jojje2k Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Jag är inloggad på MSN. msn funkar om man var inloggad när servern krascha. Citera
Kenan83 Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Msn fungerar för mig i alla fall. Men kommer inte åt e-mail Citera
JoeFalk Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Lider med gibson hoppas det löser sig. Helt sick att det ska hända. Blir bara bedrövad av skiten. Ska vara inloggad på mina konton dygnet runt hädanefter, enda som kan blocka dem ute från pokerkontona verkar det som... Citera
sayone Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Hoppas det löser sig. Jag har iaf bytt alla min lösen nu som har med poker och göra + lite annat. Msn bl a . Citera
PsychicIor Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Man blir ju lagom nervös när man inte kommer in på msn och glider in här för o läsa lite så det första man läser är det här Men jag har en annan hotmaildress med säkrare lösen mm kopplad till pokerkonton, då är det lite säkrare va ?...eller ? Citera
all_ur_horses Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Man blir ju lagom nervös när man inte kommer in på msn och glider in här för o läsa lite så det första man läser är det här Men jag har en annan hotmaildress med säkrare lösen mm kopplad till pokerkonton, då är det lite säkrare va ?...eller ? eller..? guys??? Citera
brainslicer Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 så länge man inte har nåt lätt svar på säkerhetsfrågan så... Citera
Florre Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Tjo Gibbe! hoppas allt har löst sej och att det verkligen va dej jag prataade med på msn ikväll.. annars åker nog jag dit oxå. Pratade nämligen med "dej under mina 2 FT inatt.. eller? Citera
MrGibson Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Postad 13 April , 2007 Tjo Gibbe! hoppas allt har löst sej och att det verkligen va dej jag prataade med på msn ikväll.. annars åker nog jag dit oxå. Pratade nämligen med "dej under mina 2 FT inatt.. eller? Nä, var inte mej du pratat med tyvärr... Så jag hoppas du inte tagit emot något eller liknande... Dock har jag inte tagit emot något, laddat hem något eller pratat med någon konstig över msn, så jag vettifan hur de tagit sig in. Citera
MrGibson Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Postad 13 April , 2007 Jag har fått lite trubbel. jag skrev till denna person idag (då jag har MrGibson på msn) för att försöka få fram några ev. ledtrådar. Han avslöjade att Gibbe visst hade haft pokersajten kopplad till hotmail och att han därför kunnat komma åt och plockat ut pengar. Han skrev senare att han skulle hacka även MITT konto och jag vet inte hur rädd jag ska vara. Jag har inte hotmailen kopplad till så många sajter men det finns väl en möjlighet att han via några reklammail kan se vilka sajter det gäller och isf sätta in pengar, spela bort etc. etc. Någon som har något tips på hur jag bör göra? jag vet alltså inte exakt vilka sajter det gäller.. Har hotmailen kopplad till en rad andra siter som jag inte använder längre, men hade aldrig tanken att det skulle kunna vara farligt. Har inte sparat netellers secure ID någonstans, så jag vetti tusan hur han kommit åt dem ändå. Fått mail av neteller och det dröjer 2-4 dagar innan de kan ge något svar. Någon som vet var man vänder sig för att få tillbaka sin hotmail?! Citera
MrGibson Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Postad 13 April , 2007 Ni som läser/har läst detta kan väl meddela alla andra som ni vet har mig på MSN att det inte är jag! Citera
Rille Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Lider med dig. Hoppas det löser sig. Blockade dig från msn nu. Citera
Florre Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Bortplockad å bannad i msn-listan har inga pokersajter knutna tilll msn-mailen iallafall men kanske bäst å tömma kontona ändå.. Skaffar du ny msn jan du ju adda mej sen. Citera
MrGibson Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Postad 13 April , 2007 Kommer försöka få tillbaka min gamla adress då jag använt den så länge, men kommer använda annan klient för msn iaf, det är ett som är säkert. Vet dock inte om det är MSN-klienten eller hur de kommit åt mej. Har ju lixom rest det senaste bara och inte laddat hem något alls och inte besökt några skumma sidor heller, så jag har ingen aning. Men var iaf medvetna än så länge om det och ta inte emot något så får vi se hur de blir. Citera
