket erfarenhet. Du vinner så bra just nu. Det är egentligen om du vill gå upp i nivå du måste utveckla ditt spel.

 

Vad jag tycker om vissa böcker är de utvecklar lite ens tänkande och de mest kända författarna har väldigt bra åsikter. Jag köper alla tidningar och jämfört med böcker står de sig väldigt slätt. Böcker av Sklansky, Brunson, Cloutier, Harrington är väldigt bra och de har ju sysslat med poker i hela sitt liv. Om du inte vill köpa böcker kan man gå in på Bonusforumet där de mot man spelar vissa händer på olika siter kan få dem gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror så här, man måste förstå att Sv Spel lägsta nivån är som ingen annan pokersite på någon annan nivå. Man måste anpassa sig och det gör man genom erfarenheter att spela mycket. Kolla vad man gör för fel med de förluster man gör. Vad man kan ändra på mm.

 

Att betta aggro med skitkickers är tveksamt om det lönar sig i längden men är där många med i handen så är risken stor att ngn träffat bättre. Det är en jäkla skillnad att vara aggro med en låg flopprocent än en mycket hög. Det är ju ofta 6-7 man med i potten.

 

Jag tror på Kungens spelstil, han vinner mest av oss och kan detta bäst. Han har spelat länge och är analytisk. Spelar oxå ganska hög nivå på andra siter och det märks hur begåvad han är. Tight och betta hårt sina träffar, men det är med risk att man åker dit ibland. Jag märker oxå är han inte säker på bästa handen tar han det lugnt och håller potten nere. Ha en bättre read på alla dem man spelar mot är otroligt viktigt, vad har den andra för krav på sin pokerhand, kan man tänka på tycker jag.

 

Mycket av råd kan inte anpassas på Sv Spel.

 

Jag vet att jag gör mycket fel och att jag ibland är passiv och weaktight, men det är så jag spelar, jag är ingen risktagare. Men att vara för aggro och spela powerpoker kan faktiskt straffa sig där.

 

Men Tinusen, glöm detta att folk kan läsa dig! Vi som kan lite har redan gjort det men 80 % skiter fullständigt i att läsa dig utan spela på sin egen hand. de utgår vad de har för hand och skiter totalt i vad du har. Detta med reads tror du överskattar väsentligt. De går på Kungens bra händer gång på gång fastän han är där så mycket på siten så sitter de ändå och betalar honom. Mycket märkligt egentligen men de riktiga hobbyspelare och de finns inte på långa håll i massor på andra siter.

 

Du är ju verkligen på rätt väg och du är ju erfaren då du spelar så mycket och får så mycket erfarenhet. Du vinner så bra just nu. Det är egentligen om du vill gå upp i nivå du måste utveckla ditt spel.

 

Vad jag tycker om vissa böcker är de utvecklar lite ens tänkande och de mest kända författarna har väldigt bra åsikter. Jag köper alla tidningar och jämfört med böcker står de sig väldigt slätt. Böcker av Sklansky, Brunson, Cloutier, Harrington är väldigt bra och de har ju sysslat med poker i hela sitt liv. Om du inte vill köpa böcker kan man gå in på Bonusforumet där de mot man spelar vissa händer på olika siter kan få dem gratis.

 

anser att jag vill utveckla mitt spel till tipp topp även på denna nivån. jag vill ha som mål o bli en stor vinnare o jag har en bra bit o jobba på. slaskar gärna iväg onödiga pengar på en bräda som är risky o synar fruktansvärda dumma syner. det jag har problem med är o släppa en hand om jag får omslag tex sitter jag med set o det är uppenbar stege o en bettar på då kanske jag gör den där dumma synen som egentligen inte skulle gjorts.

 

det knäppa ör att jag inte ens känner mig duktig på spelet när jag spelar vissa händer fruktansvärt dumt medans jag spelar andra händer tipp topp. hmm man skulle haft en personlig lärare som satt med en när man spelade o lärde ut en hur man ska spela, nu så det enda jag lärt mig från är detta forumet, o ngr artiklar typ, annars har jag experimenterat fram mycket o får väl fortsätta med det ett tag tills jag hittar det ultimata spelsättet för mikronivå.