Bromma Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Så jävla förbannad man blir på dessa idioter. Det var ju problem i somras med stulna konton, Haggisens bl.a, och nu trodde man att det hade lugnat ner sig... Jag snackade med "dig" igår Gibbe, och då befann du dig på Bali och jag var tydligen "en jävla mupp", så då blev man ju lite misstänksam. Jag har blivit kontaktad av kapare innan, men har inte råkat ut för något efter det. Så mitt tips är att skaffa sig ett hemsideutrymme med e-post på någon billig och relativt säker sida. Har hursomhelst tagit bort dig från MSN nu mannen, men jag hoppas att ditt riktiga jag dyker upp där snart igen... /Bromma Citera
brainslicer Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Det är ju hopplöst att säga hur just du blivit av med uppgifter: men det vanligaste är ju att nån vet din hotmail adress, och du har svag säkerhetsfråga. Eller att de e nån du helt enkelt känner mer eller mindre. Man kan ju bli smittad även om man besöker seriösa sajter(tex superbowl sajterna där viruset låg vilandes i månader innan), dock förstås betydligt vanligare på oseriösa sajter. Till msn finns de ju alla möjliga verktyg för att irritera o hacka andra. Ett program som msn med fildelning, programdelning osv inbyggt...känns inte tryggt. Inget IM program ska anses tryggt, dock finns det dom som är konstruerade mer för säkerhet, tex jabber protokollet som är krypterat om man vill, msn-protokollet är ju plain text som sänds. Och det finns ju en orsak att säkerhets ansvariga inte gillar msn, det samma gäller Skype. edit: ett gäng verktyg som kanske kan hitta nån sårbarhet/elakhet på din dator... http://forums.techguy.org/security/110854-security-help-tools.html http://forums.techguy.org/security/525444-secunia-software-inspector-update-checker.html Citera
elvisero Postad 13 April , 2007 Rapport Postad 13 April , 2007 Hur ändrar man mail som är kopplad till neteller? Mailar dem? det känns ju lagom säkert. Jag har ju en separat till mina pokergrejer, men det känns som att man kanske borde ha ännu fler separata, kanske en enbart till neteller eller så. Om man använder en till neteller och en till pokersidorna, kan det skapa problem? för det känns ju som att det skulle kunna vara ganska säkert, om man använder olika lösen för allt... Hoppas att det löser sej, och hoppas att hackaren råkar ut för något tråkigt... Citera
jeneqvist Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Hur ändrar man mail som är kopplad till neteller? Mailar dem? det känns ju lagom säkert. Jag har ju en separat till mina pokergrejer, men det känns som att man kanske borde ha ännu fler separata, kanske en enbart till neteller eller så. Om man använder en till neteller och en till pokersidorna, kan det skapa problem? för det känns ju som att det skulle kunna vara ganska säkert, om man använder olika lösen för allt... Hoppas att det löser sej, och hoppas att hackaren råkar ut för något tråkigt... Logga in på neteller och kolla under options! Citera
PinkFloyd Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 chrajster@hotmail.com säger: Tja du kan inte låna ut 2000 kr? Ber verkligen! Du får tillbaka imorgon. hej säger: vem är det här? chrajster@hotmail.com säger: det är christer chrajster@hotmail.com säger: venotox hej säger: asså jag vet inte vem detta är hej säger: hur känner du mig? chrajster@hotmail.com säger: spelar du poker? hej säger: ja chrajster@hotmail.com säger: då är de antagligen därifrån hej säger: ja men har du träffat mig? chrajster@hotmail.com säger: jag vet ej chrajster@hotmail.com säger: vänta ska skicka en bild på mig hej säger: sätt den på din visningsbild istället chrajster@hotmail.com säger: m chrajster@hotmail.com säger: där hej säger: ser den inte chrajster@hotmail.com säger: jo nu va? hej säger: ja där är du chrajster@hotmail.com säger: känner du inte igen mig? hej säger: jo hej säger: venotox fan är det? chrajster@hotmail.com säger: mitt nick hej säger: aha hehe ok chrajster@hotmail.com säger: vart