 

det jag ska jobba lite me är kanske o hålla nere potten när jag är osäker på min hand, tror inte riktigt på jätteaggro på endast par o man har 5 limpare med. har sparat stora pengar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan utveckla ditt spel! Detta med dumma syner är ju egentligen att lära sig situationer och ha impulskontroll, läsa bordet och spelaren. Jag gör likadant ofta så tyvärr, det får man nog jobba på.

 

Jag tror Kungens spelstil är ganska optimal och han gör sällan dumma syner.

 

Personligen har jag mycket att jobba på och det gäller att vinna maximalt och stoppa förlusterna. Analysera de händer som gått fel, utdragningar eller otur det har vi alla men hade man kunnat spelat annorlunda är ngt man måste ställa sig hela tiden. Man kan inte heller vinna varje hand.

 

Jag kör detta mikro till bankrulle på 30-40 tkr och kör lite 1-2 men man kan fråga sig varför Kungen spelar vår nivå. Den är tillräckligt lönsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan utveckla ditt spel! Detta med dumma syner är ju egentligen att lära sig situationer och ha impulskontroll, läsa bordet och spelaren. Jag gör likadant ofta så tyvärr, det får man nog jobba på.

 

Jag tror Kungens spelstil är ganska optimal och han gör sällan dumma syner.

 

Personligen har jag mycket att jobba på och det gäller att vinna maximalt och stoppa förlusterna. Analysera de händer som gått fel, utdragningar eller otur det har vi alla men hade man kunnat spelat annorlunda är ngt man måste ställa sig hela tiden. Man kan inte heller vinna varje hand.

 

Jag kör detta mikro till bankrulle på 30-40 tkr och kör lite 1-2 men man kan fråga sig varför Kungen spelar vår nivå. Den är tillräckligt lönsam.

 

 

nu har kungen spelat länge nl o kan spelet o vet precis hur han ska spela olika händer i vissa situationer, då han kör 10 bord misstänker jag att han kör ett speciellt mönster o bluffar ytterst sällan då man aldrig ser honom ryka dit eller nja ngn gång då han blivit utdragen. skillnade mellan honom o oss är att han kan mikronivån utan o innan o han tjänar mest på denna nivån annars hade han säkert spelat högre insatser.

 

skoja du att jag blev tjurig innan, satt med ngr kort o så kom det 6 kr höjning pre flop jag satt mellan valet o kvalet o syna eller folda, då det bara var 2 st som limpat så blev det till slut fold. var ju inga direkt höjdarkort som jag hade, på floppen kom det kort så jag hade haft stegen, o nissen höjer 40 kr, misstänker att han prickat set ja eller AA, tusan när man väl la sin hand så hade man satt en monsterhand o dessutom fått en fin pott. hade nog kunnat få honom all in där men som sagt var man ska ju inte kolla på flopparna när man lagt sina händer, många händer där man skulle prickat fina händer.

 

vad har jag som jag måste utveckla med mitt spel,? visst man kan inte vinna varje pott men när man väl är i spelet så har man svårt o få in den tanken, menar man kan spara mycket pengar genom att folda händerna lättare, menar på mikronivån så bluffas det ytterst sällan o om det gör det ja då går de ju all in oftast men känns relativt osäkert o syna en all in med ett par med inte bästa kickern. Näe men jag har problem med mitt spel då jag gör tabbar dagligen frågan är hur jag ska komma ifrån dessa tabbar, menar om jag lyckas med det så är jag på en god väg o bli en bra spelare. så ikväll blir det nya tag ska vara hårdare mot mig själv inom mitt spel, gäller o ha tålamod, kanske inte trots allt har tillräckligt med tålamod o vill gärna syna en dum syn bara för att jag inte fått kort på ett tag.

 

menar ni där ute kan ni ge lite vettiga råd inom texas

 

spelade en turre på svs innan, hade riktigt med flyt med korten o till slut var det heads up mellan mig o en annan. till slut hade han bara 2000 marker kvar o går all in, med min flyt hade jag fått KA i ruter o självklar syn o jag vann. tjihooo

 

jo angående att bli vinnare o utveckla mitt spel fastän jag inte har som mål o bli en standard spelare högre insatser. visst testar på 1-2 kr ibland men komme rnog inte bli en stammis där vi får se, ifall detta skulle ske så kommer jag aldrig att gå högre det tillåter jag inte mig själv utan min familjs ekonomi är viktigare, visst kanske man vinner men skulle nog inte må så bra ifall jag spelade bort 1000 kr en kväll då vi behöver dem pengarna. visst det kan hända på 0,5-1 kr oxå men det har aldrig hänt ännu iaf, det emsta jag spelat bort en kväll är 400 kr o det har hänt 1 gång, om jag backat ngn mer gång är det kanske 50 kr eller ngt sådant.

 

Plus jag som spelare påd enna nivån jag är glad om jag plussar 200 kr i snitt om dagen tex det är 6000 så jag kommer aldrig ha som krav att jag ska plussa mer, men visst mål har jag ju att plussa mer men är glad ifall jag plussar i snitt 200 kr om dagen. menar jag spelar för att det är skoj o så fort jag börjar ha krav att nu måste jag vinna massvis med pengar så blir spelet automatiskt dåligt o jag tycker inte det är kul utan detta är ett nöje som ger pengar som bonus för mig.

 

 

föresten när din rulle kommit upp till 30-40 000 ska du upp till 1-2 kr jämt eller ännu högre.

 

här tar jag alltid ut pengar så en rulle på 30 000 är det inte talan om här hihi, men däremot kanske 1500-2500 som standard eftersom jag plockar ut med jämna mellanrum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, aggression vinner dig potten.

 

Med träffad K5 hade jag iaf bettat, det ligger drag på brädan och det ska kosta! Ifall du tar hem potten på flopp kan du visa att du bettar dåliga kickers så får du image som lösaggro när du egentligen är vektight ;-)

 

jo fast egentligen är det ju risky o vara alldeles för aggro med tanke på att folk gärna synar med sitt 3:e par hög höjning. tex du sitter på AA, en nisse hänger med får träff på 4,an, restan av korten är 7 o J och du bettar 15 kr o han hänger lika glatt med. så där funkar ju absolut inte aggro spel utan jag tänkte mer kanske en 3 kr bet tex.

 

tror det är där det hänger lite om man förlorar mycket pengar menar sitter ngn emd bättre hand ja då mothöjer de annars synar de bara och ja har du tur foldar alla även efter en 3 krs bet kanske. menar bättre o spela så än o riskera 30 kr ?? eller har jag helt fel i mitt tankesätt. handen är ju relativt osäker o sitter ngn med stegdraget eller ngt annat ja då synar de likadant med K o bättre kicker.

 

visst högre insatser självklart måste du vara aggro där med kort o det men mikrolimit ett helt annat spel ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog samma problem eller styrka som dig att jag har respekt för pengar och sitter man och är rädd om sina pengar så blir man en mycket dålig spelare därför är det inte aktuellt med med högre nivå, men jag kommer att prova 5 bord 1-2 nivå ibland för att se hur det. Jag tror man kan förlora 1-2 tkr om man har missflyt på en dag på de borden.

 

Jag märkte att de var mer medvetna där och jag spelar gärna spel på vår nivå och vill plussa mera.

 

Jag vet inte Tina men grunden är nog att spela på och utvärdera hela tiden händer hela tiden. Du vinner ju mycket mera än 200kr om dagen, det måste ju bli mycket mera, du mörkar lite tror jag!

 

Det är faktiskt annorlunda på Sv Spel och Kungen är expert på det. Jag är övertygad att spelar helt annorlunda på NL100 på annan site än Sv Spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör en egentligen till en vinnare på mikrolimit. Man måste ju spela helt annorlunda än på högre insatser vet jag. menar folk synar precis allt så jätteaggro funkar inte riktigt på alla händer, självklart på sina set m.m då är det ju aggro som gäller,

 

testade ju spela 1-2 kr i helgen o redan där var det stor skillnad på folk som spelade. visst firrar fanns det men inte lika stor utsträckning o folk synade inte lika glatt preflop. så varför stannar jag inte kvar där, därför att jag känner att jag har stora brister i mitt spel fortfarande som jag måste jobba med. Ser ingen anledning till att börja högre än den jag inte reder ut helt o hållet ännu. Som exempel jag får för mig att jag vill springa ett maraton, inte sjutton går jag o springer det direkt utan jag tränar o tränar länge länge innan jag ger mig på det. Visst har lagt ner många timmar på pokerborden men jag vill ha många timmar till innan jag kan yttra mig om att vara en bra pokerspelare. men skulle aldrig få för mig att tänka tanken att gå upp för att slippa fiskarna, menar fiskar finns överallt även på högre insatser dock ej lika stor utsträckning