har vi träffats? hej säger: thailand hej säger: har du gulat eller? chrajster@hotmail.com säger: ja hej säger: oj trist chrajster@hotmail.com säger: du kan inte låna mig lite cash? det är kris alltsp. chrajster@hotmail.com säger: du får tillbaka i början av maj hej säger: men hur fan gulade du allt? chrajster@hotmail.com säger: på fylln chrajster@hotmail.com säger: hade rökt på och druckit så spelade jag så högt det bara gick.. hej säger: allt du ägde? chrajster@hotmail.com säger: mår så dåligt. chrajster@hotmail.com säger: du anar inte chrajster@hotmail.com säger: mm chrajster@hotmail.com säger: fyyfan hej säger: men du kan inte ha allt du äger på ett pokerkonto chrajster@hotmail.com säger: jag satte in också chrajster@hotmail.com säger: tömde mitt neteller chrajster@hotmail.com säger: det e ju helt sinnes sjukt chrajster@hotmail.com säger: och det roliga är att jag kommer ej ihåg de hej säger: ok fett jobbigt chrajster@hotmail.com säger: vafan ska jag göra chrajster@hotmail.com säger: kan inte berätta det för nån jag känner chrajster@hotmail.com säger: fan får bli självmord hej säger: äh vafan nu är du bara en normal människa utan pokerpengar som alla andra i din ålder chrajster@hotmail.com säger: du har inte lust att låna mig lite, känner ju fittigt men hej säger: vänta chrajster@hotmail.com säger: okej chrajster@hotmail.com säger: vad säger du? hej säger: http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=31800&highlight=stulet hej säger: ungefär sådär Christer säger: hahaah Christer säger: erkänn att den va bra hej säger: visst hej säger: tror inte du kommer få så mkt cash Christer säger: Christer säger: hahaah Christer säger: du gick på den först eller hur hej säger: nope hej säger: snackade direkt med en annan pokerkille som också känner christer Christer säger: vem hej säger: robin Christer säger: aha Christer säger: hahaaha Christer säger: heltok? hej säger: mm hej säger: men ni har robbat honom på $8,2k? Christer säger: naej Christer säger: hej hej säger: ok står ju det Christer säger: han driver bara hej säger: men orka lär dig spela poker istället för att ragga 2 lax från folk som kan Christer säger: hahaha Christer säger: jag är tunerings mästare Christer säger: men jag har ingen br hej säger: ok fett, spela freerolls då hej säger: ska bomba lite hej Christer säger: bomba? Christer säger: haha Christer säger: brevbomba mig?hahahahaaha hej säger: nej skita din dumma sopa Citera
PinkFloyd Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 det där var för 10 min sedan typ Citera
heltok Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 har vi någon reward på den som får tag på honom? är lite småsugen på att göra ett försök, och har x antal nördpolare som säkert kan göra det för en liten slant.... =) Citera
Skadast Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Har två stycken toknördar som gladeligen skulle göra det. En av dem har dessutom vissa kontakter inom mindre trevliga gäng om man säger så. Det kan ju lätt hända en olycka Citera
MrGibson Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Va fan, haller han pa fortfarande!!! Och va fan ar det att be om 2000kr nar han har snott 60 papp fran mig. Verkar ju inte som det ar ett proffs direkt, sa det ar ju positivt iaf for da finns det storre chans att kunna spara honom. Jag kommer inte lagga ned detta i forsta taget. Snalla, om nagon kanner hackers eller liknade som kan spara honom, gor det!!! Inte for att gora nagot olagligt, men jag vill veta vem som har snott mina pengar! Han ar polisanmald och det kommer bli utredning och grejer sa fort jag kommer hem, sa da jaklar. Svart att gora allt nar jag ar i Bali dock dar infrastrukturen ar ungenfar som en amish-by. Far jag tag i honom ska jag gora allt jag kan for att han ska behova leva pa existensminimum i ett decenium. Och alla som han kontaktat - spara alla konversationer (med datum och tider garna), det kommer behovas i utredningen. Citera
MrGibson Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Har två stycken toknördar som gladeligen skulle göra det.En av dem har dessutom vissa kontakter inom mindre trevliga gäng om man säger så. Det kan ju lätt hända en olycka Jag skulle ju inte gråta. Citera
Recommended Posts