 

tycker poker är jättekul eftersom finns alltid ngt nytt o lära sig. som ja för 2 månader sen var det ganska stor skillnad på mitt spel än vad det är nu iaf vad det känns som nu, menar då kunde man syna färgdrag när inte ens pottoddsen m.m räckte till. ehm oki har gjort det nyligen oxå det erkänner jag :oops: men den dagen var lite märklig o i normala fall spelar jag ordentligt med färgdrag etc det ska ju löna sig för mig att syna färger o stegar.

 

ni som läser detta som kanske inte brukar skriva plus bättre spelare kanske skrattar åt mina dåliga händer o tycker man är en dålig spelare. Ja jag erkänner har stora brister i mitt spel, sätter därför ut händer som jag själv inser är fel spelade så att jag nästa gång kan spela den annorlunda menar om jag tyckt de varit bra spelade hade jag väl ingen anledning till att be om era åsikter, utan jag står för mina dåliga händer står för att jag är en dålig pokerspelare många ggr, men samtidigt har så mycket kvar o lära mig o tar gärna emot kritik då jag tror det kan göra mig till en bättre spelare. Jag är medveten att jag måste jobba mycket med mitt spel, ibland är mitt spel fruktansvärt pinsamt enligt mig själv då är det jag som är fisken inte ngn annan. men vissa händer spelar jag grymt bra, så jag är lite som dr jekelly o mr hyde eller vad han heter.

 

positivt med denna dagboken är att jag kan diskutera poker med andra spelare som spelar samma nivå o vet precis hur spelet funkar på 0,5-1 kr nivån o vi kan hjälpa varandra med vissa problem o händer.

 

kommer fortsätta att sätta ut mina dåliga händer plus bra händer, men mitt mål är ju att det inte ska bli ngr fler dåligt spelade händer utan jag ska visa upp bra händer även om jag blivit utdragen.

 

så veckans mål då.

 

*försöka undvika de där oerhörda dumma synerna när jag vet att jag är slagen bara för jag inte vill släppa mitt set, stege eller ngt annat

 

* spela bra händer o syna o höja rätt o ej slowspela, undvika spela riktigt dåligt typ fiskvarningshänder gjorda av mig,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog samma problem eller styrka som dig att jag har respekt för pengar och sitter man och är rädd om sina pengar så blir man en mycket dålig spelare därför är det inte aktuellt med med högre nivå, men jag kommer att prova 5 bord 1-2 nivå ibland för att se hur det. Jag tror man kan förlora 1-2 tkr om man har missflyt på en dag på de borden.

 

Jag märkte att de var mer medvetna där och jag spelar gärna spel på vår nivå och vill plussa mera.

 

Jag vet inte Tina men grunden är nog att spela på och utvärdera hela tiden händer hela tiden. Du vinner ju mycket mera än 200kr om dagen, det måste ju bli mycket mera, du mörkar lite tror jag!

 

Det är faktiskt annorlunda på Sv Spel och Kungen är expert på det. Jag är övertygad att spelar helt annorlunda på NL100 på annan site än Sv Spel.

 

jo jag vinner i snitt mer än 200 kr om dagen men jag är nöjd om jag bara hade vunnit 200 kr om dagen var det jag menade, visst skulle det väl inte vara fel o kanske plussa 15 000 i månaden men jag börjar med ett vettigt mål menar bättre o spela det bästa man kan sen får man se vad månads pengen slutar på. jag förlorar inte mycket på mitt spel men det jag förlorar är oftast onödiga pengar som igår plussade jag 600 kr, hade blivit mycket mer om jag spelat vissa händer vettigt o inte gjort dumma syner som kan bli 200 kr kanske på en dag om jag spelat illa, blir ju stora summor varje månad om det skulle hålla på så jämt, visst vissa händer ryker du ju på så är det ju bara.

 

ja tex aQ om jag gjort en fethöjning kanske handen varit min, sen satt med aa på ditt bord, bettade riktigt aggro fick mothöjning o jag drog mig ur, satt med kk, hade svårt o släppa min hand vid stegdrag o blev en riversyn när jag satt mitt set, mothöjer höjning med mitt set med QQ när han kan sitta på stege tex såna händer jag spelar konstigt

 

har ju spelat regelbundet i 2 månader så vad vore det av mig om jag skulle ha ett krav på o att plussa 15 000 när jag inte ens är 100% haj på spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak med att sätta ut händer, så har jag märkt att du sätter mest ut stora vinsthänder och de är kul att läsa och sedan händer där du spelat ok men blivit utdragen och sedan undrar varför, undrar vad det ger? Men det tillhör spelet att bli utdragen. Vi vet ju själva att många fiskar inte släpper drag mm vad man än bettar. Kungen straffar dem hårdare men han åker ju dit ibland. Sätt dig vid hans bord och se hur han spelar och notera det.

 

Det är så många andra situationer man utveckla och sätt ut händer där du är osäker om du spelat rätt. Frågan är ju också är ju vilka händer spelar man och till vilket pris.

 

Vi är ju inga experter ngn av oss men man måste nästan ha spelat där för att förstå Sv Spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak med att sätta ut händer, så har jag märkt att du sätter mest ut stora vinsthänder och de är kul att läsa och sedan händer där du spelat ok men blivit utdragen och sedan undrar varför, undrar vad det ger? Men det tillhör spelet att bli utdragen. Vi vet ju själva att många fiskar inte släpper drag mm vad man än bettar. Kungen straffar dem hårdare men han åker ju dit ibland. Sätt dig vid hans bord och se hur han spelar och notera det.

 

Det är så många andra situationer man utveckla och sätt ut händer där du är osäker om du spelat rätt. Frågan är ju också är ju vilka händer spelar man och till vilket pris.

 

Vi är ju inga experter ngn av oss men man måste nästan ha spelat där för att förstå Sv Spel.

 

 

sätter ut händer där jag vill ha råd ifall jag spelat fel, vill ha råd hur skulle jag spelat istället???? men jag kan sluta o sätta ut händer där jag vunnit mycket o bara visa där jag förlorat mycket om du vill hihi, men hmm ja du aksnke har rätt med att jag bara sätter ut där jag vunnit stora potter, får börja sätta in lite mer förlorade händer helt enkelt, men oftast när jag förlorar så vet jag precis i var felet ligger utan det är händern ajag blir utdragen i som jag har problem med tex skulle jag bettat hårdare o såna saker. o sen visst är det kul o visa upp händerna där man tagit fina potter i oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar de riktigt dåliga händerna vet jag precis vad jag gjort fel utan sätter ut de jag tror kanske jag gjort fel på o vill ha åsikter, menar händer med en dålig bluff gjord av mig tycker inte jag att jag behöver sätta ut pga att jag vet var felet låg där,

 

 

***** Hand History for Game 322114395 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 09:44:46 ET 2007

Table Adam 40 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: frommen53 ( $293.75 )

Seat 2: NTD ( $29.5 )

Seat 3: hajen13 ( $91.25 )

Seat 4: Tinusen ( $199 )

Seat 5: johnvegas ( $38.95 )

Seat 6: SWAT1 ( $89 )

Seat 7: anno47 ( $120.7 )

Seat 8: CM Bellman ( $120.6 )

Seat 9: p3finnen ( $153.08 )

Seat 10: sherekahn ( $200 )

Tinusen posts small blind [$0.5].

johnvegas posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qc Ah ]

SWAT1 calls [$1].

anno47 raises [$2].

CM Bellman folds.

p3finnen calls [$2].

sherekahn folds.

frommen53 folds.

NTD calls [$2].

hajen13 calls [$2].

Tinusen calls [$1.5].

johnvegas calls [$1].

SWAT1 calls [$1].

** Dealing Flop ** [ Ts, 9s, Qh ]

Tinusen bets [$4].

johnvegas folds.

SWAT1 folds.

anno47 raises [$8].

p3finnen folds.

NTD calls [$8].

hajen13 folds.

Tinusen calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

Tinusen checks.

anno47 bets [$3].

NTD calls [$3].

Tinusen calls [$3].

** Dealing River ** [ 6d ]

Tinusen checks.

anno47 bets [$4].

NTD folds.

Tinusen calls [$4].

anno47 shows [ Th, 9d ] two pairs, tens and nines.

anno47 wins $53.6 from the main pot with two pairs, tens and nines.

 

iofs denna handen kanske inte ngt jättefel pga att han bettar så lågt men kanske skulle tänkt till lite eftersom han reraisade mig på floppen

 

 

 

**** Hand History for Game 322213417 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 12:46:46 ET 2007

Table Adam Turbo 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: martgammon ( $239.9 )

Seat 2: ungékung ( $79.5 )

Seat 3: Tinusen ( $201.1 )

Seat 4: Tetrao ( $116.03 )

Seat 5: Soul_6 ( $56.85 )

Seat 6: alias68 ( $49.75 )

Seat 7: axis venus ( $89.5 )

Seat 8: Maaaaaaas ( $202.83 )

Seat 9: malak1 ( $203.65 )

Seat 10: Jimmy831 ( $22.3 )

Tetrao posts small blind [$0.5].

Soul_6 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Jc Ah ]

alias68 calls [$1].

axis venus folds.

Maaaaaaas folds.

Jimmy831 folds.

martgammon folds.

ungékung calls [$1].

Tinusen calls [$1].

Tetrao folds.

Soul_6 checks.

** Dealing Flop ** [ Ad, Tc, 7h ]

Soul_6 checks.

alias68 checks.

ungékung checks.

Tinusen bets [$4].

Soul_6 folds.

alias68 calls [$4].

ungékung calls [$4].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

alias68 bets [$3].

ungékung calls [$3].

Tinusen calls [$3].

** Dealing River ** [ 6d ]

alias68 bets [$5].

ungékung folds.

Tinusen calls [$5].

alias68 shows [ Kd, Js ] a straight, ten to ace.

alias68 wins $34.6 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

och tex här varför bettar jag inte på floppen för o bara checkar?? om jag bettat hade potten kanske varit min

 

***** Hand History for Game 322075620 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 08:03:32 ET 2007

Table Adam 40 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: annituula ( $82.2 )

Seat 2: vortumnus1 ( $23.9 )

Seat 3: maria637 ( $46.25 )

Seat 4: Tinusen ( $206.7 )

Seat 5: kilroyl ( $16 )

Seat 6: mif70 ( $45.75 )

Seat 7: Rubidium ( $193.9 )

Seat 8: karat ( $22.95 )

Seat 9: nysis ( $24.15 )

Seat 10: milla65 ( $62.15 )

Rubidium posts small blind [$0.5].

karat posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Jd Kc ]

nysis calls [$1].

milla65 folds.

annituula folds.

vortumnus1 folds.

maria637 calls [$1].

Tinusen calls [$1].

kilroyl calls [$1].

mif70 folds.

Rubidium calls [$0.5].

karat checks.

** Dealing Flop ** [ Kh, Tc, 3h ]

Rubidium checks.

karat checks.

nysis checks.

maria637 checks.

Tinusen checks. Självklar bett varför gör jag då inte det???eller iofs denna handen spelade nog min gubbe då jag låg o sov vid den tiden :)

kilroyl checks.

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Rubidium checks.

karat checks.

nysis checks.

maria637 checks.

Tinusen bets [$3].

kilroyl folds.

Rubidium folds.

karat calls [$3].

nysis folds.

maria637 folds.

** Dealing River ** [ Jh ]

karat checks.

Tinusen bets [$4].

karat calls [$4].

Tinusen shows [ Jd, Kc ] two pairs, kings and jacks.

karat shows [ 8h, 9h ] a flush, king high.

karat wins $19.5 from the main pot with a flush, king high.

Game#322075950 starts.

#Game No : 322075950

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, aggression vinner dig potten.

 

Med träffad K5 hade jag iaf bettat, det ligger drag på brädan och det ska kosta! Ifall du tar hem potten på flopp kan du visa att du bettar dåliga kickers så får du image som lösaggro när du egentligen är vektight ;-)

 

Jag håller med om att det är bra att satsa när man ändå tänkt att betta, men problemet ligger i att det är inte enbart synstationer som sitter på SS. En annan kategori är de som är otroligt passiva. Det finns massor av folk som är rädda att betta, som inte höjer AQ ens. Att betta fråb BB innebär ju ändå att potten är oraisad (vad gör du annars där med Q2 t.ex), du träffar damen och så är ni 1-2 i potten, inte fler. Men så är det inte i SS. Folk kan till och med syna med K10 på Q92 flopp för en hålstege. Jag klagar inte på det, men säger bara att man får nog anpassa råden efter situationen. Inte följa allt man läst slaviskt. Är det bara du och nån grinder bör du beta för att se om han träffat nåt. Är det du och ett glatt gäng med fiskar och framför allt passiva tomtar som inte kan betta skulle jag nog hålla igen på aggressiviteten lite om kickern var så taskig. I slutändan förlorar du din big blind på 1 kr med din fold om jätteaction startas. Men börjar du betta aggressivt och förlorar med din kicker blir det dyr historia i slutändan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det är bra att satsa när man ändå tänkt att betta, men problemet ligger i att det är inte enbart synstationer som sitter på SS. En annan kategori är de som är otroligt passiva. Det finns massor av folk som är rädda att betta, som inte höjer AQ ens. Att betta fråb BB innebär ju ändå att potten är oraisad (vad gör du annars där med Q2 t.ex), du träffar damen och så är ni 1-2 i potten, inte fler. Men så är det inte i SS. Folk kan till och med syna med K10 på Q92 flopp för en hålstege. Jag klagar inte på det, men säger bara att man får nog anpassa råden efter situationen. Inte följa allt man läst slaviskt. Är det bara du och nån grinder bör du beta för att se om han träffat nåt. Är det du och ett glatt gäng med fiskar och framför allt passiva tomtar som inte kan betta skulle jag nog hålla igen på aggressiviteten lite om kickern var så taskig. I slutändan förlorar du din big blind på 1 kr med din fold om jätteaction startas. Men börjar du betta aggressivt och förlorar med din kicker blir det dyr historia i slutändan...

 

 

läste idag på en pokerskola att AQ ska man typ bara betta på tidig position vad anser ni om detta??? den åsikten de hade var att om de flesta limpat så kommer de syna en höjning oxå därmed är ditt AQ kanske inte så mycket värt

 

tycker det ibland kan kännas meningslöst att höja då man ändå får med 6 personer, är det inte bättre o inte höja vissa kort pre flop när man ändå vet med sig att man får med sig minst 5 personer. Anledningen till att man höjer är ju för att få bort folk men då folk synar med det mesta så hjälper ju inte höjningarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där händerna var mycket bättre och mer probleminriktade. Jag har inget emot att du sätter ut vinnande händer och eller utdragningshänder, det var inte så jag menade. Men man lär sig inget på dem

 

Det är jättesvåra händer och problemet att spela AQ, AJ, KJ utan höjning. Många är med i floppen och då kan folk ha vad som helst.

 

AQ handen är ju mycket bräcklig med den floppen. Du har många i floppen och du bettar och får mothöjning och det visar ju att ngn träffat men vad? Jag har inga svar men egentligen känner man sig slagen hela vägen men personen kunde lika gärna haft färg eller stegdrag så inte fel att checka ner. Det kostade dig 11 kr att göra så det var väl ok för det var väl 50 % att du hade en bättre hand. Att raisa mer för info hade kostat lika mycket och då kanske fold, men det är lite weaktight men personligen så hade jag kännt mig väldig slagen. Så fall raisa mer med AQ preflop men det är ju oxå vanskligt.

 

AJ handen samma problem med många i floppen. Betta hårdare ja 8 kr men personen hade hängt på ändå och mer är ju overkill. Den som vann där var ju väldigt snäll, jag hade bettat hårdare.

 

KJ handen samma problem ingen preflop höjning. Kunde bettat flopp men personen med färgdrag hade aldrig släppt, kanske om du bettat 15 kr.

 

Jag har inga svar men limpa med med halvstarka händer illustrerar samma problem, många i floppen, alltid någon med drag eller träff eller så får man potten direkt.

 

Lösningen då att raisa preflop eller så blir det så här. Du kan ju knappast släppa händerna då det inte var stora bet.

 

Jag vet ingenting Tina där mer än det är svårt i sådana lägen. Kanske då att jag gillar att få set, stegar, färg och då ta betalt för dem. Jag tycker AK, AQ, AJ, KQ osv är väldigt svåra händer med många i floppen.

 

Jag tänker samma som dig hur fasen ska man göra? Kanske någonannan kan svara men detta är ju problem som uppstår hela tiden med dessa händer. Dessa händer raisas ju preflop oftast på andra siter men detta är ju Sv Spel med många i floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm men hallå´vad pysslar jag med här??? egentligen självklar fold då det är 4 spader o jag defenitivt inte har den ena, iofs bara 5 kr syn så kanske men lönar sig defenitivt inte längden eller????? plus att när man får mothöjning så borde man inse att han sitter på ngt mycket bättre än min hand

 

***** Hand History for Game 317903777 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 9, 18:22:50 ET 2007

Table Adam Turbo 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: steffmanne ( $61.1 )

Seat 2: camponotus ( $184.25 )

Seat 3: jbxxxx ( $97.65 )

Seat 4: Rhino3 ( $200 )

Seat 5: jonbacken ( $16 )

Seat 6: lillhenke1 ( $127.04 )

Seat 7: Amigoo ( $223 )

Seat 8: Tinusen ( $216.35 )

Seat 9: mothman ( $177.7 )

Seat 10: myrra ( $47.9 )

jbxxxx posts small blind [$0.5].

Rhino3 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ As Ac ]

jonbacken folds.

lillhenke1 calls [$1].

Amigoo folds.

Tinusen raises [$7].

mothman folds.

myrra folds.

steffmanne folds.

camponotus folds.

jbxxxx calls [$6.5].

Rhino3 folds.

lillhenke1 folds.

** Dealing Flop ** [ Jd, Ts, 4d ]

jbxxxx checks.

Tinusen bets [$12].

jbxxxx raises [$24].

Tinusen calls [$12].

** Dealing Turn ** [ Qd ]

jbxxxx bets [$8].

Tinusen calls [$8].

** Dealing River ** [ Ad ]

jbxxxx bets [$5].

Tinusen calls [$5].

jbxxxx shows [ Tc, Td ] a flush, ace high.

jbxxxx wins $87.75 from the main pot with a flush, ace high.

 

och sen vad är det första man gör den första given, sitter med a med bra kicker på floppen kommer 2 st A o T jag höjer får mothöjning, sen turn höjer han 15, likaså rivern o jag synar lika glatt för det borde insett att han hade kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett exempel på varför jag gillar att slowa monsterfloppar. (vilket jag anser att i sammanhaget att det här är)

 

 

***** Hand 322362969 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 maj 2007 18:02:40

Adam 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SunTzu (340.85)

Plats 2: dallasll (169.00)

Plats 3: allout (22.00)

Plats 4: skywalker1 (135.15)

Plats 5: vretbo (60.40)

Plats 6: Json64 (88.20)

Plats 7: ninja95 (253.59)

Plats 8: summit (199.00)

Plats 9: nolaeh (184.85)

Plats 10: tgu (133.80)

vretbo lägg LM 0.50

Json64 lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Ks, Es]

dallasll [N/A, N/A]

allout [N/A, N/A]

vretbo [N/A, N/A]

Json64 [N/A, N/A]

ninja95 [N/A, N/A]

summit [N/A, N/A]

nolaeh [N/A, N/A]

tgu [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ninja95 Lägg

summit Lägg

nolaeh Lägg

tgu Syna 1.00

SunTzu Höj till 6.00

dallasll Lägg

allout Lägg

vretbo Lägg

Json64 Syna 6.00

tgu Lägg

*** Flop(Board): *** : [3s, 7s, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

Json64 Satsa 10.00

SunTzu Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 7s, Ek, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Json64 Satsa 11.00

SunTzu Höj till 25.00

Json64 Syna 25.00

*** River(Board): *** : [3s, 7s, Ek, 10h, 2s]

*** Bet Runda 4 ***

Json64 Passa

SunTzu Satsa 50.00

Json64 All-in 47.20

*** Showdown *** : Rake: 4.40 Totalpott: 173.50

SunTzu [Ks, Es] Färg med ess i topp Vinst:173.50

Json64 [Dh, Er] Par i ess Vinst:0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, efter slowen på flop så skulle han callat med AT-AK misstänker jag :P Men du har såklart rätt, han skulle aldrig foldat där om jag inte gått all in på flop, men idéen är densamma :P

 

hatar o slowspela färg, menar ska man då ge dem en gratistitt till deras kåkdrag eller ngt annat de är ute efter näe de får ´de betala men det är min åsikt